Onko vaikeaa löytää n. nelikymppistä miestä, joka ei käytä alkoholia?
Eikä tupakoi tai käytä muitakaan päihteitä. Sinkkumarkkinoilta parisuhteeseen. Olen itse ateisti, ei haittaa jos mies kuuluu kirkkoon mutta en usko että varsinaisista uskispiireistä voisin löytää samalla aaltopituudella olevaa.
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla ongelma erityisesti Suomessa 😔 Perseestä suomalainen alkoholikulttuuri. Onneksi nuoressa sukupolvessa muutosta havaittavissa ❤️
Öö, vedäpä tähän nyt jotain dataa maista, joissa absolutesteja on huomattavasti enemmän kuin Suomessa. Toki fundamentaaleissa muslimimaissa näin on, mutta niiden lisäksi. Kiinnostaisi ihan oikeasti tietää.
Enemmän suomalaisessa alkoholikulttuurissa mättää juuri se asenne, että viinilasi useammin kuin jouluaterialla on jo ongelmajuomista.
Ja toisaalta se tutisevalla äänensävyllä julistettu totuus että "meidän ruokapöydässä ei jouluna viinoja ole ja piste!"
Vierailija kirjoitti:
Muslimeista saattaa löytyä.
Nimenomaan saattaa. Mieheni ei juo, mutta kaikki hänen kaverinsa juovat enemmän tai vähemmän, osa hyvin rankastikin.
Ei ole vielä tullut ei-uskovaista raitista suomalaista naista ikäluokassa 40-50 vastaan. Onneksi löysin thaimaalaisen raittiin naisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi alkoholista pitää tehdä jotain elämää suurempaa? "saa juoda lasin viiniä jouluaterialla" aika sairasta kumppanin kontrollointia minusta.
En todellakaan aio enkä halua kontrolloida kumppania millään tavalla. Siksi etsin miestä, jonka ei tee mieli käyttää alkoholia eli sellaista jonka oma valinta jo ennen minua on se että ei halua lasia viiniä. Ap
Tämä on kyllä älykäs linjaus. Maamme on pullollaan (heh) pareja joissa toinen napisee puolison juomisesta kokoajan. Oli se sitten lasi vuodessa tai pullo päivässä, sama juttu. Jos haluaa absoluuttipuolison, älkää nyt hyvänen aika ottako mitään vähänkään käyttävää, puhumattakaan että suurkuluttajaa.
Itse olen kohtuukäyttäjänainen enkä alkaisi kuunnella jonkun miespuolisen viinapoliisin saarnoja. Tällä ap, en vihjaa sun suuntaan, koska teet selväksi sen että etsit raitista henkilöä.
Mutta suuressa kuvassa. Miksi raitis ja kohtuukäyttäjä/suurkuluttaja menee yhteen? Molemmat kärsii. Toinen toisen juomisesta ja toinen toisen raittiudesta.
Ei tuo mahdotonta ole. Itse lopetin dokaamisen kolmekymppisenä melkoisen kosteiden 15 vuoden jälkeen.
Tajusin etten ole kännissä paras versio itsestäni ja juominen loppui kuin itsekseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla ongelma erityisesti Suomessa 😔 Perseestä suomalainen alkoholikulttuuri. Onneksi nuoressa sukupolvessa muutosta havaittavissa ❤️
Mutta heillä taas toisaalta enempi masista :( jäädään työelämästä ulkopuolelle ennenkuin se ehtii alkaakaan. Surullisia epäsosiaalisia tapauksia. Olisiko se kultainen keskitie sittenkin parempi?
Alkoholi tutkitusti aiheuttaa masennusta (häiritsee välittäjäaineiden toimintaa) joten sen käytön aloittaminen ei ainakaan helpottaisi heidän ongelmiaan, jotka ovat varmaankin lähtöisin tämän ajan negatiivisesta ja agressiivisesta ilmapiiristä, jossa eletään uhkakuvien ja kirjaimellistenkin uhkausten ja lukuisien kasvavien vaatimuksien keskellä. Helpompaa on meillä nelikymppisillä, jotka saimme elää toisenlaisessa maailmassa nuoruutemme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi alkoholista pitää tehdä jotain elämää suurempaa? "saa juoda lasin viiniä jouluaterialla" aika sairasta kumppanin kontrollointia minusta.
En todellakaan aio enkä halua kontrolloida kumppania millään tavalla. Siksi etsin miestä, jonka ei tee mieli käyttää alkoholia eli sellaista jonka oma valinta jo ennen minua on se että ei halua lasia viiniä. Ap
Tämä on kyllä älykäs linjaus. Maamme on pullollaan (heh) pareja joissa toinen napisee puolison juomisesta kokoajan. Oli se sitten lasi vuodessa tai pullo päivässä, sama juttu. Jos haluaa absoluuttipuolison, älkää nyt hyvänen aika ottako mitään vähänkään käyttävää, puhumattakaan että suurkuluttajaa.
Itse olen kohtuukäyttäjänainen enkä alkaisi kuunnella jonkun miespuolisen viinapoliisin saarnoja. Tällä ap, en vihjaa sun suuntaan, koska teet selväksi sen että etsit raitista henkilöä.
Mutta suuressa kuvassa. Miksi raitis ja kohtuukäyttäjä/suurkuluttaja menee yhteen? Molemmat kärsii. Toinen toisen juomisesta ja toinen toisen raittiudesta.
Amen.
No jos ihan absolutisti pitää olla, niin aika vaikeeta on. Mutta jos saunakaljan tai pari saa ottaa, niin sitten voi jo alkaa löytymään.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vielä tullut ei-uskovaista raitista suomalaista naista ikäluokassa 40-50 vastaan. Onneksi löysin thaimaalaisen raittiin naisen.
Ootko yrittänyt edes etsiä? t. raitis ei uskovainen nainen 42v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, vedäpä tähän nyt jotain dataa maista, joissa absolutesteja on huomattavasti enemmän kuin Suomessa. Toki fundamentaaleissa muslimimaissa näin on, mutta niiden lisäksi. Kiinnostaisi ihan oikeasti tietää.
Enemmän suomalaisessa alkoholikulttuurissa mättää juuri se asenne, että viinilasi useammin kuin jouluaterialla on jo ongelmajuomista.
Ja toisaalta se tutisevalla äänensävyllä julistettu totuus että "meidän ruokapöydässä ei jouluna viinoja ole ja piste!"
Se on mennyttä aikaa, kuulostaa joltakin 50-luvulta. Nykyään ihmiset on yleensä mieluummin sinkkuja kuin elää itselle ei sopivan puolison kanssa. Tai jos elää, niin ero tulee nopeaan.
Varmaan yhtä vaikeaa kuin löytää nainen joka ei käytä suklaata, lapsia, koiraa jne.
Vierailija kirjoitti:
Varmaan yhtä vaikeaa kuin löytää nainen joka ei käytä suklaata, lapsia, koiraa jne.
Minun tuttavapiirissä suuri osa nelikymppisistä naisista on lapsettomia ja koirattomia (lemmikittömiä) ja suklaata taitavat syödä aika harvoin ja silloinkin jotain sellaista premium-suklaata. Mutta ollaan vihervassareita stadista, ei taidettaisi siksi sulle kelvata ;) .
Miksi ap luulee että hyviä miehiä olisi vapaana? Ne menee nopeammin kuin ap ehtii pohtimaan mistä niitä löytyisi.
Mutta sitten asiaan: ap kertoo vain vaatimuksistaan, eikä yhtään miksi ko. miesten pitäisi kiinnostua hänestä mitenkään. Koska näin ei ole vielä käynyt, olen suht varma ettei kyseessä ole ainakaan mikään saalis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun tuttavapiirissä suuri osa nelikymppisistä naisista on lapsettomia ja koirattomia (lemmikittömiä) ja suklaata taitavat syödä aika harvoin ja silloinkin jotain sellaista premium-suklaata. Mutta ollaan vihervassareita stadista, ei taidettaisi siksi sulle kelvata ;) .
Mikä mahtaakaan olla syynä sinkkuuteenne :D
Vierailija kirjoitti:
Miksi ap luulee että hyviä miehiä olisi vapaana? Ne menee nopeammin kuin ap ehtii pohtimaan mistä niitä löytyisi.
Mutta sitten asiaan: ap kertoo vain vaatimuksistaan, eikä yhtään miksi ko. miesten pitäisi kiinnostua hänestä mitenkään. Koska näin ei ole vielä käynyt, olen suht varma ettei kyseessä ole ainakaan mikään saalis.
Miksi ap:n olisi pitänyt kertoa itsestään kun teki aloituksen aiheesta onko olemassa tietyntyyppisiä miehiä? Ei tämä mikään treffi-ilmo tainnut olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei itseasiassa ole sinkku meistä kuin yksi, hänen pitkä parisuhde päättyi hiljattain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei itseasiassa ole sinkku meistä kuin yksi, hänen pitkä parisuhde päättyi hiljattain.
Tosi älykäs kommentti taas kerran tuollainen sinkkuusolettama omien ennakkoluulojensa ja niukan aivokapasiteettinsa rajaamana 🤦🏼♀️ Miksi täällä olisi vain sinkkuja keskustelemassa?
Nauroin ääneen 😂. Jonkun entisen alkoholistin ehkä, mutta muuten et kyllä löydä. Ja siinäkin se riski, että sortuu elon tiellä ja ollaankin suoraa syvässä päässä sitten.
N45v
Kyllä raittiita, fiksuja ja ns. kunnollisia miehiä on vapaana kaikenikäisissä.
Etenkin jo 40+ -ikäisissä on sellaisia miehiä, jotka ovat jättäneet alkoholin käyttämisen kokonaan yksinkertaisesti siitä syystä, että se ei tuota hyvää mieltä ei ole muutenkaan järkevä tapa, eikä sosiaalisia paineita käyttää alkoholia enää ole.
Itse jätin alkoholin käytön kokonaan pois noin 3 vuotta sitten, ja samalla tavalla on toiminut kaveripiirissäni ainakin 2 miestä. Olemme kaikki nyt noin 40-vuotiaita.
Tosin meistä kukaan ei ole sinkku, joten se on pieni miinus.