Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnhaku ja työttömien kiusaaminen

Vierailija
19.01.2026 |

https://yle.fi/a/74-20202878

Anteeksi vaan mutta todellakin tuollaiset työttömien monivaiheiset rekrytointi kiusaamiset sais jättää, oli ala ja duuni mikä hyvänsä mihin haetaan, kukaan työtön ei kaipaa enää lisää kiusaamista ja nöyryyttämistä vaan sitä aitoa, oikeaa työtä. 

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nykyään vaikeaa. 20 vuotta sitten mentiin firman ovesta sisään kysymään töitä ja itse sain heti töitä. Nykyään ei kukaan pyydä haastatteluun vaikka lähettää 100 hakemusta.

Vierailija
2/4 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On nykyään vaikeaa. 20 vuotta sitten mentiin firman ovesta sisään kysymään töitä ja itse sain heti töitä. Nykyään ei kukaan pyydä haastatteluun vaikka lähettää 100 hakemusta.

Aiemmin oltiin aktiivisia ja kysyttiin töitä. Nykyään istutaan kotona krapulassa kalsareissa ja lähetellään sähköpostilla copypaste-hakemuksia kun työkkärin täti käskee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä vaikka olisit tyyliin vauvasta vaariin tehnyt töitä ja on kokemusta monelta alalta hylkyä tulee vaan😒

Vierailija
4/4 |
19.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite muistan vuonna 2009 sen nöyryytyksen kun työkkärin tantta käski hakemaan meidän paikkakunnan shelliltä töitä kun siellä kuulemma olisi tarvetta kipeästi työntekijöille, menin paikan päälle, kättelin paikan pomoa joka katsoi mua kuin ruttotautista, ojensin hakemuksen, CV:n yms ja muistan vieläkin kun esittelin itseni, kerroin millä asialla ja kuka suositteli tulemaan, se esimies oli ihan että öööö ei meillä ole tarvetta tekijöille.... Tonnin seteli ilme ja mä halusin että lattia aukenis ja nielaisis mut, olin ihan tulipunainen kun sopersin että anteeksi häiriö ja poistuin nöyryytettynä muiden ihmisten edestä, saivat varmaan makeat naurut että taas joku hullu.... Muistan kuinka kesti monta päivää ennenkuin uskalsin mennä paikan päälle kysymään töitä. Senkin jälkeen oli takapakkia mutta koskaan en enää ikinä mennyt kysymään paikan päälle töitä vaan aina laitoin avoimen hakemuksen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kolme