Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolison vanha ihastus janottaa

Vierailija
21.01.2026 |

Olen 22-vuotias mies ja avopuolisoni on 20-vuotias nainen. Suhteemme on kestänyt noin kolme vuotta, ja siihen on mahtunut sekä ylä- että alamäkiä. Olemme joutuneet kokemaan yhdessä paljon vaikeita asioita: perheriitoja, työhön ja tulevaisuuteen liittyvää painetta sekä yleistä stressiä. Näistä huolimatta välittäminen ja rakkaus toisiamme kohtaan ovat olleet aina läsnä, myös kaikkein vaikeimpina aikoina.

Viime aikoina huomasin, että puolisoni oli minua kohtaan etäinen. Myönnän, että olin itsekin häntä kohtaan etäinen. Hän ei kuitenkaan halunnut kertoa todellista syytä, joka lopulta paljastui vanhaksi ihastukseksi. Tämä sama henkilö oli ollut kuvioissa jo suhteemme alkuvaiheessa, mutta silloin tilanne ei edennyt ja puolisoni valitsi minut.

Nyt tilanne on edennyt siihen pisteeseen, että puolisoni tapasi tämän miehen baari-illan jälkeen ja jäi yöksi hänen luokseen selkäni takana. Hän vannoo, ettei mitään varsinaista pettämistä tapahtunut. Vaikka uskon häntä, koen silti tulleeni petetyksi.

Aluksi olin hyvin vihainen ja pettynyt, mutta muutama päivä tapahtuneen jälkeen olemme huomanneet, että pystymme vihdoin puhumaan keskenämme aidosti ja rehellisesti kaikesta. Tämä on ollut minulle todella vapauttavaa. Tunnen, että saan viimein olla se ihminen, joka olen aina halunnut olla. En tiedä, johtuuko tämä pelosta menettää puolisoni vai siitä, että nyt pystyin ensimmäistä kertaa puhumaan avoimesti asioista, joista emme kolmen vuoden aikana ole koskaan aiemmin pystyneet keskustelemaan jopa nauramaan asioille, jotka silloin tuntuivat hyvin raskailta.

Olen tullut siihen tulokseen, että pystyn antamaan tapahtuneen anteeksi, vaikken sitä unohtamaan pysty. Puolisoni ei kuitenkaan tällä hetkellä tiedä, kumpi on hänelle se oikea. Hän on yhä yhteydessä tähän ihastukseen, mutta nyt tiedän, kuka hän on ja mistä he keskustelevat. Tämä avoimuus on helpottanut oloani paljon ja saanut minut takaisin siihen tilaan, jossa olin suhteen alussa ennen kaikkea stressiä ja epävarmuutta.

Nyt ymmärrän, että rakastan puolisoani aidosti ja koko sydämestäni ja haluaisin jatkaa suhdettamme. Olemme keskustelleet asiasta ja päätyneet yhdessä siihen, että haluaisimme jatkaa. Ongelma on kuitenkin se, ettei puolisoni saa tätä toista miestä mielestään ja pohtii edelleen, olisiko hänen parempi valita hänet.

Tilanne tuntuu ristiriitaiselta, koska koen, että suhteemme on nyt siinä pisteessä, jossa olisin toivonut sen olevan jo kauan sitten: ei salaisuuksia, avoin keskustelu ja vapaus olla oma itsensä. Itse haluaisin aidosti jatkaa, mutta en tiedä, miten tässä tilanteessa pitäisi edetä.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat vastuuntuntoiselta ja suhteeseenne vakavasti sitoutuvalta luonteelta. Se on hieno ominaisuus. On paljon ikäisiäsi ihmisiä, jotka eivät tiedä mitä tahtovat ja kenen kanssa olisi.  Jotkut eivät koskaan.

Ehkä puolisosi hakee yhä itseään? Tunnetta on vaikea sanoittaa, joten käytös kertoo enemmän mikä on hänen tilanteensa. Hän haluaa yhtä ja  haaveilee toista. Tärkeää olisi pyrkiä rehellisyyteen ja avoimuuteen, jota keskustelunne selkeästi auttoi- ainakin sinua.

Ymmärsin, että sinulle oli tärkeää saada kokea helpotusta ja selkeyttä? Onko mahdollista, että olit tahdossasi liian vahva ja pyrit löytämään vain itsellesi sopivan ratkaisun? Ehkä kannattaisi antaa puolisolle tilaa miettiä omissa oloissaan ja hyväksyä hänen epävarmuutensa? Toistahan et voi pakottaa olemaan mitä sinä haluat, vaan mitä hän haluaa. Lopputulos voi olla kannaltasi hyvä tai huono, mutta siihen sinä et voi vaikuttaa.  Puolisosi löytää kyllä vastauksen ajan kanssa.

Koska et voi nyt tehdä muuta kuin odottaa se on sinun kasvusi paikka sietää tilannetta. 

En haluaisi ennustaa, mutta jos puolisosi on jo siirtynyt tekoihin tilannetta on jo vaikea pysäyttää. Pidän muutenkin vähän erikoisena, miten puolisosi olisi jäänyt kaipaamaan toista ja valinnut sitten sinut kuin lohdutuspalkinnoksi. Haluatko sinäkään olla sitä?

Vierailija
2/11 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinua viedään nyt kuin pässiä narussa, tuossa kuviossaon tasan 0% mahku että pettämistä ei ole tapahtunut, sori : /

Eihän hän ole edes suostunut lopettaan sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöhän oli vasta 17 kun aloitte tapailemaan. Ei noin nuoret tiedä elämästä paljoa. Itse olin 17 kun menin aviomieheni kanssa yhteen, nyt 40 vuotta naimisissa ja olen valmis eroamaan, huonon sain miehen. Paljastuu koko ajan kuinka pettänyt minua nuorempien naisten kanssa.

Vierailija
4/11 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Next

Vierailija
5/11 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ei ei. Vaikutat kypsältä ja pohtivalta tyypiltä, mutta kuten joku jo sanoi, sinua viedään kuin naapurin sikaa narussa.

Vähintä mitä nainen voi uskottomuuden (100% varmaa että jotain tapahtui sinä yönä) jälkeen tehdä, on katkaista välit pettämiskumppaniin täysin. Nyt hän pitää sivua avoimesti varpaillasi ja löysässä hirressä, ja nauttii kun saa kahdelta mieheltä huomiota.

Arvosta itseäsi ja pakkaa kamasi.

Vierailija
6/11 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette niin nuoria, että kannattaisi päästää hänet menemään, koska ei tiedä, mitä haluaa.  Tuollaista on luvassa vuosikymmeniksi eteenpäin.  Jossakin vaiheessa siinä joltakulta loppuu happi.  50 vuoden kokemuksella.  Itse en ole eronnut, mutta aikoinaan olisi kannattanut.

Vierailija
7/11 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkoinen sepitys. Aloitus ei ole 22-vuotiaan kirjoittama.

Vierailija
8/11 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette ihan lapsukaisia vasta ja sinä selkeästi huomattavasti sitoutuneempi kuin tyttöystäväsi. Se mitä tyttöystäväsi vaiheilee on ihan normaalia tuossa iässä. Kuten myös se mitä sinä koet ja millä mielellä sinä olet suhteessa.

Vaikka tyttöystäväsi lopulta valitsisi sinut, se ei muuta sitä, että olette aivan erilaisella tunnepanostuksella liikkeellä suhteessanne. Vaikutat sen verran fiksulta ja tasapainoiselta kaverilta, että sinuna en jäisi tuohon kiikkuun kovin pitkäksi aikaa rikkomaan itseäni. Oikea rakkaus kun tuppaa yleensä olemaan sellaista, ettei siinä arvota kahden vaihtoehdon välillä.

Tsemppiä sinulle!

Vierailija
9/11 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se emakko. Jos on noin vaikea päättää niin menköön.

Vierailija
10/11 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nyt tilanne on edennyt siihen pisteeseen, että puolisoni tapasi tämän miehen baari-illan jälkeen ja jäi yöksi hänen luokseen selkäni takana. Hän vannoo, ettei mitään varsinaista pettämistä tapahtunut. Vaikka uskon häntä, koen silti tulleeni petetyksi."

Kyllä siellä on kuule salamia maisteltu ja koloja tutkittu koko yön.

Vierailija
11/11 |
21.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan tässä nyt sellainen klassinen tilanne että exä on sellainen seksuaalisesti kiihoittava paha poika jonka kanssa oikeasti haluaisi olla, mutta on köyhä kuten rentut yleensä kun taas ap toisenlaisempi tapaus ja nainen miettii lähinnä vain taloudelliselta kannalta suhdettanne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä seitsemän