Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi sinkkumiehelle ei kelpaa naisen ystävyys?

Vierailija
12.02.2022 |

Monta kertaa on käynyt niin, että olen tavannut jotain miestä ihan kaverimeiningillä ja ollaan käyty kahvilla/syömässä, mutta mies yrittää hivuttaa tuttavuutta fyysisemmäksi. Kun en lämpene millekään seksille tai parisuhteelle, mies lopettaakin sen aiemmin kivan chattailyn ja muun juttelun kokonaan. Miksi?!?

Kommentit (821)

Vierailija
681/821 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On koomista ajatella, että mies voisi olla vain kaveri naisen kanssa.

Vierailija
682/821 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin yksinkertaista miksi kahden vastakkaista sukupuolta olevan on vaikea säilyttää platonista ystävyyttä jos esim. nainen miellyttää sen kaverimiehen silmää myös siinä mielessä.

Mies tavallaan tekee kaiken työn turhaan, viettää aikaa naisen kanssa, käy kahvilla, kuuntelee ja keskustelee syvällisiä ja on tukena kun tai jos tukea tarvitaan.

Sitten joku kaunis päivä toinen mies hyppää kuvioon mukaan, vie naiselta jalat alta ja korjaa työn hedelmät talteen saamalla lopulta pillua.

Yksinkertaista, ei kukaan halua kylvää satoa vain jotta naapuri voi korjata sen elosuojaan nenäsi edestä.

En tajua yhtään tätä esimerkkiä. Eikö tuo kauniina päivänä ilmestyvä toinen mies tee ihan itse "työnsä", vai miten se naisen kaveruus Paavon kanssa mitenkään edistää sitä että Heikki pääsee sänkyyn?? Selittäkää nyt joku että mikä logiikka tässä oikein olevinaan on.

Älä vaivaa mieltäsi moisella höperöinnillä. K.o. Paavon mielestä naisen seurassa oleminen on rankkaa työtä sinällään. Ainoa motivaattori työhön on mahdollinen pesän saanti. Ei kukaan nainen halua tuollaista miestä! Tajuaisi nyt jo itsekin.

Ei se mies ääneen naiselle sitä toitota kuten luulette. Työ jatkuu.

Jos jonkun seura tuntuu työn teolta, hän ei ole oikea ihminen sinulle.

Ehkä ihmissuhteet eivät sovi sinulle ollenkaan.

Minä pidän keskusteluja naisen kanssa treffeillä naisen lämmittelynä, joka johtaa lähitulevaisuudessa suhteeseen tai ainakin seksuaaliseen toimintaan naisen kanssa. Jos en ole seksuaalisesti kiinnostunut naisesta, niin en lähde tällaisen naisen kanssa treffeille ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/821 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tämä asia ei tule muuttumaan. Jos olet käynyt treffeillä miehen kanssa, joka on jo ihastunut sinuun ja haluaa kanssasi seksiä, suhde ei enää palaudu kaveruudeksi.

Vierailija
684/821 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saa paljon seksiä, niin mies voi helposti olla naisen kaveri. Mutta suurin osa sinkkumiehistä haluaa naiskavereilta seksiä ja ystävyys ei välttämättä ole vilpitöntä.

Siltikin tullaan siihen kysymykseen, että mitä hyötyä siitä kaverinaisesta on miehelle? Aikaa on rajallinen määrä ja minulla ainakin on järkevämpääkin tekemistä kuin hengailla kaverinaisen kanssa. Eri asia olisi jos nainen olisi ulkomaalainen, niin silloin voisi samalla harjoitella vieraan kielen puhumista. Siitä olisi konkreettisesta hyötyä.

Vietätkö yleensäkään aikaa ihmisten kanssa? Jos et niin ei sitten mitään.

Vietän aikaa sellaisten naisten kanssa, joilta saan seksiä. En tarvitse tämän lisäksi enää muita naisia :)

Kuulostat sovinistilta ja seksistiltä pahimmasta päästä. Toisaalta käytännössä et siis vietä aikaa naisten kanssa.

Tottakai mies haluaa palkita sellaiset naiset, jotka suostuvat seksiin hänen kanssaan.

Korjaan puolestasi, kun et itse näytä muistavan oikeaa persoonamuotoa:

Tottakai minä haluan palkita sellaiset naiset, jotka suostuvat seksiin kanssani.

Kerro että korjailet myös naisten yleistäviä tekstejä?

-ohis

Vierailija
685/821 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen ei pysty tarjoamaan kaverina mitään mitä mies ei saisi miespuolisilta kavereiltaan. Päinvastoin. Kaveruussuhde miehen ja naisen välillä on mahdoton ellei mies ole homo.

Vierailija
686/821 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on jännä kun miehet hakevat kaveruutta ja ystävyyttä, mutta sitten kaveruus ei kelpaakaan. Ehkä kannattaisi olla rehellinen ja sanoa etsivänsä seksiä, mutta olettavansa sen onnistuvan paremmin kaveruuteen naamioimalla.

Hei sinä korjaileva pikkunarttu: kuinka muotoilisit tämän?

Vierailija
687/821 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos saa paljon seksiä, niin mies voi helposti olla naisen kaveri. Mutta suurin osa sinkkumiehistä haluaa naiskavereilta seksiä ja ystävyys ei välttämättä ole vilpitöntä.

Siltikin tullaan siihen kysymykseen, että mitä hyötyä siitä kaverinaisesta on miehelle? Aikaa on rajallinen määrä ja minulla ainakin on järkevämpääkin tekemistä kuin hengailla kaverinaisen kanssa. Eri asia olisi jos nainen olisi ulkomaalainen, niin silloin voisi samalla harjoitella vieraan kielen puhumista. Siitä olisi konkreettisesta hyötyä.

Vietätkö yleensäkään aikaa ihmisten kanssa? Jos et niin ei sitten mitään.

Vietän aikaa sellaisten naisten kanssa, joilta saan seksiä. En tarvitse tämän lisäksi enää muita naisia :)

Kuulostat sovinistilta ja seksistiltä pahimmasta päästä. Toisaalta käytännössä et siis vietä aikaa naisten kanssa.

Tottakai mies haluaa palkita sellaiset naiset, jotka suostuvat seksiin hänen kanssaan.

Korjaan puolestasi, kun et itse näytä muistavan oikeaa persoonamuotoa:

Tottakai minä haluan palkita sellaiset naiset, jotka suostuvat seksiin kanssani.

Tämä palkitsemis juttu on mielestäni ihan käsittämätön, ei kaveruuteen eikä ystävyyteen kuulu normaalissa toiminnassa palkitseminen. Palkitsemalla mies siis ostaa seksiä.

No kai jokainen on auttanut muutossa, eikä se ole tavatonta, että muutoapu saa ruuan tai jotain, mutta se on mielestäni vain hyvää käytöstä.

Olet ymmärtänyt väärin. Mies haluaa palkita seurustelukumppaniaan kokonaisvaltaisesta suhtautumisesta miehiin eli siis nainen ei jaa miehiä ystävämiehiin ja panokaverimiehiin.

Vierailija
688/821 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen noin 40+ vuotias heteromies. En ole eläessäni ollut parisuhteessa  tai harrastanut seksiä naisen (, enkä miehen) kanssa. En tiedä mitä teen oikein (tai väärin) kun en eläessäni ollut parisuhteessa, silti minulla on niin miehiä kuin naisia sekä kavereina että ystävinä. Olen aina hämmästynyt kun luen kirjoituksia, joissa kirjoittaja (luullakeni useammin nainen) kertoo, miten ei kelpaa toiselle (luultavasti useammin miehelle) kuin seksikumppaniksi. Itselläni täytyisi tapahtua paljonkin, ennenkuin saattaisin edetä harrastamaan seksiä naisen kanssa.  Sen sijaan olen päässyt (en siis joutunut) vaan päässyt ja saanut mahdollsiuuksia tehdä ja  harrastaa nais(t)en kanssa hyvin paljon kaiken näköistä muuta.

Hämmentää kun moni pitää miehiä niin yksinkertaisina, että olisivat aina valmiita seksiin. Ja ellei olisi niin miehessä olisi epäilemättä jotain vikaa tai puutetta. -Tai ehkä sitten itselläni on  jokin erityinen puute tai vika kun oeln onnistunut saamaan naisista kavereita ja ystäviä mutta en parisuhdekumppania tai seksipartneria.

Olen käynyt treffeillä naisten kanssa. - Joidenkin kanssa useammankin kerran. En tiedä kumpi on ollut yllättävämpää kun jotkut eivät siis kaikki mutta jotkut ovat halunneet tietää parisuhdehistoriastani, niin kun olen suoraan kertonut, että en ole eläessäni ollut parisuhteessa, niin en tiedä kumpi on ollut yllttävämpää tämän tiedon kuuluminen vai ne erilaiset reaktiot, joita olen saanut tämän jälkeen seurata. - Suurin osa on aika yllättynyneitä. Osa halunnut varmistaa, olenko oikeasti homoseksuaali tai kenties bi-seksuaali? tai olenko uskossa? - Tai onko korvavälini varmasti kunnossa, vai millaisia mielialalääkkeitä käytän. - Aika suoria piikkejä, jotka on välillä vihlaisseet aika pahasti 

Tiedostan erinomaisen hyvin, että omaa "kokemattomuuttani" ei kannata mainostaa tai alleviivata sen kummemmin.  En toisaalta tiedä miksi niin tekisin. - Joidenkin mielestä sinkkuna olo on korkeintaan puolinaista elmäisenarvo nousisi vasta sitten arvokkaaksi kun on (tai tiettävästi on ollut) parisuhteessa. - Itse olen oppinut elämään sinkkuna; enimmäkseen nauttimaankin ja iloitsemaankin siitä. Varon ajattelemasta, että elämä parisuhteessa naisen kanssa tai vasta neitsyyden korjaan poikuuden menettämien tekisi minusta arvokkaamman. Totta kai jos saisin mahdollisuuden elää parisuhteessa, niin haluaisin kokea sen parempana vaihtoehtona kuin jatkamsien sinkkuna. - Koska ei parisuhteen jatkolle luvanne hyvää, jos jatkaisi vertailua miten olisi paremmin jos vain olisi sinkku; Molemmissa on puolensa.  

Miksi seksikokemukset nais(t)en tekisi minust paremman? Mistä kukaan edes erottaisi seksikokemuksieni määrän? En minä ainakaan kenenkään tällaisten kokemuksien määrää erota. Ja mitä tällaisillä tiedoilla edes tekisin? - Pitäsikö kokea alemmuutta?  - Tai kenties suorituspaineita, että mitä jos vielä joskus pääsenkin tilanteeseen, että etenenen jonkun kanssa yhteisestä halusta ja toiveeta kuin jonkun maagisen taian ohjaaman harrastamaan tai ainakin tapailemaan, jotain jota saattais luonnehtia seksiksi. Olen jo ni-in vanha, että pidän täysin luonnollisena, että tällöin mahd. kumppanini olisi minua kokeneempi. Mutta niin kai se monesti on muutoinkin.

Joku voi väittää, ihan perustellutsi, että vuodet sinkkuna ovat tehneet minusta itseriittosien ja itsekkään. -Ehkä näin väittäessään ei ihan väärässä ole. Toisaalta onko yhtä oikeutettua sanoa, että parisuhteessa olevasta on tullut toisesta riippuvainen ja elämään yksin.

Vierailija
689/821 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä lisäarvoa naiselle on siitä että hänellä on mies ystävänä?

Miehellekö nainen sitten itkee parisuhteensa ongelmia? Tai kertoo mitä lapset puuhasivat? Kuinka "se" taas kutisee hiivatulehduksen vuoksi?

Mitä naiset kuvittelevat saavansa siitä että heillä on mies ystävänä?

Ystävyyttä toisen ihmisen kanssa.

Miksi sen pitää olla (sinkku)mies joka on (ollut) naisesta kiinnostunut?

Kyllä minusta tuntuu aika loukkaavalta, jos miehelle kyllä kelpaisi jalkovälini ja parisuhde, mutta muuten hän ei näe minulla ihmisenä ja ystävänä yhtään mitään annettavaa.

En ole koko ketjua lukenut, mutta itse ymmärrän todella hyvin, että ei voi tai halua jatkaa ystävänä/kaverina, jos itse on ihastunut. Ihastuksesta ei pääse välttämättä eroon, jos koko ajan näkee toista. Se ylläpitää turhia toiveita. Jos on yksipuolisesti ihastunut, on vain fiksua ottaa etäisyyttä, koska yksipuolinen ihastus täytyy keinolla millä hyvänsä saada laantumaan, jotta voi jatkaa elämäänsä ja on esim. myöhemmin mahdollista kiinnostua jostain uudesta ihmisestä.

Olen itse nainen, ja olen kokenut sen, että kaikki tekemisissä oleminen ihastuksen kanssa aiheuttaa vain sen, että ihastuksen loppuminen siirtyy kuukausilla eteenpäin. Olen itse ollut rakastunut naiseen ja kesti kauan päästä siitä yli. Joka kerran kun näin hänet, valtava ihastus ja himo palasivat hyökynä takaisin. Lopulta ainoa asia, mikä auttoi, oli se, etten enää nähnyt häntä missään, en ollut millään lailla tekemisissä.

Ystävyys on aina positiivinen asia, mutta kyseessä ei ole ystävyys, jos siinä on taustalla jotain sellaisia jännitteitä kuin yksipuolinen ihastus ja pakit. Näin ainakin, jos toinen on ollut oikeasti kiinnostunut ja ihastunut. Toki, jos on vain pintapuolisesti "vähän mieltynyt" toisen ulkonäköön ja puolihuolimattomasti kokeilee kepillä jäätä, voi toki pakkien jälkeen ajatella, että "no ihan sama, riittäähän meressä kaloja". Mutta voimakkaamman ihastuksen kohdalla on vähän toisin.

Vierailija
690/821 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin naiiveja nämä ap:n kaveritoiveet. Ei siitä vaan mitään tule, jos mies haluaa ihan luonnollisesti ja normaaliin tapaan seurustelua ja seksiä.

Kyllä minä ymmärrän aloittajaa siinä mielessä, että eihän kaikkien kanssa, joita tapaa, voi haluta seksiä vain sillä perusteella, että he ovat riittävän viehättäviä. Jos mies esim. seurustelee ja seksiä on saatavilla yllin kyllin, eikä se ole koko ajan mielessä, tarkoittaako se, että mies yksinkertaisesti ohittaa kaikki muut tapaamansa naiset ihmisinä täysin? 

Vierailija
691/821 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko se vailla muuta kuin ystävyyttä.

Vierailija
692/821 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se miehelle aika henkilökohtainen loukkaus, ettet halua häntä seksuaalisesti. Mieti nyt omalle kohdalle miltä tuntuisi. Ei kukaan halua kuulla sellaista, että toinen pitää häntä epäviehättävänä. Tämän takia mun mielestä tuollaiset kaverijutut ovat ihan tekopyhiä ja ajanhukkaa.

Ai niin joo, olinkin jo unohtanut, että mies haluaa seksuaalisesti kaikkia paitsi niitä, jotka ovat hänestä jotenkin erityisen ällöttäviä tai vastenmielisiä.

Vierailija
693/821 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin naiiveja nämä ap:n kaveritoiveet. Ei siitä vaan mitään tule, jos mies haluaa ihan luonnollisesti ja normaaliin tapaan seurustelua ja seksiä.

Kyllä minä ymmärrän aloittajaa siinä mielessä, että eihän kaikkien kanssa, joita tapaa, voi haluta seksiä vain sillä perusteella, että he ovat riittävän viehättäviä. Jos mies esim. seurustelee ja seksiä on saatavilla yllin kyllin, eikä se ole koko ajan mielessä, tarkoittaako se, että mies yksinkertaisesti ohittaa kaikki muut tapaamansa naiset ihmisinä täysin? 

Mies kun seurustelee naisen kanssa se nainen näkee kaikki muut naiset kilpailijoinaan eikä siedä niitä miehen elämässä niin useammat miehet voivat olla vain yhden naisen kanssa kerrallaan. Miehet kun eivät hyväksytysti voi pyörittää montaa naista yhtä aikaa niin kuin naiset voivat pyörittää useampaa miestä

Vierailija
694/821 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten kannattaa olla ystävä vain hyvännäköisten miesten kanssa. Todennäköisesti mies saa paljon pillua muutenkin, joten ei tarvitse jokaiselta anella. Ja jos naisella tulee mieli saada munaa, niin sitä on lähellä tarjolla.

Vierailija
695/821 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on kyllä melkoiset ihmissuhdeasiantuntijat neuvomassa :D

Vierailija
696/821 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva nainen lähtee pilkille, metsästämään, tai lätkämatsiin. On toki niitäkin, mutta ei aivan lähitienoilla ole tullut ystävystyttyä sellaisten kanssa.

Vierailija
697/821 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset eivät (useinkaan) tunnu ymmärtävän yhtä, ilmiselvää asiaa?

Treffikumppanilta ei kannata odottaa "kaveruutta"; jos on esimerkiksi tapaillut ja treffaillut miestä, joka on jo ihastunut naiseen, mutta nainen ei tunne vastaavanlaista kipinää, vaan haluaisi tapailla tätä mukavalta vaikuttavaa miestä ihan kaverimielessä. Tämä luo epäreilun tilanteen. Jos voi olla varma siitä, että miehelläkään ei ole mitään ihastusta tai vastaavaa, on asia silloin ihan OK, mutta tästä ei voi olla varma.

Älyättekö, että kavereita ei etsitä esimerkiksi treffipalstoilta? 

Treffipalstoilla on ihmisiä, jotka etsivät kumppania, parisuhdetta, rakkautta. Jos törmäät mielenkiintoiseen ihmiseen vaikkapa treffipalstalla, voit toki ottaa yhteyttä, mutta kertoa heti ensimmäisessä viestissä, että olisit kiinnostunut hänestä mahdollisesti kaverina (esimerkiksi yhteisen harrastuksen parissa). 

Jos tapailet henkilöä, joka selvästi on ihastunut sinuun / kiinnostunut sinusta yksipuolisesti, ja haluat tätä henkilöä kaveriksi, toimit kuin vedättäjä.

AP ja muut naiset: jos etsitte ystävää tai kaveria, etsikää ystävää tai kaveria sellaisista ihmisistä, joita haluatte ystäväksi/kaveriksi, ja jotka haluaisivat teidät ystäväksi/kaveriksi.

Jos etsitte parisuhdetta, etsikää parisuhdetta sellaisten ihmisten joukosta, jotka kiinnostavat teitä siinä mielessä. Älkää etsikö näistä ihmisistä kaveria. Se on yhtä tyhmää kuin yrittää saada kaveripiiristä väenväkisin parisuhdetta.

Vierailija
698/821 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta se ei tarkoita sitä, että esimerkiksi ap:n olisi järkevää vaatia kaveruutta kaikilta niiltä miehiltä, joiden kanssa käy treffeillä. Ei käsittääkseni seurusteleva mies lähde ap:n kanssa treffeille tai ap halua mennä treffeille seurustelevan miehen kanssa?

Mies, joka on sinkku ja etsii elämänsä naista, ei ohita kaikkia kohtaamiaan naisia ihmisinä. Mutta hän voi - mielestäni oikein hyvin perustein - ohittaa elämästään sellaiset naiset, jotka eivät tunne häneen vetoa, mutta joihin hän itse tuntisi vetoa ja joista hän olisi kiinnostunut romanttisesti. 

Vierailija
699/821 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyl mulle kelpais nainen kaveriksi ja onhan niitä. Okei mulla yks naiskaveri ilmoitti suoraan et on aina rakastanut mua kun erosin avokista. Mut mun tunteet oli kaverilliset vaan. Ja siis moni nainen on hyvää juttu seuraakin ja kivaa seuraa ilman seurusteluakin.

Vierailija
700/821 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin, että onko keskimääräinen mies mieluummin täysin yksin kuin rupeaisi naisen kaveriksi. 🤔

Ymmärrän kyllä, jos aikuisena ei enää välitä hankkia uusia kavereita sen koommin miehistä kuin naisista. Mutta jos ihminen on sinkku ja ehkä täysin ilman kavereita, eikö hän silti haluaisi kaveerata jonkun naisen kanssa? Olettaen, että heillä olisi jotain yhteisiä puheenaiheita ja kiinnostuksia.

Naisena minulle kyllä kävisi. Enkä haikailisi siitä romanttista suhdetta, jos miestä ei kiinnosta. Eikä välttämättä minuakaan, sillä vaikka olisin ypöyksin, seksi tai parisuhde edellyttäisi oikeaa vetovoimaa. Ilman sitä, kaverisuhde riittää.

Vai onko niin, että naiseton, kaveriton mies ei kykenisi kaveriuteen naisen kanssa? Miehen kanssa voisi olla kaveri.

(Tuntuu, että keskustelu kiertää samaa kehää....)

Ei tämä kierrä mitään kehää.

Miehillä on naiskavereita aivan yhtä paljon kuin naisilla mieskavereita.

Viihdyn itsekin naisten kanssa oikein hyvin kavereina. Myös seuraa etsivillä sinkkumiehillä on useimmiten naiskavereita (moni mies tosin - yllättävää kyllä - kieltää tämän, vaikka heillä olisikin naiskavereita; miehet usein ikään kuin ohittavat, että nämä kaverit ovat naisia, ja pitävät heitä esimerkiksi "yhtenä jätkistä").

Sen sijaan kyse on nyt lähinnä siitä, onko treffeillä kovinkaan järkevää ehdottaa vastapuolelle "pelkkää kaveruutta". Minusta se ei ole järkevää eikä edes hyvien tapojen mukaista. Jos treffit eivät johda molemminpuolisen kiinnostuksen heräämiseen, on parasta päästää silloin tuosta toisesta ihmisestä irti, jotta hän voisi käsitellä rauhassa tilanteen eikä mahdollisesti elättelisi turhia toiveita.

Kavereita saa helpommin kuin parisuhteen. Ja olen vahvasti sitä mieltä, kavereita pitää etsiä eri tilanteista ja eri tavalla kuin potentiaalisia seurustelukumppaneita. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yhdeksän