Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kimurantti tilanne -- koira otettiin pois!

Vierailija
22.06.2015 |

Koira on ollut minulla "hoidossa" viitisen vuotta. Käytännössä täysin oma, koska omistaja on ollut kyvytön hoitamaan. 

Nyt riitaannuin koiranomistajan kanssa ja on hankkinut sille uuden kodin. Omistusoikeus on hänellä paperilla, mutta todella julmaa meitä kohtaan. Hyvän hyvyyttäni otin ja niin minä kuin lapset olemme kiintyneitä koiraan paljon. 

Olisi pitänyt olla kaukaa viisas ja vaihtaa omistajaa ihan virallisesti. Mutta kaikki meni hyvin tähän asti. Ei paljon koiran etua nyt ajattele tämä ihminen. Koira ei mielestäni ole tavara, jota omistusoikeuden nimissä heitellään paikasta toiseen, kun sattuu kiukuttamaan. 

Lapset eivät vielä tiedä, lauantaina luovutus. Miten tämän nyt heillekin selittää.. huoh?

Kommentit (190)

Vierailija
101/190 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko koiralla mikrosiru, jonka perusteella sen voi yksilöidä niihin papereihin? Jos ei ole mitään tunnistusmerkintää, niin koiran omistaja ei voi mitenkään todistaa omistustaan.

Vierailija
102/190 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin ynnäisin yhteen koiran kulut kuluneelta viideltä vuodelta ja lisäksi vaivanpalkkaa hoitamisesta päälle. Lasku omistajalle ja koira ei tasan lähtisi luotani, ennen kuin maksut olis maksettu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/190 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista todellakin pyytää edes kunnon korvaus viideltä vuodelta, ei kai sun oo täytynyt ilmaiseksi koiraa hoitaa jos "omistajakin" toimii noin typerästi.

Vierailija
104/190 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:38"]

Minä ainakin ynnäisin yhteen koiran kulut kuluneelta viideltä vuodelta ja lisäksi vaivanpalkkaa hoitamisesta päälle. Lasku omistajalle ja koira ei tasan lähtisi luotani, ennen kuin maksut olis maksettu.

[/quote]

Nyt ei ole kyseessä raha, vaan ihan muut seikat. Olen todella kiintynyt tähän koiraan ja lapsetkin. Mutta oikeassa olet. Kulukorvaus on vähintä, mitä tässä tilanteessa voi vaatia. 

Vierailija
105/190 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:40"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:38"]

[/quote]

Nyt ei ole kyseessä raha, vaan ihan muut seikat. Olen todella kiintynyt tähän koiraan ja lapsetkin. Mutta oikeassa olet. Kulukorvaus on vähintä, mitä tässä tilanteessa voi vaatia. 

[/quote]

Ei ehkä olekaan rahasta kyse, mutta jos toinen on noin törkeä, niin en minäkään vähällä päästäisi.

Vierailija
106/190 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhut asiasta uudelle omistajalla ja maksat heille koirasta vaikka hieman enemmän, mitä he ovat maksaneet, jospa hän ymmärtäisi koiran parasta.
Ostavat sitten tilalle vaikkapa pennun tai nuoren koiran.

Vierailija
107/190 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:34"]

no ilman papereita sulla ei ole mitään oikeuksia.Tossa oiva opetustilanne lapsille, miten käy kun ei ole mustaa valkoisella.

[/quote]

Tiedän! Ja oma tyhmyys tässä ketuttaakin paljon. Tuli niin puskista tämä nyt vain, etten todellakaan osannut varautua. 

Katsotaan, jos edes jonkin pehmeän laskun saisin sovittua, että koira olisi täällä silloin tällöin. Sata kilsaa on välimatka eli ei mahdotonta, jos vain uudet omistajat suostuvat. 

Vierailija
108/190 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankitte ihan oman koiran! Lasten mielipaha unohtuu nopeasti kun sitä ei ruoki. 

Vierailija
109/190 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:38"]

[/quote]

[/quote]

Saattaa hyvinkin perua kaupat ku laitat kunnon laskun.

Vierailija
110/190 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:36"]

Onko koiralla mikrosiru, jonka perusteella sen voi yksilöidä niihin papereihin? Jos ei ole mitään tunnistusmerkintää, niin koiran omistaja ei voi mitenkään todistaa omistustaan.

[/quote]

Höpön pöpön. Kyllä tarvittaessa jos tästä riitelemään aletaan, pystyy muutenkin kuin mikrosirulla todistamaan sen että koira on se joka sanotaan. Siitä koirasta on kumminkin varmaan kauppakirjat, rekisteritodistus jne sillä omistajalla, ja tarvittaessa kasvattaja ja moni muukin kuvioissa ollut varmasti todistaa että tämä on se koira jonka omistaja sanookin.

Vierailija
111/190 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sillä koiralla se tunnistusmerkintä? Ilman sitä koiran omistajan paperi on vain paperi. Ei sillä pelkällä paperilla voi todistaa omistavansa koiraa, joita maailmassa on samanrotuisia varmasti monta muutakin.

Vierailija
112/190 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:45"]

Hankitte ihan oman koiran! Lasten mielipaha unohtuu nopeasti kun sitä ei ruoki. 

[/quote]

Ehkä, mutta koiralle asia on todella karu. Kodinvaihdoksia aikuisella iällä tulisi minusta välttää aina jos ei ihan pakottavaa syytä ole. Niissä on aina myös se riski, ettei se koira edes sopeudu uuteen kotiin ollenkaan lopulta, ja sitten päätyy piikille ennen aikojaan.

Vierailija
113/190 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kulukorvauksista yms ei ole mitään sovittu kirjallisesti, millä pyydät yhtään mitään.  Vaikea niitä on kuule jälkikäteen vaatia. Oikeudessa ainakin ilman mitään papereita sinut nauretaan pihalle. Sopimukset tehdään ennakkoon.

Vierailija
114/190 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:38"] Minä ainakin ynnäisin yhteen koiran kulut kuluneelta viideltä vuodelta ja lisäksi vaivanpalkkaa hoitamisesta päälle. Lasku omistajalle ja koira ei tasan lähtisi luotani, ennen kuin maksut olis maksettu. [/quote] Nyt ei ole kyseessä raha, vaan ihan muut seikat. Olen todella kiintynyt tähän koiraan ja lapsetkin. Mutta oikeassa olet. Kulukorvaus on vähintä, mitä tässä tilanteessa voi vaatia.  [/quote] Saattaa hyvinkin perua kaupat ku laitat kunnon laskun.

[/quote]

Näin minäkin tekisin. Ei minua se raha muuten kiinnostaisi, mutta todellakin pyrkisin kaikin keinoin estämään koiralle kärsimyksen aiheuttamisen turhalla kodinvaihdolla. Ja yksi keino olisi tosiaan sanoa, että ok, koira on siis ollut meillä hoidossa 5 vuotta, lasketaanpas nyt miten paljon tästä hoidosta voi veloittaa. Kun näkee summan, niin ei välttämättä huvitakaan ottaa koiraa pois hoidosta enää ;)

Vierailija
115/190 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:48"]

Jos kulukorvauksista yms ei ole mitään sovittu kirjallisesti, millä pyydät yhtään mitään.  Vaikea niitä on kuule jälkikäteen vaatia. Oikeudessa ainakin ilman mitään papereita sinut nauretaan pihalle. Sopimukset tehdään ennakkoon.

[/quote]

Tuskinpa asia mihinkään oikeuteen asti menee. Mutta voisi hyvinkiin pelästys tuo omistaja kun listaisi esim. ruokakulut viideltä vuodelta ja vaatisi että on varmasti oikeus ja kohtuus että jotain minulle korvataan näin pitkästä koiran hoidosta.

Vierailija
116/190 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä idea. Vaadit tosiaan esim kaikista eläinlääkärikäynneista ja lääkkeistä korvausta, voipi tulla jopa niin kalliiksi, että muuttaa mielensä.

Vierailija
117/190 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko koittaa selitää ongelmaa uudelle omistajalle? Jos hän olisikin suostuvainen myymään koiran teille esim vähän korkemapaan hintaan millä on ostanut? Ja jos he sitten ottaisivat ihan uuden koiran? :)

Vierailija
118/190 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:49"]

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:40"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:38"] Minä ainakin ynnäisin yhteen koiran kulut kuluneelta viideltä vuodelta ja lisäksi vaivanpalkkaa hoitamisesta päälle. Lasku omistajalle ja koira ei tasan lähtisi luotani, ennen kuin maksut olis maksettu. [/quote] Nyt ei ole kyseessä raha, vaan ihan muut seikat. Olen todella kiintynyt tähän koiraan ja lapsetkin. Mutta oikeassa olet. Kulukorvaus on vähintä, mitä tässä tilanteessa voi vaatia.  [/quote] Saattaa hyvinkin perua kaupat ku laitat kunnon laskun.

[/quote]

Näin minäkin tekisin. Ei minua se raha muuten kiinnostaisi, mutta todellakin pyrkisin kaikin keinoin estämään koiralle kärsimyksen aiheuttamisen turhalla kodinvaihdolla. Ja yksi keino olisi tosiaan sanoa, että ok, koira on siis ollut meillä hoidossa 5 vuotta, lasketaanpas nyt miten paljon tästä hoidosta voi veloittaa. Kun näkee summan, niin ei välttämättä huvitakaan ottaa koiraa pois hoidosta enää ;)

[/quote]

Tosi varakas lääkäriperhe kyseessä, joten tuskin heille ongelma. Yritän vedota psykologisin keinoin. Kyseessä on ex-omistajan tuttu, jolla koira on ollut joskus hoidossa vuosia sitten. 

Koira on jo kymmenvuotias. Pitkäikäinen rotu kyseessä ja täysin terve koira, joten peliaikaa on vielä hyvinkin viisi vuotta. 

ap

Vierailija
119/190 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 11:48"]Jos kulukorvauksista yms ei ole mitään sovittu kirjallisesti, millä pyydät yhtään mitään.  Vaikea niitä on kuule jälkikäteen vaatia. Oikeudessa ainakin ilman mitään papereita sinut nauretaan pihalle. Sopimukset tehdään ennakkoon.
[/quote]

Sana sanaa vastaan. Voihan apkin sanoa mitä vaan. Kyllä ne siellä lain asiantuntijatkin tietävät kuinka väärin tuo on. Koira on kuitenkin 5 vuotta ollut jo kodissaan ihan ilmaiseksi ja nyt vasta myydään pois. Kulukorvaukset ilman muuta kuuluvat.

Vierailija
120/190 |
22.06.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on vain yksi puoli asiaa tiedossa. Ap tietää yllättävän paljon ostavasta tahostakin siihen nähden, että olisi vain kylmä tavaran kauppa, kuin viestistä saa ymmärtää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme