En tule koskaan ymmärtämään tämän palstan totaalista vihaa sitä kohtaan jos mies toivoo naisen joka tykkää laittaa ruokaa ja hoitaa kotia
Heti ollaan sanomassa että kyökkipiikaa, äidinkorviketta ja s*ksi*rjaa vain himoitsee tuollainen sika ja että itse laiskottelee tai huvittelee kun toinen raataa eikä osallistu mitenkään.
Kommentit (1292)
Jos aloittaja haluaa perinteisen kotiäidin, niin tulojen pitäisi olla vähintään 10000e/kk. Muuten ei onnistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok, jos maksat naiselle korvausta tästä työstä, säästät hänelle "pahan päivän varaa" ja eläkettä sekä järjestät vuosilomat.
Voisin antaa puolet lapsilisistä vaimolle käytettäväksi itseensä ja lapsiin.
Ap
Tämä en sitten ollut minä -oikea AP
Joo onhan se vähän hassua. Se tulkitaan niin ettei mies itse tekisi mitään kodin eteen jos molemmat käy töissä ja se toki kuulostaakin vähän omituiselta.
Mä olen meidän perheen ruuanlaittaja ja siivoilua teen kans varmaan enemmän mutta tottakai siivoukseen on osallistuttava kaikkien koska molemmat aikuiset meillä käy töissä, meillä käy myös onneksi siivooja mutta siivoilua silti riittää isossa perheessä.
Minulle sopii hyvin tehdä ruuat koska osaan sen loistavasti. Sen sijaan imurointi nurmikon leikkuu ja talon huoltotyöt eivät kiinnosta ja oon tosi iloinen et mies hoitaa ne!
Mieheni on sanonut monta kertaa että on ihanaa kun nainen osaa laittaa ruokaa. Se ei liene keltään pois kun tää koko asetelma meidän välillä toimii hyvin. Lapsista emme myöskään kasvata avuttomia vaan heillä saattaa arkena olla oma kokkausvuoronsa ja omia siivousvuoroja.
Kyllä tuollaisia pariskuntia on vielä olemassa esim. Vl-piireissä. Vaan eipä kukaan työtön mies mitään suurperhettä elätä.
Saako toivoa neulovaa naista kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu.. Nainen saa toivoa nikkaroivaa ja korjailevaa miestä kuitenkin.
Nuohan on harrastuksia kuten neulominenkin.
Totta kai saa toivoa neulovaa naista. Mä teen erilaisia pehmeitä käsitöitä ja mun mielestä olisi tosi siistiä, jos mies osaisi nikkaroida tai kunnon puutöitä. Olisi upeaa, jos meillä olisi vaikka miehen tekemä ruokapöytä ja tuolit. Mun mies ei ole mikään käsityöihme, joten tyydyn haaveilemaan tai teen jotain pientä itse.
Vierailija kirjoitti:
Joo onhan se vähän hassua. Se tulkitaan niin ettei mies itse tekisi mitään kodin eteen jos molemmat käy töissä ja se toki kuulostaakin vähän omituiselta.
Mä olen meidän perheen ruuanlaittaja ja siivoilua teen kans varmaan enemmän mutta tottakai siivoukseen on osallistuttava kaikkien koska molemmat aikuiset meillä käy töissä, meillä käy myös onneksi siivooja mutta siivoilua silti riittää isossa perheessä.
Minulle sopii hyvin tehdä ruuat koska osaan sen loistavasti. Sen sijaan imurointi nurmikon leikkuu ja talon huoltotyöt eivät kiinnosta ja oon tosi iloinen et mies hoitaa ne!
Mieheni on sanonut monta kertaa että on ihanaa kun nainen osaa laittaa ruokaa. Se ei liene keltään pois kun tää koko asetelma meidän välillä toimii hyvin. Lapsista emme myöskään kasvata avuttomia vaan heillä saattaa arkena olla oma kokkausvuoronsa ja omia siivousvuoroja.
Kiitoksella kissa elää. Jokapäiväinen ruuanlaitto vaatii paljon enemmän aikaa ja vaivaa kuin satunnaisesti tehtävä imurointi, nurmikon leikkuu ja talon "huoltotyöt". Ei mene puntit tasan.
Vierailija kirjoitti:
Jospa ap hakisit puolisoa sillä tulokulmalla, että olet kotona viihtyvä ja kotonapuuhastelusta nauttiva mies, joka etsii kaltaistaan naista? Muutenhan vaikutat heti alkuun laiskalta hyväksikäyttäjältä.
Sitäkin on kokeiltu, vielä ei oikein hyvillä tuloksilla. Mutta nyt oli puhe naisten käytöksestä tällä palstalla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa ap hakisit puolisoa sillä tulokulmalla, että olet kotona viihtyvä ja kotonapuuhastelusta nauttiva mies, joka etsii kaltaistaan naista? Muutenhan vaikutat heti alkuun laiskalta hyväksikäyttäjältä.
Sitäkin on kokeiltu, vielä ei oikein hyvillä tuloksilla. Mutta nyt oli puhe naisten käytöksestä tällä palstalla
Ootko miettinyt että paremmin toimisi energian suuntaaminen kotihengettären etsimiseen kuin naisten käytöksen vatvomiseen tällä palstalla?
Vierailija kirjoitti:
Jos tätä palstaa lukee niin niin naisen ei pidä odottaa mieheltä
- aloitetta ja treffeillä tarjoamista
- ruoanlaittoa ja kotitöitä
- apua kodin kunnostamiseen ja nikkarointiin
- renkaiden ja öljyn vaihtoa autoon
- suurempaa osuutta perheen elättämisessä
- lumitöitä ja nurmikon leikkaustaPerinteinen nainen kyllä täytyy olla.
Mielestäni huvittavinta on, että ns miesten työt on helppo ulkoistaa kohtuuhintaan. Auton pikkurempat eivät paljoa maksa eikä isompia ja kalliimpia voi edes itse tehdä. Auton pesettäminen maksaa 10-30 euroa eikä kestä koko päivää, kuten miehillä kotioloissa tuntuu kestävän. Renkaiden vaihto maksaa parikymppiä ja hoituu ammattiliaiselta kunnon vehkeillä vartissa. Pihatöitä on vain omakotitalossa ja ne on mukavaa puuhastelua usein myös naisten mielestä.
Ulkoistapa siivous tai ruuanlaitto! Nelihenkisen perheen woltattu ateria maksaa heittämällä viisikymppiä. Tilattu kotisiivous satasesta ylöspäin. Monessa perheessä olisi järkevämpää ulkoistaa nuo ns miesten hommat ja jakaa kotityöt. Kummasti nuo miesten työt tuppaa olemaan sellaisia ettei niistä voi luopua, kun niihin saa kätevästi tuhlattua viikonlopun vaimon hoitaessa kodin ja lapset.
Olen hoikka ja tykkään mainitsemistasi asioista, mutta en ikimaailmassa ottaisi miestä, joka noita asioita naiselta erityisesti toivoo, koska itse arvostan miehessä älykkyyttä.
Minä olen juuri sellainen kodinhengetär. Nautin siivoamisesta ja siitä että työpäivänsä jälkeen mies voi käydä rentoutumaan kanssani, eikä ala hoitaa kotitöitä. Minulle kodin hoito on henkilökohtainen kunnia-asia. Lisäksi ollessani määräaikaisella eläkkeellä ei minulla ole päivisin muutakaan tekemistä.
Meillä ei ole lapsia, eikä tulekkaan, elämämme on hyvää. Minun ei tarvitse käydä kaupassa tai apteekissa yms asioilla ellen itse halua koska mies hoitaa kaikki kodon ulkopuoliset asiat, minä kodin. Ja ennenkuin kukasn aloittaa että "jos olet kipeä koti on heti kaaos" ei ole, koska aina toimitaan tilanteen mukaan. Jos olen kipeä, mies huolehtii minusta ja tarpeistani ja toisinpäin.
Tiedän saavani paljon alapeukkuja, mutta tämä on joillekkin se todellisuus. Avain onnemme on ollut asioiden jakaminen molemmille mieluisiksi, sekä lapsettomuus.
26v nainen
Ap, sinulla on aivan liian suuret kuvitelmat itsestäsi, jos uskot että trollaamisesti herättää noinkin voimakasta tunnetta kuin vihaa.
Mutta ok: kerro, miksi ylipäänsä pidät tärkeänä kertoa meille mammoille toiveesi? Mitä ajat sillä takaa? Mitä toivot tapahtuvan, kun me tiedämme sinun haluavan tuollaista naista? Iltarukouksissamme pyydämme sinulle sellaista? Jotain muuta, mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset saa näppylöitä kotitöistä laistavista miehistä, sillä monilla on näistä ikäviä kokemuksia. Ymmärrätkö jo, vai täytyykö vääntää yhä selvemmin rautalangasta?
En näe mitään ongelmaa. Ketään ei kuitenkaan saa pakottaa siihen muottiin. Jos löytyy nainen joka haluaa olla kotihengetär tai mies joka haluaa nikkaroida niin no problem. Kaikilta sitä ei voi kuitenkaan vaatia.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai saa! Miksei saisi? Se nainen on yleensä kuitenkin sen verran älykäs, ettei kysymättä juokse ympäriinsä kertomassa isänsä ikäisille miehille, että "minä toivon nikkaroivaa ja korjailevaa miestä".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaanhan ei saa.
Et kai sinä, aikuinen (?) ihminen tarvitse palstatrolleilta lupaa siihen, mitä haluat? Miksi näin moni nainen välittömästi alkoi puolustella itseään ja ruokkia trollia sen sijaan, että olisi kysynyt, miksi hänen halunsa meitä naisia liikuttaisi?
Itse tykkäisin olla kotona laittamassa ruokaa ja pitämässä huolta kodista.
Mutta en todellakaan suostuisi tekemään sitä yksin, jos kävisin töissä kokoaikaisena. Jos mies kävisi töissä ja haluaisi että jään kotiin, niin kyllä se sopisi. Voisin tehdä vaikka osa-aikaisia töitä.
Tässä yhtälössä on kuitenkin vaarana se, että mies voisi alkaa käyttämään taloudellista väkivaltaa: "minä maksan kaiken, joten sinä teet miten minä sanon". Sekä se, että mies ei huolehtisi omista jäljistään eli kenkien kurajäljet jäisi siivoamatta, astioita ei laitettaisi koneeseen eikä roskat löytäisi tietään roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Nainen ei kylläkään saa toivoa nikkaroivaa ja korjailevaa miestä. Yksi palstan valiolällätyksistä on juurikin tämä eli naiset ja huonekalujen kokoamiset, taulujen ripustamiset. Todellakaan ei ole sallittua toivoa miestä noita tekemään.
Oletko ihan tosissasi? Et toivo itsellesi nikkaroivaa ja korjailevaa miestä, koska trollit lällättävät sinulle? Kasva aikuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset saa näppylöitä kotitöistä laistavista miehistä, sillä monilla on näistä ikäviä kokemuksia. Ymmärrätkö jo, vai täytyykö vääntää yhä selvemmin rautalangasta?
Ei myöskään miesten tarvitse hyväksyä naisia joilla on jo (ikäviä) kokemuksia. Jotkut haluavat aloittaa puhtaalta pöydältä ja heillä on siihen oikeus.
Se ei käy. Lapsilisät on tarkoitettu äidille LAPSESTA huolehtimiseen. Valitettavasti ne on siinäkin Rikka rokassa.