Mikä ala sopii ujolle ja herkälle??
Tuntuu, etten pärjää missään. En pärjää asiakaspalvelutöissä kun saan aina burn outtin. menen helposti lukkoon ja paniikkiin jos pitää esittää jotain. Taidealalta on koulutus, mutta tuo ala ei työllistä.
Kommentit (14)
Vierailija kirjoitti:
Vanhusten toimintaterapeutti. Sisustus ja lavastus? Julkisella voisit sopia oikein hyvin myös toimistotyöhön, riippuen hieman yksiköstä tietysti. Herkkyys on inhimillistä ja ominaisuutesi sopivat moneen työhön.
Toimintaterapeutit tekevät ikääntyvienkin kanssa erittäin sosiaalista työtä, johon kuuluu terapiatyön lisäksi myös perheen/puolison ohjaus, kotihoidon kanssa yhteistyö, hoivakodeissa hoitohenkilökunnan ohjaus, muutostöiden ja apuvälineiden arviointi ja näiden asioiden kanssa toimiminen, joten en kyllä ihan ujolle tätä ammattia suosittelisi.. Herkkyydestä toki hyötyä.
Nykyään ongelma on se, että ei-sosiaaliseen työhönkin vaaditaan super-sosiaalista perhosta.
Arkistonhoitaja. Taimikasvattamon työntekijä. Hautausmaan hautojen hoitaja.
Varhaisjakelu
Kylmävarasto
Yrittäjä
Mä olen ujo ja herkkä, mutta mun elämänlaatuni on ollut tosi matala silloin kun olen käpertynyt ujouteeni. Eniten elämänlaatu ja -ilo on noussut silloin, kun olen aktiivisesti vähän pakottanutkin itseäni epämukavuusalueelle ja siedättänyt itseäni sille, että muut ihmiset ajattelevat minusta mitä ajattelevat, mä voin ainoastaan tehdä parhaani siinä tilanteessa missä kulloinkin olen.
Tämä on nyt vaan mun näkemys, mutta en suosittelisi ujolle "ujon" ammattia, vaan päin vastoin jotain, missä joutuu olemaan tekemisissä ihmisten kanssa päivittäin. Esiintymiskammoonkin parhaiten auttaa esiintyminen mahdollisimman usein. Tosi olennaista kuitenkin on, että itse tietoisesti tekee sitä siedätyshoitoa, eikä vaan odota täristen nurkassa että työpäivä on ohi ja toivottavasti kukaan ei kiinnittänyt huomiota.
Vanhusten toimintaterapeutti. Sisustus ja lavastus? Julkisella voisit sopia oikein hyvin myös toimistotyöhön, riippuen hieman yksiköstä tietysti. Herkkyys on inhimillistä ja ominaisuutesi sopivat moneen työhön.