Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkämaalaiseksi sinua on luultu?

Vierailija
28.06.2015 |

Mua on luultu norjalaiseksi ja venäläiseksi. Miestä aussiksi.

Useimmiten kyllä tunnistetaan suomalaiseksi.

Kommentit (150)

Vierailija
121/150 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on luultu venäläiseksi. Ja suomalaiseksi, jälkimmäinen pitääkin paikkansa.

Vierailija
122/150 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italialaiseksi, ja vieläpä Roomassa. Kumma juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/150 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimen perusteella virolaiseksi Virossa. Argentiinalaiseksi ja jenkiksi. Tosin, kun puhun niin jenkit kyllä heti kuulee, etten alunperin ole USAsta.

Vierailija
124/150 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalaiseksi, tanskalaiseksi ja venäläiseksi.

Vierailija
125/150 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua luullaan useimmiten brittiläiseksi, joku jopa paikansi alkuperäni Manchesteriin. Johtuu kuulemma aksentistani, omasta mielestäni puhun neutraalia englantia pienellä suomikorostuksella mutta uudet tuttavuudet aina osoittavat että minulla on vahva brittikorostus. Puhuessani hollantia minua on luultu puolalaiseksi, amerikkalaiseksi ja brittiläiseksi, kun aikuisiällä opetellun kielen aksentti on todella vaikea saada pois. Jos olen ihan hiljaa, menen hollantilaisesta. Joskus miehen kanssa englantia puhuessa myyjät alkavat puhua englantia miehelleni ja hollantia minulle :)

Ulko-ulkomailta (ei Suomi eikä Hollanti) ei ole muistikuvia minkämaalaiseksi minua on luultu.

Vierailija
126/150 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hollantilaiseksi yllättävän usein. Amerikkalaiseksi kauko-Idässä, niistä tosin varmaan kaikki ulkomaalaiset näyttää jenkeiltä. 

Vierailija
127/150 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 09:55"]Ei luultu, mutta usein sanottu japanilaisen näköiseksi. Hiukset vaaleanruskeat, mutta kai toi pieni leuka ja ruskeat mantelisilmät sen vaikutelman. Pieni leuka myös pyöristää kasvoja
[/quote]
Oletko entinen ruotsin opettajani lukiosta! Mietin samaa opettajastani aina ruotsintunneilla, hän oli pienikokoinen nainen todella siroilla piirteillä ja kuvailemillasi tuntomerkeillä :)

Vierailija
128/150 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 09:17"]Minua on luultu aksentin perusteella saksalaiseksi ja ranskalaiseksi. No, eipä ainakaan tarvi pelätä että puhuisi rallienglantia.. :D
[/quote]
Kyllä ranskasta on tullut rallikuskejakin ja ranskalaisten englannin kielen taito on surkeaa.

Vierailija
129/150 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 10:02"]Minua luullaan useimmiten brittiläiseksi, joku jopa paikansi alkuperäni Manchesteriin. Johtuu kuulemma aksentistani, omasta mielestäni puhun neutraalia englantia pienellä suomikorostuksella mutta uudet tuttavuudet aina osoittavat että minulla on vahva brittikorostus. Puhuessani hollantia minua on luultu puolalaiseksi, amerikkalaiseksi ja brittiläiseksi, kun aikuisiällä opetellun kielen aksentti on todella vaikea saada pois. Jos olen ihan hiljaa, menen hollantilaisesta. Joskus miehen kanssa englantia puhuessa myyjät alkavat puhua englantia miehelleni ja hollantia minulle :)

Ulko-ulkomailta (ei Suomi eikä Hollanti) ei ole muistikuvia minkämaalaiseksi minua on luultu.
[/quote]
Miksi britti tai amerkkalainen opettelisi hollantia, hollannissa osataan englantia muistaakseni jopa paremmin kuin Suomessa.

Vierailija
130/150 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siisssiiiss...joo, mua AINA luullaan brasilalaiseksi tai venezuelalaiseksi..... eiku, sit mä heräsin...ihan on tunnistettu suomalaiseksi, leveä, pullero naama, persjalkainen

Vierailija
131/150 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen joka maassa kyseisen maan kansalaisen näköinen. Ja aina puhutaan paikallista kieltä. Esim. Kunnjuuri lensin berliinistä helsinkiin airberlinillä, lentoemo puhui minulle saksaa, eikä englantia. 

Pituuteni puolesta minua arvuutellaan hollantilaiseksi ja ulkonäön puolesta italialaiseksi. 

Vierailija
132/150 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläiseksi.

Vierailija
133/150 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran Helsingin metrossa mies istui vastapäätä ja alkoi puhua minulle ranskaa. Kun näytin kysymysmerkiltä mies tiedusteli englanniksi että olenko ranskalainen, jouduin tuottamaan pettymyksen kertomalla etten ole. Ranskattareksi luultu useammankin kerran ja olen otettu siitä :) 

Vierailija
134/150 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmaan luulla sen kummemmin minkään maalaiseksi vaan paikalliseksi asukkaaksi. Useamman kerran on käynyt Lontoossa niin, että olen opastanut kadulla vastaantullutta tai esim. bussipysäkillä joko paikallista tai turistia. Todennäköisesti en vaan ole näyttänyt selvästi turistilta, vaan tyypiltä joka ehkä tuntee kulmat ja jolta uskaltaa kysyä neuvoa. Sama on tapahtunut myös Pariisissa, Amsterdamissa ja yllättäen myös Roomassa ja Malagassa. Monesti on käynyt niin, että ollaan oltu menossa esim. samalle metroasemalle. 

Vierailija
135/150 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläiseksi eniten. Ennenhän sieltä ei saanut matkustaa ja silloin luultiin ruotsalaiseksi.

Vierailija
136/150 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kreikkalaiseksi, Turkkilaiseksi ja Romaniksi. Vaikka olen ihan suomalainen.

Vierailija
137/150 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 10:14"]

Siisssiiiss...joo, mua AINA luullaan brasilalaiseksi tai venezuelalaiseksi..... eiku, sit mä heräsin...ihan on tunnistettu suomalaiseksi, leveä, pullero naama, persjalkainen

[/quote]

joo aika jännää, että täällä AV-palstalla on todella paljon esim. hollantilaisiksi luultuja. Tosi elämässä en ole montaakaan sellaista tavannut, jotka sijoittaisin hollantiin, Taidayye mammat vaan luulla itsestänne liikoja :-) Täällä kun niin harva tunnustaa olevansa ihan tavallinen suomalaisnainen, ja suominaisena olemisessa ei ole mitään hävettävää, komeita naisia ollaan.

Vierailija
138/150 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka ikisessä maassa mä oon ollu puolalainen... En tiiä sukujuuret on tullu aikojen alussa romanian kautta venäjälle ja sieltä suomeen ://

Vierailija
139/150 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan suomalaiseksi mutta jos mulla on tietyt kamppeet päällä, mua luullaan muslimiksi partani takia.

jenkeissä se on pikkuinen ongelma koska en ole tällä hetkellä kertaakaan päässyt tullista läpi ilman "satunnais-tarkastusta". ainakin Austinissa mun paperit kysyttiin myös helvetin monta kertaa "ihan muuten vain".

passissani on viisi amerikkalaista leimaa.

-m35

Vierailija
140/150 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua luullaan jostain syystä Suomessa usein ulkomaalaiseksi. Viimeksi lauantaina asuste/koruliikkeen myyjä tuli englanniksi kyselemään tarvitsenko apua. En tiedä miksi näin. Mulla on tummat hiukset ja oliivinvihreät silmät kyllä, mutta muuten olen mielestäni niin suomalaisen näköinen kuin ihminen olla voii. Pyöreä pallonaama, perunanenä, olen lyhyt mutta roteva (en läski, mutta sellainen leveäharteinen ja -lanteinen), persjalkainen ja pitkäselkäinen. En ole ikinä kysynyt minkä maalaiseksi minua luulevat.