Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokainen voi poimia marjansa ihan itse. Siten saat marjasi.

Vierailija
08.07.2026 |

Hyvä ettei tänne tuoda rikolliselle yrittäjille halpatyövoimaa ulkomailta. 

Kommentit (57)

Vierailija
1/57 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen juttu nämä marjat ovat. Joo, ovat terveellisiä, mutta jotain rajaa. Naurettavinta on se, miten vanhukset maksavat tuoreista itsekerätyistä mansikoista ja laittavat ne pakastimeen. Ostan ihan mielelläni pakastemarjat kaupasta, ja myös tuoreet marjat. 

Vierailija
2/57 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen kerää omat marjansa lähimetsästä. Itse kerään joka kesä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/57 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua.

Vierailija
4/57 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kaikki ei voi.

Vierailija
5/57 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tarvetta kerätä itse. Monta vuotta ostanut marjat paikallisilta marjojen kerääjiltä.

Vierailija
6/57 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poimii tai ostaa, oma valinta. Minunkin mielestäni.

Muiden tekemisistä uliseminen on pelkästään mielisairasta.

Vierailija
7/57 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne marjat metsässäkään hukkaan mene. Eläimet syö. Jaksavat sitten lentää etelään tai talvehtia ja synnyttää poikasensa.

Sitäpaitsi hyönteiskato ja pölyttäjäkato on järkyttävä. Olen koko kesänä nähnyt yhden hyttysen. Linnunlaulu ollut poikkeuksellisen vähäistä koska linnuille ei ole ötököitä ruuaksi. Poikaskato suuri. Tiaispoikueet kuolivat toukokuussa ruuan puutteeseen.

Joutaa kuolla ihminenkin. MIesten typeryys meidät tähän pisteeseen lmastonmuutosta ja arvoromahdusta toi. Iloitsen siitä, ettei rikkaatkaan pelastu tuholta, ei vaikka kaivautuisivat rahakasoihinsa.

Vierailija
8/57 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kaikki marjayrittäjät ole rikollisia? Ja miten ennenvanhaan pystyttiin maksamaan palkka ja kunnon olot poimijoille? Minä ja suurin osa kavereista on viettänyt jonkun kesän ihan tyytyväisenä marja- tai hernetilalla tms.

Vierailija
9/57 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen kerää omat marjansa lähimetsästä. Itse kerään joka kesä.

Täällä saa mennä aika pitkälle. Lähimetsistä ei löydy mitään. Onneksi on autoileva tuttuja. 

Vierailija
10/57 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut ryyppää itsensä muna kourassa maailmanloppuun. Mersu seisoo pihalla tiputtaen öljyä.

Vierailija
11/57 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ei selvästikään tajua mihin kaikkeen marjoja käytetään.

Loppuu mehut, hillot, marjakeitot, jäätelöt ja leivokset ja kakut.

Vierailija
12/57 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vaan mutta en pysty poimimaan. 

Tekeekö aloittaja kaiken itse? 

Vierailija
13/57 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai kaikki marjayrittäjät ole rikollisia? Ja miten ennenvanhaan pystyttiin maksamaan palkka ja kunnon olot poimijoille? Minä ja suurin osa kavereista on viettänyt jonkun kesän ihan tyytyväisenä marja- tai hernetilalla tms.

Lisään vielä. Ei se ennenvanhaan jaan ollut aikuisten hommaa. Jokunen aikuinen tuli mansikka maalle, mutta eivät pystyneet tehdä sitä työtä montaa päivää. Se oli nuorten, hyväkuntoisten ja urheilullisten työtä. Huonokuntoiset nuoretkin joutui lopettamaan, koska kroppa ei kestänyt. 

Vierailija
14/57 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne marjat metsässäkään hukkaan mene. Eläimet syö. Jaksavat sitten lentää etelään tai talvehtia ja synnyttää poikasensa.

Sitäpaitsi hyönteiskato ja pölyttäjäkato on järkyttävä. Olen koko kesänä nähnyt yhden hyttysen. Linnunlaulu ollut poikkeuksellisen vähäistä koska linnuille ei ole ötököitä ruuaksi. Poikaskato suuri. Tiaispoikueet kuolivat toukokuussa ruuan puutteeseen.

Joutaa kuolla ihminenkin. MIesten typeryys meidät tähän pisteeseen lmastonmuutosta ja arvoromahdusta toi. Iloitsen siitä, ettei rikkaatkaan pelastu tuholta, ei vaikka kaivautuisivat rahakasoihinsa.

Ne linnut jotka marjoja syö ei muuta Suomesta mihinkään, ei niitä oikeastaan syö kuin teeret ja metsot.

Vierailija
15/57 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi myös hoitaa omaisensa itse. Ei tarvitse tuoda kielitaidotonta halpatyövoimaa kummallisilla sopimuksilla ulkomailta. 

Vierailija
16/57 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkimetsässä on hyvin puolukoita.

Kerään ämpärillisen päivässä. Ei tarvi monena päivänä poimia kun riittää lastenkin perheille. 

Vierailija
17/57 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En poimi, ihan turhaa touhua. Parin tunnin ahertamisella saat hyvällä tuurilla tarpeeksi marjoja yhteen piirakkaan. Silloin harvoin kun marjoja haluan, voin ostaa ne ihan kaupasta. 

Vierailija
18/57 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne linnut jotka marjoja syö ei muuta Suomesta mihinkään, ei niitä oikeastaan syö kuin teeret ja metsot.

Mitä höpiset? Jopa karhutkin syövät marjoja.

-eri

Vierailija
19/57 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi mihinkään marjanetsään itikoitten syötäväksi vaikka maksettaisiin. Hyi hitto. Kaupasta voi oataa marjoja vuoden ympäri tarvittaessa. En todellakaan pakastele niitä etukäteen, sähköäkin säästyy. 

Muutakin tekemistä ihan tarpeeksi.

Vierailija
20/57 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En poimi, ihan turhaa touhua. Parin tunnin ahertamisella saat hyvällä tuurilla tarpeeksi marjoja yhteen piirakkaan. Silloin harvoin kun marjoja haluan, voin ostaa ne ihan kaupasta. 

Paikasta jossa marjoja on runsaasti, parin tunnin ahertamisella saa vähintään 2 ämpärillistä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän