Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varokaa klarnaa.

Vierailija
14.02.2022 |

Pienellä painetussa lukee että kauppias ei enää vastaakaan mistään vaan vastapuolesi on ulkomainen rahastaja. MikäänSuomen laki eikä kuluttajasuoja ei koske klarnaa.
Kantapään kautta vuoden taistelu ja voitto Ruotsin kuluttajaviranomaisen tuella.

Kommentit (144)

Vierailija
81/144 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Arkaluonteiset henkilötiedot - Arkaluonteisia henkilötietoja ovat tiedot, jotka paljastavat uskonnollisen vakaumuksen, poliittiset tai filosofiset näkemykset, ammattiliittoon kuulumisen tai jotka sisältävät tietoja terveydentilasta, sukupuolielämästä tai seksuaalisesta suuntautumisesta."

Erikoista että klarnaa kiinnostaa seksuaalinen suuntautuminen tai uskonto...

Vierailija
82/144 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään ongelmia Klarnan kanssa.

Kuinka tyhmä sä olet? Kyllä ne ongelmat alkaa kun tilaan sun nimellä tavaraa. Enkä tarvitse sun sähköpostiosoitetta. Onnistuu kuule muutenkin.

No tilaapa.

Tiedän miten se tehdään mutta en ole rikollinen. Rikolliset suosii Klarnaa koska on niin helppoa.

Sen verran fiksu olen etten levitä tietoa.

Voit tarkistaa asia kun etsit tietoa. Helsingissä sitten käräjillä ratkotaan näitä identiteettivarkauksia kun Klarna ei takaa asiakkaalle riittävää turvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/144 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Klarna ei takaa tietoturvaa.

Tiedän asiasta hyvin paljon mutta edes läheisille en kerro.

Mahdollistavat rikollisille pelikentän mutten kerro miten se tehdään.

Miksei kukaan laita Klarnaa kuriin.

Mulla ostokielto turvakysymyksillä ja vaan heti maksu kelpaa.

En anna korttini numero Klarnalle.

Maksan vaan verkkopankin kautta tai asioin kaupassa.

Hm mahdollistaa maksun pakettia hakiessa. Tosin se maksaa 3 euroa.

Äsken jäi tilaamatta XXL ja monet muut kaupat. Olen asiassa ehdoton.

T.Hakkeroitu.

Olen ollut yhteydessä Klarnan turvallisuusosastoon kun ostokielto tehtiin. Järkytyin kun mulle kerrottiin eräs asia joka ei takaa asiakkaan turvallisuutta.

Ei Klarna huijaa vaan rikolliset ja ei sun sähköpostiin tule mitään tietoa koska ja loppuja en kerro.

Niin huvittavaa, että muka tiedetään jotakin, mutta sitä ei voida kertoa. Jos oikeasti tietäisit jotakin, niin kertoisit sen täällä joten lopeta tuo lapsellinen trollaaminen. 

Vierailija
84/144 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.Hakkeroitu.

Olen ollut yhteydessä Klarnan turvallisuusosastoon kun ostokielto tehtiin. Järkytyin kun mulle kerrottiin eräs asia joka ei takaa asiakkaan turvallisuutta.

Ei Klarna huijaa vaan rikolliset ja ei sun sähköpostiin tule mitään tietoa koska ja loppuja en kerro.

Niin huvittavaa, että muka tiedetään jotakin, mutta sitä ei voida kertoa. Jos oikeasti tietäisit jotakin, niin kertoisit sen täällä joten lopeta tuo lapsellinen trollaaminen. 

Tässä sulle se tieto. Klarnaan voi tilata sun tiedoilla ja sähköpostiosoite ei tarvitse olla sinun vaan voi olla ihan joku muu sähköpostiosoite.

Onko susta oikein levittää tätä tietoa.

Vierailija
85/144 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuttaa henkilötietojasi kohdassa 7.1 mainituille vastaanottajaryhmille (toimittajat ja alihankkijat, Klarna-konserniin kuuluvat yritykset, henkilöt, joilla on valtuudet tehdä rahoitustapahtumia, viranomaiset ja saamisten, yritysten tai omaisuuden ostajat).

Vierailija
86/144 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luovuttaa henkilötietojasi kohdassa 7.2 mainituille vastaanottajaryhmille (kaupat, maksupalveluntarjoajat ja rahoituslaitokset, petostentorjuntavirastot ja tunnistetietoja tarjoavat yritykset sekä Google).

Vierailija
87/144 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sopimuspaperit kannattaa lukea tarkkaan ENNEN niiden hyväksymistä. Myös ne monisivuiset "pienellä präntätyt" ehdot. Allekirjoituksellasi (olipa se kynällä tai digitaalisesti tehty) hyväksyit sopimuksen ehdot.

Huonoa sopimusta ei kannata allekirjoittaa, vaan mieluummin olla vaikka kokonaan ilman luotolla ostettavaa tavaraa (tai palvelua)!

En osta mitään "klarna luotolla". Monesta kaupasta ei vaan pysty ostamaan ilman klarnaa vaikka maksaa luottokortilla tai  suoraan pankkitililtään.

Mitä ihmettä sä selität?

Jos esim. tilaa Kalevala korulta korun, nettipankkimaksu menee aina Klarnan kautta ja sinne luodaan asiakkuus. Siis ihan se normaali kun maksat ostoksen ostotilanteessa netissä

-sivusta

Vierailija
88/144 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klarnaa olen käyttänyt vuosia, ei mitään ongelmaa. Kätevää heiltä, että sähköpostiin tulee kuittaus kun maksu näkyy heidän järjestelmässä. Samoiten jos olen palauttanut tuotteen/osan siitä jos esim. ison vaatetilauksen tehnyt, niin rahat tullut tilille normaalisti tai laskun loppusummaa pienentäneet.

Hyvin myös sain puhelun kautta siirrettyä laskun eräpäivää, kun oli huonompi rahatilanne sillä hetkellä.

Ystävällistä asiakaspalvelua aina tullu.

Vierailija
89/144 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Luovuttaa henkilötietojasi kohdassa 7.5 mainituille vastaanottajaryhmille (affiliate-verkostot, Google, Personal Finances -palvelun ja tarjous- ja etuohjelman yhteistyökumppanit sekä logistiikka- ja kuljetusyhtiöt)."

Vierailija
90/144 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.Hakkeroitu.

Tässä sulle se tieto. Klarnaan voi tilata sun tiedoilla ja sähköpostiosoite ei tarvitse olla sinun vaan voi olla ihan joku muu sähköpostiosoite.

Onpa oikea mestaririkos. Ei tuollaisesta tilauksesta kyllä laskuakaan sitten tule, ja tietysti jos saa lähetyksen jota ei ole tilannut, se palautetaan lähettäjälle.

Vierailija
91/144 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos olet liittänyt sähköpostitilisi Klarnan Email Connect -palveluun, Klarna hakee säännöllisesti sähköpostitililtäsi/-tileiltäsi ostoihin liittyviä tietoja.

Voit laittaa tämän palvelun pois päältä milloin tahansa ja siten estää Klarnan pääsyn sähköpostiisi. "

Vierailija
92/144 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän Klarnaa useamman kerran kuussa ja useampi vuosi takana. Ei ole omalle kohdalle osunut mitään ongelmia.

Vierailija
93/144 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Luovuttaa henkilötietojasi kohdassa 7.5 mainituille vastaanottajaryhmille (affiliate-verkostot, Google, Personal Finances -palvelun ja tarjous- ja etuohjelman yhteistyökumppanit sekä logistiikka- ja kuljetusyhtiöt)."

Mitä yrität tällä spämmäämisellä ajaa takaa? Vastaavia käyttöehtoja voisi pastettaa tänne minkä tahansa palvelun osalta.

Vierailija
94/144 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

7.2.4 Google.

Kuvaus vastaanottajasta: Kun käytät Google Mapsia kassalla (chekout) (esimerkiksi etsimällä osoitteesi osoitepalkista), henkilökohtaiset tietosi jaetaan Googlen kanssa. Google käsittelee tietojasi Google Maps/Google Earthin käyttöehtojen ja tietosuojakäytännön mukaisesti. 

Tarkoitus ja oikeusperuste: Klarna luovuttaa näitä tietoja oikeutetun etunsa perusteella harjoittaa liiketoimintaansa (yleisen tietosuoja-asetuksen 6 artiklan 1 kohdan f alakohta), sillä Google Maps mahdollistaa osoitetoiminnon löytämisen kassalla (checkout). Varmistamme, että tähän liittyvä käsittely on tarpeen kyseisen edun saavuttamiseksi ja että etumme menee oikeutesi edelle kieltää henkilötietojesi käsittely tätä tarkoitusta varten. Sinulla on oikeus vastustaa tätä käsittelyä yksittäistapaukseesi liittyvistä syistä. Lisätietoja oikeuksistasi löydät kohdassa 2.

Vierailija
95/144 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.Hakkeroitu.

Kyllä mä tuon tiedän. Pitää kuitenkin olla se toisen henkilötunnus koska ilman sitä ei voi tilata. Sitä en tiedä miksi Klarna ei vaadi pankkitunnuksilla vahvistamista kuten moni muu firma vaatii.

Vierailija
96/144 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilasin verkkokaupasta tavaraa ja maksoin tilausvaiheessa klarnan kautta. Rahat meni, tavarat ei tulleet. Verkkokauppa ei ottanut kantaa, vaan ohjasivat olemaan yhteydessä klarnaan. Olihan pitkä prosessi saada rahat takaisin. Ihan jo semmonen homma, ettei klarnan asiakaspalveluun löytynyt mistään numeroa. Ei ollut hyvä kokemus.

Ai maksoit laskun vaikket ollut saanut tavaraa?

Tyhmyyttä on näköjään monenlaista.

Sovelluksessa löytyy kaikenlaisia vaihtoehtoja toimia ja ainakin tuotetta palauttaessa se täytyy käydä rekisteröimässä myös netissä eikä vain paperilla kauppiaalle. Itse maksoin suoraan (välittyi klarnan kautta) kun en saldoa halunnut kasvattaa ja kauppiaan varastot olikin loppuneet niin viikossa tuli ylimääräiset maksut takaisin tilille ilman että tarvitsi olla mihinkään yhteydessä. Kyseessä vielä jouluruuhkat.

Vierailija
97/144 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.Hakkeroitu.

Ei Klarnaan vaan Klarnalla.

Vaikutat jotenkin yksinkertaiselta ja pakkomielteiseltä.

Vierailija
99/144 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Arkaluonteiset henkilötiedot - Arkaluonteisia henkilötietoja ovat tiedot, jotka paljastavat uskonnollisen vakaumuksen, poliittiset tai filosofiset näkemykset, ammattiliittoon kuulumisen tai jotka sisältävät tietoja terveydentilasta, sukupuolielämästä tai seksuaalisesta suuntautumisesta."

Erikoista että klarnaa kiinnostaa seksuaalinen suuntautuminen tai uskonto...

Se on tärkeä tieto, kiinnostaako kikkelit vai pimpit.

Vierailija
100/144 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laskuttaa aina etuajassa, vaikka pitäisi olla 14 päivää maksuaikaa.

Höpöhöpö. Mulla tuli eka lasku jonka eräpäivä oli 6 viikkoa ostohetkestä, odotin että olis ollut 14pv tai 1kk.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi