Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tule koskaan ymmärtämään tämän palstan totaalista vihaa sitä kohtaan jos mies toivoo naisen joka tykkää laittaa ruokaa ja hoitaa kotia

Vierailija
12.02.2022 |

Heti ollaan sanomassa että kyökkipiikaa, äidinkorviketta ja s*ksi*rjaa vain himoitsee tuollainen sika ja että itse laiskottelee tai huvittelee kun toinen raataa eikä osallistu mitenkään.

Kommentit (1292)

Vierailija
621/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa on joitain todella pelottavan kilahtaneita sovinistisia kommentteja ja toivon että ne ovat vaan trollausta.

Vierailija
622/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo otsikon "totaalinen viha" on aika huvittava. Jos herkkätunteinen ap kokee erimielisyyden totaalisena vihana, miten ihmeessä hän pärjää tässä maailmassa? Anteeksi ot.

No mitä sä tässäkin ketjussa näet?

Näen erimielisyyttä, en vihaa. Lisäksi näen lukuisia esimerkkejä klassisesta manspleinaamisesta: mies selittää mitä kuvittelee naisen haluavan, eikä suostu kuuntelemaan, saati edes yrittämään ymmärtää, mitä nainen itse oikeasti haluaa tai kokee.

Ha, ei kuule pelkkä spleinaaminenkaan riitä, vaan mitä tekee orastava miesasiamies?

No ensinnäkin järkkää nelipäiväisen tilaisuuden, jossa miehet kertovat naisille, millaisia näiden tulee olla - ja sitten vieläpä veloittaa näiltä naisilta hävyttömän suuren osallistumismaksun!!!

https://22convention.com/

Ja sivuhuomiona kaikki trasselit ja muut aktivistit hoi: kyseinen tapahtuma on rajattu nimenomaan biologisille ihmisnaaraille. Kai annoitte järjestäjämiesten kuulla kunniansa sukupuolibinäärin ylläpitämisestä? Vai tyydyittekö jälleen uhkailemaan naisia Twitterissä, tällä kertaa Adelea?

Luulin hetken katsovani jotain parodiaa mutta se oliki totta. Vähän tuli oksua suuhun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten suoraan sinulle pitää v t t uilla ennen kuin huomaat sen -ttuiluksi? Missä vaiheessa lakkaat ruokkimasta n a i s v i h a a j a a?

En minä vihaa naisia, päinvastoin arvostan naista lähtökohtaisesti enemmän kuin moni nainen arvostaa itseään. Tuo on vähän soijaista, mutta minkäs teet. Sen sijaan kyse on siitä, että vaikka yhteiskunta on täysin gynosentrinen, eli naisia pitäisi arvostaa ja pitää prinsessoina kaikilla mahdollisilla tavoilla vain siksi että he ovat naisia, niin tuohon ei tarvitse lähteä niiden naisten kohdalla, jotka eivät edes vaivaudu olemaan naisia. Mikään muu ei ole kohdannut niin suurta inflaatiota kuin nainen. Ja se on täysin hänen oma syynsä, sekä sen, että ovat niin helposti altistuneet kaikille amerikkalaisille mädätystrendeille joilla on vain ja ainoastaan huonoja vaikutuksia ihmisille ja yhteiskunnalle. Ei, minä en vihaa naisia millään tavalla, miksi ihmeessä vihaisin? Miehet ne ovat, jotka ovat tämän nykykehityksen antaneet tapahtua. Mutta mieluusti näkisin hieman useammin ja enemmän todellisia naisellisia oman arvon tuntevia naisia isoilla N:nnillä ;)

Nainen tuntee oman arvonsa silloin, kun on sellainen kuin itse haluaa. Pakonomainen pyrkimys koko toisen sukupuolen miellyttämiseen on tuskin kenenkään prioriteetti muuten kuin niiden pariutumattomien miesten fantasioissa, jotka eivät tunne naisia lainkaan.

Ja monelle naiselle se mitä itse haluaa on nimenomaan kotiäitiys ja kodin hoitaminen

Mutta tätä ei saa sanoa ääneen. Suurin osa naisista jäisi kotiin, jos se olisi mahdollista, mutta feministit älähtää heti, jos sen myöntää.

Moni jäisikin, jos rahaa olisi varmuudella reilusti elämän loppuun asti. Silloin ison osan kotitöistä voisi ulkoistaa ja voisi tehdä mitä mieleen juolahtaa missä päin maailmaa tahansa. Harva mies on niin rikas, että tuo olisi mahdollista.

Jaa, kummasti vaan meitä riittää. Eikä ole kuse miehen rahoista vaan ihan molempien rahoista. Tällä hetkellä asumme maassa, jossa suomalaisista naapureita 100% kuuluu samaan ryhmään kuin me.

Tilanteesi on vertaillunen meihin suomirouviin?

Ootko ihan hassu?

Mikä muu olen kuin suomirouva? Kyllä, asun nyt ulkomailla, mutta ihan suomalainen olen.

Tottakai voit uskoa, että kaikilla on sama tilanne kuin sinulla tai se olisi tavallinen tilanne. Ymmärrät varmaan, että käsityksesi on vääristynyt.

Vierailija
624/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on mies, joka on suosittu naisten keskuudessa, niin kumman luulette hänen valitsevan. Sen joka tykkää siivota ja tehdä ruokaa tai sen joka ei tykkää näistä?

Minä en sitten voi käsittää, että miten te tämän miestyypin edustajat niin uppiniskaisesti ette voi käsittää sitä, miten se, keneen teidän huomionne sattuu kohdistumaan, on suurimalle osalle naisia ihan herttaisen yhdentekevää.

Aikaisemminkin tässä ketjussa joku mies "uhkaili" (en keksi parempaakaan sanaa) sillä, että aijai, vain kodinhengettäret ansaitsevat laadukkaan miehen. Aha.

En varmaan koskaan lakkaa hämmästelemästä sitä, miten tämän ajatussuunnan miesedustajat kuvittelevat, että se, että he ovat jostakin naisesta kiinnostuneita, olisi automaattisesti jokin kohteliaisuus, ja että joidenkin naisten huomiotta jättäminen sitten joku loukkaus tai kaupankäyntikeino. Kun ei se ole.

Koska et ymmärtänyt pointtia. Tämä kuuluisa kodinhengetär on erityisen arvostettua vaimomatskua, eli tällaisen naisen miehet mielummin valitsevat kuin sellaisen joka ei ole. Ei kyse ansaitsemiseeta, uhkailusta tai kohteliaisuudesta. Vain siitä minkälaista naista miehet näistä kahdesta vaihtoehdosta suosivat. Ja koska kodinhengettäriä on koko ajan vähemmän, sitä enemmän heillä on valinnanvaraa miesten suhteen.

Uskon hyvin, että monilla miehillä ainut syy haluta nainen on saada se kodinhengetär koska eivät muuten oikeastaan edes piittaa naisestaan. Turha kuitenkaan yleistää tätä kaikkin miehiin. Meitä luonnostaan  "kodinhengettäriä" ei kiinnosta yhtään sen enempää suositut saati epäsuositut miehet jotka eivät ole yhtälailla kotoilijoita itsekin. Tärkeintä on jakaa samat elämänarvot ja harrastukset, jotta tullaan yhdessä toimeen. Siis siellä kotona, missä kumpikin lähinnä vapaa-aikaansa viettää.

Joillakin naisilla on yhtä kylmä asenne miehiä kohtaan, että halutaan mies vain rahan ja statuksen takia ja on pelkkää plussaa jos mies on enimmän osaa elämästä pois kotoota. Siinähän mies voi olla oikeasti vaikka homo ja vaimo lesbo, pääasia että kulissit on pystyssä ja lapset hoidetaan. 

Vierailija
625/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, hoidan kyllä kotia ja kokkaan miehen lempiruokia, jos läydän sopivan miehen. Itse toki haluan rikkaan miehen, joka ei avioehtoja vaadi ja sängyssä n*ssii mua kuin palkinto-ori ja muistaa lahjoilla jokainen merkkipäivä (ja joskus ihan muuten vain).

Vierailija
626/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan missään nimessä suostuisi semmoiseen työnjakoon, jossa mies leikkaa ruohot, tekee lumityöt ja hoitaa nikkaroinnit ym. ja minun pitäisi kökkiä sisällä siivoamassa ja kokkaamassa ja hoitamassa lapsia. Ruohonleikkuu ja lumityöt (kohtuullisissa määrin) on kivaa puuhaa ja hyötyliikuntaa, nikkarointi käy jo suorastaan harrastuksesta (kohtuullisissa määrin sekin). Siivoaminen, ruuan laitto ja lasten hoitokin on toki ihan jees, mutta jatkuvana hommana vaan puuduttavia. Siksi on hyvä että nuo kaikki jaetaan ja vuorotellaan niin että molemmat saa hikoilla sekä lumikolan että imurin kanssa.

Vierailija
627/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta tuossa nyt on hivenen enemmän järkeä. Nyt puhut että miehen odotetaan osaavan jotain, tekevän jotain. Aiemmin annoit ymmärtää, että jokin yksittäinen melko triviaali asia kuten renkaanvaihto olisi miehen arvon kannalta kriittinen tekijä. Siihen en kyllä usko. Jotain pitää osata ja tehdä, mutta ei sen tarvitse olla juuri renkaiden vaihto. Iso osa menestyneistä miehistä vaihdattaa renkaat huollossa ja naisia ja arvostusta piisaa silti. Se on ihan simppeliä matematiikkaa - kun leipätyöstä saa riittävän hyvän liksan, niin kaikki ylimääräinen kannattaa ulkoistaa.

Huokaus. Ei renkaanvaihto ole triviaali asia, se on vaan saatu näyttämään ja tuntumaan siltä koska yhteiskunta on tehty niin helpoksi. Tiedän varsin hyvin, että iso osa miehistä, ja entistä suurempi osa vaihdattaa renkaat huollossa. Etenkin koska usein menestyvät miehet ovat laiskoja fyysisen työn suhteen, tai eivät ainakaan tee sitä päivittäisenä työnä. Siksi onkin helppo ulkoistaa kaikki fyysinen. Eikä tuo liity matematiikkaan millään tavalla, vaan siihen rajan vetoon, että mihin ihminen vetää rajan sen suhteen kuinka laiskaksi tulee. Miksi mies ei vaihtaisi renkaita omaan autoonsa? Hänhän sillä ajaa, hän sen omistaa. Mikä on se tekosyy, miksi tällaista toimenpidettä mies ei tee? Eikä tuo liity liksaan millään tavalla, kyllä ihan normaalisti tienaavat ihmiset voivat ulkoistaa vaikka kuinka paljon asioita, ja niin tekevätkin entistä enemmän. Tämä on arvokysymys ja eräänlainen eksistentiaalinen kysymys, että mikä on miehen rooli ja velvollisuus. Lisäksi väitän, että mitä enemmän mies ulkoistaa asioita, sitä laiskempi hänestä tulee.

Höpö höpö. Ei minun mieheni ainakaan ole laiska, hän tekee pitkää päivää vaativassa työssä ja sen lisäksi kotitöitä ja hoitaa lapsia. Ei siinä paina pätkääkään se vaihtaako hän kaksi kertaa vuodessa renkaat itse vai ei. Kuten sanoin, varmasti joku perinteisiin muotteihin takertuva fossiili ei häntä arvosta. Ihan sama. Minä arvostan, meidän tuttavat arvostaa, alaiset arvostaa, asiakkaat arvostaa. Se että joku jonka elämä pyörii epätoivoisen oman miehisyyden todistelun ympärillä ei arvosta ei ehkä ole kovin suuri menetys.

Vierailija
628/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan oikeasti sittenkin mies kun tykkään enemmän polttopuiden hakkaamisesta, pilkkimisestä, kalastamisesta, lumen luonnista, ruohon leikkuusta ja nikkaroinnista kuin lastenhoidosta, siivouksesta ja ruoanlaitosta?

Vierailija
629/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ymmärtänyt tätä renkaanvaihdon hehkutusta. "Kyllähän se Pirjo/Matti on taitava koodari/lääkäri/sähköasentaja, mutta osaako se... vaihtaa renkaat?"

Renkaiden vaihto tulee miehen velvollisuushierarkiassa aina ensin, nuo koodarit ja lääkärit ovat niitä mitä voi toteuttaa siinä vaiheessa kun peruselementit ovat valmiina. Samoin naisella se on se ruoanlaittotaito ja kodin kunnossapito (ei välttämättä päivittäin, mutta noin yleisellä tasolla). Onhan se jotenkin kornia että ihmiset osaavat tehdä ties mitä mutta sitten eivät osaa ihan perustavanlaatuisia asioita hoitaa. Siinä on erkaannuttu kyllä jostain pyhästä...

Vierailija
630/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta tuossa nyt on hivenen enemmän järkeä. Nyt puhut että miehen odotetaan osaavan jotain, tekevän jotain. Aiemmin annoit ymmärtää, että jokin yksittäinen melko triviaali asia kuten renkaanvaihto olisi miehen arvon kannalta kriittinen tekijä. Siihen en kyllä usko. Jotain pitää osata ja tehdä, mutta ei sen tarvitse olla juuri renkaiden vaihto. Iso osa menestyneistä miehistä vaihdattaa renkaat huollossa ja naisia ja arvostusta piisaa silti. Se on ihan simppeliä matematiikkaa - kun leipätyöstä saa riittävän hyvän liksan, niin kaikki ylimääräinen kannattaa ulkoistaa.

Huokaus. Ei renkaanvaihto ole triviaali asia, se on vaan saatu näyttämään ja tuntumaan siltä koska yhteiskunta on tehty niin helpoksi. Tiedän varsin hyvin, että iso osa miehistä, ja entistä suurempi osa vaihdattaa renkaat huollossa. Etenkin koska usein menestyvät miehet ovat laiskoja fyysisen työn suhteen, tai eivät ainakaan tee sitä päivittäisenä työnä. Siksi onkin helppo ulkoistaa kaikki fyysinen. Eikä tuo liity matematiikkaan millään tavalla, vaan siihen rajan vetoon, että mihin ihminen vetää rajan sen suhteen kuinka laiskaksi tulee. Miksi mies ei vaihtaisi renkaita omaan autoonsa? Hänhän sillä ajaa, hän sen omistaa. Mikä on se tekosyy, miksi tällaista toimenpidettä mies ei tee? Eikä tuo liity liksaan millään tavalla, kyllä ihan normaalisti tienaavat ihmiset voivat ulkoistaa vaikka kuinka paljon asioita, ja niin tekevätkin entistä enemmän. Tämä on arvokysymys ja eräänlainen eksistentiaalinen kysymys, että mikä on miehen rooli ja velvollisuus. Lisäksi väitän, että mitä enemmän mies ulkoistaa asioita, sitä laiskempi hänestä tulee.

Lopulta kysymys on siitä, että mikä on sun aikasi hinta. Jos olet pienituloinen, niin silloin sun aikasi on halpaa ja siksi saatat nähdä järkeväksi "maksaa" rankaanvaihdosta palkka itsellesi. Jos taas olet suurituloinen, niin saattaa olla järkevämpää vaikka viettää se yljäävä aika joko omia töitä tehden tai investoida vapaa-aikaan esim. lasten kanssa. Miksi ihmeessä esim. joku 300€/h laskuttava juristi vaihtaisi itse omat renkaansa, kun voisi viettää sen ajan tienaamalla 300€/h ja maksaa renkaiden vaihdosta muutaman kympin jollein muulle?

Vierailija
631/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella edelleen ne roolit on juuri niin, että nainen on kotona lapset hoitamassa ja tekee pääasiassa kotityöt, mutta sitä ei saa myöntää. Ihan samalla tavalla nainen etsii miestä, joka tekee ”miehen työt” ja tuo turvaa, mutta sitä pidetään nyky-yhteiskunnassa heikkoutena. Älä siis huoli, todellisuus on sun puolella, somessa pitää voimaantua 🤫

Ei ole tavallista. Poikkeuksena pikkulasten vanhemmat. Silloinkin ongelma on raha, harva mies haluaa elättää naista edes lyhyttä hoitovapaata vaan sitäkin varten naisen pitää itse säästää rahaa työssä ollessaan.

Mitä perinteisiä rooleja kaipaavat miehet haluavat on nainen, joka tekee kotityöt, mutta jjota miehen ei tarvitse elättää.

Moni mies ”elättää” perheensä oikein mielellään.

Miksi kirjoitit "elättää" etkä elättää? Eikö ne mielellään elätäkään?

”Elättää” koska jos on yhdessä päätetty, että äiti jää kotiin, ei se ole elättämistä vaan yhteistä taloudenhoidon suunnittelua. Ja tällöin yleensä sillä äidilläkin on säästöjä esim.

Jos nainen jää kotiin, hänen pitää elää siitäkin huolimatta ettei tienaa. Perinteisiä rooleja vaalivat miehet eivät halua elättää kotona olevaa naista. Oletus on kuten sinulla, että sillä "naisella on säästöjä".

Miehen ei kuulu maksaa näiden sankareiden mielestä naiset kotona olemista. Mistähän he luulevat tällaisia rahaa tarvitsemattomia naisia löytyvän?

Voi kuule, mieskäsityksesi on ajalta kun naiset eivät käyneet töissä. Nykyään miehet arvostavat sitä, että nainen jää kotiin omasta urasta huolimatta. Tällöin asia ätetään yhdessä ja sillä naisella on väkisinkin säästöjä.

Hyvin harva uranainen jää kotiin ja silloin miehellä on vielä kovemman profiilin ura. Useimmat kotiäidit on matalapalkka-aloilta eikä heillä mitään isompia säästöjä ole. Tyypillisesti suurten tuloerojen perheitä joissa mies todellakin maksaa kaiken.

Ei miuten pidä paikkaansa. Nimenomaan ne, joilla on siihen varaa, jää kotiin nykypäivänä.

Tämä ei ole totta. Kotiäitejä on kaikkein eniten köyhissä ja kouluttamattomissa. Korkeasti koulutetut miehet ovat koulutettujen naisten kanssa ja molemmat käyvät töissä.

Ehkä sun elämässäsi. Meidän ympärillämme kotiin ovat jääneet vain korkeastikoulutetut ja hyvin tienaavat naiset.

Olen eri, mutta ei se ole mikään "sun elämässäsi" vaan ihan tilastollista faktaa. Sinä yrität nyt jonkun oman agendasi takia selittää mustaa valkoiseksi. Oikeasti kotiin jäävät uranaiset on erittäin harvinaisia. Se on vain harvoin taloudellisesti järkevää ja sitä paitsi hyvin harva etenee hyväpalkkaiseen työhön puolivahingossa, ilman että se ura ja eteneminen merkitsee mitään.

Miksi kotiin jääminen esim. yksityisyrittäjälle tarkoittaisi uran etenemisen tyssäämistä? Ja eiköhän nämä ole valinneet miehen, jolla on myös hyväpalkkainen työ, jolloin tuo ”taloudellisesti järkevää” on ihan höpöä.

Olitko sinä se rikas kotirouva, jolla on miehen sponsoroima yritys?

En, minulla on ihan oma yritys, ollut jo 15 vuotta.

Kai menestyvä yritys vaatii työtä?

No ei vaadi sit enää, kun se menestyy. Teen töitä nyt, kun lapset on jo koulussa, silloin kuin haluan.

Ethän sinä ole kotirouva, kun teet työtä yrittäjänä!

Olen, harrastan muutaman tunnin vkossa töitä, silloin kun jaksan.

Miksi väheksyt itseäsi?

Mikään yritys, joka tuottaa, ei pyöri sillä, että harrastat satunnasti työntekoa. Ei sellaista ole.

Toki, jos ei ole tarvetta yrityksen tuotolle ja mies spondoroi. Onhan näitäkin, joissa yritys maksaa, tuottaa tappiota ja mies nämä iloisesti maksaa. Rouvan harrastuksesta onkin hyvä maksaa.

Voi kuule, kun olet korkeasti koulutettu alasi ammattilainen, voit tehdä töitö firmassasi silloin kun sanot joo pyydettäessä. Mieheni ei millään tavalla liity firmaani, hän ei maksa mitään töihini liittyvää vaan kaikki on kotiinpäin. Teen töitä 170€/h-700€/3h silloin kun haluan. Katsopas kun nainenkin saattaa olla ammattilainen sen lisäksi, että on äiti ja vaimo.

Noi voi kuule ja katsopa ovat vähän turhia ja kertovat vain sinusta.

Mikä tämä työsi on?

Eikö firmasi hoito vaadi muuta kuin sen kolmen tunnin työn joskus? Et lue sähköposteja, huolehdi suhteista, markkinoi ym? Et pidä yllä ammattitaitoasi, kouluttaudu tai valmistaudu työhön?

Hoi tuntipalkat tuntuu isolta, mutta eihän niistä paljoa jää, kun maksat yrittäjän muut kulut. Tämän toki tiesitkin.

Miksi kutsut itseäsi mielummin kotiäidiksi, jos oikeasti olet yrittäjä ja teet töitä?

Minun ei tarvitse valmistautua töihini, koska osaan ne asiat. Sähköposteja tietenkin luen, muuten en pyyntöjä töihin huomaisi. Sähköposteja luen muutenkin, se ei liity työhöni. En joudu enää amrkkinoimaan itseäni, se on tehty jo kauan ennen kotiin jääntiä. Ja kutsun itseäni kotiäidiksi, koska olen sellainen. Minulla on firma, johon en 7 vuoteen tehnyt mitään ja nyt pari vuotta olen tehnyt joitakin tunteja vkossa silloin kun minulta on pyydetty johonkin mielenkiintoiseen hommaan.

Erikoinen ala. 7 vuoteen ei ole tarvinnut päivittää osaamistaan, kun osaa ne asiat. Ei edes 5 vuotta alata täysin ulkona oleminen ole muuttanut mitään.

En ole iennen kuullut tällaisesta.

Minäkin luen sähköposteja, mutta työsähköpostit on työtä.

Varmaan joku muu sitten tekee sopimukset, laskutukset ja kirjanpidon ym?

Tästä ei varmaan tarvi tiensta mitään? Eikä tienaa.

Kuhan pitää äidin virkeänä.

Kuten sanoin, tienaan vallan hyvin. Se on totta, että teen sitä harrastuksena, en rahan vuoksi. Itse hoidan kaiken nyt, ennen kotiin jäämistä minulla oli kirjanpitäjä ja markkinointivastaava. Mitä tulee osaamisen päivittämiseen niin kotiäitiys on suuri osa sitä, sen lisäksi harrastukeni tukevat ammattitaitoani.

Eli et kehitä ammattitaitoasi mitenkään?

Hyvin erikoista.

Aikaa ei kulu mihinkään hallinnolliseen.

Ha tienaat vallan hyvin?

Et maksa vakuutusmaksuja tai veroja? Se 170 € tarkoittaa, että saat käteen mitä?

Riippuu vuodesta mitä jää käteen, alv on nolla. Aikaa ei kulu hallinnolliseen, koska yhden hengen firma. Vakuutukset liittomaksulla. Verot maksan toki.

Eli olet myymässä jotain sotepalveluita.

Tienaat erittäin vähän, jos et maksa YEL maksuja tai ennakkoveroja.

Ei tosiaan tämä on harrastus. Ei yritys.

Minullakin on tällainen harrastus. Myyn palveluita palkkiolaskutuksena, en yrittäjänä. Ei siitä.mitään tienaa.

Vierailija
632/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten suoraan sinulle pitää v t t uilla ennen kuin huomaat sen -ttuiluksi? Missä vaiheessa lakkaat ruokkimasta n a i s v i h a a j a a?

En minä vihaa naisia, päinvastoin arvostan naista lähtökohtaisesti enemmän kuin moni nainen arvostaa itseään. Tuo on vähän soijaista, mutta minkäs teet. Sen sijaan kyse on siitä, että vaikka yhteiskunta on täysin gynosentrinen, eli naisia pitäisi arvostaa ja pitää prinsessoina kaikilla mahdollisilla tavoilla vain siksi että he ovat naisia, niin tuohon ei tarvitse lähteä niiden naisten kohdalla, jotka eivät edes vaivaudu olemaan naisia. Mikään muu ei ole kohdannut niin suurta inflaatiota kuin nainen. Ja se on täysin hänen oma syynsä, sekä sen, että ovat niin helposti altistuneet kaikille amerikkalaisille mädätystrendeille joilla on vain ja ainoastaan huonoja vaikutuksia ihmisille ja yhteiskunnalle. Ei, minä en vihaa naisia millään tavalla, miksi ihmeessä vihaisin? Miehet ne ovat, jotka ovat tämän nykykehityksen antaneet tapahtua. Mutta mieluusti näkisin hieman useammin ja enemmän todellisia naisellisia oman arvon tuntevia naisia isoilla N:nnillä ;)

Nainen tuntee oman arvonsa silloin, kun on sellainen kuin itse haluaa. Pakonomainen pyrkimys koko toisen sukupuolen miellyttämiseen on tuskin kenenkään prioriteetti muuten kuin niiden pariutumattomien miesten fantasioissa, jotka eivät tunne naisia lainkaan.

Ja monelle naiselle se mitä itse haluaa on nimenomaan kotiäitiys ja kodin hoitaminen

Mutta tätä ei saa sanoa ääneen. Suurin osa naisista jäisi kotiin, jos se olisi mahdollista, mutta feministit älähtää heti, jos sen myöntää.

Moni jäisikin, jos rahaa olisi varmuudella reilusti elämän loppuun asti. Silloin ison osan kotitöistä voisi ulkoistaa ja voisi tehdä mitä mieleen juolahtaa missä päin maailmaa tahansa. Harva mies on niin rikas, että tuo olisi mahdollista.

Jaa, kummasti vaan meitä riittää. Eikä ole kuse miehen rahoista vaan ihan molempien rahoista. Tällä hetkellä asumme maassa, jossa suomalaisista naapureita 100% kuuluu samaan ryhmään kuin me.

Tilanteesi on vertaillunen meihin suomirouviin?

Ootko ihan hassu?

Mikä muu olen kuin suomirouva? Kyllä, asun nyt ulkomailla, mutta ihan suomalainen olen.

Tottakai voit uskoa, että kaikilla on sama tilanne kuin sinulla tai se olisi tavallinen tilanne. Ymmärrät varmaan, että käsityksesi on vääristynyt.

Miten? Olen suomalainen, koulutettu nainen, joka hoitaa perheensä. Mieheni on suomalainen mies, joka arvostaa kotiäitiyttä.

Vierailija
633/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ymmärtänyt tätä renkaanvaihdon hehkutusta. "Kyllähän se Pirjo/Matti on taitava koodari/lääkäri/sähköasentaja, mutta osaako se... vaihtaa renkaat?"

Renkaiden vaihto tulee miehen velvollisuushierarkiassa aina ensin, nuo koodarit ja lääkärit ovat niitä mitä voi toteuttaa siinä vaiheessa kun peruselementit ovat valmiina. Samoin naisella se on se ruoanlaittotaito ja kodin kunnossapito (ei välttämättä päivittäin, mutta noin yleisellä tasolla). Onhan se jotenkin kornia että ihmiset osaavat tehdä ties mitä mutta sitten eivät osaa ihan perustavanlaatuisia asioita hoitaa. Siinä on erkaannuttu kyllä jostain pyhästä...

Mutta eihän se, että et tee jotain asiaa tarkoita ettet osaisi. Tämä on varsin erheellinen käsitys monilla näistä, jotka hehkuttavat näiden periteisten hommien tekemistä. Kysymys on priorisoinnista. Mä esim. siivoan itse ja aika useinkin koska pidän siitä. Ruokaa laitan aika harvoin, vaan ostan mielummin ravintolasta/valmistiskiltä. Osaan kyllä kokata, mutta en vain pidä siitä.

Vierailija
634/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Ei minun mieheni ainakaan ole laiska, hän tekee pitkää päivää vaativassa työssä ja sen lisäksi kotitöitä ja hoitaa lapsia. Ei siinä paina pätkääkään se vaihtaako hän kaksi kertaa vuodessa renkaat itse vai ei. Kuten sanoin, varmasti joku perinteisiin muotteihin takertuva fossiili ei häntä arvosta. Ihan sama. Minä arvostan, meidän tuttavat arvostaa, alaiset arvostaa, asiakkaat arvostaa. Se että joku jonka elämä pyörii epätoivoisen oman miehisyyden todistelun ympärillä ei arvosta ei ehkä ole kovin suuri menetys.

Kyllä minä arvostan paljon enemmän miestä, joka hoitaa lapsiaan tasa-arvoisena vanhempana, laittaa ruokaa ja imuroi, mutta vaihdattaa renkaat liikkeessä, kuin miestä joka vaihtaa itse auton renkaansa mutta ei tee noita muita juttuja. Minulle on oikeastaan aika sama kuka ne auton renkaat vaihtaa, kunhan se ei ole joku tuntikausien projekti josta mies odottaa saavansa kehuja ja suitsutusta jälkeenpäin.

Vierailija
635/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin naisena toivon itselleni miestä, joka hoitaa kodin, lapset ja laittaa ruoan. Antaa mulle läheisyyttä aina kun haluan. Voin vaihtaa lamput, katsastaa auton ja käyttää huollossa. Vapaaehtoiset jonoon. 😌

Olen myös jonossa. Ollut jo parikymmentä vuotta. Hiljaista on ollu, vaikka kuulemma nainen kuin nainen saa tosi helposti miehen. Mulla olís täällä paljon tekemistä reippaalle miehelle, missä ne mulle luvatut miesjonot nyt luuraa?

Vierailija
636/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monella edelleen ne roolit on juuri niin, että nainen on kotona lapset hoitamassa ja tekee pääasiassa kotityöt, mutta sitä ei saa myöntää. Ihan samalla tavalla nainen etsii miestä, joka tekee ”miehen työt” ja tuo turvaa, mutta sitä pidetään nyky-yhteiskunnassa heikkoutena. Älä siis huoli, todellisuus on sun puolella, somessa pitää voimaantua 🤫

Ei ole tavallista. Poikkeuksena pikkulasten vanhemmat. Silloinkin ongelma on raha, harva mies haluaa elättää naista edes lyhyttä hoitovapaata vaan sitäkin varten naisen pitää itse säästää rahaa työssä ollessaan.

Mitä perinteisiä rooleja kaipaavat miehet haluavat on nainen, joka tekee kotityöt, mutta jjota miehen ei tarvitse elättää.

Moni mies ”elättää” perheensä oikein mielellään.

Miksi kirjoitit "elättää" etkä elättää? Eikö ne mielellään elätäkään?

”Elättää” koska jos on yhdessä päätetty, että äiti jää kotiin, ei se ole elättämistä vaan yhteistä taloudenhoidon suunnittelua. Ja tällöin yleensä sillä äidilläkin on säästöjä esim.

Jos nainen jää kotiin, hänen pitää elää siitäkin huolimatta ettei tienaa. Perinteisiä rooleja vaalivat miehet eivät halua elättää kotona olevaa naista. Oletus on kuten sinulla, että sillä "naisella on säästöjä".

Miehen ei kuulu maksaa näiden sankareiden mielestä naiset kotona olemista. Mistähän he luulevat tällaisia rahaa tarvitsemattomia naisia löytyvän?

Voi kuule, mieskäsityksesi on ajalta kun naiset eivät käyneet töissä. Nykyään miehet arvostavat sitä, että nainen jää kotiin omasta urasta huolimatta. Tällöin asia ätetään yhdessä ja sillä naisella on väkisinkin säästöjä.

Hyvin harva uranainen jää kotiin ja silloin miehellä on vielä kovemman profiilin ura. Useimmat kotiäidit on matalapalkka-aloilta eikä heillä mitään isompia säästöjä ole. Tyypillisesti suurten tuloerojen perheitä joissa mies todellakin maksaa kaiken.

Ei miuten pidä paikkaansa. Nimenomaan ne, joilla on siihen varaa, jää kotiin nykypäivänä.

Tämä ei ole totta. Kotiäitejä on kaikkein eniten köyhissä ja kouluttamattomissa. Korkeasti koulutetut miehet ovat koulutettujen naisten kanssa ja molemmat käyvät töissä.

Ehkä sun elämässäsi. Meidän ympärillämme kotiin ovat jääneet vain korkeastikoulutetut ja hyvin tienaavat naiset.

Olen eri, mutta ei se ole mikään "sun elämässäsi" vaan ihan tilastollista faktaa. Sinä yrität nyt jonkun oman agendasi takia selittää mustaa valkoiseksi. Oikeasti kotiin jäävät uranaiset on erittäin harvinaisia. Se on vain harvoin taloudellisesti järkevää ja sitä paitsi hyvin harva etenee hyväpalkkaiseen työhön puolivahingossa, ilman että se ura ja eteneminen merkitsee mitään.

Miksi kotiin jääminen esim. yksityisyrittäjälle tarkoittaisi uran etenemisen tyssäämistä? Ja eiköhän nämä ole valinneet miehen, jolla on myös hyväpalkkainen työ, jolloin tuo ”taloudellisesti järkevää” on ihan höpöä.

Olitko sinä se rikas kotirouva, jolla on miehen sponsoroima yritys?

En, minulla on ihan oma yritys, ollut jo 15 vuotta.

Kai menestyvä yritys vaatii työtä?

No ei vaadi sit enää, kun se menestyy. Teen töitä nyt, kun lapset on jo koulussa, silloin kuin haluan.

Ethän sinä ole kotirouva, kun teet työtä yrittäjänä!

Olen, harrastan muutaman tunnin vkossa töitä, silloin kun jaksan.

Miksi väheksyt itseäsi?

Mikään yritys, joka tuottaa, ei pyöri sillä, että harrastat satunnasti työntekoa. Ei sellaista ole.

Toki, jos ei ole tarvetta yrityksen tuotolle ja mies spondoroi. Onhan näitäkin, joissa yritys maksaa, tuottaa tappiota ja mies nämä iloisesti maksaa. Rouvan harrastuksesta onkin hyvä maksaa.

Voi kuule, kun olet korkeasti koulutettu alasi ammattilainen, voit tehdä töitö firmassasi silloin kun sanot joo pyydettäessä. Mieheni ei millään tavalla liity firmaani, hän ei maksa mitään töihini liittyvää vaan kaikki on kotiinpäin. Teen töitä 170€/h-700€/3h silloin kun haluan. Katsopas kun nainenkin saattaa olla ammattilainen sen lisäksi, että on äiti ja vaimo.

Noi voi kuule ja katsopa ovat vähän turhia ja kertovat vain sinusta.

Mikä tämä työsi on?

Eikö firmasi hoito vaadi muuta kuin sen kolmen tunnin työn joskus? Et lue sähköposteja, huolehdi suhteista, markkinoi ym? Et pidä yllä ammattitaitoasi, kouluttaudu tai valmistaudu työhön?

Hoi tuntipalkat tuntuu isolta, mutta eihän niistä paljoa jää, kun maksat yrittäjän muut kulut. Tämän toki tiesitkin.

Miksi kutsut itseäsi mielummin kotiäidiksi, jos oikeasti olet yrittäjä ja teet töitä?

Minun ei tarvitse valmistautua töihini, koska osaan ne asiat. Sähköposteja tietenkin luen, muuten en pyyntöjä töihin huomaisi. Sähköposteja luen muutenkin, se ei liity työhöni. En joudu enää amrkkinoimaan itseäni, se on tehty jo kauan ennen kotiin jääntiä. Ja kutsun itseäni kotiäidiksi, koska olen sellainen. Minulla on firma, johon en 7 vuoteen tehnyt mitään ja nyt pari vuotta olen tehnyt joitakin tunteja vkossa silloin kun minulta on pyydetty johonkin mielenkiintoiseen hommaan.

Erikoinen ala. 7 vuoteen ei ole tarvinnut päivittää osaamistaan, kun osaa ne asiat. Ei edes 5 vuotta alata täysin ulkona oleminen ole muuttanut mitään.

En ole iennen kuullut tällaisesta.

Minäkin luen sähköposteja, mutta työsähköpostit on työtä.

Varmaan joku muu sitten tekee sopimukset, laskutukset ja kirjanpidon ym?

Tästä ei varmaan tarvi tiensta mitään? Eikä tienaa.

Kuhan pitää äidin virkeänä.

Kuten sanoin, tienaan vallan hyvin. Se on totta, että teen sitä harrastuksena, en rahan vuoksi. Itse hoidan kaiken nyt, ennen kotiin jäämistä minulla oli kirjanpitäjä ja markkinointivastaava. Mitä tulee osaamisen päivittämiseen niin kotiäitiys on suuri osa sitä, sen lisäksi harrastukeni tukevat ammattitaitoani.

Eli et kehitä ammattitaitoasi mitenkään?

Hyvin erikoista.

Aikaa ei kulu mihinkään hallinnolliseen.

Ha tienaat vallan hyvin?

Et maksa vakuutusmaksuja tai veroja? Se 170 € tarkoittaa, että saat käteen mitä?

Riippuu vuodesta mitä jää käteen, alv on nolla. Aikaa ei kulu hallinnolliseen, koska yhden hengen firma. Vakuutukset liittomaksulla. Verot maksan toki.

Eli olet myymässä jotain sotepalveluita.

Tienaat erittäin vähän, jos et maksa YEL maksuja tai ennakkoveroja.

Ei tosiaan tämä on harrastus. Ei yritys.

Minullakin on tällainen harrastus. Myyn palveluita palkkiolaskutuksena, en yrittäjänä. Ei siitä.mitään tienaa.

Ei, olen terveydenhuollon ammattilainen, joka maksaa YELit ja verot, en alvia. Ja tienaan hyvin.

Vierailija
637/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tule koskaan ymmärtämään joidenkin miesten ymmärtämättömyyttä siitä että nainen ei ole olemassa vain niitä varten. Ihmettelen aina missä tynnyrissä nämä miehet ovat kasvaneet, ja mitkä omituiset vanhemmat (ja varmaan koko suku) niillä on täytynyt olla.

Vierailija
638/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies elättää naisen ja lapset eläkkeineen (maksettuna rahastoon), niin tottakai kokkaan, teen villasukat, silitän ja siivoan ukolle.

Mutta jos minun hommaani on käydä töissä 40h/vko ja siinä ohessa hoitaa ja vaatettaa lapset, korjauttaa auto, vaihtaa renkaat, leikata ruoho, porata taulut seinälle, avata tukkeutuneet viemärit, suunnitella ja rakentaa terassi, käydä kaupassa ym, niin olisi suotavaa ukon edes joskus siivota tai laittaa ruokaa.

Vierailija
639/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, en oikeastaan ole. Jokaisella ihmisellä (kuten kaikilla muillakin eläimillä) on arvo, jota ei mitata osaamisella, koulutuksella, taidoilla, ulkonäöllä tai millään muullakaan ominaisuudella, jota kykenisi jollakin mittarilla arvioimaan. Tämä ei ole mikään uskon asia.

Mutta taidamme tässä puhua vähän ristiin kahdesta eri asiasta; puhuin ihmisarvosta ja jokaisen itseisarvosta, en siitä miten eri ihmisiä, eri ominaisuuksineen arvotetaan ulkopuolelta sanellun mitta-asteikon mukaan.

Totta hemmetissä yhteiskunnan rakenteissa olevat kultuurilliset ja sosiaaliset normit ja käsitykset vaikuttavat siihen, minkä ihmiset luulevat olevan "oikean" miehen tai naisen malli. Tietynlaisia käytöstä ja ominaisuuksia odotetaan jo ihan pieniltä lapsilta, tyttöjä ohjataan tietynlaista käyttäytymistä kohti ja poikia taas toisenlaista. Ihan päiväkotien varhaiskasvattajien ja vanhempien toimesta. Tyttöjä ja poikia kohdellaan hyvin eri tavoin. Ja tämä tapahtuu ihan "huomaamatta". Muka. Se jos jokin on sairasta.

Mies on aina tarvinnut jotain taitoja selvitäkseen hengissä. Mutta hei, niin on kuule tarvinnut ihan yhtälailla nainenkin ja jokainen elossa selvinnyt. Yrityksesi asemoida miessukupuoli suurtakin vääryyttä kokeneen asemaan on melko huvittava.

Mutta siinä olet ihan oikeassa, ettei mikään mikä on ollut pitkään isona vaikuttajana yhteiskunnan jäsenten asemoitumisessa ympäristöissään poistu sormia napauttamalla. Mikään muutos ei tapahdu noin. Se vaatii tietoista työtä. Jo se, että ongelman tunnistaa, vie kehitystä eteenpäin.

Älä hetkeäkään usko, että minä asemoisin miessukupolven jotenkin vääryyttä kokeneen asemaan. En ole antanut edes mitään vihjettä tuollaisesta. Mutta asemoin miessukupolven ja tämän aina niin mystisen "patriarkaatin" siihen kunnialliseen asemaan mitä se ansaitsee yhteiskuntien ja hyvinvoinnin kehityksessä. Nainen ei ole tarvinnut samoja taitoja tullakseen hyväksytyksi tai ollakseen tärkeä. Nainen on ollut äärimmäisen tärkeä vuosisatoja ja -tuhansia mutta täysin eri syistä kuin mies.

Tiedätkö sen, että jo vastasyntyneet tytöt ja pojat ohjautuvat tiettyjä ilmiöitä kohtaan, ennen kun niitä ehditään ohjaamaan millään tavalla? Tuo juuri muuttaa ihmisten oletukset siitä, mikä suhde ympäristötekijöillä ja geeneillä on. Maailma on täynnä tutkimuksia näistä asioista mutta vieläkin yritetään agendan kautta ohjata ihmisiä toiseen suuntaan, siihen että kaikki voivat olla mitä tahansa ja kaikille on hyvä olla mitä tahansa.

Vierailija
640/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai tämä olikin trolli. Renkaiden vaihto ja tiskaus on pyhiä riittejä. 🙄