Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hertsin Kidia kirppis

Vierailija
16.02.2022 |

Nostan tän uutena kun kiinnostaa mitä mieltä ihmiset tästä myyjän roolissa:
Mulla oli juuri myyntijakso Kidiassa ja viimeiseksi kyllä jäi: varausmaksu 50,- max. 80 tuotteesta ja näiden myyntituotosta sain 50%. Myyvät todella halvalla ja mm. Molon uudesta collegesta mulle jäi 5 eur ja uudenveroisesta Molon fleecestä samoin. Neljästä säkillisestä vaatetta sain 75,-. Jos olisin jaksanut Facebookissa myydä puoletkaan vaatteista, olisin saanut n. 300,-.
Ymmärrän, että yrittäjällä on vuokrat maksettavana ym., mutta nyt näin aivan hullun vaivan pesemällä ja silittämällä ja käytännössä vain kannatin yrittäjän toimintaa sen sijaan että olisin tuon 75,- saadakseni myynyt muutaman vaatteen (hyviä merkkivaatteita) ja antanut loput hyväntekeväisyyteen. Kumpulan Helmestä on sentään aina käteenkin jotain jäänyt eikä vaatteita vaadita silitettävän ym. niin jäi tästä jotenkin vain *ska mieli vaivannäöstä kun tajusin, että en juuri tuntipalkkaa itselleni edes saanut. Harmittaa vain, että kallista vaatetta erehdyin pois antamaan yrittäjälle. Hyväntekeväisyyteen antamalla olisi asiasta jäänyt edes hyvä mieli.

Kommentit (111)

Vierailija
1/111 |
16.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostajan puolesta hinnat kohdallaan kyllä :)

Vierailija
2/111 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, hinnat asetettu sen verran alakanttiin että tavara kyllä liikkuu (Molon pitkähihainen 6 eur?). Mutta kun sitten on sen 50% provikan lisäksi kallis varausmaksu, tulee myyjälle kyllä aika olemattomat tilitykset. Tuoton kannalta ennemmin kannattaisi myydä FB-kirpuilla, mutta siinä kun taas on aina niin kamalasti säätöä; ohareita tekevät ostajat, postitukset, uusia kuvia pyytelevät, hinnoittelu ja tinkiminen..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/111 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut erittäin tyytyväinen Kidiaan. Olen myynyt heillä jo kolme kertaa ja ostajana lähes päivittäin :)

On totta että tuolla ei pääse parhaiaiin myyntituottoihin, mutta itse maksan mielelläni palvelusta ja vaivattomuudesta. Tuo täysipalvelu sopii minulle, koska arvosta omaa aikaani. Myyntiprosessi on heillä erittäin joustava ja hienosti toteutettu. Itse annan vilpittömät viisi tähteä. Ihanaa että tällaisiakin vaihtoehtoja on tullut kierrättämiselle!

Vierailija
4/111 |
14.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata enää.

Käteen jäi satanen.

Mielummin hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
5/111 |
15.04.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tykkänyt Kidiasta todella paljon. Vaatteet kokojen mukaan esillä ja palvelu iloista ja hyvää. Myyjänä vaivaton palvelu, enkä itse todellakaan jalsaisi alkaa myymään vaatteita yksi kerrallaan tai edes hinnoittelemaan.

Vierailija
6/111 |
02.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta riistävät myyjää. Ostava asiakas juhlii kyllä.

Kidiassa kulut on niin, että Kidia saa jokaisesta myyntijaksosta enemmän rahaa kuin tavaroiden omistaja. Minusta se on väärin. Ei se hinnoittelu niin vaikeata ole, jos vähänkin kirpparikoke,usta ja ostanut läytettynä lapselle. Laskuttavat siitä liikaa.

Ihan paras on Vallilan Metka. Ei edes ole lastentarvikekirppari, vaan yleinen kirppari. Siellä olen myynyt hyvään hintaan kaikki lasten kamat, lähellä asuu tyylitajuisia lapsiperheitä pilvin pimein, sekä Hermanni että Vallila, jopa Käpylästä ja Kalliosta käy säännöllisesti ystäviä täällä. Kukaan meistä ei liiku Hertsikassa. Myös Kumpulan Helmi toimii, hyvät yhteydet joka puolelta sinne.

Kidia on myös ikärasistinen. Ei mitään yli 6-vuotiaille. Älytöntä. Ikään kuin he kulkisivat alasti eivätkä käyttäisi leluja ja kirjoja. Onneksi Helmi palvelee, samoin Metka.

Vierailija
7/111 |
22.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kidian hinnasto muuttunut elokuun alusta kalliimmaksi ja myyntiaika myöskin lyhentynyt. Nyt ei enää kannata viedä sinne.

Vierailija
8/111 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä huomasin kans saman että hinnoittelu muuttunut epäedulliseen suuntaan myyjälle. Elokuu -22 ja käsittelymaksu löytyy hinnastossa kahteen eri kertaan. Ensin varausvaiheessa käsitteymaksu ja sitten uudestaan 50% provision kyljessä 0,4€/vaate käsittelymaksu. 

Vierailija
9/111 |
23.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eri myyntiväylät on tarkoitettu eri tilanteissa oleville ihmisille. Kun olin kotiäiti ja työtön, tottakai kuvasin ja kirjoittelin myyntitekstejä ja vastasin kyselyihin, postitin ja jopa sovin noutotreffejä ostajalle sopivaan paikkaan. Silloin halusin saada maksimaalisen hinnan tuotteille. Nyt työkiireiden vuoksi maksan mielelläni siitä, että joku hoitaa kierrätyksen puolestani. Maksaahan kotisiivousoalvelutkin. Voihan sitä ajatella, että pitää vain itse siivota, eikä tukea mitään firmaa ja laittaa nekin rahat hyväntekeväisyyteen. Ja osa jopa vie tavarat vain Uffiin, koska välillä sieltä tekee tosi hyviä löytöjä. Kidiasta kuitenkin muutaman kympin saa seuraavia ostoja varten. Hyvä että tällaisia palveluita on tarjolla.

Vierailija
10/111 |
26.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt oli myyntiaika palautettu takaisin 14vuorokauteen. Kun välissä oli että 10vuorokautta. Hyvä näin!

Vierailija
11/111 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyrmäen kidiassa muutamia kertoja käynyt, aika suolaset hinnat omaan makuun..

Mutta ihana henkilökunta ja siisti kirppis 😊

Vierailija
12/111 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri loppui myyntijakso Kidialla. Tavaroista meni ehkä 70-80% eli tosi hyvin. MUTTA! Aivan järjettömän kalliit kulut myyjälle. Kokonaismyynti oli n. 150€ ja laskin, että kaikkien kulujen jälkeen tuotoksi jäi vajaa 50€. Harmittaa, että vein hyvää tavaraa myyntiin ja itselle jäi käteen siitä todella vähän.

Vierailija
13/111 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli kaksi jaksoa nyt kesällä -22. Jaksojen eka jakso maksoi minulle noin 16 euroa sekä 50% provision. Varsin kohtuullista mielestäni. Toisen myyntijakson hinta oli vain vajaa kahdeksan euroa, mutta sen ja provision lisäksi Kudia ottaa käsittelymaksun 0,40 € per artikkeli, tässä tapauksessa 20 euroa, joten jakson hinnaksi tuli noin 28 euroa. Eniten harmittaa, että tilitysvaiheessa käsittelymaksua kutsutaan velkasaamiseksi. Olisivatpa edes termit samoja. En vie enää, myyjälle liian kallis itse tehtyyn työmäärään nähden.

Vierailija
14/111 |
01.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota Kidiaa oli kehuttu facessa ja innostuin, kun Lippulaivaan tuli se. Katsoin myyntihinnastoja, jos olisinkin vienyt myyntiin lasteni vaatteita, mutta noilla hinnoilla ja provikoilla en todellakaan. Vähitellen myy facessa ja torissa, niin saanut kokonaisuudessaan hyvin kaupaksi, jos joku yksittäinen jää myymättä, olen tarjonnut useamman ostajalle kaupanpäällisenä ja kaikille on jäänyt hyvä mieli 😊

Olisi selvästi kysyntää niin myyjälle kuin ostajalle hyvän hinta-laatusuhteen toimivasta lastenvaatekirppiksestä!

Vierailija
15/111 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta Kidiassa myös hinnat on kalliit. Käytettyjä vaatteita ja jos merkkiä niin hinta on suuri vaikka olisi tahraa tai muuta. Useasti myös kulunutta vaatetta siellä.

Vierailija
16/111 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, minusta olisi ihan ok jos myydyistä tuotteista velotettaisi vaikka 30%.. 50% on ihan liikaa kun sen lisäksi pitää maksaa muustakin, joten firmahan tossa vaan voittaa ja ryövää myyjää. Ihan sama vaikka miten kalliilla myisivät tuotteita niin myyjälle siitä ei ole mitään hyötyä. Ahne liike. Myös ne instan tärpit on minusta ikäviä niitä kohtaan jotka menevät itse liikkeeseen. Kaikki paremmat tuotteet joku voi varata etukäteen ja vaan rytkyt niillä roikkuu esillä. En tosiaan suosittele kenellekään. Jotkut blokkaajat siellä vaan myy ja sitten hehkuttaa omissa instatileissään jotenkin niin tehtyä ja teennäistä shaissee!

Vierailija
17/111 |
08.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta riistävät myyjää. Ostava asiakas juhlii kyllä.

Kidiassa kulut on niin, että Kidia saa jokaisesta myyntijaksosta enemmän rahaa kuin tavaroiden omistaja. Minusta se on väärin. Ei se hinnoittelu niin vaikeata ole, jos vähänkin kirpparikoke,usta ja ostanut läytettynä lapselle. Laskuttavat siitä liikaa.

Ihan paras on Vallilan Metka. Ei edes ole lastentarvikekirppari, vaan yleinen kirppari. Siellä olen myynyt hyvään hintaan kaikki lasten kamat, lähellä asuu tyylitajuisia lapsiperheitä pilvin pimein, sekä Hermanni että Vallila, jopa Käpylästä ja Kalliosta käy säännöllisesti ystäviä täällä. Kukaan meistä ei liiku Hertsikassa. Myös Kumpulan Helmi toimii, hyvät yhteydet joka puolelta sinne.

Kidia on myös ikärasistinen. Ei mitään yli 6-vuotiaille. Älytöntä. Ikään kuin he kulkisivat alasti eivätkä käyttäisi leluja ja kirjoja. Onneksi Helmi palvelee, samoin Metka.

Metka on kaikkien aikojen paras kirppari🥰

Vierailija
18/111 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin viemässä ekaa kertaa satsin Kidiaan ja kävin nyt katsomassa Kirpparikallesta. Aivan käsittämättömän halvalla myyvät. Olen tähän asti myynyt netissä ja saanut hyvin myytyä, nyt on kaikkea kulua noissa, 40 c per käsitelty vaate ja varauskulu 7.90 e ja vielä 50 % provikkaa ja hinnat tosi edullisia. Eka ja vika kerta, tekisi mieli käydä hakemassa omani pois!

Vierailija
19/111 |
22.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myin 100 eurolla (noin), käteen jäi 25 euroa...Paikka maksoi 8 euroa ja vaatteiden käsittelykulu 40 senttiä per vaate. Tästä 100 euron myynnistä Kidia ottaa 50 % ja paikkavarausmaksu ja käsittelykulut olivat noin 25 euroa...eli ei olisi kannattanut. Ostajalle varmaan tosi hyvä, kun on niin halvat hinnat!

Vierailija
20/111 |
04.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vähän eri kokemus Kidiasta kuin monella muulla: olen myynyt siellä nyt neljään eri otteeseen ja ekasta kerrasta opiksi ottaneena olen ollut varsin tyytyväinen. Myyntiin ei kannata mielestäni viedä kuin käytännössä tosi hyväkuntoisia vaatteita, jollei ole jotain kallista ja haluttua merkkiä - ne tuntuvat kelpaavan nukkaisina, pikku tahroilla, kulumilla tai jopa rei'illä. Nykyään huollan hyvin myyntiin menevät vaatteet, eli pesen, silitän, poistan mahdolliset nypyt ja langanpätkät jne. Ja raakkaan tietysti rankalla kädellä kunnon puolesta - periaatteena mulla on, ostaisinko itse ja jos yhtään epäröin, laitan myytäväksi muualle tai lahjoitan eteenpäin.

On totta, että Kidialla monet tuotteet on hinnoiteltu hyvin edullisiksi ja kun provisio on tuo 50%, voi äkkiseltään tuntua, että voitto jää kovin pieneksi. Mulla on kuitenkin ekan myyntijakson jälkeen mennyt Kidialla joka kerta kaupaksi 95-100% tuotteista, joka ei ikinä toteutuisi itse myyden. Esimerkki: saattaisin saada myyntijaksolle viemistäni tuotteista itse myytyä hyvään hintaan vaikka Mini Rodinin uudenveroisen haalarin, josta saisin vaikkapa 80€. Kidialla saisin siitä 40€, mutta kun samalla siellä menee kaupaksi vaikka mikä muukin, myös monet sellaiset jutut, joita on vaikea saada myytyä erikseen itse, niin lopulta kokonaissaldo jää lopulta melko samaksi. Erona on se, että minä pääsen turhaksi käyneistä tavaroista ja vaatteista eroon ja joku muu, joka niitä tarvitsee, saa ne käyttöönsä. Toisin sanoen ostaja ja myyjä kohtaavat siellä niin paljon paremmin ja ostopäätös on helpompi tehdä tuotteen nähdessä kuin itse (netissä) myydessä. Mielestäni tosi paljon eettisempää ja ekologisempaa näin kuin myydä se joku kallis täky itse ja lopulta heittää jonnekin lahjoituslaatikkoon loput kamat, joita ei saanut myytyä.

Ja mua ei todellakaan haittaa, jos siinä samalla joku saa elantonsa pyörittäessään tätä palvelua ja bisnestä, sillä itse myös ostavan asiakkaan roolissa hyödyn taas edullisista hinnoista. Eli vaikka omat tuotteeni menisivät kaupaksi ehkä suht edullisesti, voin myös luottaa siihen, että voin myös ostaa Kidialta vaatteita edullisesti. Viimeksikin ostin lapselle käytännössä koko ensi kesän ja syksyn vaatekerrat varastoon. 27 tuotetta maksoi 140€ ja pääosin vaatteet olivat todella hyväkuntoisia, kauniita ja siistejä. Kokonaisuutta näin arvioiden en oikein ymmärrä tässäkin keskustelussa vallitsevaa negatiivista kommentointia, mutta tietysti kaikki ovat erilaisia. Omiin tarpeisiini Kidian konsepti on aivan loistava!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi