Hertsin Kidia kirppis
Nostan tän uutena kun kiinnostaa mitä mieltä ihmiset tästä myyjän roolissa:
Mulla oli juuri myyntijakso Kidiassa ja viimeiseksi kyllä jäi: varausmaksu 50,- max. 80 tuotteesta ja näiden myyntituotosta sain 50%. Myyvät todella halvalla ja mm. Molon uudesta collegesta mulle jäi 5 eur ja uudenveroisesta Molon fleecestä samoin. Neljästä säkillisestä vaatetta sain 75,-. Jos olisin jaksanut Facebookissa myydä puoletkaan vaatteista, olisin saanut n. 300,-.
Ymmärrän, että yrittäjällä on vuokrat maksettavana ym., mutta nyt näin aivan hullun vaivan pesemällä ja silittämällä ja käytännössä vain kannatin yrittäjän toimintaa sen sijaan että olisin tuon 75,- saadakseni myynyt muutaman vaatteen (hyviä merkkivaatteita) ja antanut loput hyväntekeväisyyteen. Kumpulan Helmestä on sentään aina käteenkin jotain jäänyt eikä vaatteita vaadita silitettävän ym. niin jäi tästä jotenkin vain *ska mieli vaivannäöstä kun tajusin, että en juuri tuntipalkkaa itselleni edes saanut. Harmittaa vain, että kallista vaatetta erehdyin pois antamaan yrittäjälle. Hyväntekeväisyyteen antamalla olisi asiasta jäänyt edes hyvä mieli.
Kommentit (111)
Vein juuri kaksi suurta kassillista Kidian ostopalvelun arviointiin. Sisälsi Gugguuta, Lancelin laukun, uusia kenkiä ym. Tarjous oli 64€ :D äkkiä laskettuna n viidesosa siitä, mitä saisin itsepalvelukirpparilla. Eli ei kiitos! Heillä siis testissä uusi palvelu, että ostavat suoraan hyvää tavaraa ja sitten hinnoittelevat itse: saavat pidettyä rekissä pidempään kuin 2 viikkoa.
Onko muilla ostopalvelusta kokemuksia? Kaverini sai kolmesta isosta kassista noin 70 euroa.
Kannattaako? Toisaalta muualla pitää myydä itse.
Millaisia tarjouksia olette saaneet ostopalvelusta?
Oma kokemus Forumista: Ihan täyttä huijausta koko homma. Hinnoittelevat halvalla, merkeistä ei tuntemusta tai ainakaan se ei näy hinnoissa. Merkki kuin merkki, tai merkitön; sama hinta. Varmaan itse ostavat parhaat päältä ensin ja myyvät kalliimmalla jossain muualla. Testasin laittaa myyntiin kalliimpaa, 200euron tuote myytiin 30e, ja myohemmin löytyi myynnistä muualta paljon kalliimmalla. Jos olisin myynyt tuotteen itse niin olisin pelkällä sillä saanut enemmän rahaa mitä olisi käteen jäänyt jos kaikki 80 myyntiin vietyä tuotetta olisi myyty. Luotin heidän ammattitaitoon, ikinä en vie enää mitään myytäväksi.
Ei kannata, hinnoittelevat alakanttiin eivätkä ymmärrä merkeistä mitään. Ostajalle kiva, mutta myyjälle ei jää mitään käteen.
Sopii sellaiselle joka laittaisi kamat muuten suoraan kierrätykseen, Fidaan tai antaisi ne ilmaiseksi toisille.
Joo, ei enää vaatteita Kidialle. Tulee vain suuri v*****s.
Kävin eilen Kumpulan Helmessä, siellä näkyy olevan mukavasti kevät- ja kesävaatetta vauvasta n. 150-senttiselle. Eikä hinnat rasita kukkaroa.
Kyllähän tästä luu jää käteen, niin pienillä summilla myyvät ja heidän provikka ja muut kulut on suuret. Minulla suurimmaksi osaksi käyttämättömiä tuotteita, mekkoja, kenkiä, koruja ym. asusteita. Ovat hinnoitelleet todella alakanttiin muut, paitsi Marimekon tuotteet. Pitäisi olla paljon myytävää, jotta tuolla jotain tienaisi. Kuten jo todettu, asiakkaille jees, mutta myyjille aika karua tulosta kuitenkin enimmäkseen hyvälaatuisesta tavarasta. Minulla jää suhde tähän firmaan kyllä yhteen kertaan. Ei maksa vaivaa pestä hajusteettomilla, silittää, pakata ja roudata heille lähes ilmaiseksi hyvää myytävää, kun itselle jää vain roposia kouraan.
Itelläki tais nyt olla viimeinen kerta kun myyn tuolla. Viime vuonna ihan hyvin vielä sain rahaa. Mut tänä vuonna paljon alhasemmat hinnat laitettu viime vuoteen verrattuna, vaikka siis ihan samantyylistä tavaraa viety myyntiin. Pari tuotetta hylättiin. Saa nähä mikä on lopullinen tuotto, aika heikolta vaikuttaa tällä hetkellä.
Hinnoittelu aika arpapeliä ja vähän ihmetytti. Itse olin maksanut pari euroa korusta ja siihen hinta oli laitettu 10 euroa, kun taas yli sadan euron mekkojani myytiin 12 eurolla.
Sain kyllä hyvin myydyksi, lähes kaikki viemäni tuotteet menivät kaupaksi. Tiedossa oli kulut 50 prosenttia plus aloitusmaksu ja hinnoittelumaksu. Aika paljon saa olla hyvää tavaraa, että kannattaa ja loppusaldoksi jotain jää, mutta itselläni oli nyt myyjänäkin aika hyvä kokemus. Eihän se heillekään hyväntekeväisyyttä ole, vuokrat ja henkilöstökulut ym. Hyvä vaan kun näitä vaihtoehtoja on nykyisin, Kidiat ja Vintedit sun muut.
Itsellä myös surkea kokemus keväältä Forumista. Myynti reilut 250 euroa, itselle jäi siitä 78 euroa, eli reilu 30%. Ensimmäinen ja viimeinen kerta Kidialla. Esillepano Forumissa oli sekava eikä yhtään houkutteleva. Liikaa tavaraa ahdettuna rekeille, suurin osa nyppyyntyneitä tai muuten vaan "mauttomia" vaatteita. Vaikuttaa siltä, että nuorilla Kidian myyjillä ei ehkä ole käsitystä eri merkkien hinnoista ja myyntipotentiaalista ja hinnoittelevat joitain tuotteita todella alakanttiin. Palaan Little Copenhagenin myyjäksi, vaikka pidin heidän hinnoitteluaan ja provikkaa epäedullisena. Näin jälkikäteen ajateltuna heillähän kuitenkin myyjäkin tienaa jotain: tästä setistä olisi jäänyt itselle yli 40 euroa enemmän.
Viekää Kumpulan Helmeen. Se toimii. Saa sieltäkin ostettua sen, että he hinnoittelee. Mut ite voi näpytellä hinnat, ei se niin vaikeeta oo. Silloin todellakin tienaat omasta tavarastasi enemmän kuin se kirppari.
En tajuu miks kukaan lahjoittaa omaisuuttaan Kidian omistajille. Koska siitähän tossa on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Kun Kidia oli vielä Ipanainen, vauvan ja taaperon perusvaatteiden myynti siellä kannatti hyvinkin. Ei enää.
Kumpulan Helmessä menee melkein kaikki siisti perusvaate vauvasta koululaiseen. Pienet tahrat ei kokemuksen mukaan haittaa, jos vaate muuten on mallissaan, ajanmukainen ja kuosi kiva.
Nyt lapsi alkaa olla isompi koululainen ja yhä vain Helmi myy hänen vaatteensa ihan hyvään hintaan. Parin kuukauden päästä taas uudestaan.
Kumpulan Helmi on toimiva klassikko, niin myyjälle kuin ostajallekin. Monen vuoden kokemus kummastakin roolista, todellakin suosittelen!!!!
Uutuutena samalle reissulle voitte yhdistää uuden lastenkirpparin eli Kumpulan Eemelin osoitteessa Isonniitynkatu 5. Heillä vielä toukokuun ajan ale eli pöytä oli jotain 29e, en oo varma muistanko oikein, mut alle 30 sen muistan. Heillä ei MITÄÄN muita kuluja kuin pöytävuokra. Ite myin siellä juuri ja hyvän tilin viikossa tein.
Kidian porukalle isku pari vuotta sitten joku kollektiivinen aivotärähdys > täysin sekopäinen hifistely ja hinnoittelu. En käy edes ostajana.
Vierailija kirjoitti:
Kumpulan Helmi on toimiva klassikko, niin myyjälle kuin ostajallekin. Monen vuoden kokemus kummastakin roolista, todellakin suosittelen!!!!
Uutuutena samalle reissulle voitte yhdistää uuden lastenkirpparin eli Kumpulan Eemelin osoitteessa Isonniitynkatu 5. Heillä vielä toukokuun ajan ale eli pöytä oli jotain 29e, en oo varma muistanko oikein, mut alle 30 sen muistan. Heillä ei MITÄÄN mui
Siis uusi lastenkirppari kantakaupungissa?!! Tää täytyy tsekata? Onko Kumpulan Helmen omistajien? Kun nimi samanlainen? Missä on Isoniitynkatu (en jaksaus guuglaa anteeks...)
Vierailija kirjoitti:
Siis uusi lastenkirppari kantakaupungissa?!! Tää täytyy tsekata? Onko Kumpulan Helmen omistajien? Kun nimi samanlainen? Missä on Isoniitynkatu (en jaksaus guuglaa anteeks...)
Kumpulan Eemeli ei tietääkseni liity mitenkään Kumpulan Helmeen. Uusi yrittäjä alalla, ei rahanahne bisneshullu, reilu, rehti ja jotenkin normaali meno verrattuna Kidian ultra-säätäniseen.
Isonniitynkatu on lähellä Kätilöopistoa. Niinku sen ja Mäkelänrinteen uimahallin välissä, löhempänä Kättäriä. Reilut aukioloajatkin.
Miten te perustelette itellenne sen, että teille on hyödyllistä myydä tavaranne pilkkahintaan Kidian porukoille?
Niinku että miksi kukaan suostuu tollaiseen? Niinku asutteko te ihan vieressä vai miksi te annatte tavaranne parin kympin korvausta vastaan ylimieliselle firmalle, joka vielä disauttelee kaupan päälle teidön vaatteita kelpaamattomiksi?
En ikinä suostuis tollaiseen alistavaan riistoon kun voin viedä ne Kumpulan Helmeen tai vaikka tojon uuteen Kumpulan Eemeliin. Helmestä voi ostaa hinnoittelun myös, on se kannatravampi ja ystävällisempi kuin Kidian ryöstö.
Ilmaseksi voi viedä Fidaan tai Hopeen tai Emmaukseen ja saa hyvän mielen. Mieluummin tuen hyväntekeväisyyttä kuin jotain vauraita rouvia.
Vierailija kirjoitti:
Minulla päättyi juuri kahden viikon jakso Forumissa. 50 tuotetta, joista 17 hylättiin..käteen jäi 65€.
silitetyt, tahrattomat ja uudet vaatteet ei kelvanneet myyntiin. Ei koskaan enää!
Musta tää kuulostaa ihme vallankäytöltä. En keksi mitään rationaalista selitystä tälle. Jos siis vaatteet olivat siltä heidän antamaltaan listalta.
Itse en viitsi käydä siellä edes ostajana, kun siellä ollut myynnissä just aivan nuhjaista, pahanhajuista vaatetta. Ei kaikki mutta ne miyä minä olen katsellut.
Uudella Kumpulan Eemeli -lastenkirpparilla on nyt tällainen, että:
all-inclusive-palvelu kaksi viikkoa 25e. Hinnoittelevat, laittavat esille, siivoavat pöydän ja lopuksi jopa tyhjentävät sen. Myyntivoitosta 50/50. Myyntitavaran määrää ei ole rajattu eikä mitään määräyksiä tai listoja ole.
Mielestäni ihan hyvä diili. Taatusti eivät dissaa tuotteitasi ja poista yhtään mitään.
Älä vie Kidiaan, vie tuonne.
Viime viikkoina Hertsin Kidia on ollut ihan kummallisen tyhjä! Siis todella vähän tavaraa myynnissä. Samaan aikaan varaukset menevät viikkojen päähän, mikähän logiikka? Miksi eivät ota tavaraa myyntiin?
Minulla päättyi juuri kahden viikon jakso Forumissa. 50 tuotetta, joista 17 hylättiin..käteen jäi 65€.
silitetyt, tahrattomat ja uudet vaatteet ei kelvanneet myyntiin. Ei koskaan enää!