Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen 44-v ja koen että olen tipahtamaisillani nykyajasta

Vierailija
15.02.2022 |

En jaksa koko ajan opetella uutta, uusia nykyajan sanoja ja termejä. En jaksa työelämän vaatimuksia ja tuntuu että aika menee liian kovaa ohi ja mä haluaisin vain olla rauhassa ja hissutella eteenpäin omaan tahtiini.

Miten te muut mun ikäiset, jaksatteko pysyä "aallon harjalla"?

Kommentit (953)

Vierailija
401/953 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja pitäkää keskittymiskyvystänne huolta. Ilman sitä ei oikein tule mistään mitään. Käyttäkää yhtä laitetta kerrallaan. Puhelimen selaus samalla, kun katsoo sitä netflixiä on pahinta myrkkyä, sillä aiheuttaa itselleen sen adt:n ja asiat tuntuvat entistä vaikeammilta. Itsekuria tässä ajassa vaaditaan ja roppakaupalla.

Yli 40-vuotiaan puolisoni pitää lähes aina pelata puhelimella samalla kun katsotaan vaikka elokuvaa. Pitäisikö olla huolissaan? Tai itse asiassa vähän olen.

Vierailija
402/953 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten olen messissä mutta kaikki näitä keksittyjä sukupuolia en kyllä hallitse. Tunnen vain 2 sukupuolta ja nivaskan mielenterveysongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/953 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 55 ja koen monen asian hoitamisen liian monimutkaisena.

Hankalaa palvella joka paikassa itse itseään ja opetella eri järjestelmiä.

Tietoturvallisuus huolettaa myös.

Vierailija
404/953 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään tunnu saavan helposti asiantuntevaa palvelua.

Ja jos sattuisi käymään vaikka Helsingissä tai Tampereella ei voi kätevästi vaan maksaa matkaa kuskille kaupungin sisäisessä liiken teessä. Siihenkin täytyy ladata joku appi tai käydä jossain r-kioskissa tai etsiä automaatti. Tytär kävi Helsingissä 6 vuotta sitten 14-vuotiaana. Ei tiennyt, miten ratikassa maksetaan. Pakko mennä pummilla.

Vierailija
405/953 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 31v ja vihaan tätä somessa firman mielikuvan parantamista ja pöhinäkokouksia. Vihaan kaikkea "tiedostavaa" kilvenkiillotusta ja nollapuhetta. Näiden pitäisi olla korkeakoulutettujen töitä, mutta kaikki vähäinenkin tekemisen ilo menee kun työkaverit haluaa tehdä jotain tiktokvideoita yrityksen tilillä.

Vierailija
406/953 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljäkakkonen täällä miettii, että digitalisaatio on ollut pääpiirteissään minulle mieluista. Mieluummin lähetän sähköpostia kuin puhun puhelimessa. Suosin itsepalvelukassoja ja teen kaiken mahdollisen itse netissä.

Paniikki kuitenkin iskee kaikkien salasanojen ja tietoturvan kanssa. Itsestään tulee antaneeksi valtavasti tietoa sinne sun tänne enkä aina (lue: juuri koskaan) ymmärrä, mihin tiedot menee. Ilman tietojen luovutusta on vaikeaa saada edes puhelinta toimimaan.

Rakastan valokuvaamista ja sekin tuntuu hullulta, että ne tallentuu jonnekin bittiavaruuteen. Onko niitä olemassa vai ei? Tai raha. Sekin on nykyään sähköisiä lukuja.

Jos elämä on jo nyt tätä, niin millainen muumio olenkaan 80-vuotiaana?!

Vierailija
407/953 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, sitä vaaraa ei enää ole, koska olen pudonnut kelkasta jo vuosia sitten.

Niinpä nykyisin olenkin kansainvälisen pörssiin listautunen yrityksen HR-päällikkö.

Onnittelen, olet päässyt hyvään suojatyöpaikkaan : ) Tunsin erään vastaavaan entisessä työpaikassani. Hän luki lehtiä vessassa kaiket päivät. Oikeaa työtä hänelläkään ei nimittäin ollut.

Vierailija
408/953 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon 39 ja jään kelkasta. En jaksa opetella koko ajan uutta töissä ja vapaa-ajalla. Tässä on huikea ero nuoreen itseeni joka ensimmäisenä otti haltuun uudet teknologiat ja ohjelmat ja tavat toimia.

Meille tuli uusi sähköauto viime viikolla ja siinä on vain kosketusnäyttö. En jaksa opetella käyttämään sitä. En jaksa ohjelmoida mun avaimeen jotain "sisävalojen tunnelmavalaistusta" tai opetella käyttämään appia jolla säädetään lämmitystä ja latauskellonaikoja. Sen kestän, että laitan auton töpseliin, kun tulen kotiin, koska ei tarvi tankata.

Muu perhe ihan fiiliksissä, mä en meinaa saada edes radiota auki.

Vierailija
409/953 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkessä eläminen on parasta. Elämä on tässä ja nyt. Ei kannata elää kuin hetki ja päivä kerrallaan.

Vierailija
410/953 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää käyttäkö somea, niin teillä ei ole täysin tarpeettomia tarpeita koko ajan olla tietyn lainen. Rehellisesti varmaan jokainen voi myöntää, että some on erittäin suurelta osin täysin turha. Whatsapp on hyvä pitää, niin voi viestiä asiallisista asioista. Onhan se jotenkin kieroutunutta, jos joku some pakottaa ihmisen olemaan mukana ja muuttamaan käytöstään vaikka ei itse haluaisi.

Onhan teidän alaikäiset tyttönnejo hankkineet piikkikärkiset korkokengät, ne nyt nimittäin pinnallisten kuumaa aallonharjaa.

Todellisuudessa kannattaisi kieltää alaikäisten toiminta somessa. Ensin pitää kasvattaa lapsi ilman älyälineitä aikuiseksi asti.

Mutta ei, teidän 9-vuotiaat pyörii kaikilla alustoilla ja tytöillä se aina vaan ulkonäköön keskittyvää.

Ovat siellä myös valitettavasti rikollisten armoilla myös.

Se on juuri näin. Jotenkin näkisin, että tyttöjä somen lieveilmiöt koskevat vielä voimakkaammin, koska pääosa sisällöntuottajista esim. Tiktokissa on tyttöjä ja naisia. Kotona on esiteini/teinityttö, joka on minun nähdäkseni pahassa somekoukussa ja on muuttunut aika pinnalliseksi siitä alkaen, kun on somea aktiivisesti käyttänyt. Ihmisten arvostelu puhtaasti ulkonäön perusteella, meikkaaminen ja laittautuminen ovat kuuluneet elämään jo 10-vuotiaasta saakka. 

Kerro vielä, että fanittaa alhaisen ÄO:n joka kohdasta tuunattua naisia somessa, joiden huulet roikkuvat jo kolmikymppisenä. Miltähän näyttävät kymmenen vuoden päästä!

Vierailija
411/953 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja pitäkää keskittymiskyvystänne huolta. Ilman sitä ei oikein tule mistään mitään. Käyttäkää yhtä laitetta kerrallaan. Puhelimen selaus samalla, kun katsoo sitä netflixiä on pahinta myrkkyä, sillä aiheuttaa itselleen sen adt:n ja asiat tuntuvat entistä vaikeammilta. Itsekuria tässä ajassa vaaditaan ja roppakaupalla.

Yli 40-vuotiaan puolisoni pitää lähes aina pelata puhelimella samalla kun katsotaan vaikka elokuvaa. Pitäisikö olla huolissaan? Tai itse asiassa vähän olen.

Pitää olla huolissaan. Tuo on kunnon puhelinriippuvaisen käytöstä, jos ei pysty edes leffaan keskittymään.

Vierailija
412/953 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä johtuu, että jotkut keski-iässä tosiaan luovuttavat eli mummoutuvat? Eli eivät jaksa kiinnostua uusista asioista vaan haluavat, että asiat olisivat "niin kuin ennen"?

En tiedä mistä se johtuu, jotenkin mua vaan ei kiinnosta enää. Ärsyttää kun aina tulee jotain uutta vaikka olin ihan tyytyväinen vanhaan. Nuorena niistä jaksoin vielä innostua, nyt ajattelen vaan joka kerta "voi ei, taas jotain uutta". Ja kun ei voi edes valita jäädä siihen vanhaan kun ei ne yleensä toimi sitten enää. On ikäänkuin pakko mennä mukana uudistuksissa. Voin kuvitella kuinka kamalaa vanhuksilla on.

Keksitään uusia toimimattomia asioita vanhojen hyvien toimivien tilalle ja pakotetaan muut noudattamaan niitä ja kärsimään.

Jetsulleen näin. Ja tää jopa vähän ahdistaa minua, kun mitään valinnanvaraa ei anneta. Esimerkiksi tuo käteinen raha on selvästi jäämässä pois. Haluttiin me sitä tai ei. Saa jo oikein etsiä sellaista asemaa missä vielä pystyy tankkaamaan setelillä. Ja niin minä mieleni pahoitin kun lääkärillä käydessä oli parkkihallin kolikkomaksu-kone vaihdettu pankkikortilla toimivaksi.

Käteisen poistuminen on siinäkin mielessä pelottavaa, että pankkikortteja on vain yksi kappale (joka ei välttämättä edes toimi, syystä tai toisesta), kolikoita/seteleitä voi löytää useammasta jemmasta..

Vierailija
413/953 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon 39 ja jään kelkasta. En jaksa opetella koko ajan uutta töissä ja vapaa-ajalla. Tässä on huikea ero nuoreen itseeni joka ensimmäisenä otti haltuun uudet teknologiat ja ohjelmat ja tavat toimia.

Meille tuli uusi sähköauto viime viikolla ja siinä on vain kosketusnäyttö. En jaksa opetella käyttämään sitä. En jaksa ohjelmoida mun avaimeen jotain "sisävalojen tunnelmavalaistusta" tai opetella käyttämään appia jolla säädetään lämmitystä ja latauskellonaikoja. Sen kestän, että laitan auton töpseliin, kun tulen kotiin, koska ei tarvi tankata.

Muu perhe ihan fiiliksissä, mä en meinaa saada edes radiota auki.

Niin tuttua! Meillä on ollut hybridiauto joitakin kuukausia ja vasta viime viikonloppuna keksittiin, miten saa sisätilan lämmityksen päälle sähköllä ajaessa. En tajua puoliakaan niistä näytön jutuista. Mieskin painelee niitä melko sattumanvaraisesti ja katsoo, että mitä käy.

Vierailija
414/953 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselle on teknologia ollut aina helppoa. Nykyään kaikki on tehty vielä helpommaksi eikä tarvitse mitään erikoistaitoja käyttöönotossa.

Vierailija
415/953 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käteinen raha on mielestäni aivan nerokas langaton ja tietoturvallinen maksutapa! Uskomatonta.

Eikä siinä vielä kaikki, käteinen toimii aina, jopa ilman sähköjä!

Vierailija
416/953 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älkää käyttäkö somea, niin teillä ei ole täysin tarpeettomia tarpeita koko ajan olla tietyn lainen. Rehellisesti varmaan jokainen voi myöntää, että some on erittäin suurelta osin täysin turha. Whatsapp on hyvä pitää, niin voi viestiä asiallisista asioista. Onhan se jotenkin kieroutunutta, jos joku some pakottaa ihmisen olemaan mukana ja muuttamaan käytöstään vaikka ei itse haluaisi.

Onhan teidän alaikäiset tyttönnejo hankkineet piikkikärkiset korkokengät, ne nyt nimittäin pinnallisten kuumaa aallonharjaa.

Todellisuudessa kannattaisi kieltää alaikäisten toiminta somessa. Ensin pitää kasvattaa lapsi ilman älyälineitä aikuiseksi asti.

Mutta ei, teidän 9-vuotiaat pyörii kaikilla alustoilla ja tytöillä se aina vaan ulkonäköön keskittyvää.

Ovat siellä myös valitettavasti rikollisten armoilla myös.

Se on juuri näin. Jotenkin näkisin, että tyttöjä somen lieveilmiöt koskevat vielä voimakkaammin, koska pääosa sisällöntuottajista esim. Tiktokissa on tyttöjä ja naisia. Kotona on esiteini/teinityttö, joka on minun nähdäkseni pahassa somekoukussa ja on muuttunut aika pinnalliseksi siitä alkaen, kun on somea aktiivisesti käyttänyt. Ihmisten arvostelu puhtaasti ulkonäön perusteella, meikkaaminen ja laittautuminen ovat kuuluneet elämään jo 10-vuotiaasta saakka. 

Kerro vielä, että fanittaa alhaisen ÄO:n joka kohdasta tuunattua naisia somessa, joiden huulet roikkuvat jo kolmikymppisenä. Miltähän näyttävät kymmenen vuoden päästä!

Toivottavasti ei. Taitaa pääasiassa katsoa nuorempia tiktokkaajia, onneksi. Mutta VAIN englanninkielisiä, Suomi on niin nolo kieli. Kaikki tekstitkin katsoo englanniksi sarjoissa ja elokuvissa. 

Vierailija
417/953 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemiston vasistinaiset äänestää Vasistiliittoa ja vastustaa Natoa, ihailevat Kuubaa ja Putinia, ja "sokerin" myyntiä, mutta vihaavat ihmisiä jotka ostaa.

Vierailija
418/953 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä elän vain omaa ja läheisten elämää ! Ei ole kukaan tullut pyssyllä osoittelemaan tästä hirveästä synnistä!

Käydään töissä ja koulussa ja harrastuksissa.

Ei ole niin tarkkaa mitä ne naapurit , työkaverit ja sukulaiset ym.tekevät ja miten he elävät! Heillä on oma elämä ja meillä oma !

Vierailija
419/953 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lesbot, demitransut, travestit ja muut ns. psyykkiset tapaukset yllyttävät ylpeys marsseillaan mm. venäjää, kiinaa ja irania tuhoamaan länsi. Mutta vain heteromiehet menee rintamalle kuolemaan.

Aika reilua!

Vierailija
420/953 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fakta homma kirjoitti:

Lesbot, demitransut, travestit ja muut ns. psyykkiset tapaukset yllyttävät ylpeys marsseillaan mm. venäjää, kiinaa ja irania tuhoamaan länsi. Mutta vain heteromiehet menee rintamalle kuolemaan.

Aika reilua!

Ei valkoihoinen heteromies ole noille muuta kuin lypsylehmä veronmaksajana ja tykinruokaa. Me kaikki ollaan ansaittu kohtalomme, kun ollaan alistettu kaikkia muita ja somalithan ne on rakentaneet Suomen talotkin.