Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hertsin Kidia kirppis

Vierailija
16.02.2022 |

Nostan tän uutena kun kiinnostaa mitä mieltä ihmiset tästä myyjän roolissa:
Mulla oli juuri myyntijakso Kidiassa ja viimeiseksi kyllä jäi: varausmaksu 50,- max. 80 tuotteesta ja näiden myyntituotosta sain 50%. Myyvät todella halvalla ja mm. Molon uudesta collegesta mulle jäi 5 eur ja uudenveroisesta Molon fleecestä samoin. Neljästä säkillisestä vaatetta sain 75,-. Jos olisin jaksanut Facebookissa myydä puoletkaan vaatteista, olisin saanut n. 300,-.
Ymmärrän, että yrittäjällä on vuokrat maksettavana ym., mutta nyt näin aivan hullun vaivan pesemällä ja silittämällä ja käytännössä vain kannatin yrittäjän toimintaa sen sijaan että olisin tuon 75,- saadakseni myynyt muutaman vaatteen (hyviä merkkivaatteita) ja antanut loput hyväntekeväisyyteen. Kumpulan Helmestä on sentään aina käteenkin jotain jäänyt eikä vaatteita vaadita silitettävän ym. niin jäi tästä jotenkin vain *ska mieli vaivannäöstä kun tajusin, että en juuri tuntipalkkaa itselleni edes saanut. Harmittaa vain, että kallista vaatetta erehdyin pois antamaan yrittäjälle. Hyväntekeväisyyteen antamalla olisi asiasta jäänyt edes hyvä mieli.

Kommentit (131)

Vierailija
121/131 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ihan käsittämätön toi Kidia, tein kauheen duunin, pesin, silitin, höyrystin, napitin, viikkasin, vuokrasin auton, jolla kuljetin tavarat arvioitavaksi, niin sain tekstarilla vastauksen, että eivät pysty tekemään tarjousta tuotteista, siis mitä hel?? Tosi hyvää tavaraa, kiertelin myymälässä, niin mun tavarat oli vähintään saman veroista kun jo myynnissä, paljon merkkejä, sesongin mukaista ja hyväkuntoisia. Sit mikä parasta sain 3 päivää aikaa hakea tavarat pois, eli ei kun taas autoa vuokraamaan. Taitaa olla ihan konkassa paikka, kun ei pystyneet tekemään tarjousta, mutta eipä tullut minullekaan halvaksi ja lisäksi työtä tein monta tuntia. Tää sama oli käynyt myös mun tutulle, ettei pystyneet tekemään tarjousta.

Siis oliko heillä liike täysi? Olitko buukannut tuon ajan? En tiiä, miten toimii. Itse käytän Kumpulan Helmeä. Ei oo koskaan tarvinnut pettyä.

Vierailija
122/131 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää nyt, että kiinteistönvälittäjä piiskaisi tylysti teitä puunaamaan ja korjaamaan kämppää ja sen jälkeen sä, asunnonomistaja, saisit esim 30% kauppahinnasta??!! Et ikinä suostuisi siihen eikä kellekään tulis mieleen edes ehdottaa tuollaista riistoa.

No, Kidia toimii juuri noin. Ja te ootte säyseinä mukana juonessa. Annatte ryöstää itsenne. Not me.

Hyvin sanottu. Toihan se logiikka on,

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/131 |
06.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija 

Kumpulan Eemeli on ainakin toistaiseksi suunnattu alle kouluikäisten lasten vaatteille ja tavaroille. 

Ei minun tietääkseni ole mitenkään suunnattu niin. Ystäväni myi oikein hyvin siellä tokaluokkalaisen vaatteet ja tavarat. 

Mutta en ole nyt pariin kuukauteen käynyt, että jos tämä on joku uusi määrittely?

Muakin kiinnostaa, missä tällainen määrittely on? En ole itse törmännyt ja nähnyt myynnissä esim 10-vuotiaalle sopivia kokoja.

Vierailija
124/131 |
01.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää nyt, että kiinteistönvälittäjä piiskaisi tylysti teitä puunaamaan ja korjaamaan kämppää ja sen jälkeen sä, asunnonomistaja, saisit esim 30% kauppahinnasta??!! Et ikinä suostuisi siihen eikä kellekään tulis mieleen edes ehdottaa tuollaista riistoa.

Hyvä pointti.

Vierailija
125/131 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis ihan käsittämätön toi Kidia, tein kauheen duunin, pesin, silitin, höyrystin, napitin, viikkasin, vuokrasin auton, jolla kuljetin tavarat arvioitavaksi, niin sain tekstarilla vastauksen, että eivät pysty tekemään tarjousta tuotteista, siis mitä hel?? Tosi hyvää tavaraa, kiertelin myymälässä, niin mun tavarat oli vähintään saman veroista kun jo myynnissä, paljon merkkejä, sesongin mukaista ja hyväkuntoisia. Sit mikä parasta sain 3 päivää aikaa hakea tavarat pois, eli ei kun taas autoa vuokraamaan. Taitaa olla ihan konkassa paikka, kun ei pystyneet tekemään tarjousta, mutta eipä tullut minullekaan halvaksi ja lisäksi työtä tein monta tuntia. Tää sama oli käynyt myös mun tutulle, ettei pystyneet tekemään tarjousta.

Sama! Siis hyvä satsi tavaraa ja eivät tee tarjousta. Ollenkaan. Siis edes 5 tai 10 euroa 80 tuotteesta.

USKOMATONTA.

Vierailija
126/131 |
07.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistuttakaa minua kun seuraavan kerran alkaa tuntua hyvältä idealta: ei enää koskaan.

Sama uudestaan: ei enää koskaan Kidialle myymään.

Kerta kiellon päälle: ei enää koskaan Kidiaa.

Vierailija
127/131 |
19.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan sillä aihe edelleen ajankohtainen. Vein myyntiin puhtaita, hyväkuntoisia ja silitettyjä sekä napitettuja vaatteita 68 kpl, joista jättivät laittamatta myyntiin 17kpl. Kävin sitten n. viikon päästä huvikseni katsomassa miten ovat esillä ne tuotteet, jotka minulla myynnissä niin huomasin, että kaikkia ns. myyntiin laitettuja tuotteita ei rekeissä näkynyt vaikka kuinka etsin. Olin myös ainoa henkilö joka myymälässä silloin paikalla, niin eivät voineet olla kenenkään muun matkassa.

Vierailija
128/131 |
22.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele Kidiaa enää kenellekään.

Oon myynyt säännöllisesti aiemmin Espoossa Akselissa (vanhassa ja uudessa) sekä Nellassa&Nutussa (vanhassa ja uudessa), hyvät kokemukset molemmista, Nellassa ja Nutussa pöydät pysyvät siistinä, Akselissa katoaa aina tavaroita ja niitä kulkeutuu enemmän muihin pöytiin, joten pitää käydä päivittäin siistimässä, Nellassa ja Nutussa ei. Akselissä hyvä menekki myös aikusten vaatteille.

Mutta tämä Kidia. Lippulaivassa ehdin myydä kerran, myymälä oli väljä ja tuotto OK. Tapiolassa oon myynyt 2-3 kertaa, hylkäävät myynnistä kolmanneksen, lopuista kova hintapyynti, mutta saavat n. toisen kolmanneksen myytyä. Olen antanut myymättä jääneet Hopelle, välillä jäänyt myymättä todella hyväkuntoisia haalareita ja oon epäillyt että ottavat niitä omaan käyttöön. Rajaavat lisäksi ulos esim. astioita, pottia, vilttejä, petivaatteita, urheiluvarusteita, joille muilla kirppiksillä ollut kyllä hyvä menekki mutta näille eivät kelpaa. Käteen mulla on 80 vaatteen paketista jäänyt kulujen jälkeen n. 100€.

Kidia Forum hylkäsi mm. MiniRodinia, POP, Kaikoa, transformereja, hotwheelsratoja sisältäneen pakettini "kannattamattomana". Forumissa ei ole ostoskärryjä. Saat kantaa vaatelaatikot autohallista 2. kerroksen perukoille, halliin sisään + ulosajo maksaa 4 € ... nyt vielä kahdesti kun piti hakea vaatteet vielä poiskin ennen myyntiä.

Vierailija
129/131 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt lopettavat Forumissa.

Vierailija
130/131 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nostan sillä aihe edelleen ajankohtainen. Vein myyntiin puhtaita, hyväkuntoisia ja silitettyjä sekä napitettuja vaatteita 68 kpl, joista jättivät laittamatta myyntiin 17kpl. Kävin sitten n. viikon päästä huvikseni katsomassa miten ovat esillä ne tuotteet, jotka minulla myynnissä niin huomasin, että kaikkia ns. myyntiin laitettuja tuotteita ei rekeissä näkynyt vaikka kuinka etsin. Olin myös ainoa henkilö joka myymälässä silloin paikalla, niin eivät voineet olla kenenkään muun matkassa.

Tuohan kuulostaa jonkinlaiselta "harhautukselts", jos tuotuja vaatteita ei panna esille. Voiko taustalla olla vilunkipeliä? Onko se mahdollista?  Ikävää, kun muuten se myyntitapa sopii kiireisille työssäkäyville.

Vierailija
131/131 |
02.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä hirveesti yllättäny että Forumin myymälä sulkeutuu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme