Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tule koskaan ymmärtämään tämän palstan totaalista vihaa sitä kohtaan jos mies toivoo naisen joka tykkää laittaa ruokaa ja hoitaa kotia

Vierailija
12.02.2022 |

Heti ollaan sanomassa että kyökkipiikaa, äidinkorviketta ja s*ksi*rjaa vain himoitsee tuollainen sika ja että itse laiskottelee tai huvittelee kun toinen raataa eikä osallistu mitenkään.

Kommentit (1292)

Vierailija
661/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta on Vihan valtatie

Vierailija
662/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli, on paljon naisia, jotka haluavat samaa. Tällä palstalla asiat vinoutuu, täällä on paljon ihmisiä, jotka tuuttaavat oman pahan olonsa muille ja saavat asiat näyttämään ikäviltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
663/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se riippuu ihan siitä millainen mies tuollaista toivoo. Kun ollaan palstalla, herää heti mielikuva elämäntapatyöttömästä, kouluttamattomasta ja vielä fyysisesti epämiellyttävästä miehestä, jolla ei ole itsellään mitään tarjottavaa naiselle. Yleensä siihen on hyvä syy, miksi mies ei ole etsimäänsä naista löytänyt. Realiteetit ovat pikkasen hakusessa.

Vierailija
664/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se riippuu ihan siitä millainen mies tuollaista toivoo. Kun ollaan palstalla, herää heti mielikuva elämäntapatyöttömästä, kouluttamattomasta ja vielä fyysisesti epämiellyttävästä miehestä, jolla ei ole itsellään mitään tarjottavaa naiselle. Yleensä siihen on hyvä syy, miksi mies ei ole etsimäänsä naista löytänyt. Realiteetit ovat pikkasen hakusessa.

Kaikki naiset ei etsi rikasta miestä vaan miestä jonka kanssa on hyvä olla.

Hyvä mies ei hermostu helposti, kuuntelee naista niin, että ei selaa samalla kännykkää tai tee muuta, auttaa kotitöissä, huomioi naista esim. kehumalla kauniiksi, keittämällä naiselle kahvia jne. Hyvä mies ei juo alkoa liikaa ja huolehtii hygieniasta.

Itse olen hyvä tekemään ruokaa, se ei ole ongelma. Minulle riittää myös 10 euron hopeakorvikset ja saan ne kyllä kaupasta itsekin, en niitä montaa vuodessa osta.

Tekemistä voi keksiä halvallakin ja jos on ihana mies niin sen kanssa asuu vuokrallakin.

Vierailija
665/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä mies ei hermostu helposti, kuuntelee naista niin, että ei selaa samalla kännykkää tai tee muuta, auttaa kotitöissä, huomioi naista esim. kehumalla kauniiksi, keittämällä naiselle kahvia jne. Hyvä mies ei juo alkoa liikaa ja huolehtii hygieniasta.

Itse olen hyvä tekemään ruokaa, se ei ole ongelma. Minulle riittää myös 10 euron hopeakorvikset ja saan ne kyllä kaupasta itsekin, en niitä montaa vuodessa osta.

Tekemistä voi keksiä halvallakin ja jos on ihana mies niin sen kanssa asuu vuokrallakin.

Niin, jokaisella on omanlaisensa käsityksensä siitä millainen on hyvä mies. Tiedän kyllä että on naisia, jotka ovat valmiita passaamaan jopa sitä elämäntapatyöntäkin. Itse en kuitenkaan tähän porukkaan kuulu.

Vierailija
666/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä teen meillä kaikki kotityöt yksin ja olen lapsen kanssa päivisin kotona.

Mies käy töissä ja tuo leivän pöytään. Rahat ovat yhteiset, joten minulle tämä on loistava diili..

Työelämään en aio ikinä lähteä.

Uskaliasta jättäytyä taloudellisesti toisen armoille. Toki seuraavaksi satuilet sijoituksistasi ja elatusdiileistä eron ja eläkkeen varalta.

Olen elänyt koko ikäni kädestä suuhun ja eron tullessa kyllä pärjäisin. Lapsen tulevsisuus on turvattu, hänen ei tarvitse elää ikinä tukien varassa. Itselleni se ei ole ongelma.

Vierailija
667/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, jokaisella on omanlaisensa käsityksensä siitä millainen on hyvä mies. Tiedän kyllä että on naisia, jotka ovat valmiita passaamaan jopa sitä elämäntapatyöntäkin. Itse en kuitenkaan tähän porukkaan kuulu.

Kyllä työssäkäyvissä miehissä löytyy paljon passattavia miehiä, eivät jaksa työn lisäksi tehdä vapaa-ajalla muuta kuin harrastaa omia juttuja.

Vierailija
668/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä työssäkäyvissä miehissä löytyy paljon passattavia miehiä, eivät jaksa työn lisäksi tehdä vapaa-ajalla muuta kuin harrastaa omia juttuja.

Tiedän myös työttömiä miehiä, jotka käyvät palkkatukitöissä, mutta eivät pääse vakituiseksi vaikka tekevät työt hyvin.

Työttömiä on palkkatuella melkein kaikissa kaupungin ja valtion työpaikoissa töissä sekä myös yksityisellä.

Vierailija
669/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhutaan uusavuttomista työssäkäyvistä, he käyvät syömässä maksullisen lounaan, kotona pesevät vain muutaman koneellisen viikossa pyykkiä ja muuten kutsuu soffa ja saattavat käydä lisäksi kuntosalilla.

Vierailija
670/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun on viha meininki päällä niin arvostelkaapa meidän parisuhde, kumpi hyötyy enemmän kummasta.

Mies on tohtori, korkeassa vaativassa asemassa. Tekee pitkää työpäivää. Maksaa laskut, tekee lumityöt ja pienet askareet pihalla. 4 lasta 6-15v. Ei ole koskaan vaippoja vaihtanut, yötä valvonut, käynyt lääkäreillä tai palavereissa koululla. Kysyy joskus millä luokalla se Olli on.

Minä teen kaikki kotityöt sekä hoidan kasvipuutarhan. Lapset on 100% mun hoidossa aina olleet. Käyn töissä sekalaisesti milloin kodin/lastenhoidolta kykenen. Pidän näistä saamani rahat itselläni. Ostan lapsille jotain jos tarvitsee mutta en esim osallistu kodinkoneen hankintaan. Maksan ulkomaanmatkoja minulle ja lapsille. Se on meidän yhteinen harrastus. Mies jää silloin kotiin hoitamaan eläimiä.

Vierailija
671/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin paljon asioita, joita ap ei tule koskaan ymmärtämään.

Vierailija
672/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ymmärtänyt tätä renkaanvaihdon hehkutusta. "Kyllähän se Pirjo/Matti on taitava koodari/lääkäri/sähköasentaja, mutta osaako se... vaihtaa renkaat?"

Renkaiden vaihto tulee miehen velvollisuushierarkiassa aina ensin, nuo koodarit ja lääkärit ovat niitä mitä voi toteuttaa siinä vaiheessa kun peruselementit ovat valmiina. Samoin naisella se on se ruoanlaittotaito ja kodin kunnossapito (ei välttämättä päivittäin, mutta noin yleisellä tasolla). Onhan se jotenkin kornia että ihmiset osaavat tehdä ties mitä mutta sitten eivät osaa ihan perustavanlaatuisia asioita hoitaa. Siinä on erkaannuttu kyllä jostain pyhästä...

Minäkään en ole koskaan ymmärtänyt renkaiden vaihdon pyhyyttä. Tunnin homma kaksi kertaa vuodessa. Olen aina vaihtanut oman autoni renkaat, n. 30 vuotta jo, ja aina se on miehille yhtä suuri hämmästys, että nainen vaihtaa renkaat. Vuodesta toiseen kuulen miesten suusta samat asiat; olethan muistanut kiristää kunnolla, muistathan olla varovainen tunkin kanssa, osaantkohan nyt ihan varmasti, jne.

Ei se renkaanvaihto mitään rakettitiedettä ole!

Juu, ei ole renkaanvaihto rakettitiedettä, kuten ei ole talon siivouskaan tai ruoan laitto. Niistä selviää jopa keskiverto Suomi-nainen, paitsi että se renkaan vaihto jää kuitenkin miehelle. Joko omalle tai rengasliikkeen... No, onneksi edes siivoamiseen pystyvät.

Seuraavan kerran kun tulee mieleen laittaa tänne itkunkiukkuinen aloitus miksi kunnollinen fiksu mies ei kelpaa, älä tee sitä. Lue sen sijaan tämä viestisi uudestaan oikein ajatuksen kanssa ja oot sen jälkeen varmasti meidän kanssa samaa mieltä että oikea mies on jäänyt yksin eikä tilannetta ole syytä muuttaa.

Vierailija
673/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on pakko asua jonkun miehen kanssa samassa asunnossa toivon että hän on niin varakas että voi palkata siivoojan ja syödään ulkona.

Jos tähän ei ole varaa asun mielelläni yksin kerrostalo asunnossani. Syön ulkona, teen mitä lystää vapaa-ajalla. Siivoojaa siivoaa asuntoni. Itse toki pidän paikat järjestyksessä.

Jos voi esim. Ratsastaa, opiskella, lumilautailla, lukea kirjoja yms. Mukavaa vapaa-ajalla niin miksi käyttäisi aikaa sellaiseen mistä ei pidä(=ruuanlaitto ja siivous)?

Ei kai sellaista pakkoa ole, että pitäisi asua jonkun miehen kanssa? 

Jos haluat asua yksin ja teet mitä haluat, niin sehän on sinulle se ihannetilanne.

Et varmaankaan ala saarnata, että kaikkien pitää tehdä kuten sinä.

Tämä tuntuu olevan monella kirjoittajalla päämääränä; syyllistetään ihmisiä jotka tekevät omasta halustaan toisin kuin kiihkoilija.

Vierailija
674/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesuainevalmistajat, mm Unilever tekee jatkuvasti kuluttajatutkimuksia ja AINA niissä nähdään sama tulos: naiset ovat huomattavasti miehiä kiinnostuneempia kosin siivoamisesta.

Vierailija
675/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumppanin osallistaminen kotitöiden osalta on oikeastaan todellinen palvelus hänelle, jos kodinhoidon taitoja ei ole sisäistetty koskaan ennen.

On paljon ihmisiä, joiden puoliso on hoitanut hänen puolestaan AINA KAIKEN. Ruoat tehnyt, ihan voileipiä myöten, pessyt pyykit, siivonnut, ja hoitanut kaikki muutkin kotitalouden hoitoon kuuluvat asiat. Jos ja kun puoliso menehtyy tai tulee ero, toinen on aivan pihalla, ja siis ihan kaikesta! Ei oikesti tiedä miten pestään pyykkiä, miten siivotaan, miten keitetään vaikka kananmunia, muusta ruoanvalmistuksesta puhumattakaan. Ja vain siksi koska ei ole tarvinnut opetella, kun toinen ne tekee. Näitä tapauksia todella on!

Tosi nuo ovat ehkä meitä paljon vanhempaa ikäpolvea, kun internettiä ei vielä ollut pelastamassa.

Tämä mitä kirjoitit on jossakin mittakaavassa ihan totta, mutta toisaalta, harva meistä ihan kaikkea osaa ja hallitsee. Eikä ihan kaikkea tarvitse osatakaan. Mutta pääpiirteittäin on tietysti osata kaikki normaaliin elämiseen kuuluvat hommat.

Muistan kun mieheni tuttavapariskunnassa mies sairasti vakavasti ja oli ennekoitavissa, että hän kuolee ennen vaimoaan. Tämä mies oli sitten opettanut vaimolleen renkaanvaihtoa ja ja vaimo oli itkenyt ja yrittänyt saada pultteja auki. Mieheni oli käynyt tätä naista sääliksi ja hän oli sanonut miehelle, että miksi hän ei auta vaimoaan. Mies oli sanonut, että sen täytyy oppia, että osaa sitten myöhemmin.

Miehenikin mielestä tuo oli jalo ajatus ja oli oikein, että vaimoa itketettiin renkaanvaihdolla( naisella oli nivelrikko käsissä). Loppujen lopuksi se ei sitten kuitenkaan ollutkaan niin jalo ajatus, kun minä sanoin, että alappas sitten tästä eteenpäin tekemään ruuat, että opit kokkaamaan, jos sattuu että kuolen ennen, ettei tarvitse pelkkää Saarioisten eineslaatikoita syödä. Mies on siis oikeasti tosi surkea kokki, eikä ruuanlaitto kiinnosta pätkääkään :(

Joo olen aidosti sitä mieltä, että renkaita ei tarvitse osasta vaihtaa, jos ei edes saa pultteja auki, vaan auto on kätevä viedä rengasliikkeeseen 2x vuosi.

Toista se on tuo ruokapuoli, sitä joutuu tekemään jatkuvasti. 

Vierailija
676/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä ymmärtänyt tätä renkaanvaihdon hehkutusta. "Kyllähän se Pirjo/Matti on taitava koodari/lääkäri/sähköasentaja, mutta osaako se... vaihtaa renkaat?"

Renkaiden vaihto tulee miehen velvollisuushierarkiassa aina ensin, nuo koodarit ja lääkärit ovat niitä mitä voi toteuttaa siinä vaiheessa kun peruselementit ovat valmiina. Samoin naisella se on se ruoanlaittotaito ja kodin kunnossapito (ei välttämättä päivittäin, mutta noin yleisellä tasolla). Onhan se jotenkin kornia että ihmiset osaavat tehdä ties mitä mutta sitten eivät osaa ihan perustavanlaatuisia asioita hoitaa. Siinä on erkaannuttu kyllä jostain pyhästä...

Minäkään en ole koskaan ymmärtänyt renkaiden vaihdon pyhyyttä. Tunnin homma kaksi kertaa vuodessa. Olen aina vaihtanut oman autoni renkaat, n. 30 vuotta jo, ja aina se on miehille yhtä suuri hämmästys, että nainen vaihtaa renkaat. Vuodesta toiseen kuulen miesten suusta samat asiat; olethan muistanut kiristää kunnolla, muistathan olla varovainen tunkin kanssa, osaantkohan nyt ihan varmasti, jne.

Ei se renkaanvaihto mitään rakettitiedettä ole!

Joo, kyllä se pyykinpesu koneella on paaljon vaikeampaa, astianpesukoneen täyttämisestä nyt puhumattakaan... entäs imurin käyttö, forget it.

Vierailija
677/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vanhanaikainen ja toivon että tulevaisuudessa olisi parisuhde jossa on miesten työt ja naisten työt, bonuksena se kumpi ehtii.

Ehkä mies oppii lusmuilemaan, jotta lopulta mä joudun tekemään mitä pitikin.

En ole marttyyri vaan tosiaan tykkään lapsista ja kodinhoidosta.

Vierailija
678/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä renkaiden vaihto pointti meni vähän monilta ohi. Ei se ole mikään "pakko". Ja kuten useat naiset täällä ovat todenneet, ei se ole mitään avaruustiedettä. Entä polkupyörän renkaiden vaihto? Kuuluuko se miehelle, naiselle vai polkupyöräkorjaamoille? Mikä erottaa sen auton renkaiden vaihdosta?

Vierailija
679/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesuainevalmistajat, mm Unilever tekee jatkuvasti kuluttajatutkimuksia ja AINA niissä nähdään sama tulos: naiset ovat huomattavasti miehiä kiinnostuneempia kosin siivoamisesta.

On kai aina tiedetty, että nainen pitää puhtaudesta enemmän kuin mies. Ei se silti tarkoita, että nainen tykkäisi putsata MIESTEN paskoja.

Vierailija
680/1292 |
13.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kun on viha meininki päällä niin arvostelkaapa meidän parisuhde, kumpi hyötyy enemmän kummasta.

Mies on tohtori, korkeassa vaativassa asemassa. Tekee pitkää työpäivää. Maksaa laskut, tekee lumityöt ja pienet askareet pihalla. 4 lasta 6-15v. Ei ole koskaan vaippoja vaihtanut, yötä valvonut, käynyt lääkäreillä tai palavereissa koululla. Kysyy joskus millä luokalla se Olli on.

Minä teen kaikki kotityöt sekä hoidan kasvipuutarhan. Lapset on 100% mun hoidossa aina olleet. Käyn töissä sekalaisesti milloin kodin/lastenhoidolta kykenen. Pidän näistä saamani rahat itselläni. Ostan lapsille jotain jos tarvitsee mutta en esim osallistu kodinkoneen hankintaan. Maksan ulkomaanmatkoja minulle ja lapsille. Se on meidän yhteinen harrastus. Mies jää silloin kotiin hoitamaan eläimiä.

No lähtökohtaisesti tuo kuulostaa hyvältä tasapainolta. Tosin sitä ihmettelen, että miehesi ei ole kiinnostunut lasten koulun käynnistä. Usein tohtoreiden asemat eivät ole niin kovin vaativia, mutta siellä tarvitaan korkeaa älykkyyttä. Tällöin käy niin, että miehet ovat sosiaalisesti hieman introvertteja ja nätisti sanottuna, hieman erikoisia. Mutta siis tärkeintä on juuri tuo tasapaino, ei mikään tasa-arvo ja se tuntuu toteutuvan hyvin suhteessanne.