Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Bichon frise

Vierailija
26.06.2015 |

Kerro kaikki mitä tiedät bichon friseistä! Kokemuksia yms. 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tunnen" pari, ovat hyvin rauhallisia ja selvästi seurakoiria. Oppivat hyvin temppuja. Ovat mukavuudenhaluisia, eivät välttämättä parasta seuraa jonnekin suohiihtoon. Tulee mielellään lellityksi pilalle, mutta nämä minun tuntemat eivät silti mitenkään hirviömäisesti käyttäydy vaikka ovatkin paapottuja. Suhtautuu rauhallisesti ja pitkämielisesti lapsiin.

Vierailija
2/11 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

bichon frise on narttujen narttu. yhellä kusipäänaisella on semmonen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmilla on. Melkoisen lellitty tapaus totisesti, mutta todella kiltti ja rauhallinen. Hyvä kaveri lapsille. Ei kauhean kiinnostunut muista ihmisistä kuin omasta perheestä - on siis välinpitämätön, ei huonosti käyttäytyvä ihmisiä kohtaan, mutta muiden koirien kanssa tulee toimeen erinomaisen hyvin. Turkin hoito on todella vaivalloista jos sen haluaa pitää siistinä, ja siitä syystä en itse ottaisi. Kuitenkaan karvaa ei irtoa käytännössä yhtään. Itsekin lievästi allergisena en saa meidän koirasta juurikaan oireita. Ukoilukaverina on reipas, mutta mikään juoksulenkkikaveri se ei ole - jaksaisi kyllä, mutta ainakin tämä meidän tapaus päättää etenemistahdin itse ja jos on löntystelytuulella, ei siihen kyllä vauhtia saa. Eipä sillä, kovin sitä on vähän koitettukaan kouluttaa, käsittääkseni olisi kyllä hyvin oppimiskykyinen kun vaan omistajalla olisi enemmän motivaatiota. Kokonaisuudessaan kyllä todella symppis koira ja hyvin samantyyppisiä muutkin tuntemani rodun edustajat. Suosittelen ehdottomasti jos ennen kaikkea kaipaa seurakoiraa ja perheenjäsentä - ja jos jaksaa sen turkinhoitoshown. :)

Vierailija
4/11 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 14:33"]

Ei kauhean kiinnostunut muista ihmisistä kuin omasta perheestä - on siis välinpitämätön, ei huonosti käyttäytyvä ihmisiä kohtaan

[/quote]

Tämä kokemus muuten myös vastaajalla numero kaksi. Ovat jollain lailla vähän etäisiä eivätkä kovinkaan ihmisten perään -paitsi sen jolta saa aina herkkuja ;) Nuo minun tuntemat eivät myöskään ole koskaan nuolleet edes kättä, vaikka minusta sinänsä tykkäävätkin ihan kovasti. Heti kun istuu alas, tulevat kyllä viereen rapsuteltavaksi.

Vierailija
5/11 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kun ei lähde karvaa ollenkaan, kukaan tuttu allerginen ei saanut meidän koirasta mitään oireita. Turkki on kuitenkin vaivalloinen hoitaa.

Meidän koira oli kotona aika lellitty mutta naapurin koirat pitivät huolen ettei kusi noussut hattuun. Lapsista ei pitänyt muttei myöskään näykkinyt tms. Vanhana oli kärttyinen.

Korvat vuotivat jatkuvasti sitä punertavaa visvaa, helpotti vähän jos ei syönyt muuta kuin kanaa ja riisiä eli allergioita riitti. Jotain pientä vaivaa oli vähän jatkuvasti. Tässä mielessä ottaisin itse ehdottomasti jonkun ns. sekarotuisen piskin tai ei-niin-jalostetun rodun. Mielestäni ainoa plussa bichon frisessä (vaikka koiruus ehdottoman rakas olikin) on se ettei vaatteet ja kämppä ole karvojen peitossa.

Vierailija
6/11 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 14:33"]

Ei kauhean kiinnostunut muista ihmisistä kuin omasta perheestä - on siis välinpitämätön, ei huonosti käyttäytyvä ihmisiä kohtaan

[/quote]

Tämä kokemus muuten myös vastaajalla numero kaksi. Ovat jollain lailla vähän etäisiä eivätkä kovinkaan ihmisten perään -paitsi sen jolta saa aina herkkuja ;) Nuo minun tuntemat eivät myöskään ole koskaan nuolleet edes kättä, vaikka minusta sinänsä tykkäävätkin ihan kovasti. Heti kun istuu alas, tulevat kyllä viereen rapsuteltavaksi.

Vierailija
7/11 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän bichon frise on kyllä tosi ihmisrakas, etenkin omaa laumaa kohtaa. Nuolee paljon nilkkoja ja kiehnää lähellä. Tosi läheisyyden haluinen ja sympaattinen. Nytkin tässä lattialla kirjaa lukiessa toi yks tulee ihan kiinni kylkeen ja ottaa siinä päikkärit. En oo koiraihminen enkä tykkää muista eläimistä hirveesti, mutta meidän koira on ihana!
Mutta joo, jokainen koira on yksilö, mutta yleisesti oon ymmärtäny että bichonit on tosi seurallisia vaikkakin ehkä hemmoteltuja. Ja turkki ei oo ongelma, jos tekee niinkun me ja leikkaa ihan lyhyeks.

Vierailija
8/11 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava, iloinen koira, mutta taipuvainen räksyttämiseen.

Vierailija
9/11 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksesi ap, että esim. minä olen tosi allerginen bichon friselle eli se ei ole allergiavapaa.

Vierailija
10/11 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 14:19"]

bichon frise on narttujen narttu. yhellä kusipäänaisella on semmonen.

[/quote]

Tarkoitat varmaan chihuahuaa?

Vierailija
11/11 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen muutamia, joille yhteistä se, että ovat varautuneita toisia (pieniäkin) koiria kohtaan, joten en uskaltaisi antaa lasten ulkoiluttaa, sillä saattavat provosoida kärhämiä. Silmät näyttävät rähmivän punaisena helposti, eli koira näyttää epäsiistiltä vaikkei sitä olekaan.