Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen 44-v ja koen että olen tipahtamaisillani nykyajasta

Vierailija
15.02.2022 |

En jaksa koko ajan opetella uutta, uusia nykyajan sanoja ja termejä. En jaksa työelämän vaatimuksia ja tuntuu että aika menee liian kovaa ohi ja mä haluaisin vain olla rauhassa ja hissutella eteenpäin omaan tahtiini.

Miten te muut mun ikäiset, jaksatteko pysyä "aallon harjalla"?

Kommentit (953)

Vierailija
441/953 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei missään tunnu saavan helposti asiantuntevaa palvelua.

Ja jos sattuisi käymään vaikka Helsingissä tai Tampereella ei voi kätevästi vaan maksaa matkaa kuskille kaupungin sisäisessä liiken teessä. Siihenkin täytyy ladata joku appi tai käydä jossain r-kioskissa tai etsiä automaatti. Tytär kävi Helsingissä 6 vuotta sitten 14-vuotiaana. Ei tiennyt, miten ratikassa maksetaan. Pakko mennä pummilla.

Käytännössä nämä jutut ovat vain siksi, että jossain jollekin maksetaan siitä, että hän kehittää tätä kaiken saamista sähköiseen muotoon.

Se maksaa miljardeja ja olisi paljon halvempaa, että jokainen vaan pudottaisi kolikot kun astuu bussiin tai junaan, johonkin laatikkoon. Mutta ei, käytetään miljoonia, jotta joku ei mahdollisesti varastaisi 100€. Pitää olla kaikenmaailman paikkalippuja ja määrättyjä junia ja määrättyjä kellonaikoja. Voitaisiin ihan vaan laittaa matkan hinta 2€. Käteisellä maksat ja lippuja voi ostaa kioskilta etukäteen tarvittaessa. Aina sama hinta kaikille. Joka päivä. Ei miljoonia konsulteille, eikä tietokonefirmoille. Paperilippu ja leimaat itse.

Vierailija
442/953 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea tyrkytetään ja kaikki on kätevää ja nopeampaa kun ennen. Tämä ja tämä on helpompaa kun teet näin......  Onko pakko tyrkyttää kaikkea uutta ?

Jos sanon, että tiedän sen olevan minulle helppo ja hyvä mutta pitää myös ymmärtää, että en halua kaikkea sitä joka sinulle vielä helpompi ja nopeampi kun minulle. 

Älkää tyrkyttäkö...  EN HALUA SITÄ KAIKKEA ...  ja pärjään entisellä mallilla ja pyydän apua jos en pärjää tai osaa.. Mutta älkää tyrkyttäkö ja muuttako kaikkea vähän väliä....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
443/953 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana, että teit aloitteen. Keskustelun alkupäästä monen kanssa samaa mieltä. En pysy mukana. En niin pidäkään kaikesta. Enkä tiedä, onko todella tarpeen pysyä vai onko sekin jotain tämän ajan hörhöilyajattelua, että pitäisi.  Lisäksi ajattelen, että paljon kaikenlaista turhaketta, ei vain aineellista vaan myös aineetonta.

Vierailija
444/953 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nautin nykyajasta ainakin tekniikan osalta. Kaiken voi hoitaa verkossa kuten ajanvaraukset, pankkiasiat. Kännykällä voi maksaa ostokset kaupassa, musiikki,elokuvat ja sarjat löytyvät striimauspalveluista, pleikkapelit saa ostettua netin kautta pleikan omalta kauppapaikalta, ruokaostokset saa kotiovelle toimitettuna.

Kuvat, tiedostot yms. voi tallentaa pilveen ja yhteydenpito hoituu whatsapilla.

M44

Vierailija
445/953 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pysyn kyllä kyydissä, mutta en pidä tästä ajasta. Tuntuu että kaikki menee vain huonompaan suuntaan.

Lue Hesaria. Sieltä selviää tutkivien journalistien ansiosta, että ihmisten kokemukset ovat virheellisiä ja kaikki menee oikeasti parempaan suuntaan. Maailma ei ole koskaan ollut niin onnellinen ja erinomainen paikka kuin nyt. Ei itkua eikä parkua. Olemme taivaassa. Jne jne.

Vierailija
446/953 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin huomaan, että konservatiivisuus nostaa omassa arvomaailmassa päätään samassa tahdissa kun kaikki palvelut ym ajetaan pankkitunnusten ja sähköisten palvelujen taakse.

Etenkin se ärsyttää että samaan aikaan marmatetaan kuinka suomalaiset ei mene töihin. Mihin sitä kohta enää kukaan menee töihin, jos kaikki hoitaa asiansa itse netin kautta? Mihin on kadonnut se kaikki hyvä mitä yhteiskunnassa oli, kun esim terveysasemalle soittaessa puhelimeen vastasi oikea ihminen joka katsoi ja varasi samantien lääkäriajan? Miten se on parempi millään tavalla, että nyt siellä on jokin automaatti hokemassa kuinka paina sitä, paina tätä ja kiitos. Soitamme takaisin viimeistään 3 päivän kuluessa.. (ja todellisuudessa meneekin viikko)

Sama juttu pankissa. Et voi mennä hoitamaan asiaasi sinne tiskille vaikka vielä olisi se konttorikin olemassa vaan pitää taas soittaa ja kommunikoida automaatin kanssa ennen kuin langanpäähän saa ihmisen. Lisäksi useimmiten käy niin näiden nyky-aspojen kanssa, että yksinkertainenkaan asia ei hoidu sillä kertasoitolla vaan huomaakin, että eihän se aspa tehnytkään asialle yhtään mitään ja sitten saa aloittaa soittelurumban alusta.

Moni asia on mennyt vaan hankalammaksi ja hitaammaksi entiseen verrattuna. Toisaalta sitten taas helpottunut onkin lähinnä sellaiset asiat joilla ei nyt muutenkaan ole niin väliä kuten vaikka joku noutopizzan tilaaminen. Sitten just oikeasti tärkeät asiat yritetään hivuttaa ihmisten oman osaamisen varaan vaikka just nimenomaanhan kukaan ei voi olla kaikkien alojen spesialisti vaan nimenomaan tarvitaan näitä erilaisten alojen ammattilaisia näihin edellämainittuihin asiakaspalvelutehtäviin. Eihän sitä tukkaakaan aleta itse leikkaamaan jonkun aparaatin ohjeiden mukaan vaan mennään kampaajalle.. Ja joku tukka on vielä oikeasti aika täydellisen merkityksetön asia verrattuna vaikka pankki- tai terveysasioihin.

Vierailija
447/953 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen nautin nykyajasta ainakin tekniikan osalta. Kaiken voi hoitaa verkossa kuten ajanvaraukset, pankkiasiat. Kännykällä voi maksaa ostokset kaupassa, musiikki,elokuvat ja sarjat löytyvät striimauspalveluista, pleikkapelit saa ostettua netin kautta pleikan omalta kauppapaikalta, ruokaostokset saa kotiovelle toimitettuna.

M44

Heh! Joku saattaa luulla että olet tosissasi. Pitää laittaa sarkasmivaroitus tuollaisiin viesteihin!

Vierailija
448/953 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Relaa boomer! Get over it!

Nulikka hiljaa, sinulla on vielä elämää opiskeltavana.

Vierailija
449/953 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pysyn kyllä kyydissä, mutta en pidä tästä ajasta. Tuntuu että kaikki menee vain huonompaan suuntaan.

Lue Hesaria. Sieltä selviää tutkivien journalistien ansiosta, että ihmisten kokemukset ovat virheellisiä ja kaikki menee oikeasti parempaan suuntaan. Maailma ei ole koskaan ollut niin onnellinen ja erinomainen paikka kuin nyt. Ei itkua eikä parkua. Olemme taivaassa. Jne jne.

Mun käsitys taivaasta on eri kuin valepukkien. En ole noin lammas.

Vierailija
450/953 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea tyrkytetään ja kaikki on kätevää ja nopeampaa kun ennen. Tämä ja tämä on helpompaa kun teet näin......  Onko pakko tyrkyttää kaikkea uutta ?

Jos sanon, että tiedän sen olevan minulle helppo ja hyvä mutta pitää myös ymmärtää, että en halua kaikkea sitä joka sinulle vielä helpompi ja nopeampi kun minulle. 

Älkää tyrkyttäkö...  EN HALUA SITÄ KAIKKEA ...  ja pärjään entisellä mallilla ja pyydän apua jos en pärjää tai osaa.. Mutta älkää tyrkyttäkö ja muuttako kaikkea vähän väliä....

Ryhdy sitten tietoisesti protestoimaan. Käännä kaikki päälaelleen. Yksinkertaisin tapa protestoida on maksaminen käteisellä: kun huomaat, että sinulle yritetään tyrkyttää mitä tahansa digitaalista maksutapaa, lyö käteistä tiskiin. Kapuloiden lyöminen rattaisiin auttaa ihan oikeasti. Tsemppiä ystäväni 👍

Vierailija
451/953 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun käsitys taivaasta on eri kuin valepukkien. En ole noin lammas.

Mitä, etkö usko Hesarin toimittajia???? Ne ovat melkein yhtä viisaita kuin insinöörit!

Vierailija
452/953 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku tarvii rahaa, meidän tehtävä on tuottaa sitä. Ei meidän tunteilla ole väliä vaan sillä millaisia kuluttajia olemme.

Vierailija
453/953 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M44

Heh! Joku saattaa luulla että olet tosissasi. Pitää laittaa sarkasmivaroitus tuollaisiin viesteihin!

Miksi ei olisi tosissaan. Allekirjoitan minäkin tuon kaiken, ja esimerkiksi minusta on ihan luksusta käyttää nettipankkia ja itsepalvelukassoja. Elin ne ajat kun molemmissa piti jonottaa, ja esim. pankit oli auki arkisin 9-16. Eipä todellakaan haluttaisi lähteä kesken työpäivän jonottamaan pankkiin laskujen maksua varten! Lisäksi ei ollut nettiä joten ei todellakaan ollut mahdollisuutta itse tutustua palveluvalikoimaan etukäteen tai helposti vertailla sitä esim. niiden pankkien kesken. Nyt kaiken sen tiedon mitä 30v sitten olisi joutunut jonottamaan yksi kerrallaan voi itse etsiä vaikka vessassa istuessa.

Myös esim. ruokaostokset hoidan pääasiassa verkossa, ja ne toimitetaan kotiovelle. Ah miten helppoa verrattuna siihen että kiirehtisi ennen klo 19 lähikauppaan (koska nekin meni hyvin aikaisin kiinni vielä 90-luvulla ainakin pienissä kaupungeissa) jossa valikoima olisi hyvin rajattu. 

Väitän että valtaosa näistä sähköisten palvelujen moittijoita ei oikeasti ole elänyt sitä aikaa kun ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin hoitaa asiat paikan päällä henkilökohtaisesti. 

N43

Vierailija
454/953 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomestahan piti tulla "palveluyhteiskunta" mutta palvelu on koko ajan vain huonontunut 80-lukuun verrattuna. Itse pitää stana kaikki tehdä! Puhelimeen ei vastata, sähköposteihin ei vastata, ei muka ole asiakaspalvelijoita, vaikka tämän piti olla se palveluyhteiskunta... vttu mitä kusetusta kaikki läpikotaisin!

Vihaan nykyaikaa. 80-luku oli elämäni parasta aikaa, silloin sitä luuli että kaikki kehittyisi entistäkin parempaan suuntaan, mutta kävikin päinvastoin, jo 90-luvulta lähtien kaikki on mennyt vain huonompaan suuntaan! Tuntuu että nykyään ei edes yritetä enää, välinpitämätöntä tympeää paskaa vaan kaikki.

Vierailija
455/953 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

M44

Miksi ei olisi tosissaan. Allekirjoitan minäkin tuon kaiken, ja esimerkiksi minusta on ihan luksusta käyttää nettipankkia ja itsepalvelukassoja. Elin ne ajat kun molemmissa piti jonottaa, ja esim. pankit oli auki arkisin 9-16. Eipä todellakaan haluttaisi lähteä kesken työpäivän jonottamaan pankkiin laskujen maksua varten! Lisäksi ei ollut nettiä joten ei todellakaan ollut mahdollisuutta itse tutustua palveluvalikoimaan etukäteen tai helposti vertailla sitä esim. niiden pankkien kesken. Nyt kaiken sen tiedon mitä 30v sitten olisi joutunut jonottamaan yksi kerrallaan voi itse etsiä vaikka vessassa istuessa.

Myös esim. ruokaostokset hoidan pääasiassa verkossa, ja ne toimitetaan kotiovelle. Ah miten helppoa verrattuna siihen että kiirehtisi ennen klo 19 lähikauppaan (koska nekin meni hyvin aikaisin kiinni vielä 90-luvulla ainakin pienissä kaupungeissa) jossa valikoima olisi hyvin rajattu. 

Väitän että valtaosa näistä sähköisten palvelujen moittijoita ei oikeasti ole elänyt sitä aikaa kun ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin hoitaa asiat paikan päällä henkilökohtaisesti. 

N43

Laskut pystyi ennenkin maksamaan esim. pankkien tuulikaapeissa olevilla laskunmaksuautomaateilla. Ei tarvinnut jonottaa pankin tiskille!

Vierailija
456/953 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt sentään noin nuorena vielä pudotko kelkasta! Itse olen 61 enkä vielä ole sitä tehnyt. Olen kyllä ihan mieluusti ikäiseni näköinen enkä havittele nuoruutta missään muodossa, mutta hyvänen aika, maailmalla on minulle vielä niin paljon tarjottavaa!

Vierailija
457/953 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan teineillä tulee olemaan elämä vanhempana yhtä helvettiä

Vierailija
458/953 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin huomaan, että konservatiivisuus nostaa omassa arvomaailmassa päätään samassa tahdissa kun kaikki palvelut ym ajetaan pankkitunnusten ja sähköisten palvelujen taakse.

Etenkin se ärsyttää että samaan aikaan marmatetaan kuinka suomalaiset ei mene töihin. Mihin sitä kohta enää kukaan menee töihin, jos kaikki hoitaa asiansa itse netin kautta? Mihin on kadonnut se kaikki hyvä mitä yhteiskunnassa oli, kun esim terveysasemalle soittaessa puhelimeen vastasi oikea ihminen joka katsoi ja varasi samantien lääkäriajan? Miten se on parempi millään tavalla, että nyt siellä on jokin automaatti hokemassa kuinka paina sitä, paina tätä ja kiitos. Soitamme takaisin viimeistään 3 päivän kuluessa.. (ja todellisuudessa meneekin viikko)

Sama juttu pankissa. Et voi mennä hoitamaan asiaasi sinne tiskille vaikka vielä olisi se konttorikin olemassa vaan pitää taas soittaa ja kommunikoida automaatin kanssa ennen kuin langanpäähän saa ihmisen. Lisäksi useimmiten käy niin näiden nyky-aspojen kanssa, että yksinkertainenkaan asia ei hoidu sillä kertasoitolla vaan huomaakin, että eihän se aspa tehnytkään asialle yhtään mitään ja sitten saa aloittaa soittelurumban alusta.

Moni asia on mennyt vaan hankalammaksi ja hitaammaksi entiseen verrattuna. Toisaalta sitten taas helpottunut onkin lähinnä sellaiset asiat joilla ei nyt muutenkaan ole niin väliä kuten vaikka joku noutopizzan tilaaminen. Sitten just oikeasti tärkeät asiat yritetään hivuttaa ihmisten oman osaamisen varaan vaikka just nimenomaanhan kukaan ei voi olla kaikkien alojen spesialisti vaan nimenomaan tarvitaan näitä erilaisten alojen ammattilaisia näihin edellämainittuihin asiakaspalvelutehtäviin. Eihän sitä tukkaakaan aleta itse leikkaamaan jonkun aparaatin ohjeiden mukaan vaan mennään kampaajalle.. Ja joku tukka on vielä oikeasti aika täydellisen merkityksetön asia verrattuna vaikka pankki- tai terveysasioihin.

Kannattaa aloittaa yksinkertaisista toimenpiteistä, jotka VIELÄ ovat mahdollisia. Käytä käteistä mahdollisimman usein. Alkavat pikkuhiljaa uskoa digipellet, että ihmisiä ei voi loputtomasti juoksuttaa kuin pässiä narussa.

Vierailija
459/953 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään venytetty tai roikkuva ei ole kaunista. Laittakaa vaan lisää täytettä huuliin. Jäntevä on kaunista ja tavoiteltavaa.

Vierailija
460/953 |
23.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ite vain 33v ja tuntuu että nykyisin on trendikästä hössöttää sellaisista asioista, jotka tuntuu tärkeältä nyt mutta jotka eivät oikeasti merkkaa mitään 5v päästä. Esim. nuoret ihmiset kertoo kuinka asia x tulisi tehdä näin (esim. kulmat) ja kuinka me vanhemmat ikäpolvet ollaan niin ulkona kaikesta tajuamatta että me on nähty viimeisen 10v aikana jatkuvasti vaihtuvia trendejä eikä meitä kiinnosta mitä muut ajattelee. Eli ollaan heistä noloja jotka ei tajua mitään ja mitä ne tekee nuorten palveluissa mut oikeasti he ei itse tajua että minäkin 33v olen ollut IG:ssä jo kohta 10 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän