Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Iltatähti tulossa, mies ei halua, en tiedä mitä teen!

Vierailija
26.06.2015 |

Auttakaa, en keksi yhtään syytä miksei pidettäisi lasta.

Raskauduin siis vahingossa, pilleri jäi ja huops vaan, täydellinen yllätysraskaus siis.

Mies on aivan järkyttynyt, jankkaa ettei halua mitään vauvaa todellakaan.

Muutaman kerran syyttänyt huijauksesta eikä oikein osaa keskustella asiasta tai ymmärrä miten vaikea tilanne tämä naiselle on. Hän on vaan sitä mieltä että abortti ja hän vie sitten panlkinnoksi lomalle ja hyvin se menee ja that it.

MUTTA, tää örkki on mun sisällä, ja mun aivot ei toimi noin. Nään sen vauvan jo ja haistan sen tuoksun.

Yritä sitten miehelle selittää, kuulemma olen suunnitellut kaiken koska en pysty heti aborttiin...

Mä en nyt tiedä mitä mä teen, suhteessa mennyt heikommin viimeisen vuoden, korjattavissa mielestäni hyvinkin, tarvittaisiin uusia tuulia, ei nyt ehkä tätä, mutta tämä nyt tarjoutui niin tätä se sitten olisi.

Uusperhe, olis eka yhteinen lapsi. Ei ollu tarkoitus tehdä yhteisiä lainkaan, esimurrosikäiset vievät huomion ja perheessä jo valmiiksi skismaa, johtuen varmaankin vieraasta miehestä ja lasten esi puberteestista, kaikki hieman kiristää ja on jännitteitä.

Mut millä mä ikinä pystyn perustelemaan itelleni abortin, tai miten voin pitää lapsen jota sen isä ei halua?

Auttakaa, en tiedä mitä teen!!

Kommentit (143)

Vierailija
41/143 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 11:15"]

Ei tuo ole mikään yllätysraskaus jos pillerit on unohtuneet, miehen hommahan ei  ole sinua niistä muistuttaa.

Pidit lapsen tai et, tuo suhde on finaalissa. On vain häviiäjiä.

[/quote]

Ellei nainen opettele ajattelemaan rationaalisesti, lakkaa katkeroitumasta ja opettele menemään eteenpäin. Ei tarvitse olla suhteen loppu jos opettelee astumaan toisenkin kenkiin. 

Vierailija
42/143 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 10:00"]Joo ei tuo ole mikään oikea vahinko, pilleri jäänyt ottamatta hohhoijaa. Mitä oikein yritit ap? Sitoa miehen varmuudella itseesi tai jotain muuta typerää alkukantaista? Ei siitä edes tule raskaaksi jos yksi pilleri jää välistä, joten keksi jokin muu tekosyy ap. 

Minä rakastan lapsia ja niitä minulla onkin 6, mutta toisen ihmisen huijaaminen isäksi on väärin!

N38
[/quote]

Voit tulla raskaaksi yhdenkin pillerin unohsuksesta ja jopa siitä, ettet unohda yhtään. Riippuu toki pillereustä, mutta kaikissa pitää käyttää lisäehkäisyä jonkin ajan, jos yksikin unohtuu tai myöhästyy. Toki todennäköisyys ei ole suuri raakautua. Mäkin unohtelen joskus yhden sillon tällön. En ole onneksi raajautunut, mutta pillerin unohdus joskus on ihan inhimillistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/143 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 11:07"]

Juu, mutta päivä päivältä siitä solukosta on muodostumassa persoona ja oikea ihminen. Sikiö muuten näyttääkin jo ihan ihmiseltä tosi aikaisilla viikoilla. Missä kohtaa mielestäsi sikiö muuttuu ihmiseksi, omaksi persoonakseen? Onko se jokin tietty kellonlyömä?

[/quote]

Missä kohtaa sun mielestä? Silloin kun sukusolut (siittiöt ja munasolu) kehittyvät elimistössä? Silloin kun siittiö kohtaa munasolun? Silloin kun hedelmöittynyt munasolu kiinnittyy kohtuun? Silloin kun se jakautuu ekan kerran? Kai olet itsellesi määritellyt tuon tarkan hetken kun sitä muiltakin tivaat?

Vierailija
44/143 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeks nyt vaan mut mikä vahinko se on, jos pilleri jäi? Mulla on puhelimessa hälytys päivittäin pillerinottoaikaan ja pillerit kulkee laukussa mukana. Ei tule vahinkoja.

Vierailija
45/143 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 11:20"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 10:00"]Joo ei tuo ole mikään oikea vahinko, pilleri jäänyt ottamatta hohhoijaa. Mitä oikein yritit ap? Sitoa miehen varmuudella itseesi tai jotain muuta typerää alkukantaista? Ei siitä edes tule raskaaksi jos yksi pilleri jää välistä, joten keksi jokin muu tekosyy ap.  Minä rakastan lapsia ja niitä minulla onkin 6, mutta toisen ihmisen huijaaminen isäksi on väärin! N38 [/quote] Voit tulla raskaaksi yhdenkin pillerin unohsuksesta ja jopa siitä, ettet unohda yhtään. Riippuu toki pillereustä, mutta kaikissa pitää käyttää lisäehkäisyä jonkin ajan, jos yksikin unohtuu tai myöhästyy. Toki todennäköisyys ei ole suuri raakautua. Mäkin unohtelen joskus yhden sillon tällön. En ole onneksi raajautunut, mutta pillerin unohdus joskus on ihan inhimillistä.

[/quote]

Tätä varten on onneksi abortti. Pillereiden käyttöhän tarkoittaa, ettei lasta haluta, joten päätös on minusta aika ilmeinen.

Vierailija
46/143 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 11:20"]

Mäkin unohtelen joskus yhden sillon tällön. En ole onneksi raajautunut, mutta pillerin unohdus joskus on ihan inhimillistä.

[/quote]

Söin pillereitä noin 12 vuotta. Unohdin niinä vuosina pillerin kerran. Ihmeellisiä huithapeleita olette jos jos niitä unohtuu säännöllisesti. Tai sitten se ehkäiseminen ei olekaan ihan niin tärkeää, olisihan se kiva jos sattuisi "vahinko", niinkö?

Vierailija
47/143 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 10:05"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 09:41"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 09:36"]

Tosi aikuisen oloinen mies... NOT! 

[/quote]

Aikuisuuden mitta on se, että mukisematta suostuu tahtomattaan isäksi kun puoliso on järjestänyt "vahingon"? Olen kyllä pikkuisen eri mieltä.

[/quote]

Aikuisuuden mitta on se että a) ymmärtää, että raskaus voi alkaa ehkäisystä huolimatta ja b) OTTAA VASTUUN JOS RASKAUS ALKAA

Tämä mies, eikä kirjoittaja jolle kommentoin, ole aikuisia, koska terve ja normaali aikuinen EI SYYTÄ HUIJAUKSESTA JOS VAHINKO TAPAHTUU.

Mitä kakaroita täällä taas on kommentoimassa? :D

[/quote]

Terve ja normaali aikuinen nainen myös pitää huolen omasta ehkäisystään kun pillereitä syö ja pyrkii täten välttämään nämä "vahingot".

Vierailija
48/143 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 11:08"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 09:19"]

Auttakaa, en keksi yhtään syytä miksei pidettäisi lasta.

Raskauduin siis vahingossa, pilleri jäi ja huops vaan, täydellinen yllätysraskaus siis.

Mies on aivan järkyttynyt, jankkaa ettei halua mitään vauvaa todellakaan.

[/quote]

Sulle ei siis ole mikään syy se ettei lapsen toinen lapsen vanhempi halua häntä missään tapauksessa? Oletko vähän päästäsi vialla?

[/quote]

Täytyy nyt vähän korjata, tarkoitin etten keksi itselleni perusteeksi yhtään käypää konkreettista syytä sille miksei lasta voisi pitää. Tokikaan en halua miestä isäksi uudelleen pakottaa ja tästä nimeomaan tekee vaikean se että tunteet sanoo aivan toista kuin järki. Mies on oikeutettu mielipiteeseensä mutta toivoisin keskusteluapua siihen että pääsisi samaan tilanteeseen, että minäkin voisin olla varma.

Ja tuosta hups vahinko pilleri jäi, en nyt jaksanut selittää että ollaan tässä puuhattu kahden asunnon välillä muuttoa kuukauden päivät, päättelin että jossain vaiheessa pillerin on täytynyt unohtua jotta tämä ylipäätään on mahdokllista, en muista että olisin unohtanut, mutta sen on oltava niin. Selviö itsessään.

Tietenkin jos olisi tämä unohdus ajallaan tiedettu, ei oltais pantu todennäköisesti sitten ollenkaan jos vaara olisi ollut tiedossa. Mutta elävälle sattuu.

Mä uskon että mies saattaa olla hyvin ajatellut oman kantansa, olis vaan kiva kuulla se itsekin, hermostuu vaan aina eikä saa perusteltua. Näilä perusteluilla voisin saada itse uutta perspektiiviä ja päästä tästä tunteella ajattelemisesta niin, että rakaisu olisi paljon helpompi tehdä.

Pelkään että teen ratkaisun vain hänen mielikseen, en siksi että olisin itse samaa mieltä, ja niin se ei saa olla.

Mun pitää nyt jotenkin löytää itse tuo vastaus itsestäni niin että ole varma.

Mutat miten?

AP

Vierailija
49/143 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko kertoa. Tästä pari vuotta aikaa. Ystäväni soitti mulle itkien, että on nyt raskaana ja kaikki pillerit on ajallaan syönyt. Kun asiaa tarkemmin tutkittiin, kävi ilmi, että ystävälläni oli ollut vatsatauti ja pillerit eivät ehtineet imeytyä. Ei kuulemma huomannut paketissa kohtaa, että ko tilanteen sattuessa lisäehkäisy on tarpeen. Ei pitänyt lasta, mutta muistaa nyt lukea pakkausselosteen. Ei se siellä turhan takia ole. Kertoi tästä meille, jotta ei käy lisää "vahinkoja".

Vierailija
50/143 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pitkällä raskaus on? Jos sinulla on hetki aikaa miettiä asiaa, niin tee niin. Antaa pölyn laskeutua ja molemmille tilaa muovata ajatuksiaan. Viikon-parin päästä olette molemmat viisaampia.

Vierailija
51/143 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 11:34"]

Ja tuosta hups vahinko pilleri jäi, en nyt jaksanut selittää että ollaan tässä puuhattu kahden asunnon välillä muuttoa kuukauden päivät, päättelin että jossain vaiheessa pillerin on täytynyt unohtua jotta tämä ylipäätään on mahdokllista, en muista että olisin unohtanut, mutta sen on oltava niin. 

[/quote]

Pilleriliuskoissahan on viikonpäivät. Tai näin on ollut ainakin niissä noin 7 merkissä joita olen syönyt, ja varmasti on muissakin. Kyllä kai sinä siis huomaat jos torstaina otat pilleriä, ja seuraavana olisikin tulossa keskiviikon pilleri. Siitä voinee helposti päätellä että kas, empäs syönytkään eilen pilleriä? Miten siis voi olla huomaamatta onko unohtanut vai ei?

Vierailija
52/143 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 11:41"]

Pakko kertoa. Tästä pari vuotta aikaa. Ystäväni soitti mulle itkien, että on nyt raskaana ja kaikki pillerit on ajallaan syönyt. Kun asiaa tarkemmin tutkittiin, kävi ilmi, että ystävälläni oli ollut vatsatauti ja pillerit eivät ehtineet imeytyä. Ei kuulemma huomannut paketissa kohtaa, että ko tilanteen sattuessa lisäehkäisy on tarpeen. Ei pitänyt lasta, mutta muistaa nyt lukea pakkausselosteen. Ei se siellä turhan takia ole. Kertoi tästä meille, jotta ei käy lisää "vahinkoja".

[/quote]

Uskomatonta että joku käyttää päivittäistä lääkitystä eikä ole edes lukenut pakkausselostetta! Muistaakseni aikoinaan tuo kerrottiin myös moneen otteeseen kun pillereitä hankki, että muistathan sitten että näissä tilanteissa ehkäisyteho ei enää säily: vatsatauti, oksentelu, jotkut antibioottikuurit jne jne.

Vierailija
53/143 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 10:00"]

Joo ei tuo ole mikään oikea vahinko, pilleri jäänyt ottamatta hohhoijaa. Mitä oikein yritit ap? Sitoa miehen varmuudella itseesi tai jotain muuta typerää alkukantaista? Ei siitä edes tule raskaaksi jos yksi pilleri jää välistä, joten keksi jokin muu tekosyy ap. 

Minä rakastan lapsia ja niitä minulla onkin 6, mutta toisen ihmisen huijaaminen isäksi on väärin!

N38

[/quote]

Luepa yhdenkin pilleripaketin käyttöohjeet, niin huomaat pian että raskautuminen on ihan mahdollinen, riipuen vähän mistä kohtaa kiertoa nappii jää ottamatta. Jo pelkkä yrjötauti/ripuli voi esää otetunkin pillerin imeytymisen, ja kyllä pillerivauvoja syntyy ihan tämän tästä :)

Vierailija
54/143 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 11:47"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 11:41"]

[/quote]

Uskomatonta että joku käyttää päivittäistä lääkitystä eikä ole edes lukenut pakkausselostetta! Muistaakseni aikoinaan tuo kerrottiin myös moneen otteeseen kun pillereitä hankki, että muistathan sitten että näissä tilanteissa ehkäisyteho ei enää säily: vatsatauti, oksentelu, jotkut antibioottikuurit jne jne.

[/quote]

Ei kaikki jaksa lukea. Tiedän miehen, joka heittää paketin selosteineen menemään, vaikka ne pitäisi kai säilyttää. Raskauden mahdollisuutta ei kyllä ole, mutta jotain muuta voi tulla.

Vierailija
55/143 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 11:50"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 10:00"]

Joo ei tuo ole mikään oikea vahinko, pilleri jäänyt ottamatta hohhoijaa. Mitä oikein yritit ap? Sitoa miehen varmuudella itseesi tai jotain muuta typerää alkukantaista? Ei siitä edes tule raskaaksi jos yksi pilleri jää välistä, joten keksi jokin muu tekosyy ap. 

N38

[/quote]

Luepa yhdenkin pilleripaketin käyttöohjeet, niin huomaat pian että raskautuminen on ihan mahdollinen, riipuen vähän mistä kohtaa kiertoa nappii jää ottamatta. Jo pelkkä yrjötauti/ripuli voi esää otetunkin pillerin imeytymisen, ja kyllä pillerivauvoja syntyy ihan tämän tästä :)

[/quote]

Niin, mutta ei se silloin mikään vahinko ole.

Vierailija
56/143 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 09:54"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 09:42"]

Ikävää jos mies ei edes pysty edes neuvottelemaan tuossa tilanteessa. 

[/quote]

Mitä tuossa voisi neuvotella? Tehdään vain puolikas lapsi? Ihan yhtä epäempaattinenhan ap:kin on, kun ei suostu neuvottelemaan kannastaan!

[/quote]

Mä ainakin kyllä aina kerron miehille, joiden kanssa olen, että en IKINÄ tee aborttia. Käytän ehkäisyä, mutta jos he haluavat olla 100% varmoja, käyttävät sitten itsekin. Eivät ole halunneet käyttää. 

Näissä neuvotteluissa on vaan se paha puoli, että mies ja nainen eivät ole siinä samalla viivalla. Jos mies voisi tehdä abortin, niin siitä vaan. Miehen kun ei tarvitse kantaa sitä vastuuta siitä asiasta henkisesti eikä fyysisesti, joten miehellä ei vaan ole siihen saman verran sanottavaa kuin naisella. Toivottavasti jokainen ihminen tajuaa sen. Mies, joka ei missään nimessä halua lasta, voi myös kantaa ehkäisystä vastuun, eikä vaan syytellä toista, jos vahinko sattuu. 

Vierailija
57/143 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella inhottavaa sitoa mies 18 vuodeksi elatusmaksuihin, jos hänellä on edellisestä liitostaankin. miehellä varmasti on syy miksei halua lisää lapsia, tätä tulisi myös kunnioittaa. pillerit jäi "vahingossa" salli mun nauraa. kuulostat todella takertuvalta naiselta, jolle lapsi oli viimeinen keino pitää mies. hanki uusi mies joka haluaa lapsia, niin saat iltatähtesi.

Vierailija
58/143 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kiistellään onko abortti oikein vai ei. Kun pitäsi keskustella onko isäksi pakottaminen oikein vai ei.

Vierailija
59/143 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 11:43"]

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 11:34"]

Ja tuosta hups vahinko pilleri jäi, en nyt jaksanut selittää että ollaan tässä puuhattu kahden asunnon välillä muuttoa kuukauden päivät, päättelin että jossain vaiheessa pillerin on täytynyt unohtua jotta tämä ylipäätään on mahdokllista, en muista että olisin unohtanut, mutta sen on oltava niin. 

[/quote]

Pilleriliuskoissahan on viikonpäivät. Tai näin on ollut ainakin niissä noin 7 merkissä joita olen syönyt, ja varmasti on muissakin. Kyllä kai sinä siis huomaat jos torstaina otat pilleriä, ja seuraavana olisikin tulossa keskiviikon pilleri. Siitä voinee helposti päätellä että kas, empäs syönytkään eilen pilleriä? Miten siis voi olla huomaamatta onko unohtanut vai ei?

[/quote]

Johtuen siitä että aloitettuja liuskoja on monta eri paikoissa, töissä, kotona, vanhalla kämpällä (yövyttiin välillä uudessa, välillä vanhassa), jos otan toisesta, päivät sekoittuu jolloin niistä ei ole seurannassa enää apua. Tämän oli takoitus juurikin estää se että pillerit on saatavilla missä hyvänsä jottei sattuisi tilannetta että se jäisi ja ajatus oli se että jos niitä syö nyt joka päivä, miksi pitäisi tietää onko tiistai vai torstai. Noh, ei sitten osoittautunut täysin toimivaksi kostiksi.

Vaikkei tällä nyt siis mitään väliä tässä vaiheessa olekaan, vahinko kun on jo sattunut.

On ollut tuossa kyllä pientä ripsaakin, että voihan se olla että olenkin muistanu kaikki pillerit :D

No tosi hauskaa, miestä ei naurata, itse olen taas järkyttynyt tästä päätöksen vaikeudesta.

Ja tosiaan,koska olen syönyt pillereitä putkeen, en tiedä viikkoja. Että kiva!

Raskaustestin osasin tehdä kun mieliteot alkoi ja tissit arastivat, eli ei mitään hajua, eikä kunnollisia menkkoja mistä laskea. Viimeisimmän kunnollisen "menkkatauon" pidin huhtikuussa. Toukokuussa oli jotain välivuotoa muistaakseni, eli näillä perustein voisi kuvitella että on ehkä siinä 5rvn paikkeilla, pahimmillaan 9, eli aikaa pitäisi olla.

Toivoisin vaan että saisin sellaisen ratkaisun nyt syötettyä itselleni että voisin seistä itse sen takana täysin.

En halua muita syytellä sitten siitä että kadun päätöstäni. Pelkään että niin kuitenkin käy.

AP 

Vierailija
60/143 |
26.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.06.2015 klo 11:12"]

Ymmärään tunteesi mutta miehelläkin tulee olla oikeus päättää tuleeko siitä isä vai ei. Jos olet valmis elättämään ja kantamaan vastuun lapsesta yksin niin sitten teet sen. Mutta sitten et voi syyllistää miestä jos hän ei halua osallistua lapsen kasvatukseen ja elättämiseen. Sillä kyllä mieskin ansaitsee samat oikeudet kuin me naisetkin. Ei meillä naisilla ole oikeutta pakottaa miestä isäksi. Mietippä toisinpäin (ja unohda se että lapsi kasvaa sinun sisälläsi, sillä se on lyhyt aika) sinä et haluaisi lasta ja mies haluaisi. Olisikko sinusta oikein että sinut pakotetaan taas äidiksi.

Jokaisella ihmisellä tulee olla oikeus valita itse tuleeko isäksi tai äidiksi ja vastuun kantaa se joka haluaa sen lapsen. Mielestäni ole inhimmillistä että joku pakoitetaan isäksi tai äidiksi vasten tahtoa. En olisi itsekkään varma voisinko rakastaa lasta täysin pyytteettömästi jos minut pakoitettaisiin äidiksi vasten omaa tahtoani. Ei ole tuosta kokemusta.

[/quote]

Voihan vittu mitä lässytystä. Naisen keho, nainen päättää. Aina. jos et itse halua kantaa vastuuta raskauksistasi, niin älä, minä ainakin kannan.