Iltatähti tulossa, mies ei halua, en tiedä mitä teen!
Auttakaa, en keksi yhtään syytä miksei pidettäisi lasta.
Raskauduin siis vahingossa, pilleri jäi ja huops vaan, täydellinen yllätysraskaus siis.
Mies on aivan järkyttynyt, jankkaa ettei halua mitään vauvaa todellakaan.
Muutaman kerran syyttänyt huijauksesta eikä oikein osaa keskustella asiasta tai ymmärrä miten vaikea tilanne tämä naiselle on. Hän on vaan sitä mieltä että abortti ja hän vie sitten panlkinnoksi lomalle ja hyvin se menee ja that it.
MUTTA, tää örkki on mun sisällä, ja mun aivot ei toimi noin. Nään sen vauvan jo ja haistan sen tuoksun.
Yritä sitten miehelle selittää, kuulemma olen suunnitellut kaiken koska en pysty heti aborttiin...
Mä en nyt tiedä mitä mä teen, suhteessa mennyt heikommin viimeisen vuoden, korjattavissa mielestäni hyvinkin, tarvittaisiin uusia tuulia, ei nyt ehkä tätä, mutta tämä nyt tarjoutui niin tätä se sitten olisi.
Uusperhe, olis eka yhteinen lapsi. Ei ollu tarkoitus tehdä yhteisiä lainkaan, esimurrosikäiset vievät huomion ja perheessä jo valmiiksi skismaa, johtuen varmaankin vieraasta miehestä ja lasten esi puberteestista, kaikki hieman kiristää ja on jännitteitä.
Mut millä mä ikinä pystyn perustelemaan itelleni abortin, tai miten voin pitää lapsen jota sen isä ei halua?
Auttakaa, en tiedä mitä teen!!
Kommentit (143)
Ihme alapeukuttajia täällä :O Olen vissiin keskimääräistä empaattisempi ja av-mittarin mukaan tyhmempi kuin moni muu... kun en vaan tajua noita yli puolia alapeukuttajista!
Eihän asia ole kumpaankaan suuntaan mustavalkoinen... siis minun naiivin älykääpiön mielestä! AP:lla on oikeus tunteisiinsa aivan kuten miehelläkin. Mies ai halua vauvaa, ap voisi halutakin. Paras olisi päästä keskusteluyhteyteen, jolloin asiaan voisi saada ratkaisun... silloinkaan se ei välttämättä molempia miellytä, ellei jompikumpi käännä kelkkaansa totaalisesti.
Tsemppiä ap tilanteeseen! Jos mahdollista, niin aikalisä =)
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 12:35"]Ap, mikä ihmeen vauvaserkku, niinkuin tuossa toisessa viestissäsi puhuit?? En viitsinyt lainata. Eihän se vauva sun lastes serkku ole? Täh!?
[/quote]
En nyt muista mitä kirjoitin ja mobiililla hankala selata mutta varmaan viittasin siihen miten lapset tulee vauvaiässä olevansa serkkunsa kanssa toimeen ja ovat hänestä innoissaan. Vähän mielialat ja muisti pätkii, mutta todennäköisesti viittasin tähän kun joku kysyi miten puberteettilapset suhtautuisivat uuteen tulokkaaseen.
Ap
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 11:07"]
Missä kohtaa mielestäsi sikiö muuttuu ihmiseksi, omaksi persoonakseen? Onko se jokin tietty kellonlyömä?
[/quote]
Filosofinen käsite persoona, tarkoittaa itsenäistä toimijaa. Sikiö ei ole missään vaiheessa itsenäinen.
Tää keskustelu on kyllä auttanut jonkin verran tilanteeseen. Täytyy vielä jutella miehen kanssa.
Josko hän nyt ensijärkytyksiltään saisi jo muutakin ilmaistua kun raivoa.
Eiköhän tää selviä,tai pakkohan se on. Mut se on ihan varma et pillerihommat on nyt nähty todellakin. En edelleenkään tiedä mihin suuntaan oma fiilis kallistuu, mutta kyllä se kaiken vauvahomman alkaminen uudelleen tuntuu juuri nyt vähän epätoivoiselta ajatukselta. Enää ei sentään itketä kun vertaistukea löytyy näinkin kovasti :) kiitos siitä!
Ap
Älä tee aborttia! Anna vauvan päästä sun syliin ja rakasta sitä. Kyllä sä tuut pärjäämään vaikka yksinkin, eikä (rankka?) vauva-aikakaan kauaa kestä. Katumus kyllä tulee olemaan lopunikäinen jos teet abortin.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 12:29"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 12:26"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 12:21"]
Itselle on tehty kaksi lääkkeellistä keskeytystä (toinen raskaus minipillereillä ja toinen kuparikierukan kanssa). Ei olleet juurikaan kivuliaita eikä mitään muutakaan jälkiseuraamusta, oli todella helppo. Lääkkeellinen keskeytys taidetaan tehdä ysiviikolle asti ja sen pidemmät menee kaavintaan.
[/quote]
Okei, olen menossa yksityiselle lääkäriin kun en saanut nopeammin muualle aikaa, tiedätkö miten tuo lääkkellinen toimii yksityisellä? Onko heillä noita lääkkeitä siellä, vai meneeköhän lähetteellä kunnalliseen ja sieltä saa lääkkeet? Lääkäri on sellainen kullä joka ainakin saa kirjoittaa raskaudenkeskeytys päätöksen, tai mikä lie onkaan. Jos sulla tietoa niin palailetko? Pitääköhän varautua jotenkin siihen käyntiin?
AP
[/quote]
Kävin myös yksityisellä ja kirjottivat lähetteen kaupungin yliopistolliseen sairaalaan. Eiköhän se selviä sinulle siellä. :) Eikä tarvitse valmistautua mitenkään. Menet vain ja kerrot tilanteen.
[/quote]
Vielä kysyisin että miten muuten meni keskeytys, kestikö isompi vuoto kauan? entä jälkivuoto? tarvitsitko sairaslomaa, jos niin kuinka paljon?
AP
Mua niin vituttaa miehet jotka vinkuu "et voi pakottaa mua isäks"! Kukaan ei pakota miestä panemaan eikä siis isäksikään. Sellanen "mies" ei ole mikään mies, joka ei kanna vastuuta tekemisistään!
Muutenki miehillä on helppoa koko raskaus- ja vauva-aikana. Ei tarvii kärsiä raskausaikaa, synnytystä, imetystä (sen tuomia muutoksia ruokavaliossa) eikä raskauden pilaamasta kropasta. Miehet ei edes kiinny vauvaan samalla tavalla ja voivat lähteä mäkeen ihan millon vaan!
Mielestäni abortti ei ole oikea vaihtoehto jos suunnitteilla on kuitenkin lapsi myöhemmin. "sori vaan mut sä oisit tulos parii viikkoo aikasemmin ku mulle sopii ni abortin sut pois!"
Ap jos teet nyt abortin niin toivon ettet saa lasta enää myöhemminkään :-( sori mut se on vaan niin väärin!
Lapsia pitää saattaa maailmaan vain, jos sitä ERITTÄIN paljon halutaan. Se on jokaisen yksilön ihmisoikeus. Olla toivottu. Epätoivottuna eläminen ei ole ihmisarvoista elämää. Terv. Ei niin haluttu- lapsi ja kärsinyt vanhempien välinpitämättömyydestä
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 13:33"]
Mua niin vituttaa miehet jotka vinkuu "et voi pakottaa mua isäks"! Kukaan ei pakota miestä panemaan eikä siis isäksikään. Sellanen "mies" ei ole mikään mies, joka ei kanna vastuuta tekemisistään! Muutenki miehillä on helppoa koko raskaus- ja vauva-aikana. Ei tarvii kärsiä raskausaikaa, synnytystä, imetystä (sen tuomia muutoksia ruokavaliossa) eikä raskauden pilaamasta kropasta. Miehet ei edes kiinny vauvaan samalla tavalla ja voivat lähteä mäkeen ihan millon vaan! Mielestäni abortti ei ole oikea vaihtoehto jos suunnitteilla on kuitenkin lapsi myöhemmin. "sori vaan mut sä oisit tulos parii viikkoo aikasemmin ku mulle sopii ni abortin sut pois!" Ap jos teet nyt abortin niin toivon ettet saa lasta enää myöhemminkään :-( sori mut se on vaan niin väärin!
[/quote]
Viitaten boldattuun osaa kommentoinnissasi:
No tämä juuri, se todellakin on väärin. Ei tälläisiä asioita itse valita jos perse on jo puussa ja paskat housussa.
Se joko kelpaa nyt, tai sitten on unohdettu iäksi tämän henkilön kanssa.
Ihan silkkaa idiotismia edes ehdotaa moista, epäilenkin että oiskohan vaan epätoivoinen keino saada tämä pois puhumalla kakkia. Koska eihän tuossa olisi yhtään mitään järkeä koko hommassa, varsinkaaan kun mies perusteli ensin haluttomuuttaan omalla iällään. On siis itse 6 vuotta vanhempi, että ei nyt oikein natsaa. Eikä todellakaan tule kuuloonkaan. Se on joko tämä, tai ei sitten mikään.
Tän jälkeen aloinkin miettimään et mitenhän paniikissa se äijä oikeesti onkaan jos toi on se taso mille vajoaa, tai jos on jopa ehdotuksessaan tosissaan.
Täysin samaa mieltä kanssasi näiltä osin.
AP
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 13:15"]
Itselle on tehty kaksi lääkkeellistä keskeytystä (toinen raskaus minipillereillä ja toinen kuparikierukan kanssa). Ei olleet juurikaan kivuliaita eikä mitään muutakaan jälkiseuraamusta, oli todella helppo. Lääkkeellinen keskeytys taidetaan tehdä ysiviikolle asti ja sen pidemmät menee kaavintaan.
[/quote]
Okei, olen menossa yksityiselle lääkäriin kun en saanut nopeammin muualle aikaa, tiedätkö miten tuo lääkkellinen toimii yksityisellä? Onko heillä noita lääkkeitä siellä, vai meneeköhän lähetteellä kunnalliseen ja sieltä saa lääkkeet? Lääkäri on sellainen kullä joka ainakin saa kirjoittaa raskaudenkeskeytys päätöksen, tai mikä lie onkaan. Jos sulla tietoa niin palailetko? Pitääköhän varautua jotenkin siihen käyntiin?
AP
[/quote]
Kävin myös yksityisellä ja kirjottivat lähetteen kaupungin yliopistolliseen sairaalaan. Eiköhän se selviä sinulle siellä. :) Eikä tarvitse valmistautua mitenkään. Menet vain ja kerrot tilanteen.
[/quote]
Vielä kysyisin että miten muuten meni keskeytys, kestikö isompi vuoto kauan? entä jälkivuoto? tarvitsitko sairaslomaa, jos niin kuinka paljon?
AP
[/quote]
Saikkua sain sen päivän, jolloin kapselit piti asettaa itse kohdunsuulle ja odotella tyhjennystä. Seuraavana päivänä menin normaalisti töihin. Vuotoa kesti kesti kaikenkaikkiaan n. 10 päivää, ekat neljä viis päivää vähän runsaampina.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 11:55"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 09:54"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 09:42"]
Ikävää jos mies ei edes pysty edes neuvottelemaan tuossa tilanteessa.
[/quote]
Mitä tuossa voisi neuvotella? Tehdään vain puolikas lapsi? Ihan yhtä epäempaattinenhan ap:kin on, kun ei suostu neuvottelemaan kannastaan!
[/quote]
Mä ainakin kyllä aina kerron miehille, joiden kanssa olen, että en IKINÄ tee aborttia. Käytän ehkäisyä, mutta jos he haluavat olla 100% varmoja, käyttävät sitten itsekin. Eivät ole halunneet käyttää.
Näissä neuvotteluissa on vaan se paha puoli, että mies ja nainen eivät ole siinä samalla viivalla. Jos mies voisi tehdä abortin, niin siitä vaan. Miehen kun ei tarvitse kantaa sitä vastuuta siitä asiasta henkisesti eikä fyysisesti, joten miehellä ei vaan ole siihen saman verran sanottavaa kuin naisella. Toivottavasti jokainen ihminen tajuaa sen. Mies, joka ei missään nimessä halua lasta, voi myös kantaa ehkäisystä vastuun, eikä vaan syytellä toista, jos vahinko sattuu.
[/quote]
Mä taas kerron miehille aina, että mulla on 1-2 ehkäisymenetelmää käytössä ja teen saman tien abortin jos ehkäisy pettäisi.
Toisaalta voihan olla että raskaus menee kesken pillereiden syönnin takia.
Oletko ajatellut adoption mahdollisuutta? Moni pariskunta odottaa kuumeisesti että saisi lapsen. Ennen suhtauduin aborttiin myönteisesti, mutta nykyisin tuntuu että se on viimeinen keino, johon turvautuisin vain jos jommankumman terveys tai henki olisi kyseessä.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 14:06"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 13:15"]
[/quote]
AP
[/quote]
[/quote]
AP
[/quote]
Saikkua sain sen päivän, jolloin kapselit piti asettaa itse kohdunsuulle ja odotella tyhjennystä. Seuraavana päivänä menin normaalisti töihin. Vuotoa kesti kesti kaikenkaikkiaan n. 10 päivää, ekat neljä viis päivää vähän runsaampina.
[/quote]
Ok, luin jotain kauhujuttuja 7 vkon vuodoista :D huhhuh
Mies lupasi viedä matkalle kun homma on hoidettu, ettei paljon kiinnosta vuotaa jossain altaan reunalla.
Jotenkaan ei kyllä välttämättä tää irvokas "palkintolomakaan" kiinnosta ton homman jälkeen, mutta hyvä tietää että lyhyemmilläkin vuoteluilla voi selvitä.
AP
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 11:04"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 10:59"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 10:52"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 10:42"]
Vaikea tilanne!
Kerron nyt LYHYESTI oman tarinani.
Meillä oli mieheni kanssa kolme lasta... kaikki jo aika isoja ja alkoi olla elämä helppoa. Olimme päättäneet jättää lapsiluvun siihen jo kuopuksen ilmoittaessa tulostaan.
Kuitenkin nuorimmaisen täytettyä kuusi, minuun iski ihan järjetön vauvakuume! Sain kuin sainkin mieheni suostuteltua vielä yhteen. Kaikki meni hyvin ja saimme iltatähtemme ja nyt olimme varmoja, että tässä nelikkomme on! Kunnes kävi jotain ihan käsittämättömän kamalaa ja maailmani... tai siis sekä minun että mieheni maailmat romahtivat! Pillerit pettivät ja sain vahingossa ihan toisen asian takia käydyllä lääkärikäynnillä (ei siitä sen enempää) tietää olevani raskaana. Voi luoja sitä ahdistuksen määrää! Ensimmäistä kertaa elämässäni harkitsin todella vakavasti aborttia ja miehenikin kysyi, että olenko miettinyt sitä vaihtoehtoa. Ja siis koskaan aiemmin asia ei edes käynyt mielessäni (ehkä kuvaa sitä, miten ahdistunut olin kun edes mietin...).
Lopulta päätin, että vauva pidetään ja hän on nyt reilun vuoden ja maailman ihanin töpsykkä! Alan vetistelemään nytkin kun tätä kirjoitan, koska en voi edes ajatella, että katuisin tuon pienen, ihanan naurunaaman olemassaoloa. Aborttia taas katuisin... se on varma. Onneksi päätimme toisin! Nyt on piuhat poikki, koska en halua enää ikinä siihen tilanteeseen, että joudun edes miettimään tilannetta, jossa on vaakakupissa vauva ja abortti!
Mieti tarkkaan ennen kuin oikeasti päätät tehdä mitään vain miehesi mieliksi!
[/quote]
Miksi alapeukku?
Tämähän oli ihan asiallinen kirjoitus! Olen samaa mieltä kirjoittajan kanssa... mieti TARKKAAN päätöstäsi!
[/quote]
Mä en ainakaan pysynyt kärryillä tässä jutussa, että montako niitä vahinkolapsia nyt tulikaan?
[/quote]
Vain yksi vahinkolapsi =)
Ja se ei ollut se pointti niinkään. Vaan se, että itsekin jouduin tilanteeseen, jossa aborttia mietin. Olen äärimmäisen tyytyväinen, etten sitä tehnyt. Lasta tuskin kukaan katuu koskaan, aborttia sen sijaan saattaa katua koko loppuelämänsä.
[/quote]
Minä olen tehnyt abortin ja sitä en ole ikinä katunut. Sitä olen katunut, että hutiloin ehkäisyn kanssa ja jouduin siihen tilanteeseen.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 14:32"]
Toisaalta voihan olla että raskaus menee kesken pillereiden syönnin takia.
Oletko ajatellut adoption mahdollisuutta? Moni pariskunta odottaa kuumeisesti että saisi lapsen. Ennen suhtauduin aborttiin myönteisesti, mutta nykyisin tuntuu että se on viimeinen keino, johon turvautuisin vain jos jommankumman terveys tai henki olisi kyseessä.
[/quote]
En voisi antaa kannettua ja synnytettyä lastani pois mistään hinnasta. Tämä päätös tekee jo tosi vaikeaa. En edelleenkään ola varma pystynkö aborttiin samoista syistä. Mulle on joskus nuorena hupakkona abortti tehty ja silloin päätin ettei koskaan enää. Kärsin tekosistani todella pitkään ja hartaasti vaikka tällöin päätös oli omani ja siihen oli selkeät perustelut joiden takana seisoin itse. Pääsin asiasta pahimman yli vasta saamalla esikoiseni 5 vuotta abortin jälkeen. Lapsen kaipuu oli abortin jälkeen niin valtava ettei mikään voima olisi estänyt mua korjaamasta sitä uudella tuolloin.
tuolloin olin alaikäinen, opiskelut keksken ja poikaystävä kummallinen huithapeli, osoittautuis myöhemmin narkomaaniksi. Reipasta. Meillä meni kondomi rikki silloin, nyt siis tämä pillerilapsi tuloillaan.
AP
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 10:02"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 09:55"]Sä olet ap noinkin nuori, anna palaa vaan! Itse sain iltatähden 41v enkä ole kyllä katunut. Ihana poika! [/quote] No ei ap mikään nuori enää ole ja sä olit jo iäkäs saadessasi lapsen, kunnon wt-mummoäiti. Häpeäisit, ainakin lapsi häpeää isoäit..."äitiään".
[/quote]Itse sain lapsen 39-v, lapsi nyt jo murkkuiässä, eikä kertaakaan ole sanonut, että häpeäisi "vanhoja" vanhempiaan. Itse asiassa, kun joskus puhun iästäni, poika nauraa, että et sinä äiti mikään vanha ole. Ja sanoo, että samanikäisiä on kaikkien luokkakavereiden vanhemmatkin (ei pidä ihan paikkaansa, mutta on siellä meitä vanhempiakin).
Tyypillisiä vauva-palstan kommentteja. Pari hassuinta toivorikkaudessaan: " Saat paremman miehen" ..
oikeasti 3 lapsen nelikymppinen yh ei ole kuuminta hottia markkinoilla. "Lapsesta voi tulla mitä vaan" ...oikeasti siitä tulee tavallinen juntti muiden joukkoon. Muistuttaa varmaan isäänsä.
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 14:58"]
Tyypillisiä vauva-palstan kommentteja. Pari hassuinta toivorikkaudessaan: " Saat paremman miehen" .. oikeasti 3 lapsen nelikymppinen yh ei ole kuuminta hottia markkinoilla. "Lapsesta voi tulla mitä vaan" ...oikeasti siitä tulee tavallinen juntti muiden joukkoon. Muistuttaa varmaan isäänsä.
[/quote]
Voi tosiaan olla että tää on ihan vihoviimeinen kaksilahkeinen meidän taloudessa koskaan, eikä niistä vauvoista tosiaan tule sen kummempia kuin toistenkaan lapsista, tai jo nykyisistä, ja se se vasta karmeeta, mut valitettavan todennäköistä olis jos se muistuttais isäänsä :D
Mutta tämä oli kyllä loistava kommentti, kaikki ei ehkä ole tosiaan niin ainutlaatuisen mahtavaa kun sitä yksin päässään typeränä kuvittelee, samaa massaahan me täällä ollaan lopulta ilman että kukaan meitä keskenään juurikaan osaa edes erotella.
Alkaa menee mustan huumorin puolelle pikkuhiljaa :D
AP
Mikä ihmeen ongelma siitä abortista pitää tehdä aina? Siitä ei ole mitään vahinkoa mutta valtavasti hyötyä. Tupakoinnin lopettamisesta on vähemmän hyötyä mutta enemmän vahinkoa. Mikä vittu teitä vaivaa?
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 12:27"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 12:18"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 12:04"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 11:58"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 11:43"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 11:34"]
Ja tuosta hups vahinko pilleri jäi, en nyt jaksanut selittää että ollaan tässä puuhattu kahden asunnon välillä muuttoa kuukauden päivät, päättelin että jossain vaiheessa pillerin on täytynyt unohtua jotta tämä ylipäätään on mahdokllista, en muista että olisin unohtanut, mutta sen on oltava niin.
[/quote]
Pilleriliuskoissahan on viikonpäivät. Tai näin on ollut ainakin niissä noin 7 merkissä joita olen syönyt, ja varmasti on muissakin. Kyllä kai sinä siis huomaat jos torstaina otat pilleriä, ja seuraavana olisikin tulossa keskiviikon pilleri. Siitä voinee helposti päätellä että kas, empäs syönytkään eilen pilleriä? Miten siis voi olla huomaamatta onko unohtanut vai ei?
[/quote]
Johtuen siitä että aloitettuja liuskoja on monta eri paikoissa, töissä, kotona, vanhalla kämpällä (yövyttiin välillä uudessa, välillä vanhassa), jos otan toisesta, päivät sekoittuu jolloin niistä ei ole seurannassa enää apua. Tämän oli takoitus juurikin estää se että pillerit on saatavilla missä hyvänsä jottei sattuisi tilannetta että se jäisi ja ajatus oli se että jos niitä syö nyt joka päivä, miksi pitäisi tietää onko tiistai vai torstai. Noh, ei sitten osoittautunut täysin toimivaksi kostiksi.
Vaikkei tällä nyt siis mitään väliä tässä vaiheessa olekaan, vahinko kun on jo sattunut.
On ollut tuossa kyllä pientä ripsaakin, että voihan se olla että olenkin muistanu kaikki pillerit :D
No tosi hauskaa, miestä ei naurata, itse olen taas järkyttynyt tästä päätöksen vaikeudesta.
Ja tosiaan,koska olen syönyt pillereitä putkeen, en tiedä viikkoja. Että kiva!
Raskaustestin osasin tehdä kun mieliteot alkoi ja tissit arastivat, eli ei mitään hajua, eikä kunnollisia menkkoja mistä laskea. Viimeisimmän kunnollisen "menkkatauon" pidin huhtikuussa. Toukokuussa oli jotain välivuotoa muistaakseni, eli näillä perustein voisi kuvitella että on ehkä siinä 5rvn paikkeilla, pahimmillaan 9, eli aikaa pitäisi olla.
Toivoisin vaan että saisin sellaisen ratkaisun nyt syötettyä itselleni että voisin seistä itse sen takana täysin.
En halua muita syytellä sitten siitä että kadun päätöstäni. Pelkään että niin kuitenkin käy.
AP
[/quote]
Sulla on varmaan liki jokaisessa paikassa mukana sun lompakko? Mikset laita liuskaa sinne?
[/quote]
Sielläkin on :D
Tällä on yritetty minimoida se että kun ne loppuu, on aina varalla.
Tähäna asti toiminut vuosia tää systeemi, paitsi nyt sitten.
Mutta jatkossa en kyllä luota näihin pillereihin, tai mihinkään mitä pitäisi muistaa. Saa jatkossa mies vetää pillerinsä ja kierukkansa tai panna jotain toista, täytyy miettiä joku toinen ehkäisy ettei tätä satu enää koskaan.
AP
[/quote]
Ootko kuullu sterilisaatiosta?
[/quote][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 12:27"][quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 12:18"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 12:04"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 11:58"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 11:43"]
[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 11:34"]
Ja tuosta hups vahinko pilleri jäi, en nyt jaksanut selittää että ollaan tässä puuhattu kahden asunnon välillä muuttoa kuukauden päivät, päättelin että jossain vaiheessa pillerin on täytynyt unohtua jotta tämä ylipäätään on mahdokllista, en muista että olisin unohtanut, mutta sen on oltava niin.
[/quote]
Pilleriliuskoissahan on viikonpäivät. Tai näin on ollut ainakin niissä noin 7 merkissä joita olen syönyt, ja varmasti on muissakin. Kyllä kai sinä siis huomaat jos torstaina otat pilleriä, ja seuraavana olisikin tulossa keskiviikon pilleri. Siitä voinee helposti päätellä että kas, empäs syönytkään eilen pilleriä? Miten siis voi olla huomaamatta onko unohtanut vai ei?
[/quote]
Johtuen siitä että aloitettuja liuskoja on monta eri paikoissa, töissä, kotona, vanhalla kämpällä (yövyttiin välillä uudessa, välillä vanhassa), jos otan toisesta, päivät sekoittuu jolloin niistä ei ole seurannassa enää apua. Tämän oli takoitus juurikin estää se että pillerit on saatavilla missä hyvänsä jottei sattuisi tilannetta että se jäisi ja ajatus oli se että jos niitä syö nyt joka päivä, miksi pitäisi tietää onko tiistai vai torstai. Noh, ei sitten osoittautunut täysin toimivaksi kostiksi.
Vaikkei tällä nyt siis mitään väliä tässä vaiheessa olekaan, vahinko kun on jo sattunut.
On ollut tuossa kyllä pientä ripsaakin, että voihan se olla että olenkin muistanu kaikki pillerit :D
No tosi hauskaa, miestä ei naurata, itse olen taas järkyttynyt tästä päätöksen vaikeudesta.
Ja tosiaan,koska olen syönyt pillereitä putkeen, en tiedä viikkoja. Että kiva!
Raskaustestin osasin tehdä kun mieliteot alkoi ja tissit arastivat, eli ei mitään hajua, eikä kunnollisia menkkoja mistä laskea. Viimeisimmän kunnollisen "menkkatauon" pidin huhtikuussa. Toukokuussa oli jotain välivuotoa muistaakseni, eli näillä perustein voisi kuvitella että on ehkä siinä 5rvn paikkeilla, pahimmillaan 9, eli aikaa pitäisi olla.
Toivoisin vaan että saisin sellaisen ratkaisun nyt syötettyä itselleni että voisin seistä itse sen takana täysin.
En halua muita syytellä sitten siitä että kadun päätöstäni. Pelkään että niin kuitenkin käy.
AP
[/quote]
Sulla on varmaan liki jokaisessa paikassa mukana sun lompakko? Mikset laita liuskaa sinne?
[/quote]
Sielläkin on :D
Tällä on yritetty minimoida se että kun ne loppuu, on aina varalla.
Tähäna asti toiminut vuosia tää systeemi, paitsi nyt sitten.
Mutta jatkossa en kyllä luota näihin pillereihin, tai mihinkään mitä pitäisi muistaa. Saa jatkossa mies vetää pillerinsä ja kierukkansa tai panna jotain toista, täytyy miettiä joku toinen ehkäisy ettei tätä satu enää koskaan.
AP
[/quote]
Ootko kuullu sterilisaatiosta?
[/quote]
Miksi mä tekisin sterilisaation jos mies on varma ettei halua lapsia?
Olen 35v, vaikka tätä ei tosiaan ole suunniteltu eikä ole aikeissa ollut ehkäisyä käyttäessä raskautua, ei se tarkoita sitä että olisin vielä 1-5 vuoden päästä samaa mieltä.
Mistä mä tiedän vaikka suhde kaatuisi ja olisi jo uusi mies.
Missään nimessä en tekisi tässä vaiheessa sterilisaatiota koska saatanpa halutakkin vielä.
Nyt vaan ei ole se tilanne jolloin on haluttu. Siihen tarvitsee molemmat vanhemmat ja suunnitelman eikä mitään vahinkoja joita kaikki ei halua.
Sen sijaa olen ehdottanut nyt miehelle sterilisaatiota jos hän on varma, selvisi lopulta ettei hänkään ole. Ehdotti että otetaan tämä pois ja katsotaan myöhemmin uudelleen. En kyllä näe tässäkään mitään järkeä.
AP