Kimurantti tilanne -- koira otettiin pois!
Koira on ollut minulla "hoidossa" viitisen vuotta. Käytännössä täysin oma, koska omistaja on ollut kyvytön hoitamaan.
Nyt riitaannuin koiranomistajan kanssa ja on hankkinut sille uuden kodin. Omistusoikeus on hänellä paperilla, mutta todella julmaa meitä kohtaan. Hyvän hyvyyttäni otin ja niin minä kuin lapset olemme kiintyneitä koiraan paljon.
Olisi pitänyt olla kaukaa viisas ja vaihtaa omistajaa ihan virallisesti. Mutta kaikki meni hyvin tähän asti. Ei paljon koiran etua nyt ajattele tämä ihminen. Koira ei mielestäni ole tavara, jota omistusoikeuden nimissä heitellään paikasta toiseen, kun sattuu kiukuttamaan.
Lapset eivät vielä tiedä, lauantaina luovutus. Miten tämän nyt heillekin selittää.. huoh?
Kommentit (190)
Jos ap oli provo, eikös sen silloinkin kannattaisi tulla esittämään jotain closurea? Ihmeen lyhytjänteistä meininkiä nykyään.
Toivottavasti oli provo. Ap ei edes vaikuttanut siltä että olisi tosissaan halunnut pitää koiran. Tai sitten kyseessä on/oli harvinaisen lammasmainen ihminen, huhhuh.
Koira kaapattiin vierailun verukkeella. Nyt olen hieman jaksamaton, mutta jatkakaa pohdintojanne. Kiitollinen olen kaikista asiaan liittyvistä näkökulmista.
ap
[quote author="Vierailija" time="02.07.2015 klo 20:21"]
Koira kaapattiin vierailun verukkeella. Nyt olen hieman jaksamaton, mutta jatkakaa pohdintojanne. Kiitollinen olen kaikista asiaan liittyvistä näkökulmista.
ap
[/quote]
Ap, oon tosi pahoillani. Mullakin murtuisi sydän, jos koira vietäisiin pois.
[quote author="Vierailija" time="28.06.2015 klo 17:16"]
Nämä rakkihullujen ongelmat on kyllä täyttä komiikkaa :D
[/quote]
Saitpa paljon kannatusta kommenttiisi. Jokainen jolla on vähänkin empatiaa, ymmärtää tilanteen vakavuuden.
Oliko se oikea AP joka vastasi että koira kaapattiin vierailun verukkeella? Jos et ollut sinä AP niin tule kertomaan mikä on tilanne, jäi kiinnostamaan :/
kamala tilanne. Voitko yrittää ostaa koiran itsellesi omistajalta?
sano sille idioottimaiselle omistajalle, että koira kuoli auton alle jäädessään.
En kyllä vapaaehtoisesti suostuisi luopumaan koirasta, jos sitä olen noin pitkään hoitanut ja siihen kiintynyt.
Suostuisiko myymään koiran teille?
Todella ikävä tilanne, että eläin joutuu välikappaleeksi teidän riitaantumiseenne. Sehän siitä eniten kärsii nimittäin, ei laumaeläimelle ole mitenkään helppo tai kevyt juttu joutua uuteen laumaan sopeutumaan aikuisena. Vaan eipä tuolle taida mitään oikein voidakaan, ellei se omistaja suostu edes rahalla myymään sitä koiraa itselle - eikä varmaan suostu jos kunnolla on suuttunut sinulle...
Tietääkö tämä uusi omistaja tilanteen? Ja säilyykö omistajuus sillä koiran alkup. omistajalla? Jos koira on myyty tälle uudelle ihmiselle, ehkä hän suostuu myymään koiran sinulle kun selität tilanteen.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:24"]
kamala tilanne. Voitko yrittää ostaa koiran itsellesi omistajalta?
[/quote]
Selän takana jo luvattu siis muualle. Eilen sain tietää. Eli ei tässä vaiheessa varmasti onnistu. Menee lapsiperheeseen, jossa innoissaan on jo ostettu koppaa, valjaita jne.
Näen lauantaina tämän uuden perheen sitten. En epäile, etteikö hyvä perhe, mutta tuntuu NIIN väärältä. Juridisessa mielessähän asia on selvä, kun niin tyhmä olen ollut etten omiin nimiini ole ottanut. Se olisi ollut koko ajan mahdollista.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:28"]
Tietääkö tämä uusi omistaja tilanteen? Ja säilyykö omistajuus sillä koiran alkup. omistajalla? Jos koira on myyty tälle uudelle ihmiselle, ehkä hän suostuu myymään koiran sinulle kun selität tilanteen.
[/quote]
Entinen omistaja on sanonut hänelle, että olen "hoitanut" koiraa, vaikka totuus on, että on ollut osa perhettä tässä ja täysin meidän koira.
Olen ilmaissut vastentahtoisuuteni tähän muutokseen, mutta uusi omistaja kokee, että on ostanut koiran omistajalta ja homma selvä. Nänhän se tietysti lainopillisesti onkin.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:26"]
sano sille idioottimaiselle omistajalle, että koira kuoli auton alle jäädessään. En kyllä vapaaehtoisesti suostuisi luopumaan koirasta, jos sitä olen noin pitkään hoitanut ja siihen kiintynyt. Suostuisiko myymään koiran teille?
[/quote]
Nyt on niin, että asumme sen verran lähekkäin, että ei voi mennä läpi. Näkisi minut koiran kanssa useinkin ja meillä on myös yhteistä tuttavapiiriä.
no ilman papereita sulla ei ole mitään oikeuksia.Tossa oiva opetustilanne lapsille, miten käy kun ei ole mustaa valkoisella.
Voi koira parka. Alkuperäinen omistaja ei näköjään ymmärrä mitään koirista :(. Jos kerran tuolle linjalle lähti niin vaadit korvauksen niiltä viideltä vuodelta mitä teillä on ollut etkä luovuta ennenku on maksanut.
Tässä taas itsekkyys menee kaiken muun edelle. Ja kärisjöinä on aina ne pienimmät, joilla ei ole omaa ääntä.
Selittäisin tilanteen "uudelle perheelle" ja olisin yhteydessä poliisiin, en luovuttaisi koiraa.