Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hertsin Kidia kirppis

Vierailija
16.02.2022 |

Nostan tän uutena kun kiinnostaa mitä mieltä ihmiset tästä myyjän roolissa:
Mulla oli juuri myyntijakso Kidiassa ja viimeiseksi kyllä jäi: varausmaksu 50,- max. 80 tuotteesta ja näiden myyntituotosta sain 50%. Myyvät todella halvalla ja mm. Molon uudesta collegesta mulle jäi 5 eur ja uudenveroisesta Molon fleecestä samoin. Neljästä säkillisestä vaatetta sain 75,-. Jos olisin jaksanut Facebookissa myydä puoletkaan vaatteista, olisin saanut n. 300,-.
Ymmärrän, että yrittäjällä on vuokrat maksettavana ym., mutta nyt näin aivan hullun vaivan pesemällä ja silittämällä ja käytännössä vain kannatin yrittäjän toimintaa sen sijaan että olisin tuon 75,- saadakseni myynyt muutaman vaatteen (hyviä merkkivaatteita) ja antanut loput hyväntekeväisyyteen. Kumpulan Helmestä on sentään aina käteenkin jotain jäänyt eikä vaatteita vaadita silitettävän ym. niin jäi tästä jotenkin vain *ska mieli vaivannäöstä kun tajusin, että en juuri tuntipalkkaa itselleni edes saanut. Harmittaa vain, että kallista vaatetta erehdyin pois antamaan yrittäjälle. Hyväntekeväisyyteen antamalla olisi asiasta jäänyt edes hyvä mieli.

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin, Metkassa vielä se, että mitään provikoita ei mene myynnistä. Metka laskuttaa 50 euroa viikosta ja siinä se, sen pituinen se. Kaikki muu jää myyjän käpälään lyhentämättömänä.

Metkassa myyntivuoroa voi myös pidentää! Jos näyttää siltä, että tavaraa löytyy myyntiin enemmänkin, niin vuoroa saa jatkaa niin monta päivää kuin haluaa. 

Vierailija
62/111 |
29.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmatta ja viimeistä kertaa Kidiassa myyntijakso juuri meneillään. Ekan kerran myin lähinnä vauvanvaatteita puolitoista vuotta sitten: tuotto oli ihan kohtalainen, vauvan bodyt ym. ovatkin tietysti tavaraa joka liikkuu ja jossa vähän kulumaa jne. Eivät laittaneet kaikkea myyntiin ja kirpparikallesta näki perustelut (mm. tahra, reikä, kulumaa) tuotteille jotka eivät päätyneet myyntiin. Osan kohdalla ihmetytti, mutta hyväksyin. Toisella kerralla hinnoittelu oli jotenkin ihan sekavaa, tavaraa meni sekä aivan yli- että alihinnoilla, iso osa jäi myymättä.

Nyt kolmannella kerralla vein vajaa 50 tuotetta, josta 15 ei päätynyt myyntiin. Enää ei löydy mitään tuotekohtaista erittelyä siitä, mikseivät kelvanneet myyntiin. Hinnoittelu on taas sekä ala- että yläkanttiin. Päivä jäljellä myyntijaksoa ja kaikki vähänkään paremmat naisten vaatteet ovat myymättä, arvatenkin koska hinta on liian korkea. Odotus myynnille oli 400e, nyt näyttää siltä, että jää alle 200e, ja kun tästä poistetaan sitten 50 pros provikat, 50snt käsittelymaksu/tuote ja 10e varausmaksu, ei jää hääviksi. Asiakas tekee heille todella ison työn pestessä, silittäessä, napittaessa, lajitellessa tuotteeet ja viedessä ne paikan päälle valmiiksi, ja silti he ottavat yli puolet tuotosta? Mjäh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
18.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole enää pariin viime kertaan ollut tyytyväinen toimintaan.

Siistiä perusvaatetta ei oteta myyntiin, vaatetta mitä heiltä ostettu ei oteta myyntiin vaikka jäänyt omassa puolessa käyttämättä, hirvee sesonkien kyttäys, joo liian paksu pipo, vaikka itse pyytävät seuraavan sesongin vaatetta koska se menee niiiiin hyvin kaupaksi.

Nykyinen jakso varmasti viimeinen vaatteiden suhteen, ne myyn voitolla muualla.

Lelut, pelit ja kirjat menee aina hyvin kaupaksi.

Vierailija
64/111 |
17.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö löytyy Kidioita jostain? Harmittaa kun lopettivat Myyrmannissa, miksihän? Hyvää tuotetta tarpeeseen sieltä kyllä aina löytyi. Luulin että koko Kidia on lopetettu. 

Vierailija
65/111 |
26.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka!

Pieni pettymys itsellenikin, kun vein 4 kassillista TODELLA hyväkuntoisia ja uusia vaatteita myyntiin. Niin about 100€ tuli käteen. Merkki laukku, jonka hinta edelleen stockalla n. 300€, myytiin reilu 40 eurolla.

Tästä lähin tulen itsekin hinnoittelemaan omat tuotteet ja myyn ne netissä tai toisella kirpparilla. 

No, otinkin tämän ekan kerran testi mielessä, mutta itse en joo tykännyt. Ekan ja ainoan lapsen käytössä olleet vaatteet tosi hyväkuntoisia, myyntiin siis pilkkahintaan.

Vierailija
66/111 |
28.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa etten lukenut näitä kommentteja ennen myyntijaksoa. Otin ensimmäisen myyntijakson testimielessä. Ajattelin että on helppoa ja nopeaa, kun ei tarvitse itse hinnoitella. Täytyy kuitenkin sanoa että kaikki peseminen, silittäminen ja ohjeiden mukaan pakkaaminen vei yllättävän paljon aikaan. Tiesin että vetävät välistä aika paljon, mutta täytyy sanoa että todelliselta riistolta vaikuttaa. Valitsin myyntiin uudenveroisia vaatteita ja tavaroita, osa tuotteista jopa käyttämättömiä. Todella hyviä ja laadukkaita tuotteita myyty pilkkahintaan ja tästäkin itselle jäävä osuus on ihan olematon. Itse kun olisi jaksanut myydä tuotteet, niin jo muutamalla tuotteella olisin päässyt siihen mitä ko kirpparin koko myyntituotto tulee olemaan. Alunperin olin ajatellut ottaa uuden myyntijakson keväällä, mutta en enää tämän kokemuksen jälkeen. Jatkossa hinnoittelen omat tuotteet ja myyn ne netissä tai jollain toisella kirpparilla.

Vierailija
67/111 |
31.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei enää koskaan! 

Vierailija
68/111 |
11.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään itse enää jatka vuosien myynnin jälkeen Kidialla. Tuotto myyjälle huononee vuosi vuodelta, vaikka tavara ja vaatteet olisivat uutta vastaavia. Jotkut vaatteet ja tavarat katoavat myyntiin kelpaamattomina ja ne mitä myydään, menee niin halvalla, että tuotto jää pieneksi. Tori.fi:ssä moni tuote olisi tuottanut 15-20 eur, kun Kidiassa kaiken kulun jälkeen myyjälle jää 2-3 euroa. 50% kate, myyntijakso, käsittelykulut. En yhtään ihmettele, että firmalla on varaa maksaa vuokraa isoissa kauppakeskuksissa, kuten kohta Forumissa. 

Vierailija
69/111 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samanlaisia kokemuksia myös täällä. Keväällä myin ihan hyvällä tuotolla omia vaatteita eli hinnoittelu oli mielestäni kohdallaan. Nyt vein uudestaan ja ihan eri kokemus. Melkein puolet tuotteista jätettiin pois myynnistä ja käteen jäävä osuus tulee olemaan ihan minimaalinen. Voi olla kiinni paljon siitä, kuka tuotteet käy läpi ja hinnoittelee, koska kevään ja nyt tämän talven kokemukset ihan päinvastaiset. En enää uskalla viedä sinne myyntiin. 

Vierailija
70/111 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ketjun aloittaja ja onnistuin tässä vuosien varrella unohtamaan aikaisemmat kokemukseni (tyhmästä päästä ja miten se meni). Homma on mennyt vielä surkeammaksi, ei jää myyjälle mitään käteen ja taas pistin sinne neljä kassillista HYVÄÄ perusvaatetta mistä olisin varmasti missä tahansa muualla saanut vähintään 200,- käteen. Nyt taidan päästä maksumieheksi, mutta pitää viedä ne hartaasti tuntikausia silitetyt vaatteet suoraan toiselle kirppikselle suoraan ja paikata se häviö siellä. 

Uudessa liikkeessä Forumissa ei ole ollut kahteen päivään edes kunnolla asiakkaita. Laitan myös palautetta suoraan Kidialle myyntiin kelpaamattomista vaatteista koska olin itse todella kriittinen sen suhteen mitä myyntiin tarjolle itse edes laitoin. Viimeksi meni kovemmalla hinnalla toisella kirppiksellä kaikki Kidian hylkäämä, harmitti kaikki se mitä ehtivät myymään ja mistä itse en saanut mitään.

Vierailija
71/111 |
19.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse myös laitoin Forumiin myyntiin, kun ajattelin, että siellä varmasti menee hyvin ja on paljon asiakkaita. Ei taida ollakaan asiakkaita, kun myynti on kirpparikallesta seuraten aivan surkeaa. Hinnoittelu on myös sekavaa. Ihan uusista laput kiinni vk-ulkovaatteista pyydetään sen verran, että myyjälle jää 5€, jos edes menevät kaupaksi. Torissa olisin varmasti saanut myytyä esim. 15€, eikä siinä ole enempää vaivaa kuin tässä Kidian pese-silitä-syynää-napita -ruljanssissa. Muistan, että parisen vuotta sitten vein Myyrmannin Kidiaan ja siellä meni melkein kaikki, myös sellaiset vaatteet, mitä oli itse vaikea saada myydyksi, hinnoittelu oli selkeän oloista ja jäi käteen enemmän minullekin kuin olin alunperin toivonut. Vähän järkyttynyt olo tästä Forum-kokemuksesta. Joudun varmaan maksamaan Kidialle, että vein sinne vaatteita. Lelutkaan ei näytä menevän kaupaksi. 

Vierailija
72/111 |
27.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Forumissa kahden viikon aikana kymmenen tuotetta - maksumieheksi jäin. Skippailen tämän ketjun minäkin jatkossa. Kävin yksi päivä kaivelemassa enkä edes löytänyt mitään sinne viemääni sieltä vaikka niitä kirpparikallen mukaan pitäisi olla vielä pari säkillistä - ei niitä varmaan koskaan ole myyntiin laitettukaan.

Vierailija
73/111 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla päättymässä just myyntijakso ja huikeat 15 senttiä oon tienannut 

Vierailija
74/111 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Kidialla joku selitys tähän? Miksi tuotteet ei mielestään liikkuneet?

Kävin myös eilen Forumissa edellisten innoittamana penkomassa enkä löytänyt yhtään omaa vaatettani vaikka niitä pitäisi olla tarjolla vielä useampia ja myyntijaksoa jäljellä. Miten tämä voi olla mahdollista.

Vierailija
75/111 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun Kidia oli vielä Ipanainen, vauvan ja taaperon perusvaatteiden myynti siellä kannatti hyvinkin. Ei enää. 

Kumpulan Helmessä menee melkein kaikki siisti perusvaate vauvasta koululaiseen. Pienet tahrat ei kokemuksen mukaan haittaa, jos vaate muuten on mallissaan, ajanmukainen ja kuosi kiva. 

Nyt lapsi alkaa olla isompi koululainen ja yhä vain Helmi myy hänen vaatteensa ihan hyvään hintaan. Parin kuukauden päästä taas uudestaan.  

Vierailija
76/111 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa kaapit tyhjäksi turhista vaatteista, kengistä, laukuista ...., helppo ratkaisu. Eihän sinne uusia viedä, hyvä kun menevät kiertoon vaikka pienemmällä summalla. Itse ole ollut tyytyväinen, eurot repsahtaa tilille kun kaupat tehty. 

Vierailija
77/111 |
28.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ole helppo ratkaisu kun kaikki pitää myös silittää itse vaikka palvelu jäätävän kallis, heidän palveluunsa ei kuulu kuin hinnoittelu. En muille kirppiksille tuommoista vaivaa ole tarvinnut nähdä. 

Eikä niitä rahojakaan kauheasti tilille kilahda kaiken vaivan ja kulujen jälkeen. Kuin myös kierrätyksestäkin maksat vielä. Ensi kerralla mieluummin minne tahansa paitsi Kidialle, Uffin laatikoistakin tulee parempi mieli.

Vierailija
78/111 |
14.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne veit myyntiin? Nimim. Läjäpäin Kidian hylkäämää kamaa jaloissa

Vierailija
79/111 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein vastikään Kidialle myyntiin kaudenmukaista, hyväkuntoista ja siistiä vaatetta. Ainoastaan puolet vaatteista päätyi lopulta myyntiin. Tulin käyneeksi liikkeessä pariin otteeseen oman myyntijaksoni aikana. Rekit olivat kiitettävän täynnä. Pohdinkin, johtuiko vaatteiden rankemmalla kädellä ulos valikointi mahdollisesti siitä, ettei heillä yksinkertaisesti ollutkaan riittävästi tilaa kaikille myyntiin luvatuille vaatteille? 

Myyntiin kelpaamattomien joukossa oli myös vaatteita, joita olin hankkinut itselleni Kidialta max puoli vuotta aiemmin, jotka olivat jääneet lähes tai täysin käyttämättä. Eli ainakaan vaatteen kuluminen ei voinut olla syynä siihen, etteikö vaate olisi ollut edelleenkin myyntikelpoinen. Katsoin vielä jälkikäteen läpi kaikki myyntiin kelpaamattomat vaatteet, enkä voinut ymmärtää, mikä niissä oli Kidian näkemyksen mukaan ns. vikana. Vaatteiden myynnin valintaprosessi vaikuttaa jokseenkin mielivaltaiselta. Suututti.

Vierailija
80/111 |
15.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu en ole enää kahteen vuoteen myynyt Kidialla, enkä myöskään käy siellä enää. Pari kertaa kerkesin käyttää myyntipalvelua ja tooodella pettynyt olin joka kerta. Ostaessakin hinnat on niin poskettomat että ei kiitos. Ja niin äärettömän tarkkaa mitä saa myydä ym, että aivan liian iso vaiva.

Vinted, maailman kätevin ja helpoin, sekä myyjän että ostajan ominaisuudessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän