Olen 44-v ja koen että olen tipahtamaisillani nykyajasta
En jaksa koko ajan opetella uutta, uusia nykyajan sanoja ja termejä. En jaksa työelämän vaatimuksia ja tuntuu että aika menee liian kovaa ohi ja mä haluaisin vain olla rauhassa ja hissutella eteenpäin omaan tahtiini.
Miten te muut mun ikäiset, jaksatteko pysyä "aallon harjalla"?
Kommentit (953)
Pysyn kyllä kyydissä, mutta en pidä tästä ajasta. Tuntuu että kaikki menee vain huonompaan suuntaan.
Ei kiinnosta, pysyn ajan tasalla töistä. Muilta osin mummoudun ihan rauhassa. Eihän se olisi nuorison oma kokemus, jos kaikki keski-ikäiset änkeisi mukaan kaikkiin juttuihin. Keskity niihin jotka kiinnostaa ja anna ajan ajaa ohitse muissa.
Joo anan ajan ajaa ohitseni. Pitäs käyttää Iphonea mutta liikaa turhia toimintoja ja vakoilu mahdolllisuuksia. Ihan paskaa aikaa elämme ja huonolta näyttää tulevaisuus.
Olen 35 -vuotias ja sen verran jäyhä, etten jaksa haksahtaa joka juttuun. Eikä kyllä kiinnostakaan tässä iässä teinien jutut. Se juna meni jo.
Onkohan tää jonkinlainen keski-iän kriisi?
20-30 vuosien välillä tuli lapset ja 30-40-vuosien välillä ero, lasten aikuistuminen ja poismuutto. Uusi parisuhde on muutaman vuoden ikäinen ja nyt tasaannutaan tähän keski-ikäistymään. Yhteisen asunnon hankinnan suhteen mietitään loppuelämän kotia yms. Loppuelämän! Sehän tarkoittaa kuolemaa. Ahdistavaa!
-ap
Itse olen 37 ja tuntuu samalta. Maailma kehittyy jotenkin tarpeettoman nopeasti nykyään, varsinkin tietotekniikka ja some. Se aiheuttaa sellaista outoa ahdistusta kun ei ole kartalla kaikesta mitä on.
Vierailija kirjoitti:
Joo anan ajan ajaa ohitseni. Pitäs käyttää Iphonea mutta liikaa turhia toimintoja ja vakoilu mahdolllisuuksia. Ihan paskaa aikaa elämme ja huonolta näyttää tulevaisuus.
Joo joku uuden laitteen käyttöönotto, ihan hirveetä! Puhelimen soisi kestävän vähintään 5 vuotta, mutta eihän ne kestä. Työpaikan vaihto, uudet koneet, ohjelmat, vehkeet ja laitteet, hyvä luoja sentään!
-ap
Joo, relataan vaan, vaikka itsestä näyttää niin kuin töissäkin mentäisiin huonompaan suuntaan. Kun vaan on uudet laitteet ja some pelittää niin ei tarvi kuin relata ja tai on ihan boomer.
Olen kohta 60 v. Ehkä muodissa ja musiikissa huomaa. En aina ymmärrä nykymusiikkia, vaatekaupassa jotkut vaatteet näyttävät kummallisilta. Muutoin en ole kelkasta pudonnut. Seuraan aikaani.
Mielenkiintoista, olen juuri miettinyt että johtuuko iästä vai mistä (täytän 40) mutta jonkinlainen änkyrä minusta on alkanut kuoriutumaan. En tykkää ajatuksesta että kaikesta tulee digitaalista ja olen vähän pudonnut kärryiltä uusimmista jutuista. Ei jaksa kiinnostaa. Johtuuko ruuhkavuosista vai mistä mutta ei ole oikein aikaa seurata "aikaa". Töissä ei ole uusien toimintojen kanssa mitään ongelmaa mutta näkee, että ne ovat vain lisää shittiä joka hidastaa ja vähentää itse perustyöhön käytettävää aikaa. En myöskään tykkää tästä ajan hengestä enkä nykykielestä esittää asioita, kun asioille keksitään uusia hienoja nimiä tarkoituksena sumuttaa perimmäinen ajatus (esim "palveluverkkouudistus" tai "kiinteistöjen kehittäminen" = oikeasti aina joidenkin toimintojen lakkauttaminen). Haluaisin lisää aitoutta tähän maailmaan ja mieluummin eläisin jossain nykymenoon verrattuna luomulandiassa oikeiden asioiden ympäröimänä.
Heh, sitä vaaraa ei enää ole, koska olen pudonnut kelkasta jo vuosia sitten.
Niinpä nykyisin olenkin kansainvälisen pörssiin listautunen yrityksen HR-päällikkö.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista, olen juuri miettinyt että johtuuko iästä vai mistä (täytän 40) mutta jonkinlainen änkyrä minusta on alkanut kuoriutumaan. En tykkää ajatuksesta että kaikesta tulee digitaalista ja olen vähän pudonnut kärryiltä uusimmista jutuista. Ei jaksa kiinnostaa. Johtuuko ruuhkavuosista vai mistä mutta ei ole oikein aikaa seurata "aikaa". Töissä ei ole uusien toimintojen kanssa mitään ongelmaa mutta näkee, että ne ovat vain lisää shittiä joka hidastaa ja vähentää itse perustyöhön käytettävää aikaa. En myöskään tykkää tästä ajan hengestä enkä nykykielestä esittää asioita, kun asioille keksitään uusia hienoja nimiä tarkoituksena sumuttaa perimmäinen ajatus (esim "palveluverkkouudistus" tai "kiinteistöjen kehittäminen" = oikeasti aina joidenkin toimintojen lakkauttaminen). Haluaisin lisää aitoutta tähän maailmaan ja mieluummin eläisin jossain nykymenoon verrattuna luomulandiassa oikeiden asioiden ympäröimänä.
Juuri näin. Kieli on "orwellilaistunut".
Olen huomannut saman mummoutumisen lähipiirissäni ja ihmetellyt sitä. Itse koen 45v olevani vielä suht nuori ja ajan tasalla. Seuraan aikaani joka alalla aktiivisesti ja ymmärrän jopa nuorison uusimmat sanonnat, vaikka en niitä toki itse hirveästi käytä, koska se olisi noloa. Vaatteeni ja hius- ja meikkaustyylini ovat samat mitä instagramissa, Eihän se persoonallista ole, mutta tykkään seurata trendejä. Kaupoista haluaisin ostaa vaan trendikkäimpiä vaatteita, jotka tietenkin ikäiselläni ovat joidenkin mielestä blääh.. Minusta on tosi mielenkiintoista tietää miten nuoremmat ihmiset ajattelevat ja olen valmis muuttamaan omaa ajatteluani jos olen joihinkin vanhoihin ajatusmalleihin kangistunut. Elämä on paljon mielenkiintoisempaa kun siihen osallstuu täysillä eikä ole joku sivustaseuraaja.
Vierailija kirjoitti:
Pysyn kyllä kyydissä, mutta en pidä tästä ajasta. Tuntuu että kaikki menee vain huonompaan suuntaan.
Klassinen tätiyden merkki. "Ennen kaikki oli paremmin". "Mihin tämä nykyaika on menossa". "Nioret on kamalia".
Näin on ollut aina, esim Sinuhe egyptiläinen kuvaa tätä hyvin.
Mä olen pudonnut ihan vapaaehtoisesti jo ajat sitten!
Olen 51vee ja tipuin jo. No problem, elämä jatkuu. :)
Nykyään tuntuu kuin olisi ulkomailla.
Ei, mä oon ihan out