Paras kirja minkä olet koskaan lukenut?
Kertokaa kirjavinkkejä! Mikä kirja muutti elämäsi? Mikä kirja on pakko lukea ainakin kerran elämässä?
Kommentit (181)
Deborah Spungen: Nancy! Luettu oikeasti kahteenkymmeneen kertaan ja silti kirja jaksaa aina koskettaa. Ja näin sanoo henkilö, joka harvemmin lukee ja jolla ei ole omia lapsia. Se äidin tuska on vaan jotain niin käsinkosketeltavaa.
Jack london - susikoira
Maailman paras kirja.
Hobitti myös loistava.
Nuorena Anna-kirjat oli mullistava lukukokemus. Se tunne on säilynyt kohta 30v ja edelleen kaivan kirjat silloin tällöin hyllystä. Jane Austenin tuotanto on kokonaisuudessaan aivan mahtava.
[quote author="Vierailija" time="21.06.2015 klo 23:45"]
Lorna Byrne - Enkeleitä hiuksissani
[/quote]
Mulle tuli kyllä sitä lukiessa mieleen että kirjoittajalla taitaa olla vähän mielenterveysongelmia... Ja uskon kyllä Jumalaan ja enkeleihinkin, mutta Lornan kuvaukset oli jotenkin niin mielikuvituksen omaisia ja lapsellisia, että en minä ainakaan pysty uskomaan kyseessä olevan aidot hengelliset kokemukset. Lisäksi ainakin kristinuskon näkökulmasta Lornan enkelit opettavat harhaoppeja kuten jälleensyntymisoppia.
Niitä on monia, mutta Siilin eleganssi on mielestäni yksi parhaimmista. Ei varmaan jaksa kiinnostaa suuria lukijajoukkoja.
Donna Tart Jumalat juhlivat öisin
Bulkakov, Saatana saapuu Moskovaan
Olen lukenut monta hyvää kirjaa, mutta päällimmäisenä mieleen on jäänyt Agatha Christien Eikä yksikään pelastunut sekä Joseph Joffon Älä tunnusta ikinä poika. Myös Simon Sebag Montefioren Stalin - punaisen tsaarin hovissa on loistava kirja.
Niitä on paljon ja riippuu kovasti myös siitä, haluaako jotain kevyttä ja harmitonta, haluaako nauraa, haluaako liikuttua, haluaako hämmentyä kirjailijan mielikuvituksesta juonenkäänteissä tai kauniista sanataituroinnista.
Dona Floran kaksi aviomiestä. Kirjoittanut Jorge Amado
Hänellä on myös muita hyviä kirjoja, oikeastaan kaikki suomennetut
Jos suomalaista kirjaa mietin niin Juhani Ahon YKSIN on just se paras. Kuinka voi kirja olla niin taynna tunnetta. Olen lukenut sen kolmesti, yli viiden vuoden valein (ettei se meneta tunnelmaansa kun liian usein lukee). Odotan seuraavaa kertaa! Ulkomaisista Time travellers wife oli uskomaton kokemus. En ole lukenut kirjaa uudelleen. Ehka se oli vaan se tilanne silloin. Mene ja tieda.
Montgomery Burnes: Näin heiluu nakkini
Anna-kirjojen ja Jane Austenin lisäksi suosittelen Väinö Linnan teosta "Täällä pohjantähden alla", jossa on kolme osaa.
[quote author="Vierailija" time="22.06.2015 klo 00:19"]Twilight -saaga
[/quote]
hahaha hahaha hahaha
Bill Cleggin Nuoren addiktin omakuva. Luin muutamia vuosia sitten kun läheiseni oli huumekoukussa. Laskeuduin utopiasta ja opin auttamaaan oikein.
Harry Potterit