Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 44-v ja koen että olen tipahtamaisillani nykyajasta

Vierailija
15.02.2022 |

En jaksa koko ajan opetella uutta, uusia nykyajan sanoja ja termejä. En jaksa työelämän vaatimuksia ja tuntuu että aika menee liian kovaa ohi ja mä haluaisin vain olla rauhassa ja hissutella eteenpäin omaan tahtiini.

Miten te muut mun ikäiset, jaksatteko pysyä "aallon harjalla"?

Kommentit (953)

Vierailija
621/953 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varsinkin tämä viimeisin keskustelu opettajien velvollisuudesta kuskata oppilaan kakkaa kertoo nykyajan älyttömyydestä. Työryhmän käytännön järki ja ajattelutaidot ovat taantuneet jonnekin 3-vuotiaan tasolle. Jos jotain asiaa ei pystytä digitalisoimaan, ei osata enää ajatella käytännöllisesti ilman sitä.

Mitä tehdä kouluissa kun sähkökatko tulee?

1) sähkökatkot tulevat hallitusti ja kestävät 2 tuntia

2) joten koulu voidaan sulkea loppupäiväksi

Ei mitään älyttömiä otsalamppu ja pussikakkasekoiluja!

Ajattelin koko ajan, että ne jutut ovat "läppää".

T. Boomer

Vierailija
622/953 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma on muuttunut, mutta se ei sinällään ole pahe. 

Huono juttu sen sijaan on se, että muutosnopeus, sekä suunta ovat monessa kohdin sellaisia, että täysjärkisiä hirvittää. Muutoksia tehdään vain muutosten vuoksi, eikä siksi, että muutosten kohteena oleva ydinasia sujuisi muutoksen kohteena olevan ihmismassan tai asiakokonaisuuden kannalta järkevämmin. 

Joka lähtöön tuntuu löytyvän "asiantuntijoita", joilla ei todellisuudessa ole juuri minkäänlaista kompetenssia ammattiinsa. Riittää kun on esillä eri someissa ammattilaisen ottamine profiilikuvineen.  Ennen yksinkertaisista asioista tehdään näennäisesti monimutkaista hifistelyä ja rakettitiedettä, ja näin "asiantuntija" saa oikeutuksen olemassaoloonsa ammatissaan.

Yhteiskunnalliselta kannalta vahingollisimmin metsässä ovat rahoitus ja pankkiala, sekä suuri osa yritysmaailman päälliköistä, johtajista ja esimiehistä, samoin poliitikot, valtion virkamiehet, sekä erilaiset informaatioteknologian "osaajat" sekä toimittajat. Tuossa on jo kasassa sellainen rälssi, joka pystyy vaikeuttamaan tavallisen pulliaisen elämää hel*etisti, vaikka kunkin yksittäinen rooli kokonaisuudessa on suhteellisen pieni. 

Tuntuu että täysin järjissään on enää se porukka, jonka työnkuvaan ei juurikaan kuulu näppäimistön naputtamista.

Jännä nähdä miten syvällä suossa käydään ennenkuin ihmiskunta tulee taas järkiinsä. Puolen vuoden mittainen sähkökatko voisi tehdä meille hyvää.

Voimia kaikille myötäeläville! Katkeransuloista huomata, että en ole ajatuksieni kanssa yksin <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/953 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitteiden käyttövaikeuksista ajattelisin ainakin osan johtuvan siitä, että valmistajien täytyy tuutata markkinoille koko ajan uutta mallia niin ei ehdi sitä käytettävyyttä viimeistellä. Ja kansa taas ei kehtaa vaatia helppoutta koska pelkäävät yksilötasolla tyhmäksi leimautumista- eli se keisarin uudet vaatteet-tyylinen juttu.

Vierailija
624/953 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi "ajan hermolla oleminen" tarkoittaa monelle keski-ikäiselle(kin) nuorison juttuja? Nuorten someja, musiikkia, vaatteita jne. Itse olen kohta 40 ja ihan pihalla noista jutuista, mutta silti koen seuraavani hyvin tarkasti aikaa mitä elämme. Sitä mitä tieteessä, taiteessa ja politiikassa tapahtuu. Monet nuoret ovat näistä ihan pihalla. 

Vierailija
625/953 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 43,5-v ja koen että olen tipahtamaisillani nykyajasta

Vierailija
626/953 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että kaikki keski-ikäiset on kaikkina aikoina olleet pihalla "uusista jutuista" ja se on mun mielestä ihan ookoo. Ei ole pakko seurata tai muuttua, kyllä sitä saa paarustaa hitaampaankin tahtiin. Ehkä käytännön syistä on hyvä pysyä jonkin verran teknologiakehityksessä mukana, ihan oman elämän sujuvuuden näkökulmasta. Paljon vanhempaa teknologiaa siirtyy manan maille ja jos ei ole ottanut uusia palveluita/tuotteita haltuun, niin äkkiä huomaa, että tiettyjen palveluiden käyttö voi olla hankalaa.

Olen saman ikäinen kuin ap ja ehkä keskimääräistä kiinnostuneempi kaikesta uudesta. Tämä on persoonakysymys, ehkä myös vapaaehtoinen lapsettomuus, elämäntapa ja ammatti (it-teknologia) auttavat.

Vierailija
627/953 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vetäytyminen nunna-munkkiluostariin on varmaan vaihtoehto. Luostarin ohjelma on tosi tarkka noudatetaan rytmiä aamupesu, aamiainen,

hartaus, päivittäiset työt puutarhan hoito, talvella lumityöt, siivoukset, vaatehuolto, hartaukset. mahdolliset opinnot jne...

Juuri luin tiibetiläismunkkien harjoittamasta meditaatiosta joka on viety niin pitkälle, että lopulta elintoiminnot pysähtyvät, ei löydy sydänkäyrää, ei aivokäyrää, eli ollaan kliinisesti kuolleita, mutta keho pysyy silti vielä viikkokausia ryhdikkäänä ja väri pysyy naamassa ennen kuin normaali ruumiin hajoaminen lähtee käyntiin. Sille oli joku nimikin, mutta enpä muista tähän hätään.

Ei ainakaan tarvitsisi enää tapella nykyajan härpäkkeiden kanssa tai minkään muunkaan. En tosin ymmärrä miksi tappavat itsensä vapaaehtoisesti.

Vierailija
628/953 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihalla on teinitkin jos ei  päivitä itseään muutaman kerran päivässä.

Vierailija
629/953 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Useimmin me yli 50+ ikäiset olemme ne, jotka havaitsemme kehitysideat ja -kohteet ja viat & puutteet em. järjestelmässä, vaikkei käyttökielikään ole se itselle kaikkein tutuin."

Jep, ja kun kerrot ne ideat sinun 25 vee pomolle niin saat katseita ja huokauksia. Seuraavalla viikolla toki asia esitetään omana ideana viikkopalaverissa.

Missä te olette töissä jos pomot on 25-vuotiaita? Jossain puhelinmyyntifirmassa?

No, jos rikollisliigojenkin keski-ikä alkaa pyörimään siinä 15 vuoden kieppeillä, niin eiköhän 25-vuotiaalle jo joku sähköyhtiön pomon paikka irtoa.

Vierailija
630/953 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 43,5-v ja koen että olen tipahtamaisillani nykyajasta

Puolen vuoden päästä se tapahtuu. Tipahtaminen.

Vierailija
631/953 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi "ajan hermolla oleminen" tarkoittaa monelle keski-ikäiselle(kin) nuorison juttuja? Nuorten someja, musiikkia, vaatteita jne. Itse olen kohta 40 ja ihan pihalla noista jutuista, mutta silti koen seuraavani hyvin tarkasti aikaa mitä elämme. Sitä mitä tieteessä, taiteessa ja politiikassa tapahtuu. Monet nuoret ovat näistä ihan pihalla. 

Ja pihalla ollessaan ryöstelevät ihmisiä kaduilla.

Vierailija
632/953 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä tiukasti kiinni, jos tiput kyyti tulee olemaan kylmää eikä paluuta ole.

Vierailija
633/953 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajatellaan aikaa ennen 2000-lukua, niin muutosten tahti oli paljon hitaampi, ihmiset kerkesivät sopeutua muutoksiin, mutta nyt 2000-luvulla tämä on ihan epäinhimillistä hullunmyllyssä riepottelua ja järjetöntä pyöritystä niin nopeasti, että tätä selvästi pyöritetään vain pyörittämisen vuoksi, eikä minkään asioiden parantamisen vuoksi, ihan silkkaa epäasiallista ihmisten vedätystä!!

Vierailija
634/953 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jo tippunut kyydistä. Enkä tajua mistään enää mitään. Elämästä on tullut liian monimutkaista. T. 50-vuotias.

Vierailija
635/953 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu päinvastoin että vasta keski-ikäisenä olen alkanut tajuta asioita. Nyt ymmärrän yhteiskunnan toimintamekanismeja ja politiikan kieltä. Nuorena en tajunnut mitään vaan uskoin kaiken mitä sanottiin.

Vierailija
636/953 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu päinvastoin että vasta keski-ikäisenä olen alkanut tajuta asioita. Nyt ymmärrän yhteiskunnan toimintamekanismeja ja politiikan kieltä. Nuorena en tajunnut mitään vaan uskoin kaiken mitä sanottiin.

Siksihän tämä mieleätään pikimusta valtio yrittää esittää nuoret esimerkkeinä, ja kokeneemmat aikuiset naurettavina kalkkiksina, koska nuoret uskovat sinisilmäisesti ja kritiikittä kaiken poliittisen agendan mitä poliitikot vain ilkeävät kulloinkin esittääkään. Vanhemmille ja kokeneemmille se paska ei menekään läpi.

Tosiasiassa pitäisi hylätä nuorten kotkotukset ja katsoa mitä mieltä kokeneet konkarit ovat asioista, mikä on totta ja mikä pelkkää paskapuhetta jonkin agendan ajamiseksi. Sitähän ne poliitikot pelkää...

Vierailija
637/953 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

25-vuotiaita esihenkilöitä alkaa olla joka alalla. 40 v on vanha.

Vierailija
638/953 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuoretkon tajuaa asioita. Ei kaikki ole BigBrother ja Temptation Islandin sätkyukkoja.

Vierailija
639/953 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ajan hermoilla oleminen tarkoittaa muutakin kuin nuorisojuttuja. Tässä kun eräänä päivänä olisin halunnut kokeilla sulkapallon pelaamista, niin en osannut selvittää, miten se onnistuu.

Löysin siis netistä (tietenkin!) paikan ja tiedon, että mm. sulkapalloa voi siellä pelata. Löytyi myös tieto, että vuoro varataan sähköisesti. Yritin kohta kohdalta mennä rauhassa eteenpäin, mutta ei varaussivulta ei löytynyt koko paikkaa saatii haluamaani lajia. Kokeilin päivämäärien vaihtamista ja mahdollisimman epätarkkaa hakua eli että hakutulos antaisi mahdollisimman paljon vaihtoehtoja. Mutta ei.

En jumaliste jaksa sitä, että liikuntaharrastuksetkin tahtoo olla appien ja klikkien takana. Kävin ryhmäliikunnassa jonkin aikaa, mutta se oli hullua kun tunti piti varata joka kerralla erikseen. Hikiset muijat naputti ensimmäisenä tuntivarauksen pukuhuoneessa, kun edellinen tunti oli loppu. Minä, muumio, kävin suihkussa ja kävelin kotiin. Menin appiin ja yritin varata seuraavaa tuntia, niin olinkin aina jonossa joku 25. Kaipaan sitä että varasi ja maksoi esim. 10 kerran kurssin. Oli hiukan helpompaa.

Onneksi on hyvät ulkoilumaastot. Kohta en muualle jaksa edes yrittää.

Vierailija
640/953 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että kukaan on enää kärryillä. Edes nuoret. Heidän pitää hallita niin montaa digialustaa, että muut perustaidot alkaa näivettyä. Mitään sivistystä ei ehditä hankkimaan, kun kaikki aika menee sovellusten räpläämiseen.

Tää on totta. Opiskelen ja osa kanssaopiskelijoista on alle 20v, itse jo lähemmäs 30. Tosi monet näistä nuoremmista valittaa kuinka se, että oppimateriaalit on enimmäkseen diginä, häiritsee opiskelua tosi paljon. Jatkuvasti aikaa kuluu johonkin teknologiasäätämiseen. 

Kaikki menee päin persettä näiden "uudistusten" takia.