Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Varokaa klarnaa.

Vierailija
14.02.2022 |

Pienellä painetussa lukee että kauppias ei enää vastaakaan mistään vaan vastapuolesi on ulkomainen rahastaja. MikäänSuomen laki eikä kuluttajasuoja ei koske klarnaa.
Kantapään kautta vuoden taistelu ja voitto Ruotsin kuluttajaviranomaisen tuella.

Kommentit (144)

Vierailija
1/144 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mun pitäisi tapella jonkun firman kanssa?

Vierailija
2/144 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut mitään ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/144 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP jättää jotain kertomatta

Vierailija
4/144 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole koskaan ollut klarnan kanssa ongelmia ja olen käyttänyt sitä jo vuosikausia.

Vierailija
5/144 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klarnalle eniten Ruotsissa riitajuttuja

Vierailija
6/144 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro tarkemmin mitä klarna on tehnyt. Minulla on aina ollut kaikki hyvin kyseisen firman kanssa, mutta kiinnostaa jos kaikilla ei ole.

Vierailija
7/144 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi mun pitäisi tapella jonkun firman kanssa?

Kun kauppa epäonnistuu, kauppias myöntää ja neuvoo pyytämään rahat takaisin ja klarna ei maksa. 

Vierailija
8/144 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka on Klarna? Miksi ostatte häneltä, jos on yleisesti huonossa maineessa?

Vierailija
9/144 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopimuspaperit kannattaa lukea tarkkaan ENNEN niiden hyväksymistä. Myös ne monisivuiset "pienellä präntätyt" ehdot. Allekirjoituksellasi (olipa se kynällä tai digitaalisesti tehty) hyväksyit sopimuksen ehdot.

Huonoa sopimusta ei kannata allekirjoittaa, vaan mieluummin olla vaikka kokonaan ilman luotolla ostettavaa tavaraa (tai palvelua)!

Vierailija
10/144 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan 10 vuotta olen silloin tällöin käyttänyt ja kaikki mennyt hyvin. Muutkin firmat voisivat ottaa käyttöön toiminnon, jolla ilmoitetaan, että lasku on maksettu.

Vierailija
11/144 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala palvelu. En käytä enää.

Vierailija
12/144 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskuttaa aina etuajassa, vaikka pitäisi olla 14 päivää maksuaikaa.

Vierailija
13/144 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sopimuspaperit kannattaa lukea tarkkaan ENNEN niiden hyväksymistä. Myös ne monisivuiset "pienellä präntätyt" ehdot. Allekirjoituksellasi (olipa se kynällä tai digitaalisesti tehty) hyväksyit sopimuksen ehdot.

Huonoa sopimusta ei kannata allekirjoittaa, vaan mieluummin olla vaikka kokonaan ilman luotolla ostettavaa tavaraa (tai palvelua)!

En osta mitään "klarna luotolla". Monesta kaupasta ei vaan pysty ostamaan ilman klarnaa vaikka maksaa luottokortilla tai  suoraan pankkitililtään.

Vierailija
14/144 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mullakaan ole ollut mitään ongelmia, mitä nyt viivästyskuluja tullut kun en ole muistanut maksaa ajoissa.

Avaisitko hieman tätä tarinaasi?

Vierailija
15/144 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klarna on ollu ihan hyvä,, ja hyvä toi ku nyt on 30 päivää maksuaikaa

Vierailija
16/144 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osta mitään "klarna luotolla". Monesta kaupasta ei vaan pysty ostamaan ilman klarnaa vaikka maksaa luottokortilla tai  suoraan pankkitililtään.

Mitä ihmettä sä selität?

Vierailija
17/144 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä oo mullakaan ollut ikinä mitään ongelmia Klarnan kanssa. Vuosikausia olen sitä käyttänyt ja välillä palauttanut tuotteita ja aina on asiat sujuneet niinkuin pitääkin. 

Vierailija
18/144 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin verkkokaupasta tavaraa ja maksoin tilausvaiheessa klarnan kautta. Rahat meni, tavarat ei tulleet. Verkkokauppa ei ottanut kantaa, vaan ohjasivat olemaan yhteydessä klarnaan. Olihan pitkä prosessi saada rahat takaisin. Ihan jo semmonen homma, ettei klarnan asiakaspalveluun löytynyt mistään numeroa. Ei ollut hyvä kokemus.

Vierailija
19/144 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin verkkokaupasta tavaraa ja maksoin tilausvaiheessa klarnan kautta. Rahat meni, tavarat ei tulleet. Verkkokauppa ei ottanut kantaa, vaan ohjasivat olemaan yhteydessä klarnaan. Olihan pitkä prosessi saada rahat takaisin. Ihan jo semmonen homma, ettei klarnan asiakaspalveluun löytynyt mistään numeroa. Ei ollut hyvä kokemus.

No nyt kyllä huijaat. Jopa mun lähes 70-v äiti löysi numeron ja osasi soittaa Klarnaan muutama viikko sitten. 

Vierailija
20/144 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienellä painetussa siis lukee että luotettava kauppias siirtää koko kaupan ulkomaalaiselle rahastajalle eikä vastaa enää mistään mahdollisista ongelmista vaan olet liikesuhteessa vain ulkomaalisen klarnan kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kuusi