Miten hallituksen leikkaukset ovat vaikuttaneet sinun elämäsi?
Olisi mukava kuulla, miten hallituksen leikkaukset ovat vaikeuttaneet sinun elämääsi?
Kommentit (317)
Ei vielä mitenkään. 60€ asumistuki lähtee jossain vaiheessa pois omistusasunnon takia.
Ei mitenkään, kiitos kysymästä. En saa tukia ja asun omassa velattomassa talossa.
Joudun elättämään köyhempää puolisoa enemmän, hänellä vaikutti lapsikorotusten ja suojaosan poisto tuloihin monta sataa. Kovin isot ne tulot ennenkään olleet.
Asumistukea saadaan vielä muutama kuukausi. Joten kovin isot ei meidän perheen tulot olleet yhteensäkään
Normaalina keskituloisena rahaa jää vähän enemmän käteen verotuksen madalluttua. Eli hyvin menee.
Verotus nousi puoli prosenttia, koska saan eläkettä alle 20 000e vuodessa. Se myös nosti työtulojeni verotusta koska ne on eräällä tapaa sidottuna toisiinsa. Eipä ole muuten vaikuttanut vielä.
En ole koskaan saanut mitään tukia, eli ei vaikutusta
Tulevaisuuden näkymät synkistyneet. Ei mitään toivoa. Voisin vaikka ampua, niinkuin Riikka Purra kin. Vihanraivo,eikä huominen parempi.
Olen lopettanut kuluttamisen tyystin ja olen myös vahvasti syrjäytymässä. Työpaikka voi mennä alta koska tahansa ja vaikkei menisikään, niin elatusmaksut tulevat kasvamaan, kun työhaluton ex-vaimo ei joudu töihin jatkossa enää millään ilveellä. Lasten kanssa emme voi valitettavasti tehdä enää mitään. Tulevaisuudenusko on viety.
Ärsyttääköhän laiskoja, kun on olemassa ihmisiä joilla menee aina hyvin ja se on täysin heidän omaa ansiotaan?
Mietin vain kun tällä palstalla aina manaillaan kuinka jokainen voi sairastua ja joutua työttömäksi. Ihan ilman omaa syytään. Tämähän on siis ihan paskapuhetta. Jokainen on oman onnensa seppä.
Itse olen jo eläkkeellä, mutta käyn silloin tällöin töissä, koska ei vain löydy työntekijöitä. Ilmeisesti tuet ovat liian hyviä.
Työssäkäynti tuntuu kivemmalta ja on enemmän motivaatiota tehdä ylitöitä, koska panostani vihdoin arvostetaan. Lisäksi saan lisää virtaa elämääni siitä, että lusmuilta leikataan. Sellainen voimakas oikeudenmukaisuuden tunne.
Vitutuksen taso on noussut äärimmilleen. En pysty keskittymään töihin. Tuottavuus laskee ja motivaatio tehdä parhaansa katoaa kuin pieru Saharaan. Tätähän kokkareet ja peppukipeet halus. Onneksi olkoon!
Vierailija kirjoitti:
Päätin muuttaa pois suomesta.
Kiitos
No, olen alkanut varautumaan työttömyyteen ja optimoimalla kulutukseni ja säästämällä kaiken ylimääräisen.
Työttömyyden koko ajan lisääntyessä en ole olleenkaan varma että saisin uuden työn.
Alueellamme asuntojen myyntiajat on pitkiä ja uskon että jos saan asuntoni myytyä niin huomattavalla tappiolla.
Olen kivijalkapuodin yrittäjä. Myynti n puolet viime kevään myynnistä, joudun lopettamaan yritykseni.
Yksityiselämääni ei ole vaikuttanut, koska olen keskituloinen työssäkäyvä enkä saa tukia. Työpaikkani rahoitusta on leikattu, joten vaikutus näkyy työssäni niukempana palvelun tarjontana asiakkaille.