En tule koskaan ymmärtämään tämän palstan totaalista vihaa sitä kohtaan jos mies toivoo naisen joka tykkää laittaa ruokaa ja hoitaa kotia
Heti ollaan sanomassa että kyökkipiikaa, äidinkorviketta ja s*ksi*rjaa vain himoitsee tuollainen sika ja että itse laiskottelee tai huvittelee kun toinen raataa eikä osallistu mitenkään.
Kommentit (1292)
Vierailija kirjoitti:
Jos sinä läiskäiset minua perseelle, minä lyön sinua. Tee itse voileipäsi ja siivoa jälkesi.
No en kai minä tuntemattomia naisia mene pyllylle läimäsemään?? On sullakin jutut...Omat jälkeni siivoan aina ja olen hyvä kokki. Mutta on se naisen tekemä voileipä jotenkin vielä parempi :)))
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivoa saa tietenkin. Eri asia on löytääkö sellaisen joka tuon toiveen täyttää. Itse voisin hyvin jäädä kotihengettäreksi. En ole ollenkaan työorientoitinut ja urahakuinen. Ihan puhtaasti rahan takia käyn töissä, ja jos mies elättäisi jäisin mielelläni kotiin hoitamaan lapset ja huushollin. Aika hyvin toimeentuleva mies pitäisi olla ettei elintaso kuitenkaan laskisi, ja lisäksi hänen pitäisi suostua myös siihen, että tili on sitten vapaasti myös minun käytettävissäni. Jonkinlainen suunnitelma olisi myös mahdollisen eron varalta oltava taloudellisen tilanteeni turvaamiseksi. Eli ihan helposti en hommaan lähtisi, ja se on ihan rahasta kiinni, eikä siitä ettenkö viihtyisi kotiaskareiden ja lasten parissa.
Mihin nainen tarvitsee rahaa ja oikeutta miehen itse ansaitsemaan rahaan? Vaikutat yksinäiseltä ja rahan ahneelta naiselta, jolle ei riitä miehen maksavan hoitavan ja maksavan kulut. Ei sinun naisena tarvitse huolehtia rahasta vaan kodista.
Jos jotakin pitää hankkia niin silloin kodinhengetär eli nainen menee miehen luo ja varovasti ehdottaa mihin tarvitsi rahaa tai mitä pitäisi hankkia yhteiseen kotiin. Mies puntaroisi tilannetta ja tarvetta, jos ei kyseinen asia ei ole välttämätön niin silloin sitä ei hankita tai siihen ei rahaa anneta.
Voisit löytää tuollaisen suhteen sellaisesta kokoaikaisesta, joka elämänalueen täyttävästä bdsm-suhteesta haaveilevasta naisesta. Vaatii mieheltä kyllä todella paljon; ottaisit vastuullesi toisen ihmisen hyvinvoinnin kokonaisuudessaan 24/7. Ei ihan kevyt retki. Mutta kyllä tällaisia suhteita on olemassa. Onnea etsintään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinä läiskäiset minua perseelle, minä lyön sinua. Tee itse voileipäsi ja siivoa jälkesi.
No en kai minä tuntemattomia naisia mene pyllylle läimäsemään?? On sullakin jutut...Omat jälkeni siivoan aina ja olen hyvä kokki. Mutta on se naisen tekemä voileipä jotenkin vielä parempi :)))
Sinulla on satavarmasti joku aivovamma ja tunneperäinen häiriö. Tuollaista ei kukaan täysipäinen nainen kestä, joten jos jonkun häiriintyneen olet saanut, niin pidä hänet tyytyväisenä. Läiskimisen voisit kyllä lopettaa ettei sinuun sitten satu.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuossa toiveesta mitään vikaa ole. Itseäni vain epäilyttää se, kuinka moni mies suostuu omaan osaansa eli siihen, että "tuo leivän pöytään". Ei nimittäin voi olettaa, että toinen hoitaa kodin yksin ja sitten vielä kävisi töissä ja maksaisi puolet kuluista.
Kovin usein naisia tälläkin palstalla haukutaan loisiksi joten en ihmettele, että naisia muutenkin tuo roolitua arveluttaa.
Minä olen vierestä katsonut omaa äitiäni (on hän välillä ollut töissäkin) miten häntä on halveerattu ja kyselty 'millä hän elää' vaikka on selvää että isäni on elättänyt silloin. Ja se on ollut näistä ihmisistä jotenkin väärin, ja äitini on tehnyt heistä jotenkin 'väärin', vaikka hän hoiti kodin, pihan, meidät lapset, kissat, tietokoneasiat jne. ei hänellä olisi ollut tuon lisäksi aikaa muuhun!
Naisia arvostetaan hirveän vähän, ihan sama mitä tekevät. En minä ainakaan näe juuri missään suurta arvostusta kotiäideille, lähinnä naureskellaan että höhö jalkapalloäidit jne. ja viiniä kuluu..
Nainen nähdään jonain hyväksikäyttäjänä vaikka tekisi kaiken ja enemmänkin, mutta mitään ei saisi pyytää, siltä se minusta näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Naisia arvostetaan hirveän vähän, ihan sama mitä tekevät. En minä ainakaan näe juuri missään suurta arvostusta kotiäideille, lähinnä naureskellaan että höhö jalkapalloäidit jne. ja viiniä kuluu..
Nainen nähdään jonain hyväksikäyttäjänä vaikka tekisi kaiken ja enemmänkin, mutta mitään ei saisi pyytää, siltä se minusta näyttää.
Jos joku kotiäitejä arvostaa vähän niin ne ovat kyllä toiset naiset, ei miehet. Sen sijaan jotain hallituksen naisia arvostetaan vähän ja ihan syystäkin.
Vierailija kirjoitti:
Miltä suljetulta karkasit? Voin ilmoittaa heille, että olet löytynyt. Hakevat sinut takaisin sinne minne kuulut.
Minkä ihmeen takia ruokit trollia? Koetko oikeasti tuon viihdyttäväksi? Eikö palsta olisi paljon parempi paikka kaikille, kun täällä olisi enemmän hauskoja mutta asiallisia keskustelijoita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku kotiäitejä arvostaa vähän niin ne ovat kyllä toiset naiset, ei miehet. Sen sijaan jotain hallituksen naisia arvostetaan vähän ja ihan syystäkin.
Eniten kotiäitejä haukkuvat miehet, se on täysin varma. Vaikka me kuinka selitetään, että se vanhempain- tai hoitovapaalla oleva nainen kyllä saa rahaa, niin ei, loinen se kuulemma on ja lojuu päivät sohvalla kattoon sylkien. Täysin tulottomia kotirouvia on Suomessa hyvin vähän eikä heitäkään omat miehet halua elättää. Täältäkin saa lukea, että naiselle ei tarvitse tarjota muuta kuin katto pään päälle ja lupa syödä ruokaa, jonka hän tekee perheelle.
Vierailija kirjoitti:
Eniten kotiäitejä haukkuvat miehet, se on täysin varma. Vaikka me kuinka selitetään, että se vanhempain- tai hoitovapaalla oleva nainen kyllä saa rahaa, niin ei, loinen se kuulemma on ja lojuu päivät sohvalla kattoon sylkien. Täysin tulottomia kotirouvia on Suomessa hyvin vähän eikä heitäkään omat miehet halua elättää. Täältäkin saa lukea, että naiselle ei tarvitse tarjota muuta kuin katto pään päälle ja lupa syödä ruokaa, jonka hän tekee perheelle.
No jopas on, perkele kun meillä on noita vanhoollisia sovinistimiehiä jotka ikävä kyllä eivät ihan elä enää tätä päivää. Tuo on kyllä valitettavan totta, itsekin olen tuollaiseen törmännyt.
t. hyvin erilainen vanhoollinen herrasmies joka arvostaa hirveästi kotiäitejä ja hoitoalan työntekijöitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suoraan sanottuna harva korkeasti koulutettu ja itseään arvostava nainen haluaa suhteeseen miehen kanssa, joka suhtautuu naisiin noin kuten kuvailit.
Tiedätkö, minun on putkiaivoisena hyvin hankala käsittää mitä tarkoitat/tte, kun ette suostu kertomaan että mikä on se asia joka ei pidä paikkaansa tai missä kohtaa puhun naisista loukkaavasti? Kai tämän ymmärrät itsekin.
Kaikki yleistykset, joita naisiin liität, ovat vähättelyä. Draamailu. Jonkun todelliset, kipeät tunteet, joita on ihan oikeasti olemassa, etenkin usein sellaisilla friikeillä, joita tapailet. Ei, huvikseen vaan draamailevat, koska naisilla on sellainen tarve. Sanot, että otat tosissasi, kun on oikeasti aihetta. Kuka määrittelee, milloin on oikeasti aihetta, milloin se on vain draamailua, sinäkö? Millä auktoriteetilla?
Prinsessa-käsite on enemmistölle naisista täällä todella negatiivinen, sen myös tietänet. Kun sanot prinsessojen aikuisia naisia, se tuntuu provoamiselta. Siis kiusaamiselta.
Kaikkein pahinta on tuo ylimielinen yleistys, ja kuvitelma, että olet joku "naisten tuntija".
Tässä nyt jotakin. Sinulle on vähän raskasta vastata, koska tuo loukkaavuus ilmeisesti täytyisi avata niin perinpohjaisesti, ja se voi hyvin olla ihan ajanhukkaa. Jos asenne on jo valmiiksi, että akkojen draamailua. Mikä siis on sekin loukkaavaa.
Henkkoht itse siedän kyllä melko vanhakantaisia, vahingossa sovinistisia asenteita, tai huoletonta äijähuumoria, mutta vain koska lähipiirini miehet ovat liian kilttejä pyrkiäkseen alistamaan, ja ajattelevia ja kuuntelevia juuttuakseen noin stereotyyppiseen naiskäsitykseen, mitä teksteissäsi tuot ilmi. Isäni ei olisi ikinä läpsinyt äitiäni takapuolelle ja vähän jotain rauhoitellut isällisesti, kun äiti oli suuttunut, ja homma muka sillä selvä. Ja sota-ajalla syntyneitä. Mies yritti vähän sellaista roolia ottaa, mutta ei onnistunut. Oppi kyllä, itsellään oli vähän tuo vähättelevä miehen malli.
-Eri
Naisten itsetunto ei kestä sitä, jos mies kelpuuttaa vain ne naiset, jotka osaavat PERUS elämänhallintataidot.
Se on kova paikka naiselle, jos mies pitää parempaa huolta asuntonsa siisteydestä kuin nainen. Puhumattakaan siitä, jos mies käy naista useammin suihkussa...
Itsetunto.
Vierailija kirjoitti:
Naisten itsetunto ei kestä sitä, jos mies kelpuuttaa vain ne naiset, jotka osaavat PERUS elämänhallintataidot.
Se on kova paikka naiselle, jos mies pitää parempaa huolta asuntonsa siisteydestä kuin nainen. Puhumattakaan siitä, jos mies käy naista useammin suihkussa...
Itsetunto.
Edelleen puhutaan naisesta, jota kukaan meistä ei tunne. Samoin miehestä. Mitä iloa tällaisesta keskustelusta on?
Vierailija kirjoitti:
Miesten hupia on keksiä täysin id. io ottimaisia teorioita, joiden tarkoitus on ainoastaan aiheuttaa lisää vahinkoa naissukupuolelle. Miehet kykenevät tasan vaginansyvyiseen keskusteluun myös miesten kanssa. Yhtään syvällistä keskustelua miehiltä ei ole tähän päivään mennessä irronnut. Mukana koko historia.
Pakko sanoa että tuo kirjoituksesi on kyllä hirveää paskaa. Kyllä, miehet puhuvat perseistä ja naisista, mutta miehillä on tarve selittää maailmaa, seikkailla jne. He puhuvat paljon erittäin syvällisistä asioista, metafysiikasta, ihmissuhteista, koneista, urheilusta, ihmisyydestä jne jne. Tunnen paljon miehiä ja erityisesti nuo duunaripuolen tai amk miehet ovat usein syvällisempiä kuin yliopiston käyneet. Ehkä yliopistoissa sitten on vähän enemmän suhteessa nörttejä ja autisteja...
Lähes jokainen perhe tarvitsisi ylimääräisen kodinhoitajan/talonmiehen. Olisihan se todella helpottavaa. Mutta ei voi odottaa että joku vaan hyvää hyvyyttään alkaa ilmaiseksi siihen hommaan, tai sen takia että sattuu olemaan nainen.
Kausi että naiset olivat "kodin hengettäriä" oli vain yksi lyhyt aika ihmiskunnan historiaa ja nyt ollaan siirrytty eteenpäin. Kautta aikojen on ollut kaikenlaisia erilaisia yhteiskuntajärjestelmiä. Väite että lasten hyysääminen ja kotiluolan kiillotus on jotain mitä kaikki naiset himoitsevat tehdä on valhetta.
Vierailija kirjoitti:
Itsetunto.
Nyt on diippiä, allekirjoitan tämän kokemuksen syvällä rintaäänellä. Välillä ihmettelen, että naiset oikein haluavat tuntea itsensä "likaiseksi"...kai tuokin liittyy jotenkin luolamiesaikoihin..
Vierailija kirjoitti:
Itsetunto.
Siis mitä? Siisteys ja arjen hallintahan on aikuisen, itsenäisen elämän minimivaatimus.
Vierailija kirjoitti:
Itsetunto.
Eli toisin kuin täällä väitetään, kodin siisteys ja kodinhoito yleensäkin on miehille tärkeämpää kuin naisille?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki yleistykset, joita naisiin liität, ovat vähättelyä. Draamailu. Jonkun todelliset, kipeät tunteet, joita on ihan oikeasti olemassa, etenkin usein sellaisilla friikeillä, joita tapailet. Ei, huvikseen vaan draamailevat, koska naisilla on sellainen tarve. Sanot, että otat tosissasi, kun on oikeasti aihetta. Kuka määrittelee, milloin on oikeasti aihetta, milloin se on vain draamailua, sinäkö? Millä auktoriteetilla?
Prinsessa-käsite on enemmistölle naisista täällä todella negatiivinen, sen myös tietänet. Kun sanot prinsessojen aikuisia naisia, se tuntuu provoamiselta. Siis kiusaamiselta.
Kaikkein pahinta on tuo ylimielinen yleistys, ja kuvitelma, että olet joku "naisten tuntija".
Tässä nyt jotakin. Sinulle on vähän raskasta vastata, koska tuo loukkaavuus ilmeisesti täytyisi avata niin perinpohjaisesti, ja se voi hyvin olla ihan ajanhukkaa. Jos asenne on jo valmiiksi, että akkojen draamailua. Mikä siis on sekin loukkaavaa.
Henkkoht itse siedän kyllä melko vanhakantaisia, vahingossa sovinistisia asenteita, tai huoletonta äijähuumoria, mutta vain koska lähipiirini miehet ovat liian kilttejä pyrkiäkseen alistamaan, ja ajattelevia ja kuuntelevia juuttuakseen noin stereotyyppiseen naiskäsitykseen, mitä teksteissäsi tuot ilmi. Isäni ei olisi ikinä läpsinyt äitiäni takapuolelle ja vähän jotain rauhoitellut isällisesti, kun äiti oli suuttunut, ja homma muka sillä selvä. Ja sota-ajalla syntyneitä. Mies yritti vähän sellaista roolia ottaa, mutta ei onnistunut. Oppi kyllä, itsellään oli vähän tuo vähättelevä miehen malli.
-Eri
Arvostan että jaksoit vastata ja selittää.
- Yleistämisestä. Olen huomannut tässä eron miehen ja naisen välillä. En kerta kaikkiaan ajattele, että joka lauseeseen pitäisi laittaa "eivät kaikki naiset". Kun puhutaan yleisellä tasolla, tarkoitetaan että yleisesti ottaen, totta kai sinne mahtuu poikkeuksia, joskus enemmänkin. Mutta en myöskään päästäni keksi näitä asioita vaan ne liittyvät lukuisiin tutkimuksiin ja vuosien kokemuksiin hyvin erilaisten naisten kanssa olemisesta, intiimisti.
- Draamailusta. Usko pois, tiedän kyllä satavarmasti milloin kyseessä on oikea kipupiste tai joku todellinen ongelma, ja milloin vaan sellainen saippuaoopperadraama, mikä ei varsinaisesti liity minnekään ja minkä selvittämiseenkin menee vain vähän aikaa. En vähättele, mutta osaan tulkita kyllä tilanteen vakavuuden milloin on tosi kyseessä ja milloin draamailu. Ja voi jos tietäisit miten esim. latinalaisten naisten arkeen kuuluu draama. Ei se ole sen vakavampaa, se vaan on intohimoista suhtautumista elämään.
- Mikä tuossa prinsessa käsitteessä on negatiivista naisille (täällä)? Haluaisin oikeasti tietää. Olen elänyt siinä uskossa, että monet naiset haluavat vähän tulla kohdelluksi kuin prinsessat. Varsinkin niiden häissä, huh huh.
Siinä muutamia kommentteja, jos yhtään auttoi ymmärtämään näkemyksiä ja yleistyksiä paremmin :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuossa toiveesta mitään vikaa ole. Itseäni vain epäilyttää se, kuinka moni mies suostuu omaan osaansa eli siihen, että "tuo leivän pöytään". Ei nimittäin voi olettaa, että toinen hoitaa kodin yksin ja sitten vielä kävisi töissä ja maksaisi puolet kuluista.
Kovin usein naisia tälläkin palstalla haukutaan loisiksi joten en ihmettele, että naisia muutenkin tuo roolitua arveluttaa.
Minä olen vierestä katsonut omaa äitiäni (on hän välillä ollut töissäkin) miten häntä on halveerattu ja kyselty 'millä hän elää' vaikka on selvää että isäni on elättänyt silloin. Ja se on ollut näistä ihmisistä jotenkin väärin, ja äitini on tehnyt heistä jotenkin 'väärin', vaikka hän hoiti kodin, pihan, meidät lapset, kissat, tietokoneasiat jne. ei hänellä olisi ollut tuon lisäksi aikaa muuhun!
Äidillesi kuuluu lastenhoitovuosilta iso osa puolison palkkaa, puolet siitä mitä ulkopuoliselle lastenhoitajalle olisi maksettu. Ei kotona lastenhoitotyötä tekevän tarvitse selitellä kellekään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsetunto.
Eli toisin kuin täällä väitetään, kodin siisteys ja kodinhoito yleensäkin on miehille tärkeämpää kuin naisille?
Hmm...tässä voi pentele soikoon olla pointtia. Mieshän edustaa järjestystä ja logiikkaa, nainen taas kaaosta. Luonto tuntematonta.
Taidat tosiaan olla putkiaivo, kun minä autismin kirjolaisenakin ymmärrän. Olet samaan aikaan alentuva setämies (draamailu) ja samaan aikaan asemoit itsesti lapseksi (voileipä). Vähemmän miehekästä yhdistelmää on vaikea edes kuvitella.