Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ei olisi rahasta kiinni, niin asuisitko omakotitalossa, rivitalossa, paritalossa, luhtitalossa vai kerrostalossa?

Vierailija
11.02.2022 |

Helppo, no omakotitalossa tietenkin. Toisena rivari, sitten paritalo, luhtitalo, ja kerrostalo viimeisenä.

Kommentit (209)

Vierailija
121/209 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin omakotitalossa. Tilalla ei ole niin väliä, sen puolesta minulle riittäisi vähän kompaktimpi kerrostaloasuntokin. Mutta se äänettömyys, etenkin yöaikaan! Ei voisi vähempää kiinnostaa kuunnella naapurien töminöitä, huutoja, paiskomisia, pianon pimputuksia ja vessalorinoita, ja pahimmassa tapauksessa joutua elämään heidän vuorokausirytminsä mukaisesti. 

Ja joo, tiedän että naapurit voivat möykätä myös pihallaan, mutta jatkuva häiritsevä mölyäminen tuskin on joka yö kovinkaan yleistä omakotitaloalueilla (parempi elintaso jne.). Eikä ainakaan öisin tarvitsisi kuunnella kenenkään norsuaskelia ja vedenvalutuksia. Ulkoa kuuluvat äänet voi myös helposti blokata korvatulpilla; sen sijaan kerrostalossa tulpat eivät auttaneet peittämään esimerkiksi yläkerran naapurin kolistelua.

Vierailija
122/209 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en muuttaisi omakotitaloon. Naapurissa asuu pimeän viinan trokari, toisessa koiraa irti pitävä kiukkuinen vanhus, ulkovessa on ällöttävä ja vesien raahaaminen sisään ja ulos on työlästä. Jos pesulle haluaa, niin pitää lämmittää ulkosauna.

Juu näinhän kaikissa omakotitaloissa asutaan, ilman sisävessaa ja vesijohtoja...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/209 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä rivitalo niin ei tarvitsisi kaikesta huolehtia itse, mutta olisi kuitenkin oma piha ja oma sauna. Nyt asun kerrostalossa eikä sekään mitenkään huono ole muuten, mutta haluaisin sen saunan ja pihan. 

Vierailija
124/209 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Omakotitalo

2. Rivitalo

3. Kerrostalo

4. Luhtitalo

5. Paritalo

Vierailija
125/209 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käsitä miten kukaan suostuu asumaan paritalossa.

Itse asuisin ok-talossa, kuten nytkin, mutta erilaisessa ja eri paikassa, henkilökuntaa tarvitsis myös. Tai siis puutarhurin, siivooja jo käy. Toinen vaihtoehto on penthouse.

Me asutaan uudessa paritalossa. Ei tämä eroa juuri mitenkään omakotitalosta, yhteisiä seiniä ei ole kun asuntojen välissä on iso autokatos. Roskakatos on yhteinen ja pieni pätkä pihatietä.

Minun elämä oli 2 vuotta helvettiä paritalossa. Naapuri oli tuttu ja uskalsin lopulta muuttaa siihen kun maanitteli.

Paljastuikin melko psykoksi. Yhtäkkiä saatoin olohuoneen ikkunasta huomata että tämä nainen istui pimeässä minun verannalla huppu syvään vedettynä, vain tupakan oranssi valo näkyi kun poltti siinä samalla kun kyttäsi minua. Tätä tapahtui muutaman kerran.

Kävi välillä myös koputtelemassa oveen tai ikkunoihon.

Karmivaa, muutin pois heti kun pystyin.

Niinpä, ainoa ihminen jonka mä kelpuuttaisin mun paritalonaapuriksi on mun mies... Just jos sattuisi joku kyylä, täysmulkku tms siihen naapuriksi...

...tai tulis lapsiperhe naapuriksi.

Vierailija
126/209 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei olisi rahasta kiinni, niin ostaisin kivasta uudiskerrostalosta kaikki kahden ylimmän kerroksen asunnot. Asuisin itse ylimmässä kerroksessa, ja jättäisin toiseksi ylimmän kerroksen tyhjäksi.

Vierailija
127/209 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki asumismuodot läpi käyneenä en vaihtaisi kerrostalokotiani mihinkään.

En minäkään. Yli 30 vuotta sitä omakotitalon "parhautta" riittää. Ei koskaan enää.

Vierailija
128/209 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan viimeiseksi kerrostalossa.

Vierailija
129/209 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Omakotitalo

2. Rivitalo ( pääty)

3 . Paritalo

5. Kerrostalo ( hyvä äänieristetty )

6. Luhtitalo ( vain pakon edessä, kokemusta on).

Vierailija
130/209 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kerrostalossa ja ranta vieressä ja näköala  Kelpaa, kauppa ei ole liika lähellä,( kaljan ostajat ym.  päättäjien tasoiset.)

Vierailija
131/209 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa, jos en olisi niin rikas, että olisi varaa omaan huoltohenkilö/siivojan palkkauksiin. Jos sitten olisi niin rikas, että voi pitää palvelijoita, niin kerrostalo penthouse kaupungissa, huvila Päijänteen tai Saimaan rannalla, toinen lapissa hiihtokeskuksen lähettyvillä ja kolmas jossain etelässä (Italia/Kreikka ehkä). Palvelija/huoltohenkilö kävisi sitten aina laittamassa paikat kuntoon siellä, mihin oltaisiin milloinkin asettumassa ja tietenkin pitäisi kaikki kiinteistöt kunnossa muutenkin tai ainakin hoitaisi tarpeellisen väen palkkauksen kussakin kohteessa.

Vierailija
132/209 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kerrostalossa ja ranta vieressä ja näköala  Kelpaa, kauppa ei ole liika lähellä,( kaljan ostajat ym.  päättäjien tasoiset.)

Vierailija
133/209 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa mukavaa ja turvallista.

Upporikkaana omakotitalossa, siis eetä voisi palkata henkilökunnan talon töihin. 

Vierailija
134/209 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa helsingin keskustassa.

Vierailija
135/209 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa. Kiitos edellisen hometaloni en halua enää omakotitaloa tai rivitaloa. Linnaa tai kartanoa kukaan ei tarvitse. Vaihtelun vuoksi voisi sitten lähteä vaikka Havaijille ja nukkua yön lehvämajassa.

Vierailija
136/209 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostalossa New Yorkissa Manhattanilla.

Vierailija
137/209 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Junassa tai veneessä olisi mukava asua,

Miksi? Tosi kapeita asunnoksi. 

Vierailija
138/209 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en muuttaisi omakotitaloon. Naapurissa asuu pimeän viinan trokari, toisessa koiraa irti pitävä kiukkuinen vanhus, ulkovessa on ällöttävä ja vesien raahaaminen sisään ja ulos on työlästä. Jos pesulle haluaa, niin pitää lämmittää ulkosauna.

Muunkinlaisia ok-taloja on olemassa. Siltikään en enää muuttaisi. 10 vuotta riitti.

Vierailija
139/209 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Omakotitalo

2.Erillistalo

3. Paritalo

4. Rivitalo

5. Luhtitalo

6. Kerrostalo

Vierailija
140/209 |
11.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu näinhän kaikissa omakotitaloissa asutaan, ilman sisävessaa ja vesijohtoja...

Jep, ihan kuten kaikissa kerrostaloissa asuu huumeporukkaa, möykkääjiä ja joissa on verta rappukäytävässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme seitsemän