Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi helvetissä joku haluaa omakotitalo nimisen työleirin?

Vierailija
12.02.2022 |

Lunta tulee, joten raskaan työvuoron jälkeen taas kotia raatamaan. Vapaillakaan et saa ottaa rennosti, vaan aina se työleiri kutsuu lumikolan, ruohonleikkurin, pensassaksien, haravan, trimmerin, plus miljoonan muun asian muodossa. Lisäksi asuminen on hemmetin kallista. En voi kuin ihmetellä niitä, jotka haluaa moisessa kalliskustanteisessa raadanan oravanpyörässä elää elämänsä.

Kommentit (455)

Vierailija
181/455 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Traktori tekee lumityöt, kesällä ei ole edes nurmikonleikkuuta kuin nimellisesti, talon ympäristö on luonnontilassa muutamaa istutusta lukuunottamatta.

Talo on kunnossa sisältä ja ulkoa. Jos on remppaa tai huollettavaa niin tehdään itse tai palkataan joku tekemään.

Ei minulla mene aikaa omakotitalon ylläpitoon. Rappusten lakaisua ja 5 minuutin ruohonleikkuuta en työksi laske.

Minulla on täydellinen kotirauha. Naapureita ei ole, ympärillä luontoa sekä järvi ja koti on niin mieleinen kuin vain voi olla.

Paljos se traktorin ylläpito maksaa vuodessa?

Vero 90e, polttoaine 50e, korjauskulut ehkä 100e, ei tarvii korjata joka vuosi.

ohis

Ja hankintahinta? Maksoit tietysti käteisellä niin ei ole rahoituskulujakaan? :D

1500e

Höpöhöpö, tuolla hinnalla ei oikeaa ajokuntoista traktoria saa missään.

Vierailija
182/455 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Traktori tekee lumityöt, kesällä ei ole edes nurmikonleikkuuta kuin nimellisesti, talon ympäristö on luonnontilassa muutamaa istutusta lukuunottamatta.

Talo on kunnossa sisältä ja ulkoa. Jos on remppaa tai huollettavaa niin tehdään itse tai palkataan joku tekemään.

Ei minulla mene aikaa omakotitalon ylläpitoon. Rappusten lakaisua ja 5 minuutin ruohonleikkuuta en työksi laske.

Minulla on täydellinen kotirauha. Naapureita ei ole, ympärillä luontoa sekä järvi ja koti on niin mieleinen kuin vain voi olla.

ohis

Ja hankintahinta? Maksoit tietysti käteisellä niin ei ole rahoituskulujakaan? :D

Nuffield Universal 3, mukana lana ja kärry. Maksoin 2000e käteisellä. Oliko muuta kysyttävää.

Justjust. Meinaat että vm. 1958 traktori on edelleen ajokunnossa ja (lähes) päivittäisessä käytössä. Menehän nyt satuilemaan jonnekin muualle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/455 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän naapurilla on joku 70-luvun traktori jolla lykkii lumet omasta ja välillä meidänkin pihasta. Pieni ja vanha traktori, mutta toimii sen verran kuin tarvitsee. 

Vierailija
184/455 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalossa asuminen sopii hyvin ihmisille joilla ei ole paljoa sosiaalisia kontakteja. Silloin on hyvä täyttää tyhjää elämää esim juurikin lumen kolaamisella ja nurmikon leikkaamisella.

Vierailija
185/455 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistaminen on kuitenki aina vuokraamista järkevämpää pitkällä tähtäimellä. Kerryttää sitä omaisuutta samalla.

Tässä verrata omistamista ja vuokraamista. Tiesitkö, että omakotitalonkin voi vuokrata aivan kuin rivi- tai kerrostaloasunnon ostaa?

Vierailija
186/455 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalossa asuminen sopii hyvin ihmisille joilla ei ole paljoa sosiaalisia kontakteja. Silloin on hyvä täyttää tyhjää elämää esim juurikin lumen kolaamisella ja nurmikon leikkaamisella.

Voi hyvää päivää tätä joidenkin logiikkaa ja aivopieruja. :D 

Vierailija
187/455 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotitalossa asuvat ovat jotenkin sisäänpäin kääntyneitä, pienet piirit omaavia ja jotenkin henkisesti laiskoja. Kaupungissa kerrostaloissa asuvat taas enemmän henkisiä pyrkimyksiä omaavia, kultturelleja, menevämpiä ja sosiaalisesti lahjakkaampia. Keskimäärin näin.

Vierailija
188/455 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ohis

1500e

Höpöhöpö, tuolla hinnalla ei oikeaa ajokuntoista traktoria saa missään.

Se on ostettu 18 vuotta sitten, on 1960-luvulta. Toimii kuin unelma.

Vierailija
189/455 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä se nyt hirveästi älyllistä kapasiteettia vaadi tosiaan nykerrellä niitä kukkapenkkejä, haravoida ja kolata lunta.

Itse haluan elää, oppia, opiskella, lukea, haastaa itseäni erilaisissa menoissa jne. 

Vierailija
190/455 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ihmiset haluavat arvostella toistensa valintoja? Kaikilla ei edes ole kyse valinnasta. Joskus ei saa perikunnan taloa myytyä - älkääkö aloittako että perinnöstä voi aina luopua, koska A) Silloin on luovuttava ihan kaikesta perinnöstä, vain osa ei onnistu B) Luopuminen pitää tehdä ennen perunkirjoitusta ja silloin voi vielä kuvitela että talo menee kaupaksi C)Jos on alaikäisiä lapsia, perintö menee heille automaattisesti eikä muuta voi päättää kuin lahjoittamalla perintönsä osan jollekin toiselle. Tai sitten ei vain riitä rahat sellaiseen asuntoon kuin haluaisi, joten asuu tavalla X, vaikka mieluummin asuisi tavalla Y. 

Ihmiset myös tykkää asua eri tavoin, eikä se ole tulotasosta kiinni. En ymmärrä miksi toisten valinnat kutittavat napaa niin paljon, eikö teillä ole omaa elämää? 

Vierailija
191/455 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onneksi on erilaisia asumismuotoja, jokaiselle jotakin. 😊

Itse en voisi ajatellakaan muualla kuin täällä rakkaalla "työleirillä" asuvani.

Vierailija
192/455 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kaikkea ei voi saada jos ei ole sitä rahaa.

Vierailija
193/455 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä se nyt hirveästi älyllistä kapasiteettia vaadi tosiaan nykerrellä niitä kukkapenkkejä, haravoida ja kolata lunta.

Itse haluan elää, oppia, opiskella, lukea, haastaa itseäni erilaisissa menoissa jne. 

Oi voi. Et selvästikään tiedä puutarhaharrastuksesta yhtään mitään. Eikä se haittaa. ☺️

Vierailija
194/455 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatuskin siitä että asuisin jonkun päällä puistattaa 

Vierailija
195/455 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omakotitalossa asuvat ovat jotenkin sisäänpäin kääntyneitä, pienet piirit omaavia ja jotenkin henkisesti laiskoja. Kaupungissa kerrostaloissa asuvat taas enemmän henkisiä pyrkimyksiä omaavia, kultturelleja, menevämpiä ja sosiaalisesti lahjakkaampia. Keskimäärin näin.

Outoa sosiaalisuutta kun naapureita ei edes haluta tuntea.

Vierailija
196/455 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eikä ole.

Vierailija
197/455 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakotiasujia pitää verottaa nykyistä ankarammin, koska he ovat ilmastoterroristejä. Yleensä heillä on autoja, usampia lapsia ja lemmikkejä, jotka molemmat pilaavat ilmastoa.  Myös puun pienpoltto tullaan lähiaikoina kieltämään ilmastolle vahingollisena. Onneksi tämä tiedetään ja omakotiasujien ilmastontuhoamiselle laitetaan hallituksen toimesta oikeanmukainen hinta.

Vierailija
198/455 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten nuo sulkee toisensa pois? Et vaikuta kovin oppineelta ja opiskelleelta. Suurin haasteesi on trollata täällä palstalla. :D 

Vierailija
199/455 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen omakotitalon voi tehdä niin ettei ole miljoonaa juttua ja älytöntä määrää lumitöitä ja ruohonleikkuuta. Tai niiden tekemisestä voi maksaa jollekin, ihan samalla tavalla kuin taloyhtiössäkin. Ei missään asumismuodossa nurmikon leikkaaminen tai lumityöt ole ilmaisia, tai mikään muukaan, kun asuu, maksaa tai tekee itse.

Vierailija
200/455 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan nukkua yöni rauhassa ilman metelöiviä naapureita, terveisiä metsän keskeltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kolme