Paras kirja minkä olet koskaan lukenut?
Kertokaa kirjavinkkejä! Mikä kirja muutti elämäsi? Mikä kirja on pakko lukea ainakin kerran elämässä?
Kommentit (181)
Mika Waltarin Mikael Karvajalka ja Mikael Hakim.
Henry Laasanen: Naisten seksuaalinen valta
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 00:07"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 23:45"]
Lorna Byrne - Enkeleitä hiuksissani
[/quote]
Mulle tuli kyllä sitä lukiessa mieleen että kirjoittajalla taitaa olla vähän mielenterveysongelmia... Ja uskon kyllä Jumalaan ja enkeleihinkin, mutta Lornan kuvaukset oli jotenkin niin mielikuvituksen omaisia ja lapsellisia, että en minä ainakaan pysty uskomaan kyseessä olevan aidot hengelliset kokemukset. Lisäksi ainakin kristinuskon näkökulmasta Lornan enkelit opettavat harhaoppeja kuten jälleensyntymisoppia.
[/quote]
Harhaoppia. Gsus.
Tällaiset postaukset ällöttävät eniten
Mikä sinä tai kukaan on sanomaan mikä on harhaoppia.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 17:14"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:51"][quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 00:07"][quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 23:45"] Lorna Byrne - Enkeleitä hiuksissani [/quote] Mulle tuli kyllä sitä lukiessa mieleen että kirjoittajalla taitaa olla vähän mielenterveysongelmia... Ja uskon kyllä Jumalaan ja enkeleihinkin, mutta Lornan kuvaukset oli jotenkin niin mielikuvituksen omaisia ja lapsellisia, että en minä ainakaan pysty uskomaan kyseessä olevan aidot hengelliset kokemukset. Lisäksi ainakin kristinuskon näkökulmasta Lornan enkelit opettavat harhaoppeja kuten jälleensyntymisoppia. [/quote] Harhaoppia. Gsus. Tällaiset postaukset ällöttävät eniten Mikä sinä tai kukaan on sanomaan mikä on harhaoppia. [/quote] Tämä! Jokainen uskonto pohjautuu samaan ylinpään voimaan. Joillekin se on Jumala ja toisille Allah. Kaikille kuitenkin aivan sama. Ei ole olemassakaan harhaoppia tai väärää uskontoa. Jokainen uskonto on ihan yhtä oikea tai väärä, miten kukakin asian haluaa nähdä. Toiset uskoo jumaliin ja toiset taas uskovat johonkin muuhun. Miksi kenenkään toisen usko olisi millään tasolla väärä?
[/quote]
Lorna Byrne nyt kuitenkin antaa itse ymmärtää että on kristitty, että hänelle puhuvat enkelit ovat kristillisen Jumalan enkeleitä ja puhuu Jeesuksesta. Sitä taustaa vasten lähinnä kritisoin hänen kristinopista poikkeavia oppejaan. Ei minulla muuten mitään vastaan ole sitä että ihmiset uskovat mitä uskovat, mutta jos joku sanoo kristillisen Jumalan palvelushenkien antavan hänelle sanomaa, ja se sanoma on kuitenkin kristinuskon pyhän kirjan vastaista, niin vähän se laittaa epäilyttämään.
Perustelkaa myös kirjaa jotenkin. Miksi Twilight -saaga oli elämää mullistava?
Mihail Bulgagovin Saatana saapuu Moskovaan.
Waltarin Sinuhe egyptiläinen. Mielestäni paras suomalainen kirja ikinä.
Deborah Spungen.Nancy.
Jäätävän hyvä,tykkäsin teininä ja nytkin luen tasasin väliajoin.
Mihail Bulgakov: Saatana saapuu Moskovaan. Tästä kirjasta on muuten ilmestymässä syksyllä pokkaripainos. Kannattaa ostaa omaan kirjahyllyyn.
Monta hyvää täällä on jo tullut, mutta mulla mieleen on jääneet mm. seuraavat:
Hans Ulrich Hoster (?): Lapsi 312
Nicky Cruz: Juokse poika juokse
Emily Wu: Kuin höyhen myrskytuulessa
Stieg Larssonin Millenium trilogia
Nuorena ahmin Agatha Christietä ja Kymmenen pientä neekeripoikaa (Eikä yksikään pelastunut) on ykkönen ja toinen suosikki oli Mary Higgins Clark ja varsinkin Huuto yössä.
Sidney Sheldonit luin myös, kevyttä, hyvää jännitystä ja viihdettä.
... ja niin monta muuta myös Tolkienin ja Pottereiden lisäksi. Waltarin Sinuheen pitäisi tarttua, niin moni täällä ja muutkin ovat sitä kehuneet.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:56"]
Mihail Bulgakov: Saatana saapuu Moskovaan. Tästä kirjasta on muuten ilmestymässä syksyllä pokkaripainos. Kannattaa ostaa omaan kirjahyllyyn.
[/quote]
Mä olen puoli vuotta lukenut tätä ja kohtalaisen raskas soutunen on. Vielä 60 sivua, jaksaa, jaksaa. En suosittele.
Kirja joka muutti elämän: Irti oravanpyörästä. Parhaita kirjoja: mielenkiintoiset elämänkerrat ihmisistä.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:58"]
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 16:56"]
[/quote]
Mä olen puoli vuotta lukenut tätä ja kohtalaisen raskas soutunen on. Vielä 60 sivua, jaksaa, jaksaa. En suosittele.
[/quote]Minä taas luin sen lähes kiihkolla alusta loppuun, aivan mieletön! Ja kun ajattelee aikaa ja oloja joissa se on kirjoitettu ja vertauskuvallisuutta niin mielettömän rohkea kirjailija! Joutuikin sitten Stalinin epäsuosioon..
Ostin sen muuten itselleni pokkarina jo lähes 10 vuotta sitten. Kansikuva ei ole se sama kuin nidotussa, mutta ihan kiva ja tyylikäs kuitenkin , Vesa Vierikko kannessa. Näytelmästä siis otettu kuva.
On niin persoona- ja makuasioita minkälaisesta kirjallisuudesta pitää, itse olen suosittelemassa sitä mutta ymmärrän että joillekin se on tylsä ja raskas ja kauhistus pituudessaan :)
Mielestäni paras kirja on Enkelit & Demonit - Dan Brown.
Auel-Untinen: Luolakarhun klaani.
Kyllä se taitaa olla Rikos ja Rangaistus. Elin siinä niin vahvasti mukana, tunnistin päähenkilössä piirteitä itsestäni ja loppukohtaus oli niin taitavasti kirjoitettu, että sitä tunsi itsensä Pietarilaiseksi kaduntallaajaksi, joka pääsi todistamaan tapahtumia aitiopaikalta.
Nuorena tarinat usein säväyttivät enemmän. Kai silloin mieli oli vielä avoimempi.
No ei paras mutta mieleenjäävä. Leena Lander: Kiltin yön lahjat. Vittumainen kirja kun on mielessä vielä vuosien jälkeen.
Chimamanda ngozi adichie Puolikas keltaista aurinkoa
paulo Coelho Portobellon noita