Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hertsin Kidia kirppis

Vierailija
16.02.2022 |

Nostan tän uutena kun kiinnostaa mitä mieltä ihmiset tästä myyjän roolissa:
Mulla oli juuri myyntijakso Kidiassa ja viimeiseksi kyllä jäi: varausmaksu 50,- max. 80 tuotteesta ja näiden myyntituotosta sain 50%. Myyvät todella halvalla ja mm. Molon uudesta collegesta mulle jäi 5 eur ja uudenveroisesta Molon fleecestä samoin. Neljästä säkillisestä vaatetta sain 75,-. Jos olisin jaksanut Facebookissa myydä puoletkaan vaatteista, olisin saanut n. 300,-.
Ymmärrän, että yrittäjällä on vuokrat maksettavana ym., mutta nyt näin aivan hullun vaivan pesemällä ja silittämällä ja käytännössä vain kannatin yrittäjän toimintaa sen sijaan että olisin tuon 75,- saadakseni myynyt muutaman vaatteen (hyviä merkkivaatteita) ja antanut loput hyväntekeväisyyteen. Kumpulan Helmestä on sentään aina käteenkin jotain jäänyt eikä vaatteita vaadita silitettävän ym. niin jäi tästä jotenkin vain *ska mieli vaivannäöstä kun tajusin, että en juuri tuntipalkkaa itselleni edes saanut. Harmittaa vain, että kallista vaatetta erehdyin pois antamaan yrittäjälle. Hyväntekeväisyyteen antamalla olisi asiasta jäänyt edes hyvä mieli.

Kommentit (111)

Vierailija
41/111 |
23.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut erittäin tyytyväinen Kidiaan. Olen myynyt heillä jo kolme kertaa ja ostajana lähes päivittäin :)

On totta että tuolla ei pääse parhaiaiin myyntituottoihin, mutta itse maksan mielelläni palvelusta ja vaivattomuudesta. Tuo täysipalvelu sopii minulle, koska arvosta omaa aikaani. Myyntiprosessi on heillä erittäin joustava ja hienosti toteutettu. Itse annan vilpittömät viisi tähteä. Ihanaa että tällaisiakin vaihtoehtoja on tullut kierrättämiselle!

Itse nimenomaan arvostan omaa aikaani ja koen, että myyjänä teen ihan kohtuuttoman suuren työn vaatteiden huollossa ennen myyntiin vientiä suhteessa siihen, että käteen jää pähkinöitä. :/ En kaipaa maksimituottoa, todellakaan, mutten halua, että iso osa tuotteista blokataan pois, kun olen kuitenkin maksanut varausmaksun myyntijaksosta, johon sisältyy 50 tuotetta.

Vierailija
42/111 |
25.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ketjun alkupäässä kehunut Kidiaa, mutta nyt jokin on selvästi muuttunut niin omasta mielestäni kuin kommentoijienkin.

Myynnissä on todella outoa tummasruskeaa, karvaista neuletta, kun taas omia siistejä vaatteitani otetiin myyntiin noin 30/50. Olen huoltanut, napittanut, silittänyt kaiken. Ymmärrän, jos siellä on muutama sellainen, joiden tarhroja en ole huomannut, mutta kyllä tässä on nyt jokin linjanmuutos.

En itse halua kirpparilta ostaa vain uusia tai virheettömiä tuotteita. Itse asiassa haluan vanhaa: vintagea, kauniita vanhoja malleja. En uutta ja modernia! "Sesongin ulkopuolelta" tarkoittaa, että esimerkiksi kauniita ja laadukkaita lasten sortseja ei otettu myyntiin vaikka kyllähän ne ovat sisäliikuntasesongissa tai ulkomaanmatkaa varten ihan myytäviä.

Ihan kuin he eivät olisi kuitenkaan osanneet sanoittaa sinne nettisivuille, mitä ei saa tuoda.

En valitettavasti jatka myyjänä enää, iso harmi 2nh hand -kehitykselle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/111 |
26.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin taitaa olla viimeinen myyntikerta Kidialla. Olen monta kertaa ollut myyjänä, mutta tällä kertaa hylkäsivät myynnistä aika monta tuotetta, vaikka kaikki viemäni tavarat ovat olleet siistejä ja sesonkiin sopivia. Katsoin tuotteet kolme kertaa läpi ennen niiden viemistä. Onneksi eivät veloita enää käsittelykuluja myyntiin kelpaamattomista tavaroista...

Ilmeisesti Kidialla vaatteen pitää olla uutta vastaavassa kunnossa, jotta voivat huolia sen myytäväksi muutamalla roposella pois.

Vierailija
44/111 |
03.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kidialaiset ovat jotenkin seonneet kaikista edellä mainituista syistä. 

Miksi ette vie myyntiin Kumpulan Helmeen, jossa aina hyvät myynnit ja tavatan omistaja tienaa aina selkeästi enemmän kuin kauppa.

Tässö linkki monivuotiseen ketjuun Kumpulan Helmestä, joka on paikkana ihan kestoklassikko. Toimii eikä noita vammaisia vaatimuksia ja kuluja kuin Kidiassa. (Ketjussa myös ihmettelyä kidialaisten outousesta, esim siitä että POP muka ei myy. Sehän nimenomaan myy ja hyväön hintaan.)

https://www.vauva.fi/comment/63055026

Vierailija
45/111 |
07.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kidialaiset ovat jotenkin seonneet kaikista edellä mainituista syistä. 

Miksi ette vie myyntiin Kumpulan Helmeen, jossa aina hyvät myynnit ja tavatan omistaja tienaa aina selkeästi enemmän kuin kauppa.

Tässö linkki monivuotiseen ketjuun Kumpulan Helmestä, joka on paikkana ihan kestoklassikko. Toimii eikä noita vammaisia vaatimuksia ja kuluja kuin Kidiassa. (Ketjussa myös ihmettelyä kidialaisten outousesta, esim siitä että POP muka ei myy. Sehän nimenomaan myy ja hyväön hintaan.)

https://www.vauva.fi/comment/63055026

Sama kokemus POPista, kyllä ne myyvät hyvin. Ipanaisen aikaan ne menivät minulta aina ekojen joukossa eikä hinta ollut halvin, sehän on tosi laadukas merkki. Samat kokemukset kirpparimyynneistä ja Facebook-myynneistä. Ovat kestäviä ja ominaisuudet huippua.

Itse suosim Kumpulan Helmeä myyjänä. Siellä käy paljon porukkaa, sinne on todella hyvät julkiset yhteydet ja autolla pääsee ihan viereen ja kävellenkin monelta lähialueelta, joilla paljon lapsiperheitä. Olen ollut aina tyytyväinen myynteihini ja saan itse päättä, mitä myyn ja millä hinnalla.

Vierailija
46/111 |
14.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista siellö on nyt, onko edelleen mielivaltaista tuotteiden poistelua, kieltoja, vastimuksia ja ihme sirpaleisia laskutoimituksia?

Mitä jos tuotteita varastetaan ja ne sanoo siihen vaan että joo poistettiin, että tahra? Vai antaako ne takaisin sen poistetun, jossa ei ollut tahraa sinne vietäessä?

Vierailija
47/111 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon myynyt varmaan 6 kertaa viimeisen parin vuoden aikana ja koko ajan tuntuu tiukentuvan. Vein just 70kpl kaikkea omasta mielestäni täysin hyvää, samantasoista mitä aiemmin ja useita "helmiä" joukossa, mutta sieltä tuli viesti että peruivat myyntijaksoni koska katsoivat etten olisi saanut omiani takaisin!!! En jaksa hinnoitella itse, mihinhän veisi.

Vierailija
48/111 |
29.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä hinnoittelen itse, tarkistan, että on puhdasta, ehjää ja siistiä, en silitä (pidän kyllä huolen, että mikään ei ole ryppyistä ja epäsiistiä) ja vien Murulaan, Tuusulaan. Mukavasti on kauppa käynyt ja vain muutamia vaatteita per kerta on palautunut kotiin. Hinnat kunnon ja merkin mukaan.

Vierailija
49/111 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon myynyt varmaan 6 kertaa viimeisen parin vuoden aikana ja koko ajan tuntuu tiukentuvan. Vein just 70kpl kaikkea omasta mielestäni täysin hyvää, samantasoista mitä aiemmin ja useita "helmiä" joukossa, mutta sieltä tuli viesti että peruivat myyntijaksoni koska katsoivat etten olisi saanut omiani takaisin!!! En jaksa hinnoitella itse, mihinhän veisi.

No viet Kumpulan Helmeen, on sielläkin tollaista, että he hoitaa hinnoittelun yms. Silti tienaat paljon paremmin kuin Kidiassa.

Vierailija
50/111 |
10.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M

Mitä jos tuotteita varastetaan ja ne sanoo siihen vaan että joo poistettiin, että tahra? Vai antaako ne takaisin sen poistetun, jossa ei ollut tahraa sinne vietäessä?

Tää kiinnostaa. Saatko takaisin ne poistetut tuotteet?

Vierailija
51/111 |
26.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten kaikkk toimi hyvin, mutta tulos oli pettymys: minulle 70 €, Kidialle 110 €. 

Vierailija
52/111 |
31.03.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon kyllä myyjien kokemukset täysin siitä ettei myyntiin kelpuuteta sitä ja tätä. Mutta ostajana olen joka käyntikerta törmännyt rikkinäisiin ja tahraisiin vaatteisiin. Ja käyn usein Hertsin Kidiassa, kun asun lähellä ja mulla on kaksi lasta sekä itsellenikin katson mieluiten kirppishintaluokan vaatteita. Eilen kävin viimeksi ja katsoin sekä 110-116-koon vaatteita että vauvakokoja. Isomman koon housuissa oli polvet viittä vaille puhki ja melkein kaikissa nukkaa pinnassa ja värit kulahtaneet. Vauvanvaatteissa oli yhdessä bodyssä reikä, yökkärissä selkeä kakkatahra ja housut kautta linjan melko nukkaisia ja värit väljähtäneet. Kengät ovat aika huonokuntoisia kaikki. Kysymys kuuluukin, jos seula on noin tiukka kuin täällä kokemukset kertovat, miten nämä ostajan näkökulmasta epäkelvot, jopa roskiskuntoiset vaatteet pääsevät kovan seulan läpi? Päälle lätkäistään vielä tuhti hintalappu. 

Lisäksi ostajana vähän tökkii se, että myynnissä on vain meneillään olevan sesongin vaatteita. Ymmärrän liiketilan rajallisuuden mutta itse ainakin katson todella ajoissa jo tulevan kauden vaatteita lapsille, jotta ehdin hankkia tsevittavat ajoissa. Nyt myynnissä on kevätvarusteita mutta kevät on jo alkanut ja esim. välikausitarvikkeet on jo pitänyt hankkia ja nyt katson kesään silmällä pitäen vaatetusta. 

Vierailija
53/111 |
08.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rediin on avattu muutama kuukausi sitten Minibuffet-niminen kilpailija Kidialle. Avaavat pian myös Lippulaivaan. Onko kenelläkään tästä toimijasta kokemuksia?

Vierailija
54/111 |
10.04.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas sorruin myymään.

Myyntiinotto on tiukentunut oudosti, esimerkiksi välikausivaatetta otetaan myyntiin hirmuisen lyhyt aika.

Lisäksi hinnat ovat selkeästi nousseet. Odotus myynnille on melkein 300 e, mutta eihän sieltä tule kuin hieman päälle satanen, josta saan itse sen viitisen kymppiä.

Muut vaihtoehdot kiinnostavat!

Muuten voisiko se POP-myymättömyys johtua siitä, että Espoossa lähellä on POPin oma liike, jossa myyvät myös second handia? Jos niillä on sellainen diili?

Vierailija
55/111 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muut vaihtoehdot kiinnostavat!

Muuten voisiko se POP-myymättömyys johtua siitä, että Espoossa lähellä on POPin oma liike, jossa myyvät myös second handia? Jos niillä on sellainen diili?

KyllÄ mä Suosittelen Kumpulan Helmeä tai Vallilan Metkaa. Metka ei edes ole lastenkirppari, mutta huimat tilit tehnyt siellä lastenkamalla. Paikka täynnä kaiken ikäisten lasten perheitä. Sinne pitkät jonot, mutta ilmouttaudut jonoon vaan, kyllä se aika sitten koittaa

Vierailija
56/111 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi voi hyvinkin selittää sitä POP-dissausta. Tai sitä, ettei liiku ostoskeskus-ympäristössä, kun siellä aina POP-myymälät. 

Mutta se on hyvä luottomerkki, joka myös minun kokemusten mukaan liikkuu kirppareilla hienosti ja kestää käyttöä todella hyvin. Ihan en tykkää niiden värisilmästä, en itse yhdistelis niin, mutta kuitenkin osastoa "ihan ok" myös ulkonäöltään.

Ipanainen oli ihana. Kidia vaikuttaa ihan häiriintyneeltä. Siellä todella on rääsyä ja kulahtanutta halpista kaupan ja sit hyvälaatuista ei päästetä myyntiin. Vaikea ymmärtää. Ei kiinnosta käydä.

Vierailija
57/111 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pari kertaa myynyt, siihen vaivan määrään mitä myyntiin menevien vaatteiden silittäminen vaatii ei tuotto ole sen arvoinen.

Ostajana en löydä Ainoan Kidiasta mitään, rekeillä on kulahtanutta ja harmaaksi pestyä henkkamaukkaa, Lindexiä ja muita halpismerkkejä. 

Vierailija
58/111 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla erilaiset kokemukset, vein tuotteita 12, mukana parit lenkkarit (lähes uudet), sain 118€, ei huonosti.

Vierailija
59/111 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyikim tätä jo: mitä käy niille myynnistä poistetuille vaatteille? Saako ne takaisin? 

Vierailija
60/111 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Vallilan Metka on ehdottonasti paras. Se on aina ihan täynnä ostajia! Ei se pitkä jono haittaa, ainahan sitä lasten vaatetta ja tavaraa on myytäväksi myös puolen vuoden kuluttua! 

Tykkään Metkassa myös siitä, että samassa voin myydä omia vaatteita ja kodin tavaraa. Eli myynnit yhtä hyvät kuin Kumpulan Helmessä, joka on suosikkini heti Metkan jälkeen. Kumpikaan paikka ei todellakaan kommentoi, mitä minä haluan myyntiin laittaa. 

Kidialaisilla on ihme tarve korostaa itseään. Että he muka niin erityisesti kuratoivat sisältöä. No laatu on ollut kova pettymys. Ipanaisessa oli hyvää tavaraa myynnissä, lähiössä heti rumaa ja kulunutta. Myös se ikärasismi haittaa, oma lapsi menee kouluun syksyllä, niin hänelle ei oikein ole enää mitään. 

Metkassa ja Kumpulan Helmessä minulla ollut kummassakin useampi myyntivuoro, mitään ei ole koskaan varastettu. Toisten pöydistä joutuu toisinaan etsimään omiaan kyllä, koska ihmiset välinpitämättöminä kuljettelevat tavaraa toisten pöytiin (mikä on anteeksiantamattoman tyhmää)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi