Kuinka kauan keitetty muna säilyy jääkaapissa?
Kommentit (19)
Kai se siellä säilyy vaikka vuosikymmeniä. Kunto voi vaan huonontua.
Muna on yllättävän säilyvä elintarvike tuoreena tai keitettynä. Tuoreena sen kuukauden säilyy ja keitettynä ainakin viikon jääkaapissa.
Vierailija kirjoitti:
Ei se säily jos joku sen syö tai laittaa kompostiin. Pitäis tietää, ketä ap:n luona asustelee, onko siellä joku potentiaalinen munasieppo.
Jääkaapissa muna säilyy Hiidenhovin mukaan keitettynä jopa muutamia viikkoja. Ehjä kuori suojaa tehokkaasti munan sisusta ympäristöltä ja sen bakteereilta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi se haisee pierulle???
Siinä on rikkiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se säily jos joku sen syö tai laittaa kompostiin. Pitäis tietää, ketä ap:n luona asustelee, onko siellä joku potentiaalinen munasieppo.
Eli jos jättää munan jääkaappiin seisomaan, niin se säilyy kunnes joku laittaa sen suuhun?
Vierailija kirjoitti:
Jääkaapissa muna säilyy Hiidenhovin mukaan keitettynä jopa muutamia viikkoja. Ehjä kuori suojaa tehokkaasti munan sisusta ympäristöltä ja sen bakteereilta.
Harmi, ettei miehen munassa ole kuorta. Sitäkin pitäisi suojata ympäristöltä ja bakteereilta jotenkin, ihminen ei vaan vielä ole keksinyt siihen mitään keinoa. Sisäistettyä miesvihaa, kun naisille on vaikka mitä vempaimia ja vagisaneja, mutta kukaan ei ajattele miestä.
Hävetti kun poikaystävä tuli kylään ja olin keittänyt aiemmin kananmunia, en tajunnut että se pierun hajuinen löyhkä jää leijumaan. Luuli varmaan, että haju tuli minusta.
Vierailija kirjoitti:
Hävetti kun poikaystävä tuli kylään ja olin keittänyt aiemmin kananmunia, en tajunnut että se pierun hajuinen löyhkä jää leijumaan. Luuli varmaan, että haju tuli minusta.
Okei. Tämä oli hyvä vinkki. Pitää hyvissä ajoin laittaa kaikki munat suuhun ennen kun poikkis tulee käymään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos jättää munan jääkaappiin seisomaan, niin se säilyy kunnes joku laittaa sen suuhun?
Voi sen joku rusauttaa rikki ja heittää roskiinkin. En suosittele seisottelemaan ainakaan jos epäilee tällaisen vaaran olevan olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi sen joku rusauttaa rikki ja heittää roskiinkin. En suosittele seisottelemaan ainakaan jos epäilee tällaisen vaaran olevan olemassa.
Eihän se muna pitkään seiso kumminkaan, vaan kellahtaa kyljelleen.
Syömäkelpoisena pari päivää. Tätä aikaa voi pidentää pikkelöimällä sen .
Ainakin kolme vuorokautta on säilynyt. Joskus on kyllä ollut sitten värimuutoksia, sellaista harmahtavaa keltuaisen ympärillä. Luin kerran, liekö totta, että noin voi käydä, jos keittää munia pitkään. Minä keitän aina 10-11 min.
Värimuutos ei ole vaikuttanut makuun, joten olen syönyt.
Eri mieltä. Muna kuuluu olla pöydällä ja syödä samana päivänä. Olen niiiiin oikeassa.
Mynä vai muna??