Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi helvetissä joku haluaa omakotitalo nimisen työleirin?

Vierailija
12.02.2022 |

Lunta tulee, joten raskaan työvuoron jälkeen taas kotia raatamaan. Vapaillakaan et saa ottaa rennosti, vaan aina se työleiri kutsuu lumikolan, ruohonleikkurin, pensassaksien, haravan, trimmerin, plus miljoonan muun asian muodossa. Lisäksi asuminen on hemmetin kallista. En voi kuin ihmetellä niitä, jotka haluaa moisessa kalliskustanteisessa raadanan oravanpyörässä elää elämänsä.

Kommentit (455)

Vierailija
161/455 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kahdenlaisia ihmisiä - niitä, jotka haluavat vapaa-aikanaan maata sohvalla tai istua terassilla ja lipitellä kaljaa tai viiniä. Sitten on niitä, jotka tykkäävät puuhailla ja hoitaa puutarhaa jne. Jälkimmäiset viihtyvät omakotitaloissa, edelliset kerrostaloissa.

Minä rakastan pihalla puuhailua, se on niin rentouttavaa. On ihanaa istuttaa kasveja ja katsoa, miten ne kehittyvät. Ideoin ympärileni koko ajan jotain parannusta, mitä voisi muokata. Olosuhteiden pakosta olen joutunut asumaan kerrostalossa, mitä inhoan. Kun lapsi muuttaa pois kotoa, muutan mökilleni asumaan.

Vierailija
162/455 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen aina asunut keskustassa joko omassa asunnossa tai vuokralla. Nyt taas vuokralla avioeron jälkeen. Ensimmäistä kertaa ikinä olen nyt päättänyt rakennuttaa kesämökille ympärivuotiseen asumiseen sopivan omakotitalon. 

En nyt edes ajattele sitä mitenkään erityisenä työleirinä kun siellä mökillä aina on muutenkin ollut niin paljon tekemistä. Olen siis asennoitunut siihen, että omakotitalo teettää paljon työtä. Saa nähdä miten käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/455 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään se jo palkitsee että tekee ITSELLE. Mutta tilannettahan eivät neuvostokuutiovuokralaiset tajua.

Vierailija
164/455 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lumen tulolle nyt ei voi mitään eli lumitöitä on. Nurmikot, pensaat, ym. on sitten omia valintoja eikä niitäkään tarvitse joka päivä leikata.

Etelä-Suomessa tulee sen verran vähän lunta ettei joka vuosi tule kolaa otettua kertaakaan esiin.

On typerää niputtaa kaikki Suomen Omakotitalot yhden työleiri ajatuksen alle. Omakotitalo Espoon ranta- alueelta, on eri juttu, kuin omakotitalo jossain hajanaisilla heimoalueilla Pohjois suomen metsissä.

Älä nyt puhu pa*kaa. Jollet asu jossain Hangossa tai Turussa meren äärellä niin taatusti on Etelä-Suomessa tänä ja viime talvena tullut sen verran lunta, että läkähdyksiin asti on saanut kolata jos lihasvoimalla on hommat hoitanut. Toissatalvi oli käytännössä lumeton, mutta sellaiset talvet ovat jopa Etelä-Suomessa harvinaisia, ainakin vielä toistaiseksi.

Ohis, mutta meillä on lounaassa kolattavaa ajoväylää maks 10 metriä. Ei kyllä läkähdy siihen sohvaperunakaan.

Vierailija
165/455 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tosiaan köyhä elämä, jos ei sille muuta käyttöä keksi kuin pihan kolaaminen ja ruohonleikkuu.

No kerro nyt sitten mitä mielestäsi pitää tehdä että ei ole köyhä elämä.

Vierailija
166/455 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska se on omakotitalo. Oma lupa riittää kaikkeen. Tee putkiremontti tai ole tekemättä, huudata musiikkia niin kovalla kun huvittaa. Pese pyykkiä vaikka yöllä. Pidä patterit niin isolla kun kukkaro kestää. Mene omalle pihalle ja grillaa vaikka 24 tuntia. Pidä pihalla parkissa niin monta autoa, kuin perhe tarvitsee jne.

Vierailija
167/455 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lumitöitä on paljon. Asennoidun niihin tehokkaana kuntoiluna ja laitoin kuntosalijäsenyyden tauolle talveksi. Siinä tulee myös ulkoiltua yhdessä koiran kanssa, kun piha on aidattu ja se voi juosta vapaana siinä. Koira on melkoinen vahtikoira, joten kerrostalossa sen haukku häiritsisi naapureita.

Vierailija
168/455 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustaa, tavata ystäviä, harrastaa tanssia, uintia, kulttuuria. Ihan hirveää hikoilla jossain multakasassa hyttysten syötävänä. Mä vihaan pihatöitä koko sydämestäni.

Vierailija
169/455 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä ihmeen jatkuvaa raatamista omakotitalossa muka on? Ei meillä ja monella muullakaan ole. Raatamista siitä tulee jos keksimällä keksii koko ajan jotakin tekemistä. Sama juttu kesämökkien kanssa. 

Mulle omakotitalo on paras asumismuoto. Kerrostalo kaikkein pahin.

Vierailija
170/455 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asun kerrostalossa Helsingin keskustassa. Vapaa-aikanani tykkään mm. matkustella, käydä vaikka leffassa, ulkona syömässä tai uimahallissa. Kotona voin myös treenata omilla varusteilla, lukea, tehdä käsitöitä. Vapaalla saan olla todellakin vapaana, riittää, että asuntoni siivoan. Lapsuuteni vietin omakotitalossa. Vanha räyskä, jossa olisi ollut loputtomiin tuunattavaa ja jos ei muuta niin ison pihan haravoinnit, nurmikonleikkuut, kasvimaat ja lumityöt. Inhosin niitä. Minulle vapautta on, että ei tarvitse kuhkia kotona vapaalla. Ei tarvitse huolehtia jäätyykö putket, jos lähden lomalle tai sataako lunta yöllä. On kuolettavan tylsää puuhastella vain kotona vapaa-aikaansa. Niin ja se mun kerrostaloasunto maksaa yli 400 000 ja maksan siitä vain vastiketta.

Vierailija
171/455 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä asun kerrostalossa Helsingin keskustassa. Vapaa-aikanani tykkään mm. matkustella, käydä vaikka leffassa, ulkona syömässä tai uimahallissa. Kotona voin myös treenata omilla varusteilla, lukea, tehdä käsitöitä. Vapaalla saan olla todellakin vapaana, riittää, että asuntoni siivoan. Lapsuuteni vietin omakotitalossa. Vanha räyskä, jossa olisi ollut loputtomiin tuunattavaa ja jos ei muuta niin ison pihan haravoinnit, nurmikonleikkuut, kasvimaat ja lumityöt. Inhosin niitä. Minulle vapautta on, että ei tarvitse kuhkia kotona vapaalla. Ei tarvitse huolehtia jäätyykö putket, jos lähden lomalle tai sataako lunta yöllä. On kuolettavan tylsää puuhastella vain kotona vapaa-aikaansa. Niin ja se mun kerrostaloasunto maksaa yli 400 000 ja maksan siitä vain vastiketta.

Sisältyykö sähkökin vastikkeeseen?🤔

Vierailija
172/455 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sisältyykö sähkökin vastikkeeseen?🤔

Ei sisälly, mutta on niin pieni summa, että en edes ajattele moisia.

Vierailija
173/455 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumityöt teen traktorilla, samalla värkillä teen polttopuita.

Omasta maasta sipulit, kesäkurpitsat, yrtit, omenat, viinimarjat ja potut.

Rantasaunassa makeat löylyt, järvessä uintia ja vesijuoksua.

Ja omalla veneellä pääsee järvelle kalaan ja soutelemaan.

Jos ei huvita tehdä mitään, niin aina voi maata lepolassessa ja bongata pilviä.

Ja omakotitalon vierestä metsästä marjat ja kantarellit.

Oma rauha, oma tupa ja oma lupa.  

Vierailija
174/455 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mulle kerrostalo Helsingin keskustassa olisi kauhistus. Voin kyllä lomalla käydä Helsingissä ja ulkomailla isoissa kaupungeissa, mutta en haluaisi sellaisessa asua. Olen maalainen ja sellaisena pysyn, mun koti ja sydän on täällä missä olen syntynyt. Tykkään toki matkustella ja nähdä maailmaa, mutta koti on aina koti. 

Vierailija
175/455 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Traktori tekee lumityöt, kesällä ei ole edes nurmikonleikkuuta kuin nimellisesti, talon ympäristö on luonnontilassa muutamaa istutusta lukuunottamatta.

Talo on kunnossa sisältä ja ulkoa. Jos on remppaa tai huollettavaa niin tehdään itse tai palkataan joku tekemään.

Ei minulla mene aikaa omakotitalon ylläpitoon. Rappusten lakaisua ja 5 minuutin ruohonleikkuuta en työksi laske.

Minulla on täydellinen kotirauha. Naapureita ei ole, ympärillä luontoa sekä järvi ja koti on niin mieleinen kuin vain voi olla.

Paljos se traktorin ylläpito maksaa vuodessa?

Vero 90e, polttoaine 50e, korjauskulut ehkä 100e, ei tarvii korjata joka vuosi.

ohis

Ja hankintahinta? Maksoit tietysti käteisellä niin ei ole rahoituskulujakaan? :D

1500e

Vierailija
176/455 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotiasuminen ei sovi laiskalle, mutta laiskalle nyt ei sovi mikään muukaan...

Vierailija
177/455 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hyvä sulle. Mulle paras on omakotitalo. Tykkään lumitöistä. Tykkään myös omasta rauhasta. Rakastan puutarhahommia. Teen myös monia noista luettelemistasi aktiviteeteista.

Aika vähän niitä lumenkolauspäiviä lopulta vuodessa tulee, ja omasta pihasta voi tehdä juuri niin helppo- tai työläshoitoisen kuin itse haluaa. Että en nyt oikein sllekirjoita tuota että omakotiasuminen olisi yhtä kuin loputonta raadantaa.

Vierailija
178/455 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Traktori tekee lumityöt, kesällä ei ole edes nurmikonleikkuuta kuin nimellisesti, talon ympäristö on luonnontilassa muutamaa istutusta lukuunottamatta.

Talo on kunnossa sisältä ja ulkoa. Jos on remppaa tai huollettavaa niin tehdään itse tai palkataan joku tekemään.

Ei minulla mene aikaa omakotitalon ylläpitoon. Rappusten lakaisua ja 5 minuutin ruohonleikkuuta en työksi laske.

Minulla on täydellinen kotirauha. Naapureita ei ole, ympärillä luontoa sekä järvi ja koti on niin mieleinen kuin vain voi olla.

Vakuutus siinä 50e ja dieseliä menee lumitöissä, polttopuunajossa ja -sahauksessa ehkä satasella.

Vierailija
179/455 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole näin typerästä asiasta kyhättyä jankkausketjua lukenut aikoihin. Eihän asumismuodosta voi kiistellä kun se on makuasia.

Itse preferoin kerrostaloa, tykkään että kaikki on helppoa, palvelut vieressä ja tykkään myös kaupunkinäkymästä. Ei tulisi mieleenkään muuttaa omakotitaloon, pidän itsekin sitä työleirinä & rahareikänä, mutta minun puolestani jokainen asuu missä mieli tekee. 

Omassa kotikaupungissani on okaloja 100 m päässä Isosta ostarista, elokuvateattereista, monta ravintolaa ja kuntosaleja n 300 m päässä talousta, jouden tontit on n 1000 neliötä.

Aika lähellä siis palveluja.

Vierailija
180/455 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vero 90e, polttoaine 50e, korjauskulut ehkä 100e, ei tarvii korjata joka vuosi.

ohis

Ja hankintahinta? Maksoit tietysti käteisellä niin ei ole rahoituskulujakaan? :D

Nuffield Universal 3, mukana lana ja kärry. Maksoin 2000e käteisellä. Oliko muuta kysyttävää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan