Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En tule koskaan ymmärtämään tämän palstan totaalista vihaa sitä kohtaan jos mies toivoo naisen joka tykkää laittaa ruokaa ja hoitaa kotia

Vierailija
12.02.2022 |

Heti ollaan sanomassa että kyökkipiikaa, äidinkorviketta ja s*ksi*rjaa vain himoitsee tuollainen sika ja että itse laiskottelee tai huvittelee kun toinen raataa eikä osallistu mitenkään.

Kommentit (1292)

Vierailija
1201/1292 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ei jotenkin tykkää siitä, että heistä tehdään oletuksia tai vaatimuksia.

Oli minullakin tyttöystävä, joka suuttui kun sanoin että hän voisi naisena paketoida yhden lahjan, koska naiset osaa nää hommat. No, minä paketoin sen sitten itse. Ei mennyt tuntia kun tyttöystävä repi paketin ja teki uuden kauniisti :D   Mutta muistutti kyllä, ettei hän ole mikään perinteinen nainen, joka lahjapaketteja tekee :DD

Mikä nuista tietää. Parempi kun ei liikoja ihmettele. 

Lahjojen paketoiminen - kiitos, että on olemassa lahjapusseja ja paketointipalveluja. En ole koskaan sitä oppinut yhtään sen paremmin kuin koulukirjojen päällystämistä. Onneksi omassa suvussa ei ole tapana muistaa juhlapäivinä kuin lapsia ja hekin haluavat nykyisin vain lahjakortteja, aineettomia lahjoja tai verkkokaupasta suoraan lähetettyjä lahjoja.

Puoliso tietysti hoitaa itse omat lahjansa läheisilleen, ei ole tullut kertaakaan mieleenkään puuttua asiaan.

Vierailija
1202/1292 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis, tämän aloituksen tekijä ja suurin osa tänne kommentoivista miehistä on niitä jotka varmistaa treffeillä ettei joudu maksamaan omasta pussistaan 1,80maksavaa kahvia naiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1203/1292 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset, yleistäen, haluavat tulla kohdelluksi ensisijaisesti ihmisinä, henkilöinä ja persoonina, eivätkä sukupuolensa kautta määriteltyinä stereotypiakasoina, toisina, jotka eivät ihan ole defaultihmisiä ja joita ei koskaan voi täysin ymmärtää. Tuo on erittäin rasittavaa ajattelua. Hatunnosto niille naisille, jotka jaksavat olla kanssasi tekemisissä.

Eri

Ei hemmetti, juurin kun luulin että päästiin palstalla lähemmäs toisia, niin sitten mennään kaksi askelta taaksepäin. Minä olen helvetti 10 vuotta kuullut tätä samaa jargonia "persoonista" ja "henkilöistä" ja "yksilöistä". Tämä on suora tulos siitä kun suomalaisille on saatu uskoteltua tämä yltiöindividualismi. En haluaisi mitään muuta niin paljon kun kuulla naisen sanovan ylpeästi että Minä olen Nainen! Kukaan ei ota vakavasti mitään yksilöjargonia. Jo lapsikin ymmärtää, että ihmiset ovat yksilöitä. Mutta he myös edustavat jotain. En ole tavannut yhtäkään naista joka olisi yksilö mutta ei nainen! Mistä sinä luulet, että stereotypiat tulevat, häh? Ei kukaan mieskään kuvittele että häntä puhutellaan tai hänet käsitetään jonain abstraktina olomuotona. Tätä tarkoitan kun olen kirjoittanut, että naiset ovat vapautuneet kaikesta, myös naisellisuudesta. Miksi ette voi syleillä naiseuttanne (oli se sitten millaista tahansa, ei minun määrittelemää), sen kanssa pääsette elämässä pidemmälle kuin minkään abstraktin binäärikoodinumeron. En edes kehtaa sanoa miten paljon olen ollut elämässä erilaisten naisten kanssa tekemisissä ja pelottavinta siinä on se, miten paljon samankaltaisuutta heissä on! Noin, vituttaako tuo tiedostaa, että naisissa on älyttömän paljon samankaltaisuutta monissa asioissa, aivan kuten miehissäkin. Kalliossakin asui kolme naista aivan lähellä toisiaan, he olivat niin samankaltaisia keskenään eivätkä tunteneet toisiaan, mutta jokainen oli oman elämänsä hippinaisia ja halusivat olla niiiin yksilöitä ja individualisteja mutta eivät edes tajunneet kuinka massaa olivat. Ja tästä on jo ties kuinka kauan aikaa... Ei siinä massana olemisessa ole oikeasti mitään pahaa, päinvastoin!

Kymmenen vuotta jo, etkä vieläkään ole sisäistänyt, ettei yksikään nainen kaipaa miesselitystä siitä, mikä on naisena olemista.

Voitko kuvitella, on täysin mahdollista, että jokainen tapaamasi nainen "syleilee naiseuttaan", mutta koska he tosiaan ovat naisia, se on yhtä luontaista kuin hengittäminen. Ei muitakaan ominaisuuksia tarvitse jatkuvasti tuoda esiin. Olen vasenkätinenkin, mutten koe maailmaa vasenkätisyyden kautta, saati kaipaa oikeakätistä kertomaan millaisia vasenkätiset ovat. Jeesus.

Teet asioista hirveän monimutkaisia. Eivät ne ole. Sukupuoli on vain yksi ihmisyyden alamääre, ei sitä tarvitse jatkuvasti erikseen työstää, ajatella, ilmentää tai olla kokemassa, edes nykyaikana, kun kaikki mielellään nähdään sukupuolilinssin läpi. Mene ja elä elämääsi, niin ne naisetkin tekevät, kukin tavallaan.

Juuri näin. Nainen on nainen, ei hänen sitä asiaa tarvitse sen enempää miettiä (poikkeusyksilöitä lukuunottamatta). Naiseus tulee naiselta automaattisesti, millainen nainen kukakin nyt sattuu olemaan. Enemmän tulee mietittyä millainen ihminen sitä on ja miten on tullut muututtua vuosien mittaan. 

Mutta kun "syvällisesti" ajattelevan palstamiehen mielestä nainen herää aamulla syvälliseen ajatukseen miltä nainen näyttää aamulla kun herää yön jälkeen naisena. Vaivihkaa hän kurkkii ripsiensä lomasta missä mies sijaitsee ja asemoi naisellisen viehkeytensä miestä varten. Naisellisen asennon pitää olla juuri oikeassa kulmassa mieheen nähden kun nainen sulokkaasti avaa silmänsä, haukottelee söpösti unenpöpperössä ja henkäisee naisellisesti huomenen ylhäiselle miehelleen. Tarkistettuaan naisellisen huomaamattomin kyvyin haluaisiko mies aamutyhjentyä häneen, hän joko onnesta puhkuen ottaa tyhjennyksen vastaan tai menee suoraan laittautumaan miestä varten. Laittautumisen jälkeen hän jälleen tarkastaa naisellisin kyvyin josko mies haluaisi tyhjentyä häneen ja onnesta puhkuen ottaa sen vastaan jos tällaista tarvetta on havaittavissa. Loppupäivän hän kissamaisesti viehkoillen palvelee herraansa ja täyttää tämän pienimmätkin toiveet aina yhtä suloisesti ääntäen ja kedon kauneimmalta kukkaselta näyttäen. Niin syvällinen on miehen käsitys naiseudesta.

Vierailija
1204/1292 |
14.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oli minullakin tyttöystävä, joka suuttui kun sanoin että hän voisi naisena paketoida yhden lahjan, koska naiset osaa nää hommat. No, minä paketoin sen sitten itse. Ei mennyt tuntia kun tyttöystävä repi paketin ja teki uuden kauniisti :D   Mutta muistutti kyllä, ettei hän ole mikään perinteinen nainen, joka lahjapaketteja tekee :DD

No mitä menit heittämään noin tyhmän lauseen. Ei ihme, että kilahti

Vierailija
1205/1292 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö keskustelua, kyllä se on naisen ulkonäkö joka ratkaisee, ei mitkään kotitalostaidot tai halukkuus niitä tehdä. Ja ihan olen naisena tämän huomannut.

Vierailija
1206/1292 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö keskustelua, kyllä se on naisen ulkonäkö joka ratkaisee, ei mitkään kotitalostaidot tai halukkuus niitä tehdä. Ja ihan olen naisena tämän huomannut.

Ulkonäkö plus sitten ne ominaisuudet jotka mies haluaa naiselta. Olen niin monelta mieheltä, naisena, kuullut että on ihan sama vaikka nainen olis kuinka hyvännäköinen jos on laiska ja täys kusipää. Ihan samalla lailla naisille vaikuttaa myös ne miehen muut ominaisuudet ulkonäön lisäksi. Mikään ei muuten ole niin kamalaa kuin kuunnella kauniin naisen kännistä parkumista ravintolan vessassa kuinka mies lähti jonkun ruman akan matkaan. ja miehet lankeaa kyllä AINA naiseen joka tekee heille ruokaa ja hemmottelee. 

Vierailija
1207/1292 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanalla tavalla sinäkin kuulut siihen miesten massaan joka kuvittelee tavanneensa a. Paljon naisia vaikka väestön mittakaavassa yksi keskiverto pena ei tapaa edes paljon ihmisiä elämänsä aikana ja b. Vielä teet johtopäätöksiä koko naissukupuolesta tapaamiesi naisten perusteella. Tiedoksesi että jokainen on individualistinen yksilö vaikka sinä puusilmä et pystykään naisissa näkemään eroja et sitten mitenkään päin. Veikkaan että jos nainen olisi tavannut nämä tapaamasi naiset, hän huomaisi kyllä että ovat ihan eri persoonia jokainen, omia yksilöitään. Sinä listasit että asuvat kalliossa ja ovat hippejä, näin 3 tapauksessa joten kaikkien naisten on oltava samanlaisia. Luoja että voi ihmislapsi olla tyhmä. Mutta yleistää nyt oma kokemus koskemaan ihan kaikkia muita, tyhmyyden huippu.

Tämä on niin loukkaava ja yliampuva kommentti, että en viitsi edes kommentoida mitään. Harmi, että et suostu näkemään sitä ponttia mitä yritän tuoda esiin.

Vierailija
1208/1292 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lahjojen paketoiminen - kiitos, että on olemassa lahjapusseja ja paketointipalveluja. En ole koskaan sitä oppinut yhtään sen paremmin kuin koulukirjojen päällystämistä. Onneksi omassa suvussa ei ole tapana muistaa juhlapäivinä kuin lapsia ja hekin haluavat nykyisin vain lahjakortteja, aineettomia lahjoja tai verkkokaupasta suoraan lähetettyjä lahjoja.

Puoliso tietysti hoitaa itse omat lahjansa läheisilleen, ei ole tullut kertaakaan mieleenkään puuttua asiaan.

Kerro että tämä on vitsi? Tämä ei voi millään olla todellista :D. Itse olen raavas mies, eikä tulisi mieleenikään antaa kenenkään muun paketoida lahjapaketteja. Ei ne varmasti kummosilta näytä, mutta onhan tuo nyt jo laiskuuden ja osaamattomuuden huippu jos niitä edes itse voi tehdä. Jos en parin lahjan takia halua ostaa paperia ja nauhaa, niin menen yhdelle näistä kojuista, maksan pari euroa hyvään tarkoitukseen ja paketoin itse ne paketit siinä pöydällä. Mutta se, että seistä pönöttää siinä edessä kun joku toinen paketoi lahjaa, niin ei ei ei. Koulukirjojen päällystäminen on eri asia, mutta kyllä sekin on tehtävissä...

Vierailija
1209/1292 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikään ei muuten ole niin kamalaa kuin kuunnella kauniin naisen kännistä parkumista ravintolan vessassa kuinka mies lähti jonkun ruman akan matkaan. ja miehet lankeaa kyllä AINA naiseen joka tekee heille ruokaa ja hemmottelee. 

Juuri tuo hemmottelu, se on osoitus rakkaudesta. Se on jalo taito joka joko tulee luonnostaan tai sitten ei. Sellaiset naiset ovat kyllä kultaakin arvokkaampia...Eikä sen tarvitse olla mitään erikoisempaa, pieniä asioita mutta että huomioi miehen. Mutta kun nykyään ollaan "persoonia" ja "ykilöitä" niin ehkä sellaista kemiaa ei enää synny yksilöiden välille, mikä syntyy Miehen ja Naisen...

Vierailija
1210/1292 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Nainen on nainen, ei hänen sitä asiaa tarvitse sen enempää miettiä (poikkeusyksilöitä lukuunottamatta). Naiseus tulee naiselta automaattisesti, millainen nainen kukakin nyt sattuu olemaan. Enemmän tulee mietittyä millainen ihminen sitä on ja miten on tullut muututtua vuosien mittaan. 

No päättäkää nyt onko se nainen nainen, vai onko hän yksilö persoona :D? Eiköhän tämä tilanne ole mennyt monimutkaiseksi tässä viimeisen 20 vuoden aikana! On tullut kaiken maailman uusiomääritelmiä miljoonia eri käsityksiä ja näkemyksiä. Kumma miten miehet ja naiset ovat voineet elää niin onnellisina aina 90-luvun lopulle asti ilman vihaa, angstia sun muuta määrittelyongelmaa...Kai te nyt alatte pikkuhiljaa uskoa, että tässä ollaan ulkoa ohjatun agendan uhreja. Ei kukaan teistä olisi tällaisia "määritelmä-ongelmia" kehittänyt itse jos niitä ei olisi työnnetty kaiken maailman turhien medioiden kautta...

Eiväthän nämä ole millään lailla toisensa poissulkevia vaihtoehtoja. Vai ovatko miehet mielestäsi joko yksilöitä tai miehiä? Kysehän on siitä, miten haluaa tulla kohdatuksi ja kohdelluksi. Ajattele vaikka työyhteisöä. Mirkku, Sirpa ja Taina ovat ennemmin Mirkku, Sirpa ja Taina kuin geneerinen "nainen", tai jos kyse on toisilleen tuntemattomista, mieluummin ihminen ja kollega tai yhteistyökumppani kuin geneerinen "nainen". Rooleja on monia, naiseus ei ole jatkuvasti pinnalla.

Se hengittäminenkään ei ole ongelma, ei tämäkään ole. Toivottavasti kovin monen miehenkään ei tarvitse koko ajan tiedostaa "olen mies, olen mies, olen mies". Sen pitäisi olla itsestäänselvää, ja sitten muihin, mielenkiintoisempiin asioihin.

Vierailija
1211/1292 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiväthän nämä ole millään lailla toisensa poissulkevia vaihtoehtoja. Vai ovatko miehet mielestäsi joko yksilöitä tai miehiä? Kysehän on siitä, miten haluaa tulla kohdatuksi ja kohdelluksi. Ajattele vaikka työyhteisöä. Mirkku, Sirpa ja Taina ovat ennemmin Mirkku, Sirpa ja Taina kuin geneerinen "nainen", tai jos kyse on toisilleen tuntemattomista, mieluummin ihminen ja kollega tai yhteistyökumppani kuin geneerinen "nainen". Rooleja on monia, naiseus ei ole jatkuvasti pinnalla.

Se hengittäminenkään ei ole ongelma, ei tämäkään ole. Toivottavasti kovin monen miehenkään ei tarvitse koko ajan tiedostaa "olen mies, olen mies, olen mies". Sen pitäisi olla itsestäänselvää, ja sitten muihin, mielenkiintoisempiin asioihin.

Nyt minusta alkaa tuntua, että te trollaatte täällä. Eihän tämä voi näin vaikeaa olla. Onhan se nyt selvää, että Mirkulla, Sirpalla ja Tainalla on oma identiteetti (toivottavasti) ja persoona. He ovat yksilöitä, kyllä. Mutta he ovat myös naisia. Naisilla on paljon biologisia, sosiaalisia ja kulttuurillisia piirteitä, jotka erottavat heidät miehistä. Osa naisista on myös perinteisempiä, toisin sanoen ei niin "vapautuneita" kaikista perinteisistä arvoista, asenteista ja käyttäytymisestä. Tämän langan alkuperäinen pointti oli se, että mistä näitä perinteisempiä naisia löytää? Tuo Marttakerho on ollut yksi hyvä paikka. Ilmeisesti maaseudut ja pienemmät kaupungit ovat yksi. Ulkomaat ovat yksi...

Aivan sama koskee miehiä. Jari, Aleksi ja Pekka ovat kaikki yksilöitä, mutta yksi ajattelee perinteisemmin, omaa miehisiä piirteitä, kun toinen taas on ns. feminiinisempi mies. Miesten keskuudessa miehisiä miehiä arvostetaan enemmän. Suomessakin on miehiä, jotka tavallaan pyrkivät asettamaan perinteiset maskuliinisemmat miehet huonoon valoon, koska itse ovat "heikommassa" asemassa. Yleensä nämä miehet ovat vegaaneja, eivät omista ideologisista syistä autoa, eivät mene armeijaan, kannattavat näennäisvihreitä arvoja jne., ovat fyysisesti heikompia, eivät arvosta historian ja kulttuurin sankareita vaan pitävät heitä joinain barbaareina tai ties minä...

Vierailija
1212/1292 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt minusta alkaa tuntua, että te trollaatte täällä. Eihän tämä voi näin vaikeaa olla. Onhan se nyt selvää, että Mirkulla, Sirpalla ja Tainalla on oma identiteetti (toivottavasti) ja persoona. He ovat yksilöitä, kyllä. Mutta he ovat myös naisia. Naisilla on paljon biologisia, sosiaalisia ja kulttuurillisia piirteitä, jotka erottavat heidät miehistä. Osa naisista on myös perinteisempiä, toisin sanoen ei niin "vapautuneita" kaikista perinteisistä arvoista, asenteista ja käyttäytymisestä. Tämän langan alkuperäinen pointti oli se, että mistä näitä perinteisempiä naisia löytää? Tuo Marttakerho on ollut yksi hyvä paikka. Ilmeisesti maaseudut ja pienemmät kaupungit ovat yksi. Ulkomaat ovat yksi...

Aivan sama koskee miehiä. Jari, Aleksi ja Pekka ovat kaikki yksilöitä, mutta yksi ajattelee perinteisemmin, omaa miehisiä piirteitä, kun toinen taas on ns. feminiinisempi mies. Miesten keskuudessa miehisiä miehiä arvostetaan enemmän. Suomessakin on miehiä, jotka tavallaan pyrkivät asettamaan perinteiset maskuliinisemmat miehet huonoon valoon, koska itse ovat "heikommassa" asemassa. Yleensä nämä miehet ovat vegaaneja, eivät omista ideologisista syistä autoa, eivät mene armeijaan, kannattavat näennäisvihreitä arvoja jne., ovat fyysisesti heikompia, eivät arvosta historian ja kulttuurin sankareita vaan pitävät heitä joinain barbaareina tai ties minä...

Alkoi ihan naurattaa tämä. Työpaikan tyhy päivässä mentiin kiipeilykeskukseen. Ylipainoiset lihavat edellisen postaajan miehiset lihansyöjämiehet jäivät kuin tikut pask4an kun vegaanimies kipusi ensimmäiseksi kerrakseen taitavasti ylöspäin.

Naisillakin sujui paremmin kun miehillä ei käsivoimat olleet suhteessa ylisuureen massaan. Kiipeily julistettiinkin miehisten miesten aka ul 1en suulla yksimielisesti hö m0jen hommaksi 😂

Vierailija
1213/1292 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoi ihan naurattaa tämä. Työpaikan tyhy päivässä mentiin kiipeilykeskukseen. Ylipainoiset lihavat edellisen postaajan miehiset lihansyöjämiehet jäivät kuin tikut pask4an kun vegaanimies kipusi ensimmäiseksi kerrakseen taitavasti ylöspäin.

Naisillakin sujui paremmin kun miehillä ei käsivoimat olleet suhteessa ylisuureen massaan. Kiipeily julistettiinkin miehisten miesten aka ul 1en suulla yksimielisesti hö m0jen hommaksi 😂

Ylipaino, huomattava sellainen, on sairaus. Sekä miehillä että naisilla. Sitä tulisi myös käsitellä mielen sairautena. Ihmisen funktio ei ole olla lihava.

Vierailija
1214/1292 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et vissiin ole koskaan kuullut termiä "ylistämällä alistaminen"? Yhden ystäväni mies sanoi kerran vaimolleen "imuroi sinä, kun osaat sen paremmin". Mies on ollut pitkään ex.

Vierailija
1215/1292 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulle on ollut itsestään selvyys että mies osaa kokata ja tekee sitä siinä missä minäkin. Ei se vie häneltä munia kuten ei minultakaan arvoa naisena. Nautin kotitöistä enkä koe mitään alemmuutta siitä että teen osuuteni

Vierailija
1216/1292 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro että tämä on vitsi? Tämä ei voi millään olla todellista :D. Itse olen raavas mies, eikä tulisi mieleenikään antaa kenenkään muun paketoida lahjapaketteja. Ei ne varmasti kummosilta näytä, mutta onhan tuo nyt jo laiskuuden ja osaamattomuuden huippu jos niitä edes itse voi tehdä. Jos en parin lahjan takia halua ostaa paperia ja nauhaa, niin menen yhdelle näistä kojuista, maksan pari euroa hyvään tarkoitukseen ja paketoin itse ne paketit siinä pöydällä. Mutta se, että seistä pönöttää siinä edessä kun joku toinen paketoi lahjaa, niin ei ei ei. Koulukirjojen päällystäminen on eri asia, mutta kyllä sekin on tehtävissä...

Jos tuo on laiskuuden ja osaamattomuuden huippu, niin olen ihan mielelläni siinä asiassa laiska ja osaamaton. Miksi tuhertaisin itse asian, jonka joku toinen hoitaa paljon näppärämmin hetkessä ja saa siitä korvauksen?

Vierailija
1217/1292 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt vasta? Täällähän on ruokittu muniaan kaivelevaa ja partaansa naureskelevaa trollia viimeiset 60 sivua. Sehän minua surettaakin, että niin moni nainen oikein haluaa heidän pesiytyvän palstalle naureskelemaan naisille. Joku aina vastaa, että "tämä on vain hauskanpitoa" mutta ei minua ainakaan ole missään kohtaa hymyilyttänyt. Alt right meets naisviha.

Vierailija
1218/1292 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä  haluan normaalin naisellisin naisen.

Tyyliin lähihoitaja tai sihteeri.

Nuori ja kaunis saa olla.

Minä olen akateeminen, esimies.

Kuuma kolli, joka vaatii että hänen nainen on:

1. Seksikäs, nuori, kaunis

2. Laittaa ruokaa mielellään ja taitavasti.

3. Osaa ja siivoaa sekä huolehtii talostani ja lemmikeistä

4. Tyydyttää minut aina kun olen tarpeessa.

5. Kunnioittaa minua, hänen Herraansa kuin jumalaa.

Olen valtias ja minulla on arvoiseni nainen puolisonani.

Vierailija
1219/1292 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puuttumatta jumalharhaan, valtiaalla on rinnallaan valtiatar, sinulla palvelija.

Vierailija
1220/1292 |
15.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei haittaa, että nainen on tyhmä kuin saapas eikä hän edes halua kouluttautua tai hankkia työpaikkaa.