Minkämaalaiseksi sinua on luultu?
Mua on luultu norjalaiseksi ja venäläiseksi. Miestä aussiksi.
Useimmiten kyllä tunnistetaan suomalaiseksi.
Kommentit (150)
Se minkämaalaiseksi minua kuvitellaan riippuu aikalailla kuvitteliasta ja siitä millä maaperällä tämä kuvittelu tapahtuu.
Pituus ja vaaleus pukkaa minut useimmiten skandinaviaan, mutta kai ne Hitlerin kuvitelmat on jäänyt eloon kun usein tarjotaan myös Saksaa ja Hollantia, jenkiksi luulevat englanninkielisissä maissa.
Viime aikoina olen asunut täällä "Etelä-Helsingissä" ja muuallakin Virossa. Ennen kuin opin viron kielen, niin virolaiset asiakaspalvelijat puhuivat minulle venäjää ja venäläiset viroa.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 08:03"]Asun ulkomailla ja aksentin takia jopa natiivit luulevat jenkiksi.
[/quote]
Mitäs ihmettä, natiivit? Tarkoitatko amerikan intiaaneja?
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 07:59"]Minua on luultu italialaiseksi, koska olen niin tyylikäs ja lipevä. M27
[/quote]
Tumma, lyhyt ja karvainen
Samottiin että voisin olla puolalainen tai venäläinen.
Lontoossa luultiin unkarilaiseksi, aksentin perusteella...
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 08:34"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 07:59"]Minua on luultu italialaiseksi, koska olen niin tyylikäs ja lipevä. M27
[/quote]
Tumma, lyhyt ja karvainen
[/quote]
Jeesh, naiset eivät pysty vastustamaan sänkeäni. Se on TUMMA suomalaiseksi..... joskus ihailen sitä itsekin minuuttikaupalla ottamalla kuvia eri kulmista :D
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 08:33"]
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 08:03"]Asun ulkomailla ja aksentin takia jopa natiivit luulevat jenkiksi. [/quote] Mitäs ihmettä, natiivit? Tarkoitatko amerikan intiaaneja?
[/quote]
Oiskohan vaikka native speaker. Osa luulee olevansa täällä tosi hauskoja välillä.
Mua luullaan usein ranskalaiseksi ja nimikin näyttää kirjoitettuna ranskalaiselta.
Ruotsalaiseksi, venäläiseksi, ranskalaiseksi, usalaiseksi, britiksi. Ryotsalaiseksi luultu Virossa, venäläiseksi Suomessa ja noiksi muiksi muualla Euroopassa.
Irlantilaiseksi ja englantilaiseksi Englannissa.
Minua on luultu aksentin perusteella saksalaiseksi ja ranskalaiseksi. No, eipä ainakaan tarvi pelätä että puhuisi rallienglantia.. :D
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 00:13"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 00:08"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 00:06"]
Kiinalaiseksi ja japanilaiseksi lukemattomia kertoja. Sen saa kun on pyöreät kasvot, mantelinmuotoiset tummat silmät ja melkein musta tukka. Kuitenkin sukujuuret on ihan Keski-Suomessa :D
[/quote]
Aika hauskaa :)
[/quote]
Itse asiassa moni suomalainen on aika itä-aasialaisen näköinen. Esim. Laura Lepistö.
[/quote]
Totta! Suomalaiset eivät sitä usein itse huomaa mutta joissain suomalaisissa on todella aasialaisia piirteitä. Kai meissä jokin mongoligeeni sitten on, täytyy siihen jokin selitys olla.
Ruotsalaiseksi, amerikkalaiseksi, britiksi ja pohjois-irlantilaiseksi.
Todella todella monesti venäläiseksi, välillä saksalaiseksi, norjalaiseksi tai tanskalaiseksi.
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 09:17"]Minua on luultu aksentin perusteella saksalaiseksi ja ranskalaiseksi. No, eipä ainakaan tarvi pelätä että puhuisi rallienglantia.. :D
[/quote]
Ei niin vaan inspector Clouseauta tai Gunter-himonussijaa :D
Vain virolaiseksi. Hoikka, vaalea, tummat silmät, kaunis nainen...
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 00:11"]Espanjalaiseksi, britiksi, italialaiseksi, ranskalaiseksi ja ruotsalaiseksi. Ihan tosi, vähintään nämä ja useat noista moneen kertaan.
[/quote]
Mulla samat, muttei ruotsalaiseksi. Näiden lisäksi kreikkalaiseksi, brasilialaiseksi, chileläiseksi ja belgialaiseksi. :D
Minulla on hieman oliivin värinen iho, vaaleanruskeat/punertavat hiukset ja vihreät silmät. Lisäksi minulla on luonnostaan tummahkot, tuuheat kulmakarvat. En siis kovin tumma ole. Kuulemma kasvonpiirteeni ja ihonvärini eivät ole suomalaiset. Ihan täällä kotimaassakin minulta on kysytty, mistä olen kotoisin.
Kreikkalaiseksi ja espanjalaiseksi useimmiten. Olen tumma, pieni ja siro, ja tavallaan voimakaspiirteinen, on "komea" vähän kyömy nenä, voimakkaat leukaperät jne. Minkäänlaisia ulkomaalaisia sukujuuria mulla ei kuitenkaan ole, hämäläis-satakuntalainen maatiaisristeytys olen :D
Ei luultu, mutta usein sanottu japanilaisen näköiseksi. Hiukset vaaleanruskeat, mutta kai toi pieni leuka ja ruskeat mantelisilmät sen vaikutelman. Pieni leuka myös pyöristää kasvoja
[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 08:20"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 08:19"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 08:17"]Somaliksi :/
[/quote]
Haha millä perusteella? Oletko musta?
[/quote]
Käytöksen perusteella kuulemma.
[/quote]
:DD