Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En tule koskaan ymmärtämään tämän palstan totaalista vihaa sitä kohtaan jos mies toivoo naisen joka tykkää laittaa ruokaa ja hoitaa kotia

Vierailija
12.02.2022 |

Heti ollaan sanomassa että kyökkipiikaa, äidinkorviketta ja s*ksi*rjaa vain himoitsee tuollainen sika ja että itse laiskottelee tai huvittelee kun toinen raataa eikä osallistu mitenkään.

Kommentit (1292)

Vierailija
101/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä ymmärrän ap:n toiveen. Olen jo 53 v - se varmaan selitys.

Toimivuus kulminoituu siihen, mitä mies tuo suhteeseen? Millä mies kompensoi suhdetta?

Vierailija
102/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä minäkin naisena toivon itselleni miestä, joka hoitaa kodin, lapset ja laittaa ruoan. Antaa mulle läheisyyttä aina kun haluan. Voin vaihtaa lamput, katsastaa auton ja käyttää huollossa. Vapaaehtoiset jonoon. 😌

Mutta kun se kodin siisteys ja järjestys kuuluu naisen velvollisuuksiin ja vapauksiin. Mies on vastuussa autosta, raskaista asioista ja kaikista yhteiskunnallisista asioista.

Lisäksi, jos ja kun perhe kohtaa mitä tahansa haasteita tai ongelmia, miehen vastuulla on ratkaista nämä :)

Höpö höpö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö se niin olekin. Miksi et itse kykene kotihommiim?

Ja taas oletus. Kyllä minä kykenen ja osaan mutta ei minun tekemisellä tunnelmaa synny, siihen tarvitaan kodinhengetär.

Minustakin on kivaa kun mies pesee wc-pöntön. Minulla on samaan aikaan hieno tunnelma suklaata syödessäni ja lukiessani kirjaa toisaalla.

Vierailija
104/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin itse otan kierroksia siitä, kun jotkut miehet kuvittelevat, että naispuolinen ihmiseläin automaattisesti nauttii siivoamisesta ja ruuanlaitosta ja lasten kaitsemisesta, ja että siksi on oikeastaan palvelus järjestää nainen tilanteeseen jossa hänellä ei ole omaa työtä tai rahoja eikä koskaan omaa aikaa kun 4 taaperoa parkuu jaloissa, herättelee öisin ja vaatii jatkuvaa valvontaa. Mies voi sillä välin paeta perhettään töihin ja viikonloppureissuille kavereiden kesken.

Itselleni tuollainen tilanne olisi se kuuluisa henkilökohtainen h*lvetti. Minusta saisi helpommin 50-luvun isän kuin kotiäidin.

Eli varmaan se ärsyttää kun jankataan että halutaan perinteinen nainen, mutta ei ymmärretä, että suurin osa naisista tuskin olisi ikinä ollut kiinnostunut siitä järjestelystä jos olisi ollut muita vaihtoehtoja.

Missä vaiheessa kehitystä tuli vaihe, kun naisilta katosi velvollisuudentunne ja kunnia?? Veikkaan, että se oli joskus 2000-luvun alulla. Ei kukaan mies oleta, että nainen tykkäisi kotitöistä, ehkä niitä on jotka tykkäävät ja joille se ei ole vastaavanlainen uhraus ja painajainen kuten voimaantuville naisille tuntuu olevan. Mutta kyse on velvollisuudesta, asioista jotka kuuluu tehdä ja hallita. Samoin miehellä on velvollisuuksia joista ei tykätä mutta ne vaan on tehtävä. Se, että osaa pitää kodin kunnossa ja emännöidä, se nostaa naisen arvoa, kaikkialla maailmassa miehet ja naiset arvostavat tällaisia naisia. Aivan kuyen kaikkialla arvostetaan miehiä, jotka osaavat rakentaa taloja ja rassata autoja.

Naiset ovat niin kovia sisustamaan ja ostamaan kotiin kaikkea, on se vaan kiva poimia rusinat pullasta mutta heti kuulee soraääniä kun pitäisi sitten huolehtia siitä kokkonaisuudesta.

Missään ei arvosteta autonrassaajia ja raksamiehiä. Eikä piikoja.

Vierailija
105/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen 45v kirjoitti:

Just. Olen varma etta saan nyt vihaa niskoille kanssasisariltani- mutta mina olen nainen joka kokkaa joka ikinen paiva, pitaa hyvaa huolta talosta, miehista ja lapsista, olen myos kokopaivatoissa. Ihan siedettavan nakoinenkin olen, pidan huolta itsestani. Mina NAUTIN ns. vanhanaikaisista arvoista, ja roolistani naisena, vaimona, ja aitina, enka vaihtaisi elamaani mihinkaan. Mina olen onnellinen, mieheni on onnellinen, avioliitto on onnellinen.

Harva ymmartaa- moni surkuttelee etta olen "alistettu" jollakin tavalla. Mutta ei kai se heilta pois ole etta toimin talla tavoin.

Jos sulla ei olisi lapsia ei häiritsi. Mutta on kuvottavaa että viet noin epätasa-arvoista mallia lapsillesi. Toivottavasti he heräävät ajoissa että tuollainen malli ei ole reilua ja poikasi eivät odota että löytävät tulevaisuudessa tyttöystävää piikomaan kun äitikin nöyränä teki niin ja tyttäresi tietävät että ei ole pakko piikoa ja miehenkin pitää tehdä tasavertaisesti osansa vaikka se ei teillä kotona toteudu.

Tämäpä juuri! Oikeastiko tämä on se malli mitä omille lapsille halutaan antaa eli naisen tehtävä on käydä kokopäivätöissä ja loppuaika paapoa muuta perhettä omista tarpeista viis? Voi olla pojillekin suuri yllätys, etteivät tyttöystävät passaakaan omien opiskelujen/töiden ohella miestä sohvalle. Itse erosin epätasa-arvoisesta suhteesta juuri siksi, ettei tyttärille tule sellaista vaikutelmaa, että naisen elämä on pelkkää muiden passaamista ja omien tarpeiden laiminlyöntiä ihan perustarpeista lähtien. Minä opetan tyttärilleni, että kannattaa kouluttautua, luoda uraa ja keskittyä itselle mieleisiin asioihin. Hyvällä tulotasolla voi ulkoistaa sellaisia tehtäviä, joita ei halua tehdä. Esimerkiksi kaikki autoon liittyvät asiat olen ulkoistanut ja seuraavaksi aion ottaa kotisiivouksen silloin tällöin. Tämä ei poissulje sitä, etteivätkö he oppisi perustaitoja kodinhoidosta. Olen keskituloinen kahden lapsen yh, mutta fiksulla rahankäytöllä asiat ovat mahdollisia.

Vierailija
106/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikö se niin olekin. Miksi et itse kykene kotihommiim?

Ja taas oletus. Kyllä minä kykenen ja osaan mutta ei minun tekemisellä tunnelmaa synny, siihen tarvitaan kodinhengetär.

Minustakin on kivaa kun mies pesee wc-pöntön. Minulla on samaan aikaan hieno tunnelma suklaata syödessäni ja lukiessani kirjaa toisaalla.

Tämä on ihan oikein, koska miehethän ne se pöntön likaavatkin.

Vierailija
107/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli jo lapsena pienoisena järkytyksenä, että joissain kodeissa vain nainen teki kotitöitä. En semmosia koteja onneksi nähnyt kuin yhden kaverin luona, sekin oli liikaa.

Meillä isä ja äiti siivos yhdessä kerran viikossa, ruokaa teki aina se kumpi sattui ensiksi töistä kotiin, molemmat vei ja haki lapsia tarhasta (pyörällä), pyykkiä pesi molemmat, tiskasi molemmat, verhoja ripusti molemmat, lakanoita kun vetivät yhdessä suoriksi, istuin alla, oli kivaa.

Molemmat tehdastyöläisiä.

Onko se joku akateemisten miesten piirre ettei käsiä ja isoa egoa haluta liata kotitöissä.. Jotenkin oon saanut sellasen vaikutelman akateemisista miehistä että ovat pahimpia sovinisteja. Tavalliset duunarimiehet taas tekevät kotitöitä aina, ainakin kaikki elämässäni olleet ja ovat duunarimiehet.

Vierailija
108/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimivuus kulminoituu siihen, mitä mies tuo suhteeseen? Millä mies kompensoi suhdetta?

Mies kuuntelee ja tasapainottaa järjellä naisen draamaa ja liikoja tunneövereitä. Kun lähdette ulos, mies on vastuussa että asiat toimivat, ei tule ongelmia muiden miesten kanssa, mies myös tietää kuinka viranomaistahojen kanssa toimitaan. Mies on yhteiskunnan yläpuolella siten, että naisella ja miehellä on helppo elää. Mies ratkaisee ongelmat ja hoitaa neuvottelut, liittyivät ne sitten pankkiasioihin, veroihin, asuntoon, lasten kouluun. Kun lähdette autoilemaan Eurooppaan, mies on kartalla ja on siellä kuin kala vedessä tilanteessa kun tilanteessa...

Vierailija
109/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen 45v kirjoitti:

Just. Olen varma etta saan nyt vihaa niskoille kanssasisariltani- mutta mina olen nainen joka kokkaa joka ikinen paiva, pitaa hyvaa huolta talosta, miehista ja lapsista, olen myos kokopaivatoissa. Ihan siedettavan nakoinenkin olen, pidan huolta itsestani. Mina NAUTIN ns. vanhanaikaisista arvoista, ja roolistani naisena, vaimona, ja aitina, enka vaihtaisi elamaani mihinkaan. Mina olen onnellinen, mieheni on onnellinen, avioliitto on onnellinen.

Harva ymmartaa- moni surkuttelee etta olen "alistettu" jollakin tavalla. Mutta ei kai se heilta pois ole etta toimin talla tavoin.

Toivotko että tyttäresi asettuvat samaan rooliin?

Tai tulevat miniät?

Kun tehdään lapsia niin epätasa-arvoiset valintasi eivät vaikuta vain sinuun.

Vierailija
110/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä mitään vihaa ole, vaan lähinnä huvittuneisuutta siitä, että vuodesta toiseen sinä haikailet kotihengetärtä.

Mikset jo mene ja hanki sellainen nainen? 

Vierailija
111/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies kuuntelee ja tasapainottaa järjellä naisen draamaa ja liikoja tunneövereitä. Kun lähdette ulos, mies on vastuussa että asiat toimivat, ei tule ongelmia muiden miesten kanssa, mies myös tietää kuinka viranomaistahojen kanssa toimitaan. Mies on yhteiskunnan yläpuolella siten, että naisella ja miehellä on helppo elää. Mies ratkaisee ongelmat ja hoitaa neuvottelut, liittyivät ne sitten pankkiasioihin, veroihin, asuntoon, lasten kouluun. Kun lähdette autoilemaan Eurooppaan, mies on kartalla ja on siellä kuin kala vedessä tilanteessa kun tilanteessa...

😂😂😂 Ah mikä pötkö paskaa.

Meillä esim. mies ei osaa kartan avulla mihinkään. Minä hoidan sen puolen.

Vierailija
112/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies-Suomi käännös

"Tykkääthän laittaa ruokaa ja hoitaa kotia" = Tee valittamatta kotityöt, käy töissä ja elätä perhe ja näyttele nauttivasi siitä, kun minä itseoikeutetusti löhöän sohvalla kuin kuningas. 

Vierailija
113/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi mies onnistui taas saamaan monta naista ulvomaan. Ei uskoisi, että täällä on, oletettavasti, ihan aikuisia naisia.

Vierailija
114/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen 45v kirjoitti:

Jos sulla ei olisi lapsia ei häiritsi. Mutta on kuvottavaa että viet noin epätasa-arvoista mallia lapsillesi. Toivottavasti he heräävät ajoissa että tuollainen malli ei ole reilua ja poikasi eivät odota että löytävät tulevaisuudessa tyttöystävää piikomaan kun äitikin nöyränä teki niin ja tyttäresi tietävät että ei ole pakko piikoa ja miehenkin pitää tehdä tasavertaisesti osansa vaikka se ei teillä kotona toteudu.

Tämäpä juuri! Oikeastiko tämä on se malli mitä omille lapsille halutaan antaa eli naisen tehtävä on käydä kokopäivätöissä ja loppuaika paapoa muuta perhettä omista tarpeista viis? Voi olla pojillekin suuri yllätys, etteivät tyttöystävät passaakaan omien opiskelujen/töiden ohella miestä sohvalle. Itse erosin epätasa-arvoisesta suhteesta juuri siksi, ettei tyttärille tule sellaista vaikutelmaa, että naisen elämä on pelkkää muiden passaamista ja omien tarpeiden laiminlyöntiä ihan perustarpeista lähtien. Minä opetan tyttärilleni, että kannattaa kouluttautua, luoda uraa ja keskittyä itselle mieleisiin asioihin. Hyvällä tulotasolla voi ulkoistaa sellaisia tehtäviä, joita ei halua tehdä. Esimerkiksi kaikki autoon liittyvät asiat olen ulkoistanut ja seuraavaksi aion ottaa kotisiivouksen silloin tällöin. Tämä ei poissulje sitä, etteivätkö he oppisi perustaitoja kodinhoidosta. Olen keskituloinen kahden lapsen yh, mutta fiksulla rahankäytöllä asiat ovat mahdollisia.

Nykyään on sanonta, että nainen on naimisissa yhteiskunnan kanssa. Tarkoittaa juuri tätä mitä yllä oleva kirjoitti. Naiselle se on itsestään selvyys, että ulkoistetaan kaikki. Tilaat ruoat woltilta, palkkaat siivooja, lastenhoitajan, autokorjaajan jne.

Ei, tuo on häpeällistä elämää. Toki monet asiat voi ulkoistaa mutta ei kaikkia. Suomessa kaikki ovat korkeasti koulutettuja, ei sitä koulutusta tarvitse yhtään enempää vaan työtä, fyysistä työtä...

Vierailija
115/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen 45v kirjoitti:

Ihmettelen, kun monet arvostelevat tämän naisen kirjoitusta?? 

Kenelläkään ei ole oikeutta kritisoida tai syyllistää ihmistä, joka tekee asioita joista pitää ja josta puoliso pitää ja elämä hymyilee.

Miten joku voi SYYTTÄÄ tätä naista? Kai se on sitä telaketjufeminismiä, olet kanssamme samaa mieltä tai olet meitä vastaan.

Vierailija
116/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trolli. Yksi elämän perustotuuksista on se, että mies ei karttaa tarvitse.

Vierailija
117/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen 45v kirjoitti:

Trolololololo

Vierailija
118/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

😂😂😂 Ah mikä pötkö paskaa.

Meillä esim. mies ei osaa kartan avulla mihinkään. Minä hoidan sen puolen.

Niin, no jos sinä hoidat sen niin ei se tarkoita että tuo on yleisesti noin. On turkimuksia, joissa todetaan että naiset ja homoseksuellit miehet eivät osaa lukea karttaa yhtä hyvin kuin miehet. Tämä liittyy puhtaasti genetiikkaan ja miehen ja naisen eroihin.

Vierailija
119/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jospa ap hakisit puolisoa sillä tulokulmalla, että olet kotona viihtyvä ja kotonapuuhastelusta nauttiva mies, joka etsii kaltaistaan naista? Muutenhan vaikutat heti alkuun laiskalta hyväksikäyttäjältä.

Sitäkin on kokeiltu, vielä ei oikein hyvillä tuloksilla. Mutta nyt oli puhe naisten käytöksestä tällä palstalla

Naiset saa näppylöitä kotitöistä laistavista miehistä, sillä monilla on näistä ikäviä kokemuksia. Ymmärrätkö jo, vai täytyykö vääntää yhä selvemmin rautalangasta?

Ei myöskään miesten tarvitse hyväksyä naisia joilla on jo (ikäviä) kokemuksia. Jotkut haluavat aloittaa puhtaalta pöydältä ja heillä on siihen oikeus.

" Mutta nyt oli puhe naisten käytöksestä tällä palstalla."

Vierailija
120/1292 |
12.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nainen 45v kirjoitti:

Ihmettelen, kun monet arvostelevat tämän naisen kirjoitusta?? 

Kenelläkään ei ole oikeutta kritisoida tai syyllistää ihmistä, joka tekee asioita joista pitää ja josta puoliso pitää ja elämä hymyilee.

Miten joku voi SYYTTÄÄ tätä naista? Kai se on sitä telaketjufeminismiä, olet kanssamme samaa mieltä tai olet meitä vastaan.

Jokainen heistä on huono naismalli tytöille. Etenkin omille tyttökapsilleen. Se kun ei jää siihen, että nauttii itse, vaan painostaa kaikkia tyttöjä samaan muottiin.