Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt prkl kerro dieettisi joka OIKEASTI toimii!

Vierailija
26.06.2015 |

Taustaa; olen 33-vuotias nainen, oikeasti pieni ja siro (tai siis olin, hahaa), eli en voi vedota mihinkään "mulla on isot luut"-juttuihin. Olen 166cm pitkä ja painan 64kg, ei ehkä kuulosta paljolle, mutta KAIKKI läski kertyy etupuolelle, tissit tursuaa rintsikoista yli, vartalonmyötäisistä vaatteista voi vaan haaveilla, oikeen tunnen vatsamakkaroideni rullaantuvan päällekkäin kun istun. Toissapäivänä sovituskopissa meinas itku tulla, kun näin peilistä kuinka vatsani näyttää siltä kun olisin juuri synnyttänyt :(

Esimerkkinä, äitinä, joka on saman pituinen, painoi tämän verran lähtiessään synnyttämään pikkuveljeäni. Ex-poikaystävä, johon törmäsin, veikkasi nykyiseksi painokseni "semmonen reilu 70 kiloa?". Painoindeksin mukaan olen ihan normaalipainoinen, juujuu, ihan sama, mutta näkisittepä mut alasti. Siis hyi helvetti. Vaatteet päällä vielä menee, kun sääret on sutjakat ja nätit, farkkuja tosin välttelen koska ahteri on ku 12-vuotiaalla pojalla. Ja tämäkin mulle on ihan kerrottu (jee..). Etupuoli vetää kaiken. Pieni ja pyylevä.

Mitkään pussikeitto-ateriankorvikehommat ei mulle sovi, olen kokeillut kuopuksen syntymän jälkeen. Varsinkin kun olen vegetaristi niin kanaliemet yms. jäi auttamatta pois, oli aika yksipuolista.

Paras laihdutustaktiikkani oli joskus vuosia sitten, kun ensin

a) en syönyt mitään klo 18:n jälkeen illalla. Vaikka olis ollu kuinka nälkä, ihan riippumatta monelta olin ehtinyt viimeksi syödä, se klo 18 oli maaginen raja, sitten odotin aamuun. Sillä lähti viisi kiloa parissa viikossa

b) söin kerran päivässä. Mitä vaan, kuinka paljon vaan, mutta vain kerran. -12kg/n.7vkoa.

c) vain kovia hedelmäkarkkeja ja omenaa. Viikon. Plus kahvia. Viikossa lähti nelisen kiloa.

Noi on vaan jo koettu elämän varrella, enää en jaksa innostua niistä.

Harrastan sekä hikijumppaa, että hyötyliikuntaa, mulle vaan liikunnan sama on aivan sama, ruokavalio on kaiken a ja o. Jos sulla ei ole näin, älä vänkää, jooko, vaan kaipaan nyt uutta pöljää dieettiä joka TOIMII. Ihan sama mikä se on. Joku kertoi kerran syöneensä pelkkää viilistä pari viikkoa, kuulemma pelitti :D Mites se herkkudieetti mikä täälläkin oli? Muita ideoita? Jakoon, kiitos! :)

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:40"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 20:41"]Unohda dieetit. Syö viisi kertaa päivässä. Aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala. Säännölliset välit. Syömisen väli 2-3h. Aineenvaihdunta pysyy aktiivisena koko ajan. Syö pieniä määriä kerrallaan. Paljon vihanneksia ja hedelmiä, lihaa. [/quote] Ainut järkevä kommentti tähän mennessä. Ei mitään ihmediettejä.

[/quote]

Pitäiskö sitten öisikin heräillä syömään 2-3 h:n välein? Ettei aineenvaihdunta vaan passivoidu?

Vierailija
62/96 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:47"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 22:43"]

Noilla "omituisilla ja hassuilla" dieteillä olet sen röllykkäsi hankkinutkin. Vegetatyyrinä ruokavaliosi on jo lähtökohtaisesti jotain haastavan ja ihan päin persettä olevan välistä ja siihen päälle tuollaiset ruoalla leikkimiset niin ei ihme että lihakset surkastuu ja luut haurastuu mutta läski se vaan rehottaa.

[/quote]

Seuraavana vastannut kysyi millä olen kiloni hankkinut, sen kerroin jo. Olen ollut kasvissöjä 18 vuotta. Ruokavalioni ei ole haastava, ei päin persettä, enkä leiki ruoalla. Neljä kertaa aiemmin olen elämässäni laihduttanut; teini-ikäisenä, parikymppisenä ja molempien muksujen jälkeen. Tämä siis noin kahdenkymmenen vuoden sisällä. Lihaksia on, luuni eivät ole surkastuneet. Vegetatyyri taas on minulle ihan uusi sana.

Aiemmin joku jo vastasi, kuinka katsoo peillin mitoilla 160/64 ja ajattelee "WAU" (onnea hänellä painonpudotuksesta), mutta mua rupeaa jo naurattamaan nämä "itsepä olet läskisi hankkinut", herranjestas, 166/64 ei ole LÄSKI, ja muutenkin koko ketjun idea oli kuulla hauskoista, omaperäisistä dieeteistä jotka toimivat Juuri Sinulle.

Kiitos teille, jotka vastasitte kysymykseen. Hyvää yötä kaikille :)

ap

[/quote]

Oon kuullut, että jos lisää aamuaktiivisuutta ennen aamiaista edes vähän, se aktivoi aineenvaihduntaa koko päiväksi. Eli  ennen kuin syö aamiaista, pistäisi juoda pari lasillista vettä ja lähteä sitten vaikka 20 minuutin reippaalle kävelylenkille. Tämä tietty vaatisi aamuihin noin 25 minuuttia enemmän aikaa kuin normaalisti, mutta jos pystyy heräämään, kannattaa kokeilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tylsä ja toistan tätä vanhaa: syö vähemmän kuin kulutat. Laske kalorit. 

Jotkut osat kehossa ei laihdu syömällä (kaikilla) vaan esim. allit, pyllyläski, maggarat jne pitää vaan armollisesti jumpata pois :( Kahvakuula, selätin ja käsipainot hyviä kotivälineitä tähän. Samoin jumppakeppi/naru.

tsemppiä!

Vierailija
64/96 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaloreiden laskeminen iskee, älä hyvä ihminen syö alle 1200kcal. Lääkärissä voi käydä juttelemassa eri laihdutustavoista. Kotilaihduttaja EI saa vetää itseään liian tiukille. 

Vierailija
65/96 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 09:42"]

Varmin konsti laihtua on syödä vähemmän.

[/quote]

Tuolla saa vain aineenvaihdunnan pysäytettyä.. itse laihduin syömällä enemmän vähäkalorista ruokaa, kuten salaatteja, marjoja, kanaa, kalaa, riisiä ja jätin sokerit ja dieettikolat pois. Koskaan ei ollut nälkä.

Vierailija
66/96 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 20:47"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 20:45"]Karppaus on ainoa joka toimii. Se ei ole dieetti vaan elämäntapa [/quote] mulla ei toiminut. Olin vain väsynyt js kiukkuinen. Vähähiilihydraattinen taas toimi.

[/quote]

Karppaus ja vähähiilihydraattinen on sama asia.

Vierailija
67/96 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mediterranean diet. Tätä noudattaen voi syödä niin hyvin ja monipuolisesti että ei pitäisi olla tiukkaa sitoutua vaikka loppuelämäksi ja ehkäisee ja korjaa muuten myös suomalaisille tyypillisiä sydän- ja verisuonisairauksia hirmu tehokkaasti. Muistat vaan pitää annokset kohtuullisena niinkuin missä tahansa ruokavaliossa. Helppoa ja hauskaa! :D

Vierailija
68/96 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samanpituinen kuin sinä. Painoin itse viime kesänä 67 kiloa ja tajusin, että jotain on tehtävä. Siitä sitten kaloreita laskemaan (itse käytin Keventäjiä), koska päässäni en todellakaan osaisi niitä laskea. Pidin kalorit 1200-1300 per päivä, sen tiukempana ei kannatakaan pitää ja laihduin 61-kiloiseksi, kunnes tuli joulu ja lopetin. Nyt pitäisi vielä jatkaa, kunhan saan itseä niskasta kiinni.

Vierailija
69/96 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet 2 h kävelyn aamuin sekä illoin ja syöt suht tavallisesti. Varmuudella toimii.

Vierailija
70/96 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googletappa Clean&Lean. Ei kyllä ole dietti vaan muutos ruokavalioon. Pois alkoholi, prosessoidut ruoat, sokeri ja höttöhiilarit. Varmasti paino tippuu ja virkeystaso nousee. Takaan sen.

Vierailija
71/96 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 00:03"]

Kyllä toi klo 18 jälkeen syömättä oleminen vaan toimii :) vink vink kaikille

[/quote]

Mä laihduin 11kg vaikka söin illallisen 21.00 aikaan. 

wink wink :D

Vierailija
72/96 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karppaus.

Vierailija
73/96 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.06.2015 klo 00:06"]

ainiin ja sitruunavettä kannattaa juoda runsaasti päivittäin! 

[/quote]

ja hampaat kiittää

Vierailija
74/96 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiilarit pois pariksi kuukaudeksi ja runsaasti päivittäistä pyöräilyn tapaista hyötylikuntaa. Katoaa ainakin 5kg.

Vierailija
75/96 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö niiden kansallisten ravitsemusohjeiden mukaan ja liiku säännöllisesti. Mahd. paljon hyötyliikuntaa, eli aina portaat, pyöräile, kävele.. Kunnon liikuntaa vähintään tunti kolmesti viikkoon..tulokset ei näy niin nopeesti kun jollain dieetillä, mutta tulokset pysyvät. Ei mene jojotukseen kun elämäntapa muuttuu.

Vierailija
76/96 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli täysin sama tilanne kuin sulla, paitsi että pituus 167 ja paino oli pahimmillaan sen 68, vatsassa oli tosiaan makkaraa ja vyötäröllä ylimääräistä muutenkin, olo oli saamaton ja väsynyt aina. Se toimi kun yksinkertaisesti päätin että lopetan syömästä paskaa ravintoa. Ei pizzoja hampurilaisia keksejä ja pullaa tai muita herkkuja. Meni joku puoli vuotta niin laihduin 10kg (harrastamatta liikuntaa). Suklaata taisin kuitenkin muutaman päivän välein syödä pieniä määriä. Eli ihan täysin ilman mitään herkkuja en ollut. Pastat ja riisit vaihdoin täysjyväversioihin ja leipääkään ei tarvinnut jättää pois, kauraleipä ja ruisleipä oli ihan ok. Salaattilounaita taisin syödä paljon myös noina aikoina. Myöskin mehut ja limut jätin kokonaan pois, aivan turhia. Nykyään olen hoikka, mutta en kuitenkaan alipainoinen. Liikuntaakin olen oppinut jonkin verran harrastamaan :)

Vierailija
77/96 |
28.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Klisee mutta totta: lopullinen elämäntapojen muutos. Kun kerran teet muutoksen, et voi enää koskaan palata entiseen. Muuten olet yksi niistä 85% jotka lihovat laihdutuksen jälkeen takaisin entisiin mittoihin, usein vielä extrakilojen kera.

Aloita sellainen kalorirajoitteinen ruokavalio, jota voit noudattaa koko loppuelämäsi. Lisäksi vielä liikuntaa vähintään 3 kertaa viikossa ja se on siinä.

Vierailija
78/96 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toi klo 18 jälkeen syömättä oleminen vaan toimii :) vink vink kaikille

Vierailija
79/96 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainiin ja sitruunavettä kannattaa juoda runsaasti päivittäin! 

Vierailija
80/96 |
27.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 23:47"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 22:43"]

Noilla "omituisilla ja hassuilla" dieteillä olet sen röllykkäsi hankkinutkin. Vegetatyyrinä ruokavaliosi on jo lähtökohtaisesti jotain haastavan ja ihan päin persettä olevan välistä ja siihen päälle tuollaiset ruoalla leikkimiset niin ei ihme että lihakset surkastuu ja luut haurastuu mutta läski se vaan rehottaa.

[/quote]

Seuraavana vastannut kysyi millä olen kiloni hankkinut, sen kerroin jo. Olen ollut kasvissöjä 18 vuotta. Ruokavalioni ei ole haastava, ei päin persettä, enkä leiki ruoalla. Neljä kertaa aiemmin olen elämässäni laihduttanut; teini-ikäisenä, parikymppisenä ja molempien muksujen jälkeen. Tämä siis noin kahdenkymmenen vuoden sisällä. Lihaksia on, luuni eivät ole surkastuneet. Vegetatyyri taas on minulle ihan uusi sana.

Aiemmin joku jo vastasi, kuinka katsoo peillin mitoilla 160/64 ja ajattelee "WAU" (onnea hänellä painonpudotuksesta), mutta mua rupeaa jo naurattamaan nämä "itsepä olet läskisi hankkinut", herranjestas, 166/64 ei ole LÄSKI, ja muutenkin koko ketjun idea oli kuulla hauskoista, omaperäisistä dieeteistä jotka toimivat Juuri Sinulle.

Kiitos teille, jotka vastasitte kysymykseen. Hyvää yötä kaikille :)

ap

[/quote]

No onhan sinun ruokavaliosi päin persettä, jos olet laihdutuksen tarpeessa :DDD Tajua jo, että juuri sinulle ei tuo vegetarismi sovi, koska lihot sillä. Kokeile jotain muuta, jota voit harjoittaa lopun elämääsi, ettei tarvitse kysellä pikavinkkejä laihdutukseen muutaman vuoden välein :DDDD

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kuusi