Miksi sinkkumiehelle ei kelpaa naisen ystävyys?
Monta kertaa on käynyt niin, että olen tavannut jotain miestä ihan kaverimeiningillä ja ollaan käyty kahvilla/syömässä, mutta mies yrittää hivuttaa tuttavuutta fyysisemmäksi. Kun en lämpene millekään seksille tai parisuhteelle, mies lopettaakin sen aiemmin kivan chattailyn ja muun juttelun kokonaan. Miksi?!?
Kommentit (821)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni tämän keskustelun naisista haluaisi olla kaveri miehen kanssa keneltä on saanut jo pakit kun tunteilleen ei saa vastakaikua?
Hemmetin hyvä kysymys!
Minä. Yleensä nimittäin ihastun oikeasti kiinnostaviin ihmisiin, en ”kunhan vaan johonkin mieheen”.
Eri asia tietysti sitten, jos on jo ehtinyt olla läheisyyttä, pussailua ja jopa seksiä, ja mies vasta sitten ilmoittaa että tämä on ollut hänen puoleltaan vain ystävyyttä. Näin minulle on kerran käynyt, ja itselleni taas fyysinen läheisyys ei kuulu ystävyyteen millään tavalla. Tämä ”ystävyys” ei jatkunut.
Vierailija kirjoitti:
Miehet haluaa sellaisen naisen, joka suostuu seksiin. Vasta sen jälkeen voi olla kyseisen naisen kaveri. Muuten se on miehen hyväksikäyttöä. Mies tekee tällöin työtä ja joku muu mies korjaa hedelmät.
Tässä taidetaan ymmärtää nyt ystävyys väärin.
Tietty fwb on erikseen.
Itselläni on ollut useitakin miespuolisia ystäviä nuorena. En yleisesti ollut se tyttö, ketä miehet olisivat osanneet katsoa toisin. Olin yksi tyypeistä..
Aikuistuttua ja yli kolmekymppisestä lähtien ikä on kohdellut minua hyvin, minkä vuoksi myöhemmät kaverimiehet ovat harmitelleey, etteivät ottaneet minua aiemmin. Sinällään outoa, koska vapaa nainen ei ole otettavissa vaan vaatii myös naisen suostumuksen suhteeseen tai seksiin. Mielestäni oli parempi niin, koska en myöskään itse ollut ihastunut kaverimiehiin.
Nykyisen puolison tavattuani tiesimme heti, mistä on kyse. Emme ole kiirehtineet edes naimisiin saakka, mutta kyllä tässä elämänlumppanuudesta on kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saa paljon seksiä, niin mies voi helposti olla naisen kaveri. Mutta suurin osa sinkkumiehistä haluaa naiskavereilta seksiä ja ystävyys ei välttämättä ole vilpitöntä.
Siltikin tullaan siihen kysymykseen, että mitä hyötyä siitä kaverinaisesta on miehelle? Aikaa on rajallinen määrä ja minulla ainakin on järkevämpääkin tekemistä kuin hengailla kaverinaisen kanssa. Eri asia olisi jos nainen olisi ulkomaalainen, niin silloin voisi samalla harjoitella vieraan kielen puhumista. Siitä olisi konkreettisesta hyötyä.
Vietätkö yleensäkään aikaa ihmisten kanssa? Jos et niin ei sitten mitään.
Vietän aikaa sellaisten naisten kanssa, joilta saan seksiä. En tarvitse tämän lisäksi enää muita naisia :)
Kuulostat sovinistilta ja seksistiltä pahimmasta päästä. Toisaalta käytännössä et siis vietä aikaa naisten kanssa.
Tottakai mies haluaa palkita sellaiset naiset, jotka suostuvat seksiin hänen kanssaan.
Korjaan puolestasi, kun et itse näytä muistavan oikeaa persoonamuotoa:
Tottakai minä haluan palkita sellaiset naiset, jotka suostuvat seksiin kanssani.
Se on jännä kun miehet hakevat kaveruutta ja ystävyyttä, mutta sitten kaveruus ei kelpaakaan. Ehkä kannattaisi olla rehellinen ja sanoa etsivänsä seksiä, mutta olettavansa sen onnistuvan paremmin kaveruuteen naamioimalla.
Vierailija kirjoitti:
En jaksa lukea näin pitkää ketjua.
Ihan tavallisena miehenä toisin esiin yhden tärkeän seikan:
- En itse (eikä monikaan tuntemani mies) haluaisi olla naisen kanssa "vain kaveri", jos olemme tavanneet seuranhakumielessä. Se tarkoittaa sitä, että mies tuntee naiseen fyysistä vetovoimaa. Jos nainen kertoo, että haluaa olla vain kaveri, se tarkoittaa tietenkin sitä, että nainen ei tunne mieheen fyysistä vetovoimaa. Eli siis mies tuntee naiseen yksipuolisesti fyysistä vetovoimaa.
Minusta on tässä kohtaa normaalia ja järkevää todeta naiselle "hyvää loppuelämää". En haluaisi ehdoin tahdoin hengailla naisen kanssa, johon tuntisin yksipuolista vetovoimaa, tietäen, että hänen puoleltaan minua kohtaan mitään vetoa ei ole. Tämä vain aiheuttaisi ikäviä tunteita. En ymmärrä, mikä tässä on niin vaikeaa tajuta?
Jos ap haluaa mieskavereita, hänen pitäisi etsiä mieskavereita, eikä pyydellä miehiä treffien jälkeen kavereiksi. Se, jos mikä, on outoa ja itse asiassa varsin typerää ja itsekeskeistä käytöstä.
Olen nuorempana kaksi kertaa joutunut ghoustaa naisen, jossa itse olen ollut romanttisesti kiinnostunut naisesta, mutta sain pakit. Nämä naiset jäivät roikkumaan "kaverina". Heille ei millään mennyt jakeluun, että jos mies on ollut romanttisesti kiinnostunut niin sen jälkeen ei voi enää olla kaveri naisen kanssa vaan nainen on pakko unohtaa lopullisesti elämästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos saa paljon seksiä, niin mies voi helposti olla naisen kaveri. Mutta suurin osa sinkkumiehistä haluaa naiskavereilta seksiä ja ystävyys ei välttämättä ole vilpitöntä.
Siltikin tullaan siihen kysymykseen, että mitä hyötyä siitä kaverinaisesta on miehelle? Aikaa on rajallinen määrä ja minulla ainakin on järkevämpääkin tekemistä kuin hengailla kaverinaisen kanssa. Eri asia olisi jos nainen olisi ulkomaalainen, niin silloin voisi samalla harjoitella vieraan kielen puhumista. Siitä olisi konkreettisesta hyötyä.
Vietän aikaa sellaisten naisten kanssa, joilta saan seksiä. En tarvitse tämän lisäksi enää muita naisia :)
Kuulostat sovinistilta ja seksistiltä pahimmasta päästä. Toisaalta käytännössä et siis vietä aikaa naisten kanssa.
Tottakai mies haluaa palkita sellaiset naiset, jotka suostuvat seksiin hänen kanssaan.
Tottakai minä haluan palkita sellaiset naiset, jotka suostuvat seksiin kanssani.
Naiset ei tajua miesten toiminnoista mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä lisäarvoa naiselle on siitä että hänellä on mies ystävänä?
Miehellekö nainen sitten itkee parisuhteensa ongelmia? Tai kertoo mitä lapset puuhasivat? Kuinka "se" taas kutisee hiivatulehduksen vuoksi?
Mitä naiset kuvittelevat saavansa siitä että heillä on mies ystävänä?
Ystävyyttä toisen ihmisen kanssa.
Miksi sen pitää olla (sinkku)mies joka on (ollut) naisesta kiinnostunut?
Kyllä minusta tuntuu aika loukkaavalta, jos miehelle kyllä kelpaisi jalkovälini ja parisuhde, mutta muuten hän ei näe minulla ihmisenä ja ystävänä yhtään mitään annettavaa.
Miehelle se toinen rooli on loukkaava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä palkitsemis juttu on mielestäni ihan käsittämätön, ei kaveruuteen eikä ystävyyteen kuulu normaalissa toiminnassa palkitseminen. Palkitsemalla mies siis ostaa seksiä.
No kai jokainen on auttanut muutossa, eikä se ole tavatonta, että muutoapu saa ruuan tai jotain, mutta se on mielestäni vain hyvää käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin yksinkertaista miksi kahden vastakkaista sukupuolta olevan on vaikea säilyttää platonista ystävyyttä jos esim. nainen miellyttää sen kaverimiehen silmää myös siinä mielessä.
Mies tavallaan tekee kaiken työn turhaan, viettää aikaa naisen kanssa, käy kahvilla, kuuntelee ja keskustelee syvällisiä ja on tukena kun tai jos tukea tarvitaan.
Sitten joku kaunis päivä toinen mies hyppää kuvioon mukaan, vie naiselta jalat alta ja korjaa työn hedelmät talteen saamalla lopulta pillua.
Yksinkertaista, ei kukaan halua kylvää satoa vain jotta naapuri voi korjata sen elosuojaan nenäsi edestä.
En tajua yhtään tätä esimerkkiä. Eikö tuo kauniina päivänä ilmestyvä toinen mies tee ihan itse "työnsä", vai miten se naisen kaveruus Paavon kanssa mitenkään edistää sitä että Heikki pääsee sänkyyn?? Selittäkää nyt joku että mikä logiikka tässä oikein olevinaan on.
Älä vaivaa mieltäsi moisella höperöinnillä. K.o. Paavon mielestä naisen seurassa oleminen on rankkaa työtä sinällään. Ainoa motivaattori työhön on mahdollinen pesän saanti. Ei kukaan nainen halua tuollaista miestä! Tajuaisi nyt jo itsekin.
Ei se mies ääneen naiselle sitä toitota kuten luulette. Työ jatkuu.
Jos jonkun seura tuntuu työn teolta, hän ei ole oikea ihminen sinulle.
Ehkä ihmissuhteet eivät sovi sinulle ollenkaan.
Niin naiiveja nämä ap:n kaveritoiveet. Ei siitä vaan mitään tule, jos mies haluaa ihan luonnollisesti ja normaaliin tapaan seurustelua ja seksiä.
Jaa ap on näitä naisia. Vaikuttaa todella veemäiseltä ja kuivalta ihmiseltä.
Olisihan se miehelle aika henkilökohtainen loukkaus, ettet halua häntä seksuaalisesti. Mieti nyt omalle kohdalle miltä tuntuisi. Ei kukaan halua kuulla sellaista, että toinen pitää häntä epäviehättävänä. Tämän takia mun mielestä tuollaiset kaverijutut ovat ihan tekopyhiä ja ajanhukkaa.
Ketjun jamppa jolle naisen kanssa oleminen on työtä on persoonallisuushäiriöinen tai neurologisesti poikkeava. Itsereflektiokyky täysin olematon ja mt-ongelmille tyypillisesti ajattelu rajatonta, joka näkyy hyvin tuossa että puhuu itsestään koko ajan miehet-muodossa. Pershäiriöihin kuuluu se ettei oikeasti kyetä tekemään rajaa itsen ja muiden välille. Tuosta toinen hyvä esimerkki on äitihullu, joka selittää raivosta kihisten mitä hänen äitinsä milloinkin ajattelee tai ajatteli 40 vuotta sitten. Kaikki perustuen varmuuteen siitä että hänen omat kuvitelmansa äidin ajattelusta ovat itsestäänselvä totuus.
Miehen tapaaminen "kaverimeiningillä" ei sulje sitä pois että kyseinen mies mielummin harrastaisi s eksiä kanssasi. Jos muu juttelu loppuu sun s eksikiellon jälkeen niin silloinhan mies on pelkästään totuudellinen sille mitä itse haluaa. Hän ei halua kärsiä psyykkisesti siitä että joka kerta kun näette/juttelette, istuu hän puolistondikse n kanssa toivomassa s eksiä, mutta silti tietäen ettei sitä tipu. Sehän olisi sille tuskallista mentaalipuolella. Joten varjelee omaa psyykettään.
M42
Vierailija kirjoitti:
Olisihan se miehelle aika henkilökohtainen loukkaus, ettet halua häntä seksuaalisesti. Mieti nyt omalle kohdalle miltä tuntuisi. Ei kukaan halua kuulla sellaista, että toinen pitää häntä epäviehättävänä. Tämän takia mun mielestä tuollaiset kaverijutut ovat ihan tekopyhiä ja ajanhukkaa.
Tajuatko että vaikka nainen kokisi miehen viehättävänä hän ei automaattisesti halua tämän kanssa seksiä. Kuten suurin osa tässä ketjussa kirjoittavista miehistä haluaa viehättävän naisen kanssa. Naisella on yleensä muitakin vaatimuksia kun ei ole niin elimensä vietävissä että pystyy ajattelemaankin. Sehän on oma häpeäsi jos olet valmis seksiin jokaisen mielestäsi viehättävän kanssa, mutta hän ei halua sinua ja sitten koet itsesi loukatuksi. Maailma ei pyöri sinun ympärilläsi, säästyt paljolta loukkaantumiselta kun tämän ymmärrät. Ja loppuun vielä järkytys sinulle :jotkut miehetkin hakevat seksikumppanilta muitakin ominaisuuksia kuin viehättävyys. Voitko kuvitella?!
Miksi AP:lle ei kelpaa fwb miehen kanssa? Siinä olisi aitoa ystävyyttä + vähän kivaa lakanoiden välissä silloin tällöin = best of both worlds.
Hah hah, miksi haluaisin miehenä vain kaveerata oikein viehättävän naisen kanssa? Ei siitä tarvitse suuttua, että jatkaisin matkaani. Sitä paitsi etsisin vain vakavaa ja sitoutunutta suhdetta, en pelkkää seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselläni ei ole oikein energiaa olla oikeasti "haku päällä", mutta miehen kaveruus ja seura kelpaisi muuten. Olisi kivaa jutella, käydä kahvilla ja museoissa sekä keikoilla (kumpikin toki maksaa omat kulunsa). Miksi se ei kelpaa miehelle, kun se mies kuitenkin pysyy sinkkuna jopa vuodesta toiseen? Ja olen itsekin sinkku, mutta koen moraalittomaksi ruveta seksiin ym. ilman aitoa fyysistä vetoa. Miksi me kaksi sinkkua emme voi olla kavereita?
Miksi sen juttelukahvittelukaverin pitäisi sitten olla mies, jos ei ole aikomustakaan harrastaa seksiä?
Ei tarvitse olla mies, mutta itse tulen paremmin juttuun miesten kanssa. Naisiin on ihan sairaan vaikeaa tutustua ainakin pk-seudulla. Naisiin ei saa nainenkaan oikein mitään kontaktia ja he ovat jotenkin todella kiireisiä, eikä jututkaan oikein natsaa, kun itseäni ei kiinnosta jauhaa mistään parisuhdeasioista tai juoruista tai tunteista ym.
T. Ap
Jaaha, taas tällainen nainen, joka kuvittelee, että naisten keskustelut ovat juoruja ja parisuhdeasioita koskevia turhia puheita ja vain miehet muka kykenevät puhumaan muistakin aiheista. En ihmettele, jos ei ole naiskavereita.
Naisiin ylipäänsä on vaikeaa/mahdotonta tutustua pk-seudulla, mutta en jaksa sellaista, että fiksumman jutustelun jälkeen mennäänkin hetken päästä näihin salatumpiin aiheisiin. Haukotuttaa, ahdistaa jne. sellaiset.
Naiset myös harvemmin tuntevat kovin voimakasta intohimoa tieteitä kohtaan, elleivät sitten ole jollain tietyllä alalla. En myöskään oikein kelpaa naisille kaveriksi, kun olen liian nörttimäinen. En ole riittävän tavallinen ja "kanamainen".
T. Ap
Olen miesmäinen totaalinörtti nainen Helsingistä. Ikinä ei ole ollut pulaa naispuoleisista ystävistä, ja valtaosa tapaamistani kavereista on edelleen naisia. Eli taitaa olla sinulla peiliin katsomisen ja asenteen tarkastamisen paikka edessä.
Olen mies, jolla on paljon naiskavereita. Työskentelen myös naisvaltaisella alalla.
Kaverit ovat kavereita. En ole sellainen, joka tutustuu naiseen kaverina ja alkaa kehitellä romanttisia tunteita sitten ajan kuluessa. Tiedän, että tällaisiakin miehiä (ehkä naisiakin) on.
On silti itsepetosta väittää, että esimerkiksi yksien tai kaksien treffien jälkeen (jotka eivät johda naisen ihastumiseen) miehen olisi helppoa tuosta vain alkaa naisen frendiksi. Tunteita on siis jo pelissä.
Entä jos tälläkin sinkkumiehellä on jo naiskavereita? Isolla osalla tuntemiani miehiä, jotka ovat sinkkuja, on myös naiskavereita, jos miehellä ylipäätään kavereita edes on. Tietysti tunnen muutamia sellaisia miehiä, joilla ei varsinaisesti kavereita juuri edes ole, tästä syystä ei siis myöskään naiskavereita.
Kyllä sinkkumieskin osaa pitää kaverisuhteen kaverisuhteena naiseen. Esimerkiksi vaimollani oli pitkään miespuolinen kaveri, josta tuli myös minun kaverini. He viettivät paljon aikaa yhdessä ja kävivät festareilla yhdessä, jopa yöpyivät yhdessä. Tosin sitten kävi "klassisesti": mies alkoi tahollaan seurustella, eikä tämä uusi rakas sulattanut ollenkaan ajatusta naispuoleisesta kaverista, etenkään sellaisesta, jonka kanssa voi yöpyä samassa hotellihuoneessa.
Nyt vaimoni ei ole ollut kaveriinsa yhteydessä vuosiin.