Onko vaikeaa löytää n. nelikymppistä miestä, joka ei käytä alkoholia?
Eikä tupakoi tai käytä muitakaan päihteitä. Sinkkumarkkinoilta parisuhteeseen. Olen itse ateisti, ei haittaa jos mies kuuluu kirkkoon mutta en usko että varsinaisista uskispiireistä voisin löytää samalla aaltopituudella olevaa.
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Vaikeaa varmaan, mutta ei mahdotonta.
Uskispiireissä pyörii myös ateisteja. Mutta et varmaan halua ateistia, joka feikkaa uskovaista?
Miksi joku ateisti feikkaisi uskovaista ja pyörisi uskispiireissä?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi alkoholista pitää tehdä jotain elämää suurempaa? "saa juoda lasin viiniä jouluaterialla" aika sairasta kumppanin kontrollointia minusta.
Ei ole. AP:n kriteerit on täysin normaalit ja tällaisen miehen löytäminen on helppoa.
En polta mutta käytän alkoholia erittäin vähän e. lähinnä juhlissa, joissa tarjotaan tervetuliais malja tai vastaavissa tilanteissa e. olen ainakin aika lähellä Ap.n toive kumppania. Olen tapa kristitty. Minuta voi löytää vaikka kirjastosta tai nyt parhaillaan lopettelen iltapäiväksi siirtynyttä lounastaukoani kahvilassa ja odottelen junan lähtöä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla ongelma erityisesti Suomessa 😔 Perseestä suomalainen alkoholikulttuuri. Onneksi nuoressa sukupolvessa muutosta havaittavissa ❤️
Öö, vedäpä tähän nyt jotain dataa maista, joissa absolutesteja on huomattavasti enemmän kuin Suomessa. Toki fundamentaaleissa muslimimaissa näin on, mutta niiden lisäksi. Kiinnostaisi ihan oikeasti tietää.
Enemmän suomalaisessa alkoholikulttuurissa mättää juuri se asenne, että viinilasi useammin kuin jouluaterialla on jo ongelmajuomista.
Ei satunnainen vähäinen käyttö varmaam haittaa ketään, mutta jo päivittäinen yksi annos lisää esim. tiettyjen syöpien riskiä. Mitä h..n pahaa on siinä, että arvostaa enemmän omaa ja puolison terveyttä kuin jotakin viinikulttuuria. Ja huom. ranskalaisilla on perinteisesti olleet maksakirroosiluvut korkealla, vaikka alkoholisteja onkin vain vähän. Suomessa kyllä käydään aina kimppuun (oma lehmä ojassa?), jos puolustaa niukkaa alkoholinkäyttöä 😔🤦🏼♀️
Jos kommentissa sanotaan, että raittiin miehen löytyminen on vaikeaa erityisesti Suomessa, niin tällöin kaipaisin faktoja, että näin todella on, En Ranskan maksakiirrosio lukuja.
Ei kyseessä ole sinun alkoholin käyttö vaan sinun esittämä väite siitä, että ap:n kuvailemien miesten löytäminen on vaikeaa erityisesti Suomessa. Kerrtoko sitten, mistä niitä löytää?
Kommenttini koskikin tuota "viinilasi useammin kuin jouluaterialla" -kohtaa. Se muistuttaa vaan ranskalaista alkoholikulttuuria, jossa käyttö on "sivistynyttä", mutta terveyshaittoja vähättelevää. Arvostelit asennetta, jossa alkoholia halutaan käyttää mahdollisimman vähän, mutta ilmeisesti vähättelet terveyshaittoja? Eikä niitä saisi ottaa esille? Kun sinua alkaa ahdistamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi alkoholista pitää tehdä jotain elämää suurempaa? "saa juoda lasin viiniä jouluaterialla" aika sairasta kumppanin kontrollointia minusta.
En todellakaan aio enkä halua kontrolloida kumppania millään tavalla. Siksi etsin miestä, jonka ei tee mieli käyttää alkoholia eli sellaista jonka oma valinta jo ennen minua on se että ei halua lasia viiniä. Ap
ja jos toinen suhteen aikana kokeekin esim. lasin viiniä ruuan kanssa hyväksi jutuksi, niin jätät hänet? Vai kiellät häntä?
Tarkoitatko että olisi aiemmin elänyt niin että ei tee mieli alkoholia mutta viiden vuoden yhdessäolon jälkeen alkaisi haluta lasin viiniä ruoan kanssa? Asia luultavasti häiritsisi minua mutta en kieltäisi häntä. Enkä nalkuttaisi. Saattaisin kertoa että asia tekee minulle epämiellyttävän olon ja kertoa syyn siihen. Jos lasi viiniä alkaisi ilmestymään aterialle usein niin voi olla että minun tekisi mieli luopua siitä suhteesta. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan aio enkä halua kontrolloida kumppania millään tavalla. Siksi etsin miestä, jonka ei tee mieli käyttää alkoholia eli sellaista jonka oma valinta jo ennen minua on se että ei halua lasia viiniä. Ap
ja jos toinen suhteen aikana kokeekin esim. lasin viiniä ruuan kanssa hyväksi jutuksi, niin jätät hänet? Vai kiellät häntä?
Tarkoitatko että olisi aiemmin elänyt niin että ei tee mieli alkoholia mutta viiden vuoden yhdessäolon jälkeen alkaisi haluta lasin viiniä ruoan kanssa? Asia luultavasti häiritsisi minua mutta en kieltäisi häntä. Enkä nalkuttaisi. Saattaisin kertoa että asia tekee minulle epämiellyttävän olon ja kertoa syyn siihen. Jos lasi viiniä alkaisi ilmestymään aterialle usein niin voi olla että minun tekisi mieli luopua siitä suhteesta. Ap
Mitä se sinua heilauttaa, jos toisella aterialla lasissa viiniä, kokista tai vichyä? Mikäli jää siihen yhteen lasiin, niin mikään noista ei ihmiseen vaikuta.
Löytyy, mutta tuntemieni perusteella näillä miehillä on myös poikkeuksellisen korkeat kriteerit naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Saattaisin kertoa että asia tekee minulle epämiellyttävän olon ja kertoa syyn siihen. Ap
Miksi sinulle tulisi epämiellyttävä olo?
Meissä boomereissa on paljon täysraittiita, koska ei lapsuudessammekaan läträtty viinan kanssa. Valitettavasti olemmme väärää ikäluokkaa sinulle.
En käytä päihteitä, mutta en sitä kenellekään mainosta, koska sitä joutuu yleensä selittelemään. Ei ole muita juuri tullut vastaan paitsi sellaisia, joille alko on joskus ollut ongelma. Mutta voi olla, että muilla päihteettömillä on sama kokemus selittelyntarpeesta, joten asia vain ei koskaan tule puheeksi. Tunnen esim. urheilua harrastavia miehiä, joilla on pyrkimys elää terveellisesti ja jotka tuskin juovat kovin paljon. Vastaavia naisia olen jonkin verran kohdannut, vähän heitäkin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika harvassa Suomessa on varmasti täysin absolutistit ellei siihen ole uskonnollisia tai terveydellisiä syitä (näihin lasken siis myös kuivilla olevat alkoholistit). Rupesin pohtimaan, että itse olen tämän vuoden aikana juonut n. 6 annosta - yhden viinilasin ruuan kanssa ja sitten parilla kaljalla kaverin kanssa eli tippuisin pois.
Toki ap:n tyylisillä nämä vaatimukset alkavat aina kasvaa. Ensiki haetaan absolutistia ja sitten alkaa tulla muita vaateita, jolloin ehdot täyttäviä miehiä nyt lopulta on aika vähän. Lopulta tämän miehen pitäisi kiinnostua vielä ap:sta.
Totta, miehen pitäisi kiinnostua juuri minusta. Olen kuitenkin ihan pidetty ihminen ja minun on ollut melko helppo löytää seuraa elämäni varrella eli ei se mahdotonta olisi että joku mies minusta kiinnostuisi.
Vaatimukset kasvaa? No. Vaadin mieheltä hyvän ihmisen ja hyvän kumppanin perusjuttuja kuten että on normaalin fiksu, rehellinen, luotettava, pystyy kommunikoimaan, elämänhallinta on silleen kunnossa että vähintään pyrkii olemaan työelämässä mukana (vaikka olisi hetkellisesti työtön), pystyy elättämään itsensä, huolehtii hygieniastaan ja kohtuullisesta siisteystasosta kotona, ei pahoja mielenterveysongelmia jne. Eli sanoisin tavallinen fiksu ihminen. En mielestäni vaadi kohtuuttomia. Ulkonäöstä sen verran että jos on lähes sairaalloisen laiha niin en viehättyisi mutta koska itse olen tavallisen näköinen niin en todellakaan etsi komistuksia.
Ap
Oikeastaan sä missaat nyt tämän pointin. Sanotaan nyt, että suomalaisista miehistä täysraittiista olisi 10 % (vedetty täysin hihasta, mutta tuota luokkaa). Sitten karsitaan pois uskoivaiset - montaa jää? Sitten karsitaan ne, jotka eivät täytä sinun asettamia kriteerejä elämänhallinnalle ja fiksuudelle - monta jää? Jne. - joka kierroksella polulaa on vähemmän.
Sitten kun sun bucket lista täytyy niin se ei ole suoraan match, myös miehellä voi olla mielipide.
Eihän nuo vaatimukset ole kuin ihan perusjuttuja, jotka kuka tahansa keskivertoihminen allekirjoittaisi. Oikeastaan aika vaatimaton lista. Taisi kalikka kalahtaa kommentoijaan 🙄
Mikä kalikka? En ole kiinnostunut ap:sta. Ap kysyy todennäköisyyttä löytää mies tietyillä vaatimuksilla. Jos vastaus on, että kohtalaisen pieni, niin vastaajassa on jotain vikaa.
Pitäisikö sanoa, että sikahelppoa? Kun ei ole, niin ei ole.
Toki ap:n lista on peruskamaa, eli voimmeko päätellä, että kaikilla naisilla on helppo löytää itselleen riittävän fiksu, vapaa ja absolutistimies yli 40- vuotaista?
Eihän tossa kommentissa ole päätä eikä häntää? 😅 Ei pieni eikä suuri todennäköisyys? Siis jotain keskinkertaista vai? Sähän se vastasit ensin rivien välistä, että kohtalaisen pieni? 😆
Olen itse absolutisti enkä myöskään polta ollenkaan, olen myös ateisti enkä kuulu kirkkoon. Oon myös ikisinkku ja oon ollu 13v putkeen työttömänä.
Mut jos kelpaa niin täs mä oon.
Minua ei haittaisi jos joku juo kännit. Kännääjää haittaisi se, että hän juo känninsä taivasalla.
Standardi on standardi. Jos ei raitis seura kelpaa, niin on minulla korkeampiakin standardeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lue seuranhakuilmoituksia, joissa mainitaan että ”alko ei ole ongelma”.
Tunnen useamman suurkuluttajan, jotka kuvaa itseään noin.
Ap
Jep, yleensä jos tuo pitää erikseen mainita niin saattaa nimenomaan olla ongelma.
Lokakuussa viimeksi siskon ja sen miehen kanssa vähän vietettiin lauantai-iltaa. Onko paha?
Vierailija kirjoitti:
Olet ymmärtänyt varmaan väärin. Kyse on siitä, että toivotaan puolisolta samanlaista asennetta alkoholia kohtaan. Kuten varmasti monissa muissakin asioissa yhteiset arvot auttavat suhteen onnistumisessa.
Vierailija kirjoitti:
En käytä päihteitä, mutta en sitä kenellekään mainosta, koska sitä joutuu yleensä selittelemään. Ei ole muita juuri tullut vastaan paitsi sellaisia, joille alko on joskus ollut ongelma. Mutta voi olla, että muilla päihteettömillä on sama kokemus selittelyntarpeesta, joten asia vain ei koskaan tule puheeksi. Tunnen esim. urheilua harrastavia miehiä, joilla on pyrkimys elää terveellisesti ja jotka tuskin juovat kovin paljon. Vastaavia naisia olen jonkin verran kohdannut, vähän heitäkin on.
Minusta ei tiedä kuin aivan läheisimmät ihmiset että en käytä alkoholia. Valitsen vain aina kaikessa hiljaisuudessa alkoholittoman vaihtoehdon puhumatta asiasta sen enempää. Edes osa kavereistani (etäisemmistä) ei ole tajunnut että en käytä alkoholia vaikka ollaan oltu terassilla useasti yhdessä. Toki kerron jos joku kysyy. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa olla ongelma erityisesti Suomessa 😔 Perseestä suomalainen alkoholikulttuuri. Onneksi nuoressa sukupolvessa muutosta havaittavissa ❤️
Öö, vedäpä tähän nyt jotain dataa maista, joissa absolutesteja on huomattavasti enemmän kuin Suomessa. Toki fundamentaaleissa muslimimaissa näin on, mutta niiden lisäksi. Kiinnostaisi ihan oikeasti tietää.
Enemmän suomalaisessa alkoholikulttuurissa mättää juuri se asenne, että viinilasi useammin kuin jouluaterialla on jo ongelmajuomista.
Ei satunnainen vähäinen käyttö varmaam haittaa ketään, mutta jo päivittäinen yksi annos lisää esim. tiettyjen syöpien riskiä. Mitä h..n pahaa on siinä, että arvostaa enemmän omaa ja puolison terveyttä kuin jotakin viinikulttuuria. Ja huom. ranskalaisilla on perinteisesti olleet maksakirroosiluvut korkealla, vaikka alkoholisteja onkin vain vähän. Suomessa kyllä käydään aina kimppuun (oma lehmä ojassa?), jos puolustaa niukkaa alkoholinkäyttöä 😔🤦🏼♀️
Jos kommentissa sanotaan, että raittiin miehen löytyminen on vaikeaa erityisesti Suomessa, niin tällöin kaipaisin faktoja, että näin todella on, En Ranskan maksakiirrosio lukuja.
Ei kyseessä ole sinun alkoholin käyttö vaan sinun esittämä väite siitä, että ap:n kuvailemien miesten löytäminen on vaikeaa erityisesti Suomessa. Kerrtoko sitten, mistä niitä löytää?
Kommenttini koskikin tuota "viinilasi useammin kuin jouluaterialla" -kohtaa. Se muistuttaa vaan ranskalaista alkoholikulttuuria, jossa käyttö on "sivistynyttä", mutta terveyshaittoja vähättelevää. Arvostelit asennetta, jossa alkoholia halutaan käyttää mahdollisimman vähän, mutta ilmeisesti vähättelet terveyshaittoja? Eikä niitä saisi ottaa esille? Kun sinua alkaa ahdistamaan?
En vaan arvostelin asennettasi siitä, että mainitset tämän olevan ongelma juuri Suomessa ja suomalaisen alkoholikulttuurin olevan perseestä - sitten tulet selittämään jotain ranskalaisesta alkoholikulttuurista.
Jos ap etsii ei alkoholia käyttävää miestä, niin kai voit kertoa, mistä maasta niitä sitten löytyy, jos tämä on vaikeaa sinun mukaasi juuri Suomessa. Tähän haluaisin ne faktat.
Alkoholin terveysvaikutukset on sitten toinen keskustelu. Tiedän, että kohtuukäyttökin lisää riskejä, mutta tästähän ei keskusteltu vaan siitä, miten helppoa on löytää alkoholia käyttämätön mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet ymmärtänyt varmaan väärin. Kyse on siitä, että toivotaan puolisolta samanlaista asennetta alkoholia kohtaan. Kuten varmasti monissa muissakin asioissa yhteiset arvot auttavat suhteen onnistumisessa.
Tuo asenne, että pitäisi olla absolutista tai liki sen korostaa minusta, että ap:lla itsellään on ongelma alkoholin suhteen. Mikäli ihminen juo lasin joskus, niin sitä ei edes toinen huomaa.
No sähän et just kelpaa, kun piti olla aina täysin raitis tai ei siis saanut olla raitis vaan piti olla henkilö, joka ei käytä alkoholia.