En tule koskaan ymmärtämään tämän palstan totaalista vihaa sitä kohtaan jos mies toivoo naisen joka tykkää laittaa ruokaa ja hoitaa kotia
Heti ollaan sanomassa että kyökkipiikaa, äidinkorviketta ja s*ksi*rjaa vain himoitsee tuollainen sika ja että itse laiskottelee tai huvittelee kun toinen raataa eikä osallistu mitenkään.
Kommentit (1292)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu.. Nainen saa toivoa nikkaroivaa ja korjailevaa miestä kuitenkin.
Nikkarointi on harrastus siinä kuin muutkin käsityöt. Vähän vaikea verrata jokapäiväiseen ruuanlaittoon, pyykkäämiseen ja siivoamiseen.
Huonosti pitää asiat olla jos joutuu joka päivä siivoamaan tai pyykkäämään.
Kukapa ei sellasesta tykkäisi että joku muu hoitais kotityöt.
Se on kuitenkin semmonen juttu että jokainen joka huushollissa asuu, hoitaa oman osansa, myös lapset jos niitä on. Ei siinä joku aikuinen voi vapaamatkustaa kun muut aina siivoaa ja tekee ruuat.
Hyvänen aika.
Minun isä oli raavas duunari, mutta kotitöitä tekivät molemmat äitin kanssa ja molemmat kävi töissä. Ei ois isälle tullut mieleenkään maata jos äiti siivoaa. Ja tämä 70-80-luvuilla kun lapsi olin.
No nyt ymmärrän mitä naiset odottavat parisuhteeltaan:
-mies ei saa tehdä mitään, koska ne mitä mies tekisi on niin mitätöntä puuhastelua ettei sitä tarvita
-naisen ei saa odottaa tekevän mitään, koska se olisi sukupuolista alistamista
Näin maailmasta tulee parempi paikka!
Saahan sitä toivoa. Inselli olet ja sellaiseksi jäät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jospa ap hakisit puolisoa sillä tulokulmalla, että olet kotona viihtyvä ja kotonapuuhastelusta nauttiva mies, joka etsii kaltaistaan naista? Muutenhan vaikutat heti alkuun laiskalta hyväksikäyttäjältä.
Sitäkin on kokeiltu, vielä ei oikein hyvillä tuloksilla. Mutta nyt oli puhe naisten käytöksestä tällä palstalla
Ootko miettinyt että paremmin toimisi energian suuntaaminen kotihengettären etsimiseen kuin naisten käytöksen vatvomiseen tällä palstalla?
Ehkä hän on mieluummin "oikeassa" kuin onnellinen? Aika moni palstan miehistä tuntuu olevan. Kun muistelen esimerkiksi kuluneella viikolla ollutta koirakeskustelua, niin väistämättä tuli mielikuva miehistä, jotka hakeutuvat johonkin koiraharrastajien kentän reunalle ja huutelevat siellä, kuinka paska juttu on, että naisilla on koiria - sen sijaan, että kääntyisivät 180 astetta ja huomaisivat kaikki ne koirattomat naiset, joita on olemassa.
Tässä on sama tuulahdus: ap ei käytä aikaansa kodinhengettären etsimiseen vaan väittelemiseen siitä, saako hän meidän äitinsä ikäisten naisten mielestä sellaista etsiä ;-)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin naisena toivon itselleni miestä, joka hoitaa kodin, lapset ja laittaa ruoan. Antaa mulle läheisyyttä aina kun haluan. Voin vaihtaa lamput, katsastaa auton ja käyttää huollossa. Vapaaehtoiset jonoon. 😌
Mutta kun se kodin siisteys ja järjestys kuuluu naisen velvollisuuksiin ja vapauksiin. Mies on vastuussa autosta, raskaista asioista ja kaikista yhteiskunnallisista asioista.
Lisäksi, jos ja kun perhe kohtaa mitä tahansa haasteita tai ongelmia, miehen vastuulla on ratkaista nämä :)
Vierailija kirjoitti:
-mies ei saa tehdä mitään, koska ne mitä mies tekisi on niin mitätöntä puuhastelua ettei sitä tarvita
-naisen ei saa odottaa tekevän mitään, koska se olisi sukupuolista alistamista
Näin maailmasta tulee parempi paikka!
Parisuhde toimii parhaiten, kun kumpikaan ei tee mitään, niin ei tule riitoja työnjaosta tai muustakaan. Sitten vielä jos molemmat asuvat erillään ja on avoin suhde, niin ei tarvi välttämättä nähdä toista, jolloin se toisen naaman näkemisen ärsyttävyyskin poistuu.
Just. Olen varma etta saan nyt vihaa niskoille kanssasisariltani- mutta mina olen nainen joka kokkaa joka ikinen paiva, pitaa hyvaa huolta talosta, miehista ja lapsista, olen myos kokopaivatoissa. Ihan siedettavan nakoinenkin olen, pidan huolta itsestani. Mina NAUTIN ns. vanhanaikaisista arvoista, ja roolistani naisena, vaimona, ja aitina, enka vaihtaisi elamaani mihinkaan. Mina olen onnellinen, mieheni on onnellinen, avioliitto on onnellinen.
Harva ymmartaa- moni surkuttelee etta olen "alistettu" jollakin tavalla. Mutta ei kai se heilta pois ole etta toimin talla tavoin.
Minussa on tuota vikaa, mutta eihän miehet tykkää kun kotona on aina siistiä ja kaikki toimii jouhevasti. Vaimo vielä siinä ruuanlaiton lomassa osaa purkaa keittiön tiskialtaan putketkin ja poistaa tukokset ja koota uusiksi, niin ei. Kun nainen ei saa osata niitä ns. miestenkin hommia, kun sitten se ei ikinä tarvitse miestä yhtään mihinkään. Jokin sohvalla makaava, heikkokuntoinen rotjake on saatava mikä ei osaa yhtään mitään. Semmonen on todella ihana ja sitä voi mies arvostaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan ok, jos maksat naiselle korvausta tästä työstä, säästät hänelle "pahan päivän varaa" ja eläkettä sekä järjestät vuosilomat.
Voisin antaa puolet lapsilisistä vaimolle käytettäväksi itseensä ja lapsiin.
ApSe ei käy. Lapsilisät on tarkoitettu äidille LAPSESTA huolehtimiseen. Valitettavasti ne on siinäkin Rikka rokassa.
Ai äidille? Eikö tuossa juuri ole valtava tasa-arvoepäkohta tai oletus roolien jakautumisesta parisuhteessa. Synnyttävä päättää miten lapsen elatukseen käytettävä raha käytetään ja myös käyttää sen eli huolehtii lapsesta. Ei synnyttävälle asiahan ei kuulu mitenkään?
Vierailija kirjoitti:
"Seurasi pask4 vonkumista
Naiset odottavat parisuhteelta että se tekee elämää paremmaksi eikä huonommaksi. Ihan fiksu juttu, koska parisuhde on vapaaehtoista ja sinkkunakin pärjää ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko sinä työttömän naisen, jolla on aikaa puuhastella siellä kotona, kun sinä teet töitä? Heti ei mihinkään äitiyslomillekaan jäädä, joten miksi ihmeessä joku työssäkäyvä nainen haluaisi töidensä jälkeen paapoa vielä miestään, joka ei töiden jälkeen tee muuta, kuin heittäytyy paapottavaksi sohvalle?
Mulla oli työtön nainen, jolla olisi ollut aikaa hoitaa kotia. Ei sitä tehnyt, vaikka minä elätin hänet. Kaikki piti minun tehdä vähintään puoliksi + miesten työt.
Ei enää koskaan työtöntä ellei ole oikeasti kodinhengetär!
Niin, samaa olen kuullut myös työttömistä miehistä, jotka eivät kotona tee mitään ja odottavat, että se nainen tulee kaupan kautta töistä kotiin. Miksi kukaan haluaisi elättää tuollaisia loisia?
Nainen 45v kirjoitti:
Just. Olen varma etta saan nyt vihaa niskoille kanssasisariltani- mutta mina olen nainen joka kokkaa joka ikinen paiva, pitaa hyvaa huolta talosta, miehista ja lapsista, olen myos kokopaivatoissa. Ihan siedettavan nakoinenkin olen, pidan huolta itsestani. Mina NAUTIN ns. vanhanaikaisista arvoista, ja roolistani naisena, vaimona, ja aitina, enka vaihtaisi elamaani mihinkaan. Mina olen onnellinen, mieheni on onnellinen, avioliitto on onnellinen.
Harva ymmartaa- moni surkuttelee etta olen "alistettu" jollakin tavalla. Mutta ei kai se heilta pois ole etta toimin talla tavoin.
Kukaan ei kiellä etteikö mielenterveysongelmaisilla ole juurikin noin. Ei mitään omanarvontuntoa ja aina valmis kynnysmatoksi.
Nainen 45v kirjoitti:
Montako miestä sinulla oikein on paapottavana?
Nainen 45v kirjoitti:
Jos sulla ei olisi lapsia ei häiritsi. Mutta on kuvottavaa että viet noin epätasa-arvoista mallia lapsillesi. Toivottavasti he heräävät ajoissa että tuollainen malli ei ole reilua ja poikasi eivät odota että löytävät tulevaisuudessa tyttöystävää piikomaan kun äitikin nöyränä teki niin ja tyttäresi tietävät että ei ole pakko piikoa ja miehenkin pitää tehdä tasavertaisesti osansa vaikka se ei teillä kotona toteudu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu.. Nainen saa toivoa nikkaroivaa ja korjailevaa miestä kuitenkin.
Nikkarointi on harrastus siinä kuin muutkin käsityöt. Vähän vaikea verrata jokapäiväiseen ruuanlaittoon, pyykkäämiseen ja siivoamiseen.
Huonosti pitää asiat olla jos joutuu joka päivä siivoamaan tai pyykkäämään.
Kun on lapsia ja lemmikkieläimiä niin tämä on aivan tavallista arkea. Pyykkikone pyörii vähintään kolme kertaa päivässä
Nainen 45v kirjoitti:
Toivotko että tyttäresi asettuvat samaan rooliin?
Nainen 45v kirjoitti:
Ei tuossa ole mitään väärää jos teet sitä mistä nautit ja vielä mieskin arvostaa sitä. Läheskään aina se ei mene niin. Esimerkiksi äitini on tuollainen kuin sinä ja vasta hänen kolmas miehensä arvostaa häntä. Muiden (esimerkiksi isäni) mielestä hän ei tehnyt mitään millä on merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin itse otan kierroksia siitä, kun jotkut miehet kuvittelevat, että naispuolinen ihmiseläin automaattisesti nauttii siivoamisesta ja ruuanlaitosta ja lasten kaitsemisesta, ja että siksi on oikeastaan palvelus järjestää nainen tilanteeseen jossa hänellä ei ole omaa työtä tai rahoja eikä koskaan omaa aikaa kun 4 taaperoa parkuu jaloissa, herättelee öisin ja vaatii jatkuvaa valvontaa. Mies voi sillä välin paeta perhettään töihin ja viikonloppureissuille kavereiden kesken.
Itselleni tuollainen tilanne olisi se kuuluisa henkilökohtainen h*lvetti. Minusta saisi helpommin 50-luvun isän kuin kotiäidin.
Eli varmaan se ärsyttää kun jankataan että halutaan perinteinen nainen, mutta ei ymmärretä, että suurin osa naisista tuskin olisi ikinä ollut kiinnostunut siitä järjestelystä jos olisi ollut muita vaihtoehtoja.
Missä vaiheessa kehitystä tuli vaihe, kun naisilta katosi velvollisuudentunne ja kunnia?? Veikkaan, että se oli joskus 2000-luvun alulla. Ei kukaan mies oleta, että nainen tykkäisi kotitöistä, ehkä niitä on jotka tykkäävät ja joille se ei ole vastaavanlainen uhraus ja painajainen kuten voimaantuville naisille tuntuu olevan. Mutta kyse on velvollisuudesta, asioista jotka kuuluu tehdä ja hallita. Samoin miehellä on velvollisuuksia joista ei tykätä mutta ne vaan on tehtävä. Se, että osaa pitää kodin kunnossa ja emännöidä, se nostaa naisen arvoa, kaikkialla maailmassa miehet ja naiset arvostavat tällaisia naisia. Aivan kuyen kaikkialla arvostetaan miehiä, jotka osaavat rakentaa taloja ja rassata autoja.
Naiset ovat niin kovia sisustamaan ja ostamaan kotiin kaikkea, on se vaan kiva poimia rusinat pullasta mutta heti kuulee soraääniä kun pitäisi sitten huolehtia siitä kokkonaisuudesta.
Ul1 Ul1 Ul1 Ul1 Ul1 Ul1
Minä hankin kunnioituksen muualta kun niska limassa huushollaamalla. Nykyisin nainen voi luojan kiitos olla ylpeä muusta kun vain laitetusta kodista 😂
Mulla oli työtön nainen, jolla olisi ollut aikaa hoitaa kotia. Ei sitä tehnyt, vaikka minä elätin hänet. Kaikki piti minun tehdä vähintään puoliksi + miesten työt.
Ei enää koskaan työtöntä ellei ole oikeasti kodinhengetär!