Joudun esihenkilön puhutteluun, ”heti kun sairauspoissaolosi päättyy”
Olen saikulla ja tiimin vetäjä soitti ja kysyi jonkun tarjouksen yksityiskohtia. Kerroin ihan asiallisesti, etten jaksa nyt pohtia työasioita, koska olen niin väsynyt ja ahdistunut. Kerroin ihan asiallisesti, että sain saikkua määrittelemättömän kiputilan takia mutta taustalla on pitkäaikainen masennus avioeron ja lasten huoltoa koskevan riidan takia. Mulla on siis reumaattisia särkyjä, mutta mitään reumaan viittaavaa ei ole. Onen käynyt psykologilla työterveyden sallimat kerrat viime syksyn ja tammikuun aikana, ja työterveyslääkäri psykologin kanssa keskusteltuaan määräsi vielä 2 vkoa sairauslomaa.
Nyt siis esimies pyytää ”keskusteluun työssä viihtymisestä ja jaksamisesta” yhdessä hr:n edustajan kanssa. Voin myös pyytää henkilökunnan edustajan mukaan, mutta hänellä on vain läsnäolo- ja kuunteluoikeus.
Mitä tämä nyt oikein tarkoittaa, enkö saisi olla poissa töistä sairaana!
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Potkut tulossa. Työnantajana ymmärrään että jos joskus sairastuu, se on Ok mutta nuo psykologilla juoksut ym ei povaa sinulle hyvää tulevaisuutta.
Sairauden vuoksi on laitonta irtisanoa.
Vierailija kirjoitti:
Potkut tulossa. Työnantajana ymmärrään että jos joskus sairastuu, se on Ok mutta nuo psykologilla juoksut ym ei povaa sinulle hyvää tulevaisuutta.
Työnantajana tiedät, että sairastuneen henkilön irtisanominen on laitonta.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten sinäkin valitat julkisuudessa työntekijäpulaa. Nyyh.
Työssä viihtymis- ja jaksamisongelmien vuoksihan ei työnantajalla ole sairasloman maksuvelvoitetta, jos sairausloma pitkittyy. Ei työnantajan tarvi maksaa burn outista johtuvaa sairauslomaa.