Hertsin Kidia kirppis
Nostan tän uutena kun kiinnostaa mitä mieltä ihmiset tästä myyjän roolissa:
Mulla oli juuri myyntijakso Kidiassa ja viimeiseksi kyllä jäi: varausmaksu 50,- max. 80 tuotteesta ja näiden myyntituotosta sain 50%. Myyvät todella halvalla ja mm. Molon uudesta collegesta mulle jäi 5 eur ja uudenveroisesta Molon fleecestä samoin. Neljästä säkillisestä vaatetta sain 75,-. Jos olisin jaksanut Facebookissa myydä puoletkaan vaatteista, olisin saanut n. 300,-.
Ymmärrän, että yrittäjällä on vuokrat maksettavana ym., mutta nyt näin aivan hullun vaivan pesemällä ja silittämällä ja käytännössä vain kannatin yrittäjän toimintaa sen sijaan että olisin tuon 75,- saadakseni myynyt muutaman vaatteen (hyviä merkkivaatteita) ja antanut loput hyväntekeväisyyteen. Kumpulan Helmestä on sentään aina käteenkin jotain jäänyt eikä vaatteita vaadita silitettävän ym. niin jäi tästä jotenkin vain *ska mieli vaivannäöstä kun tajusin, että en juuri tuntipalkkaa itselleni edes saanut. Harmittaa vain, että kallista vaatetta erehdyin pois antamaan yrittäjälle. Hyväntekeväisyyteen antamalla olisi asiasta jäänyt edes hyvä mieli.
Kommentit (111)
Myymään en todellakaan mene, kun edullisestakin tuotteesta menee se 40 sentin käsittelymaksu. Esim. jos veisin Petsin, jonka hinnaksi laitettaisiin 3 e, saisin siitä itse 1,10, ja tätä ennen olisin jo maksanut sen varausmaksun. Ja jos joku paita jäisi myymättä, voisi siitä tulevan käsittelymaksun vähentää tuosta Petsistä, eli saisin oikeastaan 0,70.
Ostajana käyn paljon. Monet vaatteista ovat tosi vanhoja, esim. Popien ja PdL:ien pesulapuista näkee vuosimallin. Vaikka sanovat ottavansa max. 5 v vanhoja. Lisäksi monissa merkkitavaroissa on jotain vikaa, esim. tahraa tai haalistumaa. Selvästi siis sellaista, jota ei oikein ole kehdattu itse netissä suoraan myydä.
Minä just hölmönä vein Kidialle myyntijaksolle hyväkuntoisia tuotteita. Vein maksimimäärän ja äsken kans katsoin KirppariKallesta, niin ihan uusia käyttämättömiä vaatteita ja asusteita myyvät siellä nyt sitten polkuhintaan, ja niistä lähtee vielä sitten provikat. Kokonaisarvio oli niiden arvosta jotain 250e (minusta sekin oli vähän alakanttiin) ja jos niistä myydään 80% niin hyvällä tuurilla saan just jotain 70-80e käteen. Ja sitten olivat vielä hylänneet joitakin tuotteita koska niissä oli kuulemma tahraa vaikka kaikki vaatteet pesin, silitin, napitin ja tarkastin ja lopulta viikkasin kassiin. Osa oli käyttämättömiä.
Että onko siellä kans vähän katsojan silmässä se tuotteen laatu ja hinnoittelu sitten, mikä taas itseä vähän kismittää. Ihan käyttämättömiä merkkivaatteita siellä nyt sitten menee halpishinnoilla. Ei enää ikinä.
Vierailija kirjoitti:
Myymään en todellakaan mene, kun edullisestakin tuotteesta menee se 40 sentin käsittelymaksu. Esim. jos veisin Petsin, jonka hinnaksi laitettaisiin 3 e, saisin siitä itse 1,10, ja tätä ennen olisin jo maksanut sen varausmaksun. Ja jos joku paita jäisi myymättä, voisi siitä tulevan käsittelymaksun vähentää tuosta Petsistä, eli saisin oikeastaan 0,70.
Ostajana käyn paljon. Monet vaatteista ovat tosi vanhoja, esim. Popien ja PdL:ien pesulapuista näkee vuosimallin. Vaikka sanovat ottavansa max. 5 v vanhoja. Lisäksi monissa merkkitavaroissa on jotain vikaa, esim. tahraa tai haalistumaa. Selvästi siis sellaista, jota ei oikein ole kehdattu itse netissä suoraan myydä.
Minäkin ajattelin joskus viedä sinne pojan vanhoja vaatteita myyntiin, mutta nuo ehdot mitä ottavat myyntiin vaikuttivat niin tiukoilta, että en viitsinyt. Sitten kun menin paikanpäälle katsomaan, siellä roikkui jos jonkinlaista juuri yli 5 vuotta vanhaa vaatetta, ja paljon huonokuntoisempia vaatteita edullisemmilta merkeiltä kuin mitä itselläni olisi ollut laittaa myyntiin.
Toisinaan käyn siellä kurkistamassa, ja joskus olen jotain ostanutkin, mutta vielä noilla veloituksilla ei tosiaan kiinnosta myyjäksi ryhtyminen!
Tunnelmakaan siellä ei ole aina mikään sydämellinen, vaikka kyllä jotkut myyjät ovat ihan ystävällisiäkin.
Ihmettelen että tuo on vielä pystyssä!
Olin myyjänä 4 kertaa kans, en enää mene. Kidia sai minulta 107 euroa, minä taas 53. Ei kiitos.
Krisse
Minulla vaihtoehto oli heittää säkillisiä vaatteita hyväntekeväisyyteen, Fidaan tai Uffille sellaisinaan. 0 euroa.
Nyt katsoin ne läpi vähän tarkemmalla silmällä, silitin samalla kun kuuntelin äänikirjaa ja vein Kidialle: sain noin 70 e. Eli kyllä se oli minusta kaiken väärti ja vertaan nimenomaan tuohon 0 euron tuottoon.
Samalla vaatteet pääsevät kiertoon eli joku muu saa käyttää niitä vielä halvalla, yrittäjä saa tuloa ja olen mukana tukemassa uudenlaista 2nd hand -kaupallisuutta.
Suositus minulta.
Kaksi sanaa: Kumpulan Helmi. Olen aina ollut tyytyväinen myyntitulokseen.
Harmillisesti aina vieraillessani myymälässä hyllyissä on paljon nuhjuisia, karvaisia ja kalliita tuotteita. Usein jättävät kuitenkin myymättä ihan tavallisia ei merkkivaatteita, koska ovat "kuluneita" Iso ristiriita. Itselleni kelpaa hyvin käytetyt markettivaatteet jos ovat hyvässä kunnossa.
Palvelu on kuitenkin todella toimiva. Hinnoittelu on kallis. Myyjälle jaa hyvin vähän kulujen jälkeen käteen. Toki ymmärrän, että kuluja on paljon ja tarve kalliille hinnoittelulle on perusteltua.
Vierailija kirjoitti:
Harmillisesti aina vieraillessani myymälässä hyllyissä on paljon nuhjuisia, karvaisia ja kalliita tuotteita. Usein jättävät kuitenkin myymättä ihan tavallisia ei merkkivaatteita, koska ovat "kuluneita" Iso ristiriita. Itselleni kelpaa hyvin käytetyt markettivaatteet jos ovat hyvässä kunnossa.
Palvelu on kuitenkin todella toimiva. Hinnoittelu on kallis. Myyjälle jaa hyvin vähän kulujen jälkeen käteen. Toki ymmärrän, että kuluja on paljon ja tarve kalliille hinnoittelulle on perusteltua.
Olen miettinyt samaa noista vaatteista. Monesti on tosi nuhjuista ja haalistunutta lidlin, hm yms kamaa myynnissä. Multa on kuitenkin jätetty pois hyväkuntoista ei merkkikamaa jonkun tosi pienen ja huomaamattoman tahran takia. Olen siis kotona syynännyt ja silittänyt, mutta silti ei kelpaa myyntiin ja jostain on ilmestynyt muka tahra. Tätä ihmettelen kun kyseessä koot 92 ja ylöspäin, pitkä käyttöaika per lapsi eli on tosi vaikea löytää enää näitä kokoja käytettynä! Silti ei kelpaa joku peruspaita jos siinä on yhtään mitään, mutta hyllyt samaanaikaan notkuu huonokuntoisempaa kamaa mitä olisin itse tuonut. Olenkin miettinyt, että tuoko osa ainoastaan aivan rytkyä myyntiin ja heidän on pakko pistää myyjältä niitä myyntiin kun muuten ei tulisi mitään myytävää. Tällein pidetään myyjä tyytyväisenä. Tuntuu kuitenkin vähän epäreilulta, että itseltä jää joka kerta tavaraa pois ja tästä vielä jää 40snt tappiolle per vaate.
Olen myynyt tuolla useammankin kerran, koska en vaan jaksa ihmisiä torissa/facessa ja yhden lapsen jäljiltä ei tule kirppispöydällistä sesongin mukaista kamaa. Vaihtoehtona lahjoitus tai tuonne, tuolta sentään saa jotain käteen. Onko pk-seudulla vastaavanlaista muuta kirppistä? Nellassa ja Nutussa taitaa olla joku tällainen vaihtoehto, mutta muistaakseni suht samat kulut.
Onko kukaan käynyt naistenosastolla? Ilmeisesti tällainen on avattu ja mietin onko väärti ottaa jakso, vai heivaanko suoraan kierrätyskeskukseen.
Kidia oli paha pettymys. Tuotteet hinnoitellaan heidän provikkaansa nähden liian alhaisiksi. Jos provikka on heidän tasollaan, pitäisi asiakkaallekin jäädä jotain. He eivät myöskään tarkista huolellisesti merkkien hintoja. Myivät italialaiset, huippulaadukkaat yli 100e maksavat farkut neljällä eurolla!! Sain niistä itse alle 1,50e. Koko touhusta jäi huono maku suuhun.En suosittele tätä palvelua kuin ostajille.
Olen useamman kerran myynyt ja nyt tää kerta jää viimeiseksi.
Myyntiä +160e ja mun osuus 63e.
Reilua todellakin.
Lelut möi parhaiten.
Vaatteista löydettiin rasvatahraa,muuta tahraa jne.
Harmittaa koska 98cm ehjillä ja ei kuluneilla collegeilla oisin muualta saanut paremman hinnan.
Koomisinta on instassa katsoa tyrkkyjä esim.kengistä joita en itse huolisi mutta kuntoluokat heillä on hyvät.
Itse löydän harvemmin enää ostettavaa koska lupilu ja hm vaatteet nukkaiset ja nuhjuiset ei meiltä saa kotia.
Viimeksi, kun kävin niin kiinnitin huomiota tuohon, että myynnissä olevat vaatteet olivat aika nuhruisia. Kuitenkin pyydettiin aika kovaakin hintaa. Pitkään aikaan ei ole löytynyt mitään ostettavaa, tosin ehkä käytettynä ei enää löydy koosta 92+ kuin mekkoja, joille tulee käyttöä vähemmän.
Ostajan näkövinkkelistä hyvä kirppis. Itse en ole myynyt (isovanhempi) Olen tehnyt monia hyviä löytöjä kahdelle vauhdikkaalle lapsenlapselle, joiden vaatekulutus on kovaa. Kiva juttu, kun aukes myös aikuisten puoli. Hurjalta tuntuu nuo provikat, joten ymmärrän hyvin myyjien purnauksen.
Saman tyyppisiä kokemuksia edellisten kirjoittajien kanssa. Me olemme myös myyneet useasti Kidialla ja olleet aktiivisia ostajia, mutta päätimme nyt lopettaa myynnin. Todella huolellisen myyntituotteiden valinta-, tarkastus- ja silitysprojektin jälkeen iso osa meni jälleen hylkyyn erilaisilla ja erikoisilla perusteilla (tyyliin ei kysyntää). Jokaisesta tällä tavalla käsitellystä tuotteesta vähennetään muutenkin pienestä myyjän tuotosta 40c/vaate. Aiomme jatkossa kierrättää vaatteet eettisesti ja kestävästi muulla tavoin, koska tämä ei ole todellakaan myyjälle vaivatonta tai mielekästä puuhaa.
Minulla vaan hyvää sanottavaa tästä tavasta kierrättää. Ensimmäinen kerta ja varovasti myyntiin pienin mahdollinen määrä, 115€ myynti ja itselle yli 40€ tilille. Todella vaivaton tapa päästä turhista (hyväkuntoisista ja siisteistä) vaatteista ja kengistä eroon, kassi kauppaan ja hoitavat koko homman. Aiemmin meni aika paljon ihan roskiin.
Minulle jäi valitettavasti myös aika ikävä fiilis vaatteiden myynnistä. Se on Kidian bisnes, he tekevät valinnan, mutta olen melko varma, että moni myytäväksi tuomani laadukas ja hyväkuntoinen vaate olisi mennyt kaupaksi, jos ne olisi Kidialla myytäväksi laitettu. Syyt olivat "liian vanha" tai "ei kysyntää". Joissain vaatteissa oli tahraa, joista itse en ollut edes tietoinen. Liian vanhaksi luokiteltu vaate saattoi myös olla reilusti jotain toista vaatetta nuorempi, joka oli laitettu myyntiin. Kiva juttu, että pääsin osasta vaatteista eroon, mutta jäi kyllä harmittamaan.
Pieneksi jääneet vaatteet ovat omanlaisensa "ongelmajäte" kotona, mutta olisin toivonut enemmän, jos vaate menee 0,40 euron seulonnan läpi ja ikään kuin jää "velkaa" kirpputorille vaateiden seulomisen jälkeen. Onneksi kuitenkin sain tavaraa myytyä, ettei mennyt miinukselle. Kirjat myytiin ensimmäisenä.
Itselläni siellä juuri nyt myyntijakso.
Noin 100 tuotteesta yhteensä 37 tuotetta meni hylkyyn, ei kelpaa myytäväksi!
Kyselin tästä ihan liikkeen esihenkilöltä. Kysyin miksei lähes käyttämättömät tossut ja Addun uikkari lekvanneey myyntiin. (Siellä oli uikkkareira myytävönä).
No, kyllä ne sitten kelpasikin kun asiaa tiedustelin! Tossut myytiin samantien.
Lähes käyttämätön, siisti välikerrasto-takki ei kelvannut myytäväksi, koska hihansuissa oli pientä tahraa! Älytöntä!
Kesämekot ei myöskään kelvanneet. Ymmärrän toki etteivät kuulu tähän sesonkiin, mutta kai sitä joku voi kesämekon ostaa ihan ensi kesääkin varten.
Ylipäätään hyväkuntoista tavaraa jää myymättä, koska eivät muka kelpaa myyntiin.
En ota mitään takaisin, niin Hope saa hyviä vaatteita ja se on tietysti hyvä juttu.
Tää oli kyllä mun eka ja vika kerta Kidialla. En tosin muutenkaan myy kirppareilla.
Krisse wrote:
Olin myyjänä 4 kertaa kans, en enää mene. Kidia sai minulta 107 euroa, minä taas 53. Ei kiitos.
Krisse
Eihän he nyt ilmaista työtä tee. Jos toinen vaihtoehto on viedä vaatteet poistoon / roskiin, tämä on kuitenkin järkevää. Muutaman kerran olen vienyt myyntiin ja kerran ostanut, ihan tyytyväinen olen.
Ainoan Kidialla yksi myyntijakso syksyltä '23 takana enkä tiedä tuleeko toista koskaan. Jäi vähän paha maku suuhun, kun blokkaavat TODELLA rankalla ja epämääräisellä kädellä tuotteita pois. Ensin silität kovalla vaivalla 50 tuotetta ja sitten niistä todella moni hylätään aivan epämääräisin syin.
Olen aika paljon kirppareilla vuosien varrella asioinut ja olen melko varma, että suurin osa hylätyistä olisi mennyt kaupaksi, jopa nopeastikin. Tosi kivoja ja kauniita juttuja, laadukkaista materiaaleista, mutta kainalossa joku 1mm tahra, joka ei edes näy, niin hylkyyn. Myös käyttämätöntä uutta ja fiksua vaatetta hylätty, ja henkilökuntaan kuuluva itsekin ihmetteli, miksi on blokattu. Samaan aikaan rekeissä roikkuu jotain junttikuvioista akryylineuletta, mutta varmaan on ollut "tahraton" niin sellainen on sitten myyntiin kelvannut.
Heillä on mielestäni tyyli vähän hukassa. Itse haen kirppareilta kivoja vaatteita, laadukkaita ja tyylikkäitä. Ei haittaa jos on joku pieni huomaamaton tahra jossain tms. jos vaate on kiva ja laadukas. Eivätkä lapseni siis missään likaisissa vaatteissa kulje, mutta moni vaate näyttää hyvältä ja on edustuskelpoinen, vaikka olisi jotain pientä kulumaa tai tahraa. Ostan mieluummin hyvännäköistä, laadukasta ja vähän kulunutta, kuin rumaa ja priimakuntoista. Kuvaavaa on, että vaikka olen käynyt Ainoan Kidiassa monta kertaa, en ole kertaakaan ostanut mitään. Yleensä kirppareilta lähtee lähes aina jotain mukaan.
(Toki makuasioita nämä, mutta silti... onko asiakaskunassa sitten lähinnä niitä, joille ulkonäöllä ei väliä? Pelkkä funktionaalisuus ratkaisee?)
Esim. Nellassa ja Nutussa näkee yleensä nopeasti hyllystä, onko myyjällä hyvä maku. Silloin kys. hyllystä saattaa lähteä mukaan useampikin tuote.
Aika ja energia ei riitä nettikirppareilla myymiseen ja haluaisin kovasti, että Kidian tyyppinen yritys menestyisi ja sijaintikin on todella hyvä Ainoassa ilman autoa kulkevalle. Ei vaan mitenkään pääse tuntipalkoille, jos käyttää 8-10 tuntia 50 vaatteen tahranpoistoon, valikointiin, silitykseen, huoltamiseen, pakkaamiseen ja kuljetukseen ja sitten käteen jää max. 75€. Toki yrityksenkin on oltava kannattava, mutta Kidialla tuli vähän fiilis, että asiakkaan työtä ja silmää ei arvosteta lainkaan ja teen heille ilmaista työtä. Vaatteet käy läpi insinöörityylillä joku, jolla ei kauheasti ole tyylisilmää. (Ehkä tämä riippuu henkilöstä ja kyseessä joku yksittäinen työntekijä.)
Katselin juuri veisinkö Kidiaan vaatteita, mutta nuo heidän veloituksensa ovat ihan poskettomat! 7,9€ mitä lie maksua sekä 0,40€ käsittelymaksua vaatetta kohti, mutta jos vaatetta ei ole napitettu, eivät ota sitä myyntiin, mutta toki siitäkin menee 0,40€. Hohhoijaa! Ja 50% pois myyntituloista kaikkien käsittelymaksujen jälkeen on ihan älytön. Jos myisi 10 vaatetta hintaan 5€/kpl, käteen jäisi 13,1€!
Kovasti on myös lueteltu minkälaista tavaraa pitäisi myyntiin viedä (esim. vanhemman ohjeen mukaan Polarn o. Pyret kelpaa juuri ja juuri, jos on priimakuntoista), mutta puodissa roikkuu jos jonkinlaista edullisempien merkkien vaatetta koviin hintoihin. Sen sijaan kalliimmilta merkeiltä voi tehdä löytöjä, sillä ne siellä hinnoitellaan varsin maltillisesti! Tietyt merkkivaatteet saavat toisaalta olla reikäisiä, tahraisia tai nukkaantuneita.
Joskus harvoin olen tehnyt jonkun ostoksen, mutta myyjäksi en kyllä rupea!