Jos ei olisi rahasta kiinni, niin asuisitko omakotitalossa, rivitalossa, paritalossa, luhtitalossa vai kerrostalossa?
Helppo, no omakotitalossa tietenkin. Toisena rivari, sitten paritalo, luhtitalo, ja kerrostalo viimeisenä.
Kommentit (209)
Omakotitalo tai uudehko ja tilava rivi/paritalo.
Kaikki asumismuodot läpi käyneenä en vaihtaisi kerrostalokotiani mihinkään.
Omakotitalossa, kuolemaan asti. Vanhoilla päivillä tarpeeksi vaan kotiapua ostettuna, jos sinne saakka elää.
Asun rivarissa, jossa taloyhtiö tekee pihatyöt, kolaa siis lumen ja ajaa nurmikon. MIkäs sen parempaa. Oma piha josta joku muu huolehtii. Pääsin monen vuoden kerrostalo rumbasta vihdoin pois, ja olen nauttinut kun kukaan ei hakkaa kantapäillä yläkerrassa eikä ole tarvinut katsella bilettäjiä. Tulevaisuudessa kuitenkin haaveena omakotitalo, ei ole vain vielä sopivaa löytynyt joten rivari menee siihen saakka. Kerrostalossa, kun asui niin tuntui, että mielenterveys alkoi jo rakoilla, kun ei saanut viimeiseen kahteen vuoteen kunnolla nukkua häirikkö naapureiden takia.
Asun juuri nyt niin kuin haluankin. Eli pienessä omakotitalossa järven rannalla.
Erillistalossa. Taloyhtiö mutta ei seinänaapureita. Myöhemmin omakotitalo. Ei kyllä oikeestaan nytkään ole rahasta kiinni asuminen, asun kerrostalossa, vaan enemmänkin olosuhteista.
Asun uudessa rivarissa jossa homma toimii.
OKT olisi se suuri unelma, mutta olen liian huolestuvaa sorttia, joten hyvä rivari. Siellä ei tarvitsisi kaikkea hoitaa yksin. Ja tosiaan hyvä, eli ei kyttääviä naapureita jne.
Taitaisin asua 2 X "vapaa-ajan huvilassa".
Syksystä kevääseen asuisin jossakin päin Lappia kelohonka huvilassa ja kesäkauden merenrannalla Uudellamaalla tai Turun saaristossa idyllisessä villassa.
Ehkä lisäksi olisi vielä ulkomailla jossain lämpimässä paikassa, mutta kuitenkin riittävän lyhyen lentomatkan päässä talviloma huvila. Etelä-Ranskassa, Espanjassa, Italiassa, Kreikassa yms.
Asuisin pienkerrostalossa kuten nyt asun. En haluaisi asua yksin omakotitalossa vaan tykkään, kun on naapurit. Tuo jotenkin turvallisuutta näin yksin asuessa. Tähän kuuluu myös aidattu piha, jota minä pääasiassa käytän vain.
Muuten sama marssijärjestys kuin ap:llä mutta erillistalo tulee omakotitalon jälkeen.
Kerrostalossa hyvällä äänieristyksellä palveluiden äärellä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki asumismuodot läpi käyneenä en vaihtaisi kerrostalokotiani mihinkään.
Sama täällä. 😊👌
Omakotitalo jossa oma lupa ja tupa.
Ei erillistalokaan, eikä rivari ole huono mutta niissä on taloyhtiö takana. Minä haluan kaiken tehdä itse.
Pilvenpiirtäjähotellin kattohuoneistossa, kattopuutarha ja uima-allas omalla kattoterassilla tietysti. Jossain lämpimässä ja kakkosasuntona alppimaja tms. Suomessa ehkä jonkinlainen kesämökki.
Vierailija kirjoitti:
Taitaisin asua 2 X "vapaa-ajan huvilassa".
Syksystä kevääseen asuisin jossakin päin Lappia kelohonka huvilassa ja kesäkauden merenrannalla Uudellamaalla tai Turun saaristossa idyllisessä villassa.
Ehkä lisäksi olisi vielä ulkomailla jossain lämpimässä paikassa, mutta kuitenkin riittävän lyhyen lentomatkan päässä talviloma huvila. Etelä-Ranskassa, Espanjassa, Italiassa, Kreikassa yms.
Sama.
Asuisin Portugalissa pienessä eko-talossa ja Suomessa pienessä mummonmökissä. Tärkeintä olisi maisemat!
Asun nyt isossa perheasunnossa Helsingin keskustassa. En vaitaisi muuhun ikinä.
Ei oo mitään väliä, kunhan olis asunto. Veneen alla on aika kylmää . . .
Tietenkin linnassa. Palveluskunta pitäisi paikat puts plank kunnossa.