Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sinkkumiehelle ei kelpaa naisen ystävyys?

Vierailija
12.02.2022 |

Monta kertaa on käynyt niin, että olen tavannut jotain miestä ihan kaverimeiningillä ja ollaan käyty kahvilla/syömässä, mutta mies yrittää hivuttaa tuttavuutta fyysisemmäksi. Kun en lämpene millekään seksille tai parisuhteelle, mies lopettaakin sen aiemmin kivan chattailyn ja muun juttelun kokonaan. Miksi?!?

Kommentit (821)

Vierailija
701/821 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset eivät (useinkaan) tunnu ymmärtävän yhtä, ilmiselvää asiaa?

Treffikumppanilta ei kannata odottaa "kaveruutta"; jos on esimerkiksi tapaillut ja treffaillut miestä, joka on jo ihastunut naiseen, mutta nainen ei tunne vastaavanlaista kipinää, vaan haluaisi tapailla tätä mukavalta vaikuttavaa miestä ihan kaverimielessä. Tämä luo epäreilun tilanteen. Jos voi olla varma siitä, että miehelläkään ei ole mitään ihastusta tai vastaavaa, on asia silloin ihan OK, mutta tästä ei voi olla varma.

Älyättekö, että kavereita ei etsitä esimerkiksi treffipalstoilta? 

Treffipalstoilla on ihmisiä, jotka etsivät kumppania, parisuhdetta, rakkautta. Jos törmäät mielenkiintoiseen ihmiseen vaikkapa treffipalstalla, voit toki ottaa yhteyttä, mutta kertoa heti ensimmäisessä viestissä, että olisit kiinnostunut hänestä mahdollisesti kaverina (esimerkiksi yhteisen harrastuksen parissa). 

Jos tapailet henkilöä, joka selvästi on ihastunut sinuun / kiinnostunut sinusta yksipuolisesti, ja haluat tätä henkilöä kaveriksi, toimit kuin vedättäjä.

AP ja muut naiset: jos etsitte ystävää tai kaveria, etsikää ystävää tai kaveria sellaisista ihmisistä, joita haluatte ystäväksi/kaveriksi, ja jotka haluaisivat teidät ystäväksi/kaveriksi.

Jos etsitte parisuhdetta, etsikää parisuhdetta sellaisten ihmisten joukosta, jotka kiinnostavat teitä siinä mielessä. Älkää etsikö näistä ihmisistä kaveria. Se on yhtä tyhmää kuin yrittää saada kaveripiiristä väenväkisin parisuhdetta.

Olen mies ja minusta mm. netin treffipalstojen ja tinderin paras puoli on se, että niissä voi suoraan ja avoimesti kertoa hakevansa itselleen parisuhdetta. Itse en omaa toistaiseksi niistä omaa kokemusta. Sinkku olen ja aina olen ollut. joten olen kyllä joityain kertoja harkinnut niistä jotain kokeillakin.

Treffeillä olen kyllä käynyt, - Joidenkin naisten kanssa useammankin kerran. Olen itse yrittänyt aina mennä treffeille avoimin mielin ja toki usein toivoen, että treffimme saattaisivat myöhemmin johtaa parisuhteeseen. 

Toisaalta treffeille tulsi "vähän" paineita, jos ajattelisin. että se on kaikki (mahd. parisuhde tai mahdollsiuus jatkaa etenemistä ja päästä parisuhteesee) tai ei mitään (kaveruutta saati yhstävyyttä).

Tiedän erinomaisen hyvin, että kun nainen on sanonut ensin huomaavaisesti jotain kaunista ja miellyttvää minusta ja sitten pitänyt pienen tauon jatkaakeen sitten että emmekö kaikesta huolimatta voisi olla vain kavereita tai ystäviä niin useimmille tämä on vain kaunis ja huomaavaisempi tapa. - Tai ainakin minua miellyttävämpi tapa hyvästellä kuin ns. ghostata ja kadota sanomatta tai muutoin enää viestimättä mitenkään.

Olen enemmän kuin iloinen, että joidenkin kanssa olen saattanut sittemmin jatkaa kavarrina tai jopa ystävänä. Mutta olisihan se enemmän kuin mukavaa, jos joskus veilä koittaisi sekin päivä ja hetki kun löytäsin sen oman rakkaani ja oman kumppanini. 

Ikävintä itselleni on ehkä se, että en oikein tiedosta, että mikä itsessäni on vikana. Siis tiedän kyllä että jotain on. Kuitenkin välillä riipaisee aika pahalta kun en pysty näkemään tai aisitimaan itsessäni mitään sellaista, joka, tai jotka nimenomaisesti estäisi tai on jo estänyt vuosia, korjaan vuosikymmeniä minua löytämästä itselleni omaa rakasta ja sitä yhtä erityistä.

Sen sijaan, että saan "vain" kavereita ja joistain on vuosien saatossa muodostunut hyvinkin läheisä ystäviä.  Kun samaan aikaan olen nähnyt monen muun muodostaneen parisuhteen. Nopeimpien useampaan kertaan.    

Vierailija
702/821 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naisen kanssa juttu luistaa ja on yhteisiä kiinnostuksenkohteita, niin eikö voisi ajatella että tämän kautta voi tutustua uusiin ihmisiin ja näiden kautta taas uusiin?

Moni sinkkuudestaan kärsivä mies on vailla normaaleja ihmiskontakteja ja ympyröitä, joissa tapaisi naisia ylipäätään. Kun nainen toteaa miehen hyväksi tyypiksi, saattaa hän ihan mielellään kutsua miestä esim. kaveri-illanviettoihin, joissa miehellä on mahdollisuus tutustua muihin samanhenkisiin naisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/821 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, tämä asia ei tule muuttumaan. Jos olet käynyt treffeillä miehen kanssa, joka on jo ihastunut sinuun ja haluaa kanssasi seksiä, suhde ei enää palaudu kaveruudeksi.

Minä tapasin miehen yhteisen kiinnostuksenkohteen kautta, ja kävin hänen luonaan juttelemassa. Hän ihastui, mutta tiesi että olen onnellisesti naimisissa, enkä todellakaan ole kiinnostunut muista miehistä seksuaalisesti. Käsittelimme hänen ihastustaan, keskustelimme siitä. Hän myös kävi meillä ja tutustui puolisooni (keskustelin myös puolisoni kanssa tilanteesta). Pysyimme tämän miehen kanssa ystävinä, tosin tietynlaisella varauksella oli pakko olla, etten vahingossakaan anna ymmärtää mitään. Sittemmin mies löysi naisystävän, ja ystävyytemme on jatkunut helpompana koska enää minun ei tarvitse olla niin varuillani. En tiedä mitä tapahtuu jos heillä menee poikki, mutta niin kauan kun mies hyväksyy minut pelkkänä ystävänä, olen hänelle sitä erittäin mielelläni. En ole löytänyt uusia ystäviä lapsuuden jälkeen (lapsuuden ystävät minulla on edelleen), ja tämän ihmisen kanssa tunnen eräänlaista yhteenkuuluvuutta (olemme molemmat samalla tavalla nepsyjä ja kiinnostuneita samoista asioista), mutta hän ei kiinnosta minua seksuaalisesti lainkaan.

Vierailija
704/821 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki miehet (anteeksi yleistys) haluavat seksiä kanssani. Se vain pitää hyväksyä ja käyttäytyä itse korrektisti, jos ei halua seksiä. Itse olen parisuhteessa, jonka vuoksi en kaipaa seksiä, enkä pidä näitä kavereita muutoinkaan haluttavina, mutta miesnäkökulmaa kaipaan silloin tällöin, muidenkin kuin mieheni. Tästä syystä olen kaveri myös miesten kanssa, toki joskus väsyttää, etteivät heidän tunteensa hiivu, edes 10 vuodessa, toisaalta onhan se jollain tapaa imartelevaa.

Vierailija
705/821 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos naisen kanssa juttu luistaa ja on yhteisiä kiinnostuksenkohteita, niin eikö voisi ajatella että tämän kautta voi tutustua uusiin ihmisiin ja näiden kautta taas uusiin?

Moni sinkkuudestaan kärsivä mies on vailla normaaleja ihmiskontakteja ja ympyröitä, joissa tapaisi naisia ylipäätään. Kun nainen toteaa miehen hyväksi tyypiksi, saattaa hän ihan mielellään kutsua miestä esim. kaveri-illanviettoihin, joissa miehellä on mahdollisuus tutustua muihin samanhenkisiin naisiin.

Tuo onnistuisi jos naiset eivät olisi niin mustasukkaisia. Jos mies alkaa seurustelemaan se nainen näkee kaikki muut naiset henkilöinä kenen kanssa mies pettää häntä. Itsellä yksikään seurustelu kumppani ei ole hyväksynyt naispuolisia ystäviä ja jokainen on syyttänyt että olen pettänyt häntä ystävieni kanssa. Tuo naisten mustasukkaisuus on johtanut siihen että miehillä ei oikein voi olla naisia ystävinä

Vierailija
706/821 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Treffikumppanilta ei kannata odottaa "kaveruutta"; jos on esimerkiksi tapaillut ja treffaillut miestä, joka on jo ihastunut naiseen, mutta nainen ei tunne vastaavanlaista kipinää, vaan haluaisi tapailla tätä mukavalta vaikuttavaa miestä ihan kaverimielessä. Tämä luo epäreilun tilanteen. Jos voi olla varma siitä, että miehelläkään ei ole mitään ihastusta tai vastaavaa, on asia silloin ihan OK, mutta tästä ei voi olla varma.

Treffipalstoilla on ihmisiä, jotka etsivät kumppania, parisuhdetta, rakkautta. Jos törmäät mielenkiintoiseen ihmiseen vaikkapa treffipalstalla, voit toki ottaa yhteyttä, mutta kertoa heti ensimmäisessä viestissä, että olisit kiinnostunut hänestä mahdollisesti kaverina (esimerkiksi yhteisen harrastuksen parissa). 

Jos tapailet henkilöä, joka selvästi on ihastunut sinuun / kiinnostunut sinusta yksipuolisesti, ja haluat tätä henkilöä kaveriksi, toimit kuin vedättäjä.

AP ja muut naiset: jos etsitte ystävää tai kaveria, etsikää ystävää tai kaveria sellaisista ihmisistä, joita haluatte ystäväksi/kaveriksi, ja jotka haluaisivat teidät ystäväksi/kaveriksi.

Jos etsitte parisuhdetta, etsikää parisuhdetta sellaisten ihmisten joukosta, jotka kiinnostavat teitä siinä mielessä. Älkää etsikö näistä ihmisistä kaveria. Se on yhtä tyhmää kuin yrittää saada kaveripiiristä väenväkisin parisuhdetta.

Ihastuuko siis ihan jokaiseen naiseen? Minä ymmärrän ettei halua olla ystävä jos on hirveän ihastunut, mutta en sitä että ihastuu ihan jokaiseen naiseen, aika epätoivoista. Jos on treffattu kerran niin hetikö on rakastunut niin ettei ystävyys enää onnistu?

Vierailija
707/821 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo onnistuisi jos naiset eivät olisi niin mustasukkaisia. Jos mies alkaa seurustelemaan se nainen näkee kaikki muut naiset henkilöinä kenen kanssa mies pettää häntä. Itsellä yksikään seurustelu kumppani ei ole hyväksynyt naispuolisia ystäviä ja jokainen on syyttänyt että olen pettänyt häntä ystävieni kanssa. Tuo naisten mustasukkaisuus on johtanut siihen että miehillä ei oikein voi olla naisia ystävinä

Tuota en usko, vaikka ehkä minun pitäisi, koska olen sinkkumies, ja olen aina ollut sinkku ja ikää minulla on jo noin 40 vuotta. Mutta parisuhteen asemasta sen sijaan olen onnistunut saamaan itselleni sekä kavereita että ystäviä niin miehsitä kuin naisista. -Viime vuosina olen havahtunut myös siihen, että muun ohessa minun on toisinaan nähtävä hieman -enemmän ja vähäemmän - vaivaakin sen eteen, että saatan pitää kaveri ja ystävyyssuhteeni vastavuoroisina. 

En olisi valmis pariuhteeseen, jossa nainen vaatisi minua päättämään kaikki kaveruus ja ystävyys -suhteeni vastakkaisen sukupuolen edustajien kanssa. Vai miten kukaan voi olla parisuhteessa ihmsien kanssa, jonka käytökseen ei luota? - Käytökseen e. siihen, että osaa ja kykenee olemaan muiden kanssa? - Kovin on yksinertainen ihminen jos pitää vastakkaista sukupuolta ainoastaan enemmän tai vähemmän potentiaalsiena seksikumppanina.

Sen sijaan joskus omassa rajallisessa ja verraten hyvin ahtaassakin mielessäni on käynyt, että onko yksi syy iki-sinkkuuteni se, että olen (a) yleisesti melko tyytyväinen elämääni (b) olen jollain lailla tullut liian itsenäiseksi.

Vaikka haluan uskoa ja unelmoida, että kumppanin kanssa elämäni saattaisi olla rikkaampaa, niin sellaisia asioita tai puuhia ja askareita ja mitä näitä nyt on, joihin nimenomaisesti tarvitsisin itselleni parisuhdekumppanin on loppuviimein erinomaisen vähän. Itseasiassa ei tule äkkiseltään mieleeni ainoatakaan.

On jopa typerryttävää ajatella, että minulla olisi jokin oikeus vaatia ja odottaa (ja vaatia) jotain vallan erityistä ja ihmeellsitä kumppaniltani sellaista,. jota en pystyisi tarjoamaan, ainakin suunnilleen samantapaisesti hänelle itse.

Mutta totta on, että paljossa olen enemmän kiitolline ja onnellinen siitä, että minulla on ja on ollut muita läheisiä ja arvokkaita ihmissuhteita naisten kanssa vaikka se yksi ja erityine puuttuu j aon puuttunut rinnaltani. Ei tämä tilanteeni ole ollut mikään tavoite tai päämäärä. Näin nyt vain on käynyt. Huomaan kyllä, että kun ikävuosia on tullut vuosi-vuodelta lisää niin itseeni on piirtynyt hieman itseriittosia ja kenties itsekkäitäkin tapoja. Itseriittoisuuden keskellä mieleeni työntyykin yhä useammin ajatus siitä, että mitä oikeastaan menettäsin, jos eläisin ja olsin loppuikänikin sinkkuna?      

Vierailija
708/821 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta jos mies ei sillä hetkellä seurustele, niin eihän siitä kaveruudesta sitten mitään mustasukkaisuutta seuraa. Ja jos kerran kaveruudella kuitenkin on osittain vain tuollainen välinearvo, niin arvioi sitten tilannetta uudestaan, kun se tyttöystävä löytyy. Eli ihan tekosyy tuo, että "ei voi sinkkuna olla naisen kanssa kaveri (vaikka sitä kautta voisi tutustua muihinkin naisiin), koska jotkut naiset ovat suhteissa mustasukkaisia".

Vierailija
709/821 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana surullisen miesvaltaisella alalla oli vuosien saatossa mukavaa istua muutaman naisen kanssa lounailla ja luennoilla kahden. Ehkä kaveruudet olivat hieman liian ohuita sopiakseen tämän ketjun aiheeseen. Mutta kyllä tällöin hakeuduin naisten seuraan suurelta osin siksi, että hyvin monet naiset nyt ovat viehättäviä ja ihania - asia joka vain korostuu miesvaltaisessa yhteisössä. Ja silti en osannut kohdistaa kovin kiihkeitä ajatuksia yhteenkään opiskelijanaiseen erityisesti, vaikka olin yleisesti melkoisessa seksuaalisessa puutteessa.

Kyllä ihmisen pään sisältä voi löytyä ristiriitainen ajatusmaailma tai ainakin monimutkaisia tarpeita. 

Vierailija
710/821 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hyötyä sinusta olisi ? Päinvastoin olisit aina vinkumassa renkaan vaihtoa autoon ja milloin mitäkin. Olet täysin hyödytön "ystävänä". Onneksi miehet tajuavat panostaa oikeaan naiseen.

Vierailija
711/821 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihastuuko siis ihan jokaiseen naiseen? Minä ymmärrän ettei halua olla ystävä jos on hirveän ihastunut, mutta en sitä että ihastuu ihan jokaiseen naiseen, aika epätoivoista. Jos on treffattu kerran niin hetikö on rakastunut niin ettei ystävyys enää onnistu?

Suurin osa miehistä ihastuu naiseen jo pelkän kuvan perusteella.

Vierailija
712/821 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mutta jos mies ei sillä hetkellä seurustele, niin eihän siitä kaveruudesta sitten mitään mustasukkaisuutta seuraa. Ja jos kerran kaveruudella kuitenkin on osittain vain tuollainen välinearvo, niin arvioi sitten tilannetta uudestaan, kun se tyttöystävä löytyy. Eli ihan tekosyy tuo, että "ei voi sinkkuna olla naisen kanssa kaveri (vaikka sitä kautta voisi tutustua muihinkin naisiin), koska jotkut naiset ovat suhteissa mustasukkaisia".

Miksi tuhlata aikaa ja vaivaa asiaan joka on mahdollisesti tuhoon tuomittu jos ihastuu naiseen joka paljastuu mustasukkaiseksi?

Vierailija
713/821 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kun "rakkaat" mammat se on sillä tavalla, että naisessa tärkeintä on pllu. Lets face the facts. Ei teillä oikein ole muuta annettavaa näin miehen näkökulmasta. No "arvon" mamoilla ei välttämättä edes sitäkään.

Vierailija
714/821 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano nyt vielä, että haet juttuseurasi panosovelluksesta.

Vierailija
715/821 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tuhlata aikaa ja vaivaa asiaan joka on mahdollisesti tuhoon tuomittu jos ihastuu naiseen joka paljastuu mustasukkaiseksi?

Siis kenen ajattelet mahdollisesti olevan mustasukkainen? Jos tässä varsinaisena tarkoituksena on naisen tai seksin saaminen, niin mitä väliä sillä on, onko nainen tai naisen ystävä mustasukkainen? Sittenhän se ystävyys ei kiinnosta miestäkään enää, kun nainen on jo saatu suhteeseen tai seksiin, kumpaa nyt mies sitten halusikaan. Joten sittenhän ei mustasukkaisuudesta ole mitään varsinaista haittaa. (Paitsi tokihan mustasukkaisuus on ikävä piirre ihmisessä aina, eli en nyt sitä tarkoita...)

Vierailija
716/821 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa miehistä ihastuu naiseen jo pelkän kuvan perusteella.

Tai ”moi” -viestin.

Vierailija
717/821 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kokenut miesten puolelta sellaista lähestymistä että he haluavat olla vain kavereita vaikka itse olisin halunnut jotain muuta. Olen ihan tavallisen ok näköinen ja muutenkin ok. Minun puolestani he saavat kaveerata ihan keskenään.

Vierailija
718/821 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika usein käy niin, että kun mies ei kelpaa yhdelle naiselle niin ei se kelpaa niille kaveriporukan muillekaan naisille. Koska, jos nainen ei pääse miesvalinnallaan kilpailemaan tai herättämään kateutta niin siltä kuivuu torttu.

Vierailija
719/821 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on kyllä melkoiset ihmissuhdeasiantuntijat neuvomassa :D

Jokainen on oman itsensä ihmissuhdeasiantuntija.

Vierailija
720/821 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tämä jo täällä lukee, mutta AP:llä on aika pirun itsekäs lähtökohta ihmissuhteisiin. Jos hän tapaa miehen, jota ei halua suhteeseen, mutta haluaa ystäväksi niin mistä ihmeestä tulee se ajatus, että miehen pitäisi jäädä siihen tilanteeseen miellyttämään AP:tä riippumatta siitä, mikä miehen oma tahto on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä seitsemän