Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Varokaa klarnaa.

Vierailija
14.02.2022 |

Pienellä painetussa lukee että kauppias ei enää vastaakaan mistään vaan vastapuolesi on ulkomainen rahastaja. MikäänSuomen laki eikä kuluttajasuoja ei koske klarnaa.
Kantapään kautta vuoden taistelu ja voitto Ruotsin kuluttajaviranomaisen tuella.

Kommentit (144)

Vierailija
101/144 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos googlaatte klarnaa niin huomaatte, että paljon on ongelmia. Mikähän se toinen vastaava murheenkryyni olikaan. Vaatii oikeudet nähdä tiliesi käytön moneksi kuukaudeksi ja sitä rataa.

Klarna (ulkomaalainen kelmi) vaatii palauttaakseen kaikkien nähden netitse lähettämään henkilötunnuksesi ja pankkitietosi!

Täysijärkinen ei tee sitä vuonna 22 ja  Suomen viranomaisenkin ehdoton neuvo on: Älä lähetä! 

Kas kun ei pankkitunnuksia ja salasanaa. En tiedä minkä huijarin kanssa olet ollut yhteydessä, mutta maksaessa Klarnalle jää kyllä maksutietosi ja tarvittaessa palauttavat rahat samaa reittiä. Toki jos itse alat vaikeaksi ja haluat rahat tilille vaikka Visan sijasta, tai eri tilille kun miltä maksoit, niin se onkin sitten eri asia.

Vierailija
102/144 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos googlaatte klarnaa niin huomaatte, että paljon on ongelmia. Mikähän se toinen vastaava murheenkryyni olikaan. Vaatii oikeudet nähdä tiliesi käytön moneksi kuukaudeksi ja sitä rataa.

Klarna (ulkomaalainen kelmi) vaatii palauttaakseen kaikkien nähden netitse lähettämään henkilötunnuksesi ja pankkitietosi!

Täysijärkinen ei tee sitä vuonna 22 ja  Suomen viranomaisenkin ehdoton neuvo on: Älä lähetä! 

Miten niin kaikkien nähden? Ja miten luulet saavasi palautuksen jos et anna tilinumeroasi?

Esimerkiksi PayPal -tilille. Siihen riittää sähköpostiosoite.

Eikä muuten riitä. PayPal on todella tarkka näissä asioissa. Viime kuussa rahat palautuivat vasta kun lähetin kopion henkkareista ja laskusta, joka on tullut osoitteeseeni omalla nimellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/144 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klarna ei takaa tietoturvaa.

Tiedän asiasta hyvin paljon mutta edes läheisille en kerro.

Mahdollistavat rikollisille pelikentän mutten kerro miten se tehdään.

Miksei kukaan laita Klarnaa kuriin.

Mulla ostokielto turvakysymyksillä ja vaan heti maksu kelpaa.

En anna korttini numero Klarnalle.

Maksan vaan verkkopankin kautta tai asioin kaupassa.

Hm mahdollistaa maksun pakettia hakiessa. Tosin se maksaa 3 euroa.

Äsken jäi tilaamatta XXL ja monet muut kaupat. Olen asiassa ehdoton.

T.Hakkeroitu.

Olen ollut yhteydessä Klarnan turvallisuusosastoon kun ostokielto tehtiin. Järkytyin kun mulle kerrottiin eräs asia joka ei takaa asiakkaan turvallisuutta.

Ei Klarna huijaa vaan rikolliset ja ei sun sähköpostiin tule mitään tietoa koska ja loppuja en kerro.

Ai kerrottiin oikein "eräs asia"😂 Pelkäätkö että lähettävät mafian perääsi jos kerrot avoimesti?😂

Klarnalla ei ole mitään turvallisuusosastoa johon kuluttaja voi olla yhteydessä. Normi asiakaspalvelun kautta pelaat ja esität mystistä tietäjää.

Tarkasta urpo tieto ja kyllä on turvallisuusosasto. Yhdistävät asiakaspalvelun kautta.

Siellä tehty mulle ostokielto sekä vielä kolme kysymystä joiden vastauksilla voi purkaa ostokiellon.

Lisäksi mulla on omaehtoinen luottokielto.

Klarna ei edes tunnista omaehtoista luottokieltoa eli erikseen tehtävä ostokielto.

Debit kortilla voin maksaa mutta taatusti en korttini tietoja Klarnalle anna.

Vierailija
104/144 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klarna ei takaa tietoturvaa.

Tiedän asiasta hyvin paljon mutta edes läheisille en kerro.

Mahdollistavat rikollisille pelikentän mutten kerro miten se tehdään.

Miksei kukaan laita Klarnaa kuriin.

Mulla ostokielto turvakysymyksillä ja vaan heti maksu kelpaa.

En anna korttini numero Klarnalle.

Maksan vaan verkkopankin kautta tai asioin kaupassa.

Hm mahdollistaa maksun pakettia hakiessa. Tosin se maksaa 3 euroa.

Äsken jäi tilaamatta XXL ja monet muut kaupat. Olen asiassa ehdoton.

T.Hakkeroitu.

Olen ollut yhteydessä Klarnan turvallisuusosastoon kun ostokielto tehtiin. Järkytyin kun mulle kerrottiin eräs asia joka ei takaa asiakkaan turvallisuutta.

Ei Klarna huijaa vaan rikolliset ja ei sun sähköpostiin tule mitään tietoa koska ja loppuja en kerro.

Ai kerrottiin oikein "eräs asia"😂 Pelkäätkö että lähettävät mafian perääsi jos kerrot avoimesti?😂

Klarnalla ei ole mitään turvallisuusosastoa johon kuluttaja voi olla yhteydessä. Normi asiakaspalvelun kautta pelaat ja esität mystistä tietäjää.

Ja kyllä mulle kerrottiin miten voi tilata toisen nimeen.

Kyllä asiasta on keskusteltu mutta se taho on ollut poliisi.

Vierailija
105/144 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskuttaa aina etuajassa, vaikka pitäisi olla 14 päivää maksuaikaa.

Lasku päivätään heti kun myyjä vahvistaa tilauksen. On ollut joskus eräpäivä ennen tuotteen saapumista.

Nyt mitä olen tilannut niin tullut se kuukausi maksuaikaa, lieneekö myyjäkohtainen se maksuaika?

Jatkaneet kyllä maksuaikaa jos ei tilaus ole ehtinyt perille.

Ei, vaan Klarnan lasku lähtee vasta kun kauppias ilmoittaa lähettäneensä tilauksen. Hyvä käytäntö niiden verkkokauppojen kanssa joilla menee viikko ja ylikin ennen kuin saavat paketin lähetettyä.

Vierailija
106/144 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyykö tämä nyt enemmän epärehellisenkauppiaan toimintaan kuin klarnaan?

Veikkaan tätä.

Kauppias pyrkinyt vilunkusti käyttämään klarnan ja asiakkaan laskutusta.

Vierailija
107/144 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meet Klarnan sivuille, katsot mitä sieltä voi eliminoida; muutoin otat yhteyttä heihin ja vaadit eroa ja oikeutta tulla unohdetuksi ja jotain muutakin, jota en nyt muista. Kaupoissa joissa on vain Klarna, eroat, ja pyydät oikeuttasi tulla unohdetuksi.

Sit et saa käyttää Klarnaa pariin kuukauteen missään, muuten ei eliminoidu, ja olet sen aikaa ja jatkossa huolellinen, ettei tule maksettua Klarnalla, koska vaikka maksaisit millä, niin se voi olla Klarna, ja sitten toistat ylläolevan.

Opi tunnistamaan, mikä on Klarna, koska vaikka sulla ei olisi Klarna-tiliä, se muodostetaan sulle automaattisesti, halusit tai et, jos maksat Klarnalla. Et vältämättä edes tiedä, onko sulla Klarna.

Klarnasta tulee erota, koska se ei suojaa sua. En tarvitse oikeastaan muuta kuin sun sähköpostiosoitteen (tai arvaan jonkun) ja sä maksat mun tilauksen. Toki rikollista. Muistuttaa pitkälle, kuin antaisit mulle sun pankkikortin tiedot.

Vierailija
108/144 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla poisti tiedot (oikeus tulla unohdetuksi, tilaustiedot, kaikki) sähköpostilla pelkästään, mutta se on kai sitten muuttunut, että nyt pitää antaa heille henkkarit.

Vierailija
109/144 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä osta mitään jos Klarna ainoa maksuvaihtoehto.

Vierailija
110/144 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota osamaksu Klarna-osamaksulla, niin jännitystä riittää kuukausiksi tai jopa vuosiksi eteenpäin!

Luojan kiitos, että pääsin siitä loputtomasta jatkotarinasta irti.

Vierailija
111/144 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä osta mitään jos Klarna ainoa maksuvaihtoehto.

Sama täällä, miksi tuollaista huijausfirmaa käyttäisi?

Vierailija
112/144 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klarna, buh heh hehehe eheheheh hehe hehehe eeheeh!

Vierailija
113/144 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilaillut paljon Klarnan laskulla ja hyvin on toiminut. Joskus jos on tullut ongelmia, niin Klarnan chat-asiakaspalvelusta on saanut apua ja he ovat ympäri vuorokauden paikalla. Tilaan mielelläni laskulla, jotta ei tarvitse odotella rahojen palautumista jos tuote ei olekaan hyvä.

Vierailija
114/144 |
25.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuosien varrella ostanut toisinaan jotain Klanalla. Zizzin verkkokaupasta, Kalevala korulta, Kaalimadolta. Vaatetilauksissa ihan kätevää, jos käykin niin että joutuu palauttamaan. Ei mitään ongelmia ole ollut, harvinaisen toimiva systeemi  Joskus käytän maksuaikojakin. Nyt taitaa olla muutama kymppi laskulla. 

Vierailija
115/144 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuluttajariitalautakunta suositti Klarnaa paluttamaan 91 euroa,jotka klarna oli laskuttanut liikaa.Lähetin lautakunnan päätöksen Klarnaan.Klarna laittoi ostokiellon.Se oli tulos. Rahat on saamatta .Klarna on täysin huijari firma.otin lautakuntaan yhteyttä .Siellä oli 86 valitusta Klarnasta.Kuluttajaasiamiehellä valituksia oli toistatuhatta.Kuluttajariitalautakunta laittaa lehdistöön mm. autokorjaamo/ automyynnin epäselviä asioita,MUTTA ei anna lehtiin mitään KLARNASTA.  KLARNA on ylivoimaisesti eniten kuormittava em.kuluttajaasiamiesta /lautakuntaa.Ei enää koskaan mitään KLARNASTA.

Vierailija
116/144 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista isoa ja yleisesti käytettyä firmaa ei olekaan jonka kanssa ei jollain olisi ollut jotain ongelmia. Klarna on kuitenkin laajalti käytössä useassa eri maassa ja operoinut jo melko kauan. Olen itse käyttänyt Klarnan laskuvaihtoehtoa varmaan lähemmäs 10v ilman mitään isompia ongelmia. Käyttäminen on helppoa ja kaikki näkyy aplikaatiossa. Jätän ostamatta jos vaihtoehtona on vaikka Qliron lasku ihan vaan koska Klarna on niin helppo käyttää. 

Ihmettelen myös sitä miksi joillekin on ongelma antaa omat henkilötietonsa. Tottaki jos teet jonkun firman kanssa luottosopimuksen niin se ei onnistu ihan vaan sähköpostiosoitteella. :D Ihan varmasti on olemassa epäonnisia asiakkaita joiden kohdalle osuu joku harvinainen probleemaa, mutta näissä valituksissa on aina mukana myös sitä ettei kuluttaja itsekään oikein ymmärrä asiasta mitään. 

Vierailija
117/144 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaarnan sovelluksessa lukee että maksaessasi klarna saa pankkitiliisi liittyviä tietojasi (vain kerran). Mitähän ovat? Saldo? Tunnusluvut?

Ei ainakaan maksu edes onnistunut ilman pankin sovellusta. 563

Vierailija
118/144 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Sopimuspaperit kannattaa lukea tarkkaan ENNEN niiden hyväksymistä. Myös ne monisivuiset "pienellä präntätyt" ehdot. Allekirjoituksellasi (olipa se kynällä tai digitaalisesti tehty) hyväksyit sopimuksen ehdot.

Huonoa sopimusta ei kannata allekirjoittaa, vaan mieluummin olla vaikka kokonaan ilman luotolla ostettavaa tavaraa (tai palvelua)!

En osta mitään "klarna luotolla". Monesta kaupasta ei vaan pysty ostamaan ilman klarnaa vaikka maksaa luottokortilla tai  suoraan pankkitililtään.

Näissä tapauksissa on parempi aina maksaa luottokortin kautta, eikä suoraan omalta pankkitililtä. Tällöin ongelmatilanteissa rahat voi kinuta luottokortin myöntäjältä takaisin, vaikka Klarna alkaisi pullikoida vastaan.

Vierailija
119/144 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Sellaista isoa ja yleisesti käytettyä firmaa ei olekaan jonka kanssa ei jollain olisi ollut jotain ongelmia. Klarna on kuitenkin laajalti käytössä useassa eri maassa ja operoinut jo melko kauan. Olen itse käyttänyt Klarnan laskuvaihtoehtoa varmaan lähemmäs 10v ilman mitään isompia ongelmia. Käyttäminen on helppoa ja kaikki näkyy aplikaatiossa. Jätän ostamatta jos vaihtoehtona on vaikka Qliron lasku ihan vaan koska Klarna on niin helppo käyttää. 

Ihmettelen myös sitä miksi joillekin on ongelma antaa omat henkilötietonsa. Tottaki jos teet jonkun firman kanssa luottosopimuksen niin se ei onnistu ihan vaan sähköpostiosoitteella. :D Ihan varmasti on olemassa epäonnisia asiakkaita joiden kohdalle osuu joku harvinainen probleemaa, mutta näissä valituksissa on aina mukana myös sitä ettei kuluttaja itsekään oikein ymmärrä asiasta mitään. 

Artkkeleita menneiltä vuosilta:

https://www.mikrobitti.fi/uutiset/klarnan-maksupalvelussa-ikava-ominais…

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/yle-maksunvalitysyhtio-klarnan-tiet…

https://www.tivi.fi/uutiset/yle-testasi-klarnan-heikko-tietoturva-mahdo…

Nykyään taitaa olla jo eri tavalla Klarnassakin tunnistautuminen ym.

Vierailija
120/144 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Miksi mun pitäisi tapella jonkun firman kanssa?

Kun kauppa epäonnistuu, kauppias myöntää ja neuvoo pyytämään rahat takaisin ja klarna ei maksa. 

Höhlä, ei rahoja palauteta, kun ei niitä ole edes maksettu. Saa 30 päivää kulutonta maksuaikaa, ja jos tuotteessa on vika, ei maksa lainkaan. Vuosia olen käyttänyt ilman ongelmia, tosin osamaksua en ole kokeillut.