Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka on saanut piiskaa lapsena?

Vierailija
22.06.2015 |

Paljaalle pyllylle vai saiko pitää housut jalassa?Mietin vaan että kumpi tuntuu inhottavallemme

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 20:49"]

Hirveitä juttuja. Sadistiset vanhemmat piiskaavat omia lapsiaan paljaalle pyllylle ja tälläistä seksuaalista hyväksikäyttöä pidetään luonnollisena! Kuvottavaa, että tällaista on harrastettu vielä 80-90-luvuilla. Miksei kukaan tehnyt rikosilmoitusta.

[/quote]

Se mitään seksuaalista hyväksikäyttöä ole sen enempää kuin vaikka joku yhteissauna. 80-luvulla ei sitä paitsi olisi voinutkaan vielä tehdä rikosilmoitusta kun se oli vielä laillista.

Vierailija
82/89 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 20:49"]

Hirveitä juttuja. Sadistiset vanhemmat piiskaavat omia lapsiaan paljaalle pyllylle ja tälläistä seksuaalista hyväksikäyttöä pidetään luonnollisena! Kuvottavaa, että tällaista on harrastettu vielä 80-90-luvuilla. Miksei kukaan tehnyt rikosilmoitusta.

[/quote]

Nykyään sitten sadistiset vanhemmat repivät itkevältä lapseltaan rangaistuksena tabletin pois ja laittavat sen takavarikkoon ja lapsi menee apaattisena rääkymään sänkyynsä. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 20:34"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 20:21"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 20:01"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 19:54"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 19:28"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 19:24"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 18:13"]

Kuulostaa uskomattomalta nro:27.Ei kellään voi olla tollasta ollut!!!

[/quote]

Kyllä oli. Meillä oli voimassa periaate: "niin kauan, kuin vanhempien talossa asut, on vanhempien säännöt voimassa." Tuo vanhempieni käyttämä tapa, että housut jalassa joutui housut nilkoissa ja pylly paljaana hakemaan vitsan, kun taas hame päällä sai laskea helman alas, eikä kukaan nähnyt, oli vanhempieni tapa varmistaa, että me tyttäret käyttisimme mahdollisimman paljon hameita, jotka olivat heistä soveliaampia tyttöjen vaatteita kuin housut.

Minusta oli kyllä paljon nolompaa tuo nurkkaan joutuminen kuin piiskaan saaminen. Olisin enemmin ottanut vaikka tupla-annoksen piiskaa, jos sillä olisi voinut välttää nurkassa seisomisen.

[/quote]

Liittyykö tähän uskovaisuutta?

Oliko sinulla kurittamisesta huolimatta mielestäsi hyvä lapsuus? Koitko, että kurittaminen tehtiin rakkaudella, eli ei vihastuksissa vaan sinun parhaaksesi?

[/quote]

Ei liittynyt uskovaisuutta normaalia tapakristillisyyttä enempää. Minulla oli hyvä suhde vanhempiini ja kurittaminen aina perusteltiin ja oli oikein. Suurin tunne, jota tuo aiheutti oli julmettu nolouden tunne, mutta se nolous johtui nurkassa seisomisesta, ei piiskasta. Kun seisoin nurkassa, vanhemmat yleeensä pitivät samalla nuhdesaarnaa, mutta monesti sain myös vain koota ajatuksiani ja miettiä, miksi olin ko. tilanteeseen joutunut ja kannattiko.

Kun rangaistus oli kokonaisuutena ohi (siis nurkka-arestin jälkeen), vanhemmat aina ottivat ja halasivat minua ja olivat muutenkin helliä. Tiesin, että rikkeeni oli sovitettu ja asiasta ei enää puhuttaisi. Se puhdisti ilmaa ja toi turvallisen ilmapiirin.

[/quote]

Etkö siis tosiaan kokenut nolona ja nöyryyttävänä sitä, että 12-vuotiaana jouduit vanhempien edessä paljastamaan takapuolesi, johon lyötiin remmillä? Miltä se oikeasti tuntui? On niin vaikea kuvitella omalle kohdalle tilannetta. Oliko siinä molemmat vanhemmat mukana?

[/quote]

Molemmat vanhemmat oli mukana ja selkäsaunan antoi milloin kumpikin, ei siihen ollut mitään sääntöä. Se pyllyn paljastaminen ei tuntunut nololta, sillä meillä alastomuus oli aina lunnollinen asia (mm. saunottiin pitkään kaikki yhdessä), eikä mikään häpeilyn aihe.

Miltä se tuntui? No, aluksi ennen ensimmäistä iskua oli sellainen tietty jännitys vähän niinkuin ennen esitelmiä tms., kun odotti, milloin ensimmäinen isku osuu. Iskun jälkeen tuli kipu, on hankalaa kuvailla ihmisille, millainen, käyttäisin ehkä sanaa kuumottava. Se laski ja tuli kohta uudestaan. Jossakin vaiheessa tuli itku. Sitten piiskaus loppui yhtä nopeasti kuin oli alkanutkin. Vitsasta saaminen oli erilaista, sen kipu oli alueellisempaa ehkä lähin vertailukohta olisi, jos sormeen tulisi veitsestä haava (huom! Verta ei tullut koskaan, tarkoitan vain kivun tyyppiä).

[/quote]

Anteeksi että utelen, mutta en tunne ketään, jota olisi kuritettu, joten tämä on ihan uusi asia minulle ja siksi kiinnostaa. En tarkoita mitenkään pilkata sinua tai mitään sellaista.

Oliko tilanne ihan rauhallinen ja hillitty, vai oliko vanhemmat jotenkin raivoissaan ja yrititkö sinä vastustella? Pitikö toinen vanhempi sinusta kiinni ja toinen kuritti? Vai menitkö ihan vapaaehtoisesti johonkin sänkyä vasten odottamaan rangaistusta?

Minkälaisista asioista nuo rangaistukset tuli, erityisesti silloin kun olit jo 12v?[/quote]

Tilanne oli aina rauhallinen ja hillitty, koskaan vanhemmat eivät olleet selkäsaunaa antaessaan raivoissaan tai esim. humalassa. Piiskaa ei vaan hakattu ja "räimitty" ympäri kehoa, vaan ne annettiin tarkasti takapuolen aluuelle ja ehkä 1 lyönti 15 sekunnissa tahtia. Lyöntejä ei ollut useinkaan kappalemääräisesti montakaan, monesti jäätiin alle kymmeneen.

Menin vapaehtoisesti odottamaan rangaistusta, mutta en sängylle,vaan tuolille tai sohvalle riippuen tilanteesta ja huoneesta, jossa oltiin. Yleensä kumpikaan ei pitänyt kiinni, pari kertaa muistan, että niin kävi.

Rangaistus tuli tahallisesta asioiden tekemättäjättämisestä eli esim. niin pitkästä kotiintuloajan laiminlyönnistä, että vanhempien piti soitella perään, koulutehtävien unohteluista, sovittujen kotihommien laiminlyönnistä sekä valehtelusta. Näistä koulutehtävistä tuli myös piiskaa, muista selvisi remmillä. Ja korostan, että nämä unohtelut esim. koulutehtävien ja kotihommien osalta oli sellaisia, että moneen kertaan oli sanottu ja muistettu, mutta silti jätin tekemättä yleensä ihan puhdasta laiskuuttani.

Vierailija
84/89 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha, teidän mielestänne olisi varmaan ihan hyväksyttävää, jos esim. ylinopeussakkojen sijaan poliisi mätkisi teitä paljaalle pyllylle?
Mistä pimeiltä syrjäkyliltä nämä lapsen pahoinpitelyn hyväksyjät mahtavat olla kotoisin. Sirpa Laamasen hengenheimolaiset.

Vierailija
85/89 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 21:04"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 20:34"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 20:21"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 20:01"]

[/quote]

Kyllä oli. Meillä oli voimassa periaate: "niin kauan, kuin vanhempien talossa asut, on vanhempien säännöt voimassa." Tuo vanhempieni käyttämä tapa, että housut jalassa joutui housut nilkoissa ja pylly paljaana hakemaan vitsan, kun taas hame päällä sai laskea helman alas, eikä kukaan nähnyt, oli vanhempieni tapa varmistaa, että me tyttäret käyttisimme mahdollisimman paljon hameita, jotka olivat heistä soveliaampia tyttöjen vaatteita kuin housut.

Minusta oli kyllä paljon nolompaa tuo nurkkaan joutuminen kuin piiskaan saaminen. Olisin enemmin ottanut vaikka tupla-annoksen piiskaa, jos sillä olisi voinut välttää nurkassa seisomisen.

[/quote]

Oliko sinulla kurittamisesta huolimatta mielestäsi hyvä lapsuus? Koitko, että kurittaminen tehtiin rakkaudella, eli ei vihastuksissa vaan sinun parhaaksesi?

[/quote]

Ei liittynyt uskovaisuutta normaalia tapakristillisyyttä enempää. Minulla oli hyvä suhde vanhempiini ja kurittaminen aina perusteltiin ja oli oikein. Suurin tunne, jota tuo aiheutti oli julmettu nolouden tunne, mutta se nolous johtui nurkassa seisomisesta, ei piiskasta. Kun seisoin nurkassa, vanhemmat yleeensä pitivät samalla nuhdesaarnaa, mutta monesti sain myös vain koota ajatuksiani ja miettiä, miksi olin ko. tilanteeseen joutunut ja kannattiko.

Kun rangaistus oli kokonaisuutena ohi (siis nurkka-arestin jälkeen), vanhemmat aina ottivat ja halasivat minua ja olivat muutenkin helliä. Tiesin, että rikkeeni oli sovitettu ja asiasta ei enää puhuttaisi. Se puhdisti ilmaa ja toi turvallisen ilmapiirin.

[/quote]

Etkö siis tosiaan kokenut nolona ja nöyryyttävänä sitä, että 12-vuotiaana jouduit vanhempien edessä paljastamaan takapuolesi, johon lyötiin remmillä? Miltä se oikeasti tuntui? On niin vaikea kuvitella omalle kohdalle tilannetta. Oliko siinä molemmat vanhemmat mukana?

[/quote]

Molemmat vanhemmat oli mukana ja selkäsaunan antoi milloin kumpikin, ei siihen ollut mitään sääntöä. Se pyllyn paljastaminen ei tuntunut nololta, sillä meillä alastomuus oli aina lunnollinen asia (mm. saunottiin pitkään kaikki yhdessä), eikä mikään häpeilyn aihe.

Miltä se tuntui? No, aluksi ennen ensimmäistä iskua oli sellainen tietty jännitys vähän niinkuin ennen esitelmiä tms., kun odotti, milloin ensimmäinen isku osuu. Iskun jälkeen tuli kipu, on hankalaa kuvailla ihmisille, millainen, käyttäisin ehkä sanaa kuumottava. Se laski ja tuli kohta uudestaan. Jossakin vaiheessa tuli itku. Sitten piiskaus loppui yhtä nopeasti kuin oli alkanutkin. Vitsasta saaminen oli erilaista, sen kipu oli alueellisempaa ehkä lähin vertailukohta olisi, jos sormeen tulisi veitsestä haava (huom! Verta ei tullut koskaan, tarkoitan vain kivun tyyppiä).

[/quote]

Anteeksi että utelen, mutta en tunne ketään, jota olisi kuritettu, joten tämä on ihan uusi asia minulle ja siksi kiinnostaa. En tarkoita mitenkään pilkata sinua tai mitään sellaista.

Oliko tilanne ihan rauhallinen ja hillitty, vai oliko vanhemmat jotenkin raivoissaan ja yrititkö sinä vastustella? Pitikö toinen vanhempi sinusta kiinni ja toinen kuritti? Vai menitkö ihan vapaaehtoisesti johonkin sänkyä vasten odottamaan rangaistusta?

Minkälaisista asioista nuo rangaistukset tuli, erityisesti silloin kun olit jo 12v?[/quote]

Tilanne oli aina rauhallinen ja hillitty, koskaan vanhemmat eivät olleet selkäsaunaa antaessaan raivoissaan tai esim. humalassa. Piiskaa ei vaan hakattu ja "räimitty" ympäri kehoa, vaan ne annettiin tarkasti takapuolen aluuelle ja ehkä 1 lyönti 15 sekunnissa tahtia. Lyöntejä ei ollut useinkaan kappalemääräisesti montakaan, monesti jäätiin alle kymmeneen.

Menin vapaehtoisesti odottamaan rangaistusta, mutta en sängylle,vaan tuolille tai sohvalle riippuen tilanteesta ja huoneesta, jossa oltiin. Yleensä kumpikaan ei pitänyt kiinni, pari kertaa muistan, että niin kävi.

Rangaistus tuli tahallisesta asioiden tekemättäjättämisestä eli esim. niin pitkästä kotiintuloajan laiminlyönnistä, että vanhempien piti soitella perään, koulutehtävien unohteluista, sovittujen kotihommien laiminlyönnistä sekä valehtelusta. Näistä koulutehtävistä tuli myös piiskaa, muista selvisi remmillä. Ja korostan, että nämä unohtelut esim. koulutehtävien ja kotihommien osalta oli sellaisia, että moneen kertaan oli sanottu ja muistettu, mutta silti jätin tekemättä yleensä ihan puhdasta laiskuuttani.

[/quote]

Saat tuon kuulostamaan siltä, että tämä kurituskäytäntö oli mielestäsi ihan ok:

"Minulla oli hyvä suhde vanhempiini ja kurittaminen aina perusteltiin ja oli oikein."

"Kun rangaistus oli kokonaisuutena ohi (siis nurkka-arestin jälkeen), vanhemmat aina ottivat ja halasivat minua ja olivat muutenkin helliä. Tiesin, että rikkeeni oli sovitettu ja asiasta ei enää puhuttaisi. Se puhdisti ilmaa ja toi turvallisen ilmapiirin."

Onko tosiaan niin, että kun kuritus on hallittua ja harkittua ja jälkeenpäin on halittu ja osoitettu rakkautta, niin lapsena et kokenut, että tässä kavastustavassa olisi ollut mitään väärää? Koetko nyt jälkeenpäin, että vanhempasi tekivät väärin, vai hyväksytkö sen?

Voisitko omille lapsille tehdä vastaavalla tavalla?

Vierailija
86/89 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan saanut.

45v.

Vierailija
87/89 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 21:27"]

Minusta siinä ei ollut mitään väärää, vaan olen aina hyväksynyt sen. Minusta on eri asia antaa rangistus, kun säännöt on selvät ja sen tietää, mistä rikkeistä sitä tulee, milloin ja minkä verran. Täysin eri asia kuin suutuspäissään annettava luunappi tms., koska tilanne oli rauhallinen ja tuon rangaistuksen jälkeen ei KOSKAAN muisteltu rangaistuksen aiheuttanutta tekoa, se oli sovitettu ja "ilma puhdistettu". Jos minulla olisi omia lapsia ja selkäsaunan antaminen olisi laillista, voisin tehdä noin omille lapsillenikin. Ainoa, mitä muuttaisin, niin nurkka-arestin pituuden puolittaisin.

[/quote]

Minkäikäinen olet, eli miten kauan sitten tämä tapahtui?

Tosi hassua tuo, että koet nurkassa seisottamisen pahempana asiana kuin remmillä lyömisen. Minä vaan en voisi kuvitella nöyryyttävämpää kuin sen, että pakotetaan isolta tytöltä housut alas ja käsketään tuolia vasten ja sitten remmillä lyödään monta kertaa. Olitko niin tottunut siihen, että ei ns. tuntunut enää miltään? Koetko, että nämä kuritukset tehosivat, että jos sait vaikka kouluhommien laiminlyönnistä rangaistuksen, niin kuinka kauan sitten taas teit ne tehtävät kunnolla kurituksen jälkeen?

Jäikö noista kurituksista mitään pitkäaikaista seurausta, eli oliko takapuoli pitkään kipeä vai oliko iskut niin kevyitä, että ei jäänyt mitään kipuja?

Vierailija
88/89 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Vierailija
89/89 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole piiskaa saanut, mutta on läimäytelty ja tukistettu, kun on hermo mennyt. Olen ollut alle kouluikäinen ja alakoululainen ja nuo rangaistukset ovat olleet täysin ylimitoitettuja ja olen niistä edelleen vihainen vanhemmilleni, vaikka muuten välit hyvät ovatkin. Kyllä vanhempi saa tietenkin hermostua, mutta tuollaisella ei opeteta muuta kuin että lapsella tai muuten alisteisessa asemassa olevalla ei ole oikeutta koskemattomuuteen. Minulla on nuorena ja aikuisena ollut vaikeuksia pidätellä omia tunteitani ja väkivalta tuntuu luonnolliselta ratkaisulta, kun kontrolli pettää. Olisikohan minun helpompi hillitä itseäni, jos olisin oppinut pienestä lähtien kotona, että suuttumusta pitää pystyä hillitsemään ja väkivalta on aina ihan ehdottomasti väärin? Olen joutunut tekemään paljon töitä asian kanssa. 

Ja minun kohdallani nuo olivat sentään sellaisia pikaistuksen purkauksia. En edes osaa kuvitella, miten olisin selvinnyt tuollaisesta sadistisesta, järjestelmällisestä pieksemisestä, jota täällä ja vastaavissa keskusteluissa muualla kuvataan. Aivan sairasta, että lapsi on itse laitettu hakemaan väkivallantekoväline ja oikein keksitty erilaisia tapoja saada mahdollisimman kovaa kipua ja suurta nöyryytystä aikaan. Hyi. 

Ketju on lukittu.