Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkämaalaiseksi sinua on luultu?

Vierailija
28.06.2015 |

Mua on luultu norjalaiseksi ja venäläiseksi. Miestä aussiksi.

Useimmiten kyllä tunnistetaan suomalaiseksi.

Kommentit (150)

Vierailija
1/150 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskalaiseksi, espanjalaiseksi ja joku joskus kysyi onko mussa jotain brassiverta :D joskus myös alettu puhumaan venäjäksi Latviassa.

Vierailija
2/150 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalaiseksi ja venäläiseksi. Poikaystävää taas kurdiksi, vaikka täysin suomalaissyntyinen onkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/150 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläiseksi useimmiten, mutta myös kosovolaiseksi, italialaiseksi, espanjalaiseksi, puolalaiseksi. Ja tämä aina Suomessa. Venäläiseksi mua on luulleet jopa venäläiset. Mulla on tummat hiukset (jotka on oikeasti blondit mutta kukaan ei ole koskaan sitä tajunnut) ja tummat silmät.

Vierailija
4/150 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ja isääni lullaan aina paikallisiksi eteläeuroopassa. :D Italiassa, Kreikassa, Espanjassa ja Ranskassa meitä ollaan lähestytty paikallisella kielellä. Suomessa joskus luultu mustalaiseksi ja äidiltäni rohkeimmat ovat usein kysyneet että onko hän naimisissa must....ulkomaalaisen kanssa.

Vierailija
5/150 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläiseksi. myös kun joskus otin paljon aurinkoa ja käytin teininä piilareita niin yksi mies, jossa suomalaista ja italialaista ei meinannut uskoa että olen suomalainen. Mun mummikin on kesällä tosi tumma ja hänellä on ruskeat silmät ja tummat hiukset niin kai se sit näkyy mussakin vaikka oikeesti mulla on vihreät silmät ja tummanvaaleat hiukset..

Vierailija
6/150 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 09:38"]

Vain virolaiseksi. Hoikka, vaalea, tummat silmät, kaunis nainen...

[/quote]

pyöreä naama

Vierailija
7/150 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puola tai joku muu itäeurooppalainen maa

Vierailija
8/150 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalaiseksi, tanskalaiseksi ja norjalaiseksi. Olen tällanen pitkä pellavapää, vähän pisamiakin. Mitat 178/62.

Vierailija
9/150 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 00:10"]

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 00:01"]Mua luullaan aina (Huom aina) Iso-Britannialaiseksi. Yritä siinä sitten selitellä että Englannin kielen osaaminen ei tarkoita että olet sieltä kotoisin. [/quote] Tai sitten sulla on kalpea iho, ylipainoa, muodottomat löysät kasvot, valahtaneet silmät, vino nenä ja 10-vuotiaan meikkaustaito? Toivotaan, että johtuu vain täydellisestä englannista. Mä en olisi lainkaan imarreltu, jos mua luultaisiin britiksi.

Minlälaisia britejä tunnet? Työttömiä ja muuta alempaa keskiluokkaa? Bitit edelleen hyvin lukkatietoinen yhteiskunta eikä tuntemani ylemmän luokan britit tai aatelissuvusta polveutuvat ole lainkaan mitä kuvailit. Hanki sivistystä muualta kuin roskaohjelmista.

[/quote]

Vierailija
10/150 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 11:08"]

Ruotsalaiseksi ja venäläiseksi. Poikaystävää taas kurdiksi, vaikka täysin suomalaissyntyinen onkin.

[/quote]

Miksi alapeukku? :(

Vierailija
11/150 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanadalaiseksi.

Vierailija
12/150 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet kerrat on kysytty, olenko Kanadasta/muualta pohjoisesta. Varmaan siksi, koska omistan lähes valkoiset hiukset ja vaaleanharmaat silmät. Katseita kerään kunnolla, varsinkin etelässä.

Vierailija
13/150 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin yleisesti "skandinaaviksi", ruotsalaiseksi tai norjalaiseksi, jotka kaikki ihan ymmärrän, koska olen aika skandi väritykseltäni/piirteiltä/ruumiinrakenteelta. Usein on myös luultu saksalaiseksi, joskus unkarilaiseksi (kielen perusteella) ja kerran kreikkalaiseksi (?!). Toki varsinkin yksin matkaillessa (Euroopassa) käy usein niin, että aletaan puhua ko. maan kieltä ja esimerkiksi kysytään neuvoa miten johonkin pääsee, mutta niitä en laske tähän. Aksenttiani on veikattu eri suuntiin britanniaa ja uuteen seelantiin, mutta ei kertaakaan jenkiksi, toisin kuin ilmeisesti monella täällä.

Vierailija
14/150 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksalaiseksi, sveitsiläiseksi, ruotsalaiseksi ja venäläiseksi. Nainen olen.

Vierailija
15/150 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 10:14"][quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 10:02"]Minua luullaan useimmiten brittiläiseksi, joku jopa paikansi alkuperäni Manchesteriin. Johtuu kuulemma aksentistani, omasta mielestäni puhun neutraalia englantia pienellä suomikorostuksella mutta uudet tuttavuudet aina osoittavat että minulla on vahva brittikorostus. Puhuessani hollantia minua on luultu puolalaiseksi, amerikkalaiseksi ja brittiläiseksi, kun aikuisiällä opetellun kielen aksentti on todella vaikea saada pois. Jos olen ihan hiljaa, menen hollantilaisesta. Joskus miehen kanssa englantia puhuessa myyjät alkavat puhua englantia miehelleni ja hollantia minulle :)

Ulko-ulkomailta (ei Suomi eikä Hollanti) ei ole muistikuvia minkämaalaiseksi minua on luultu.
[/quote]
Miksi britti tai amerkkalainen opettelisi hollantia, hollannissa osataan englantia muistaakseni jopa paremmin kuin Suomessa.
[/quote]
Kukaan ei ole varmaan vakavissaan ole sitä mieltä että maassa vakinaisesti asuvan ei pitäisi oppia uuden kotimaan kieltä? Tunnen monta amerikkalaista ja brittiä jotka tietenkin puhuvat hollantia, täällä kun asutaan. Turistina on yksi ja sama mitä kieltä puhuu, mutta töissä vaikka hoitajana tai asiakaspalvelijana voi mennä sormi suuhun itse kullakin, jos asiakkaat eivät pääse asioimaan omalla kielellään. Kävisitkö itse pelkästään englantia puhuvalla lääkärillä tai ostaisitko talon kieltäsi puhumattomalta kiinteistövälittäjältä?

Terv. Ekan lainauksen suomenhollannikas :)

Vierailija
16/150 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsalaiseksi, tanskalaiseksi, norjalaiseksi, kunnes muistavat, että ai niin Suomi! Mulla on tosi vaaleat piirteet (blondi, kalpea ja siniset silmät) ja olen naiseksi aika pitkä. Joskus luullaan venäläiseksi, se kyllä ärsyttää, vaikka oikeasti kaikki tuntemani venäläiset ovat todella ihaniaihmisiä. 

Vierailija
17/150 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdysvaltalaiseseksi, saksalaiseksi ja ruotsalaiseksi. Suomessa myös joku joskus aloittaa keskustelun englannin kielellä mutta en ole kysynyt heiltä miksi he minua luulivat :)
Omasta mielestä näytän ihan tavalliselta suomalaiselta, mutta kielitaito on minulla kyllä hyvä.

Vierailija
18/150 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsi, Tanska, Norja, Irlanti. Ja eräs kauppias (Pariisissa) luuli italialaiseksi. Ja olen siis vihreäsilmäinen, vaaleanruskea/tummanvaaleatukkainen (usein värjättynä punertavaksi tosin) ja ihan vaaleaihoinen.

Vierailija
19/150 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus luultu romaniksi. Tummat silmä (ei kuitenkaan ruskeat) ja tummanruskea lähes musta tukka, Keskimääräistä tummempi iho. Ihan suomalainen suomalaisten vanhempien mukula oon.

Vierailija
20/150 |
29.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.06.2015 klo 15:28"]Joskus luultu romaniksi. Tummat silmä (ei kuitenkaan ruskeat) ja tummanruskea lähes musta tukka, Keskimääräistä tummempi iho. Ihan suomalainen suomalaisten vanhempien mukula oon.
[/quote]

Eli sulla on kyömynenä