Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi työkaveri saa tehdä 4 päivää viikossa ja muut tekevät täyttä viikkoa!?

Vierailija
08.02.2022 |

Minusta olisi reilua kertoa syy. Ollaan yksityisessä firmassa ja mietin, että onkohan tämä jotain johtajan ja hänen välistä pelaamista?

Kommentit (159)

Vierailija
141/159 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on varmaan sopinut niin työnantajan kanssa. Varmaan vaikuttaa myös palkkaan. Työkaveri siirtyi nelipäiväiseen työviikkoon. Itselläkin on harkinnassa.

Vierailija
142/159 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en oikein usko teitä. Haluaisin silti nähdä firman tilitiedot mm, että miten paljon kenellekin maksetaan palkkaa. Voi myös olla, että tämän ketkuilun vuoksi meidän kaikkien palkat ovat pienemmät.

Ap.

Verottajalta sen tiedon saa. Itse en kyllä näe tuossa ketkuilua, joka sinulle kuuluisi. Sulla on varmaan oma työsopimus tehtynä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/159 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

JuneJ

Vierailija
144/159 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko kaikki tulleet samaan aikaan työsuhteeseen? Meinaan, ettei tätä jota kadehdit olis palkattu viimoiseks?

Siksi toisekseen se palkkojen julkisuushan on tulossa kohtapuoliin käyttöön.

Vierailija
145/159 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en oikein usko teitä. Haluaisin silti nähdä firman tilitiedot mm, että miten paljon kenellekin maksetaan palkkaa. Voi myös olla, että tämän ketkuilun vuoksi meidän kaikkien palkat ovat pienemmät.

Ap.

Et voi olla tosissasi :DDD Ketkuilun? Pyydä itse päästä töihin osa-aikaiseksi niin kuin hän ja ja katso, oliko sama palkka. Ihan varmasti hänen osa-aikaisuuteensa on jokin painava syy, sinun syistäsi en tiedä.

Vierailija
146/159 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti et oo töissä trollitehtaalla. Tämän aloituksen perusteella mä laittaisin sulle yhden työpäivän kuukaudessa. Ja senkin saisit pyyhkiä pölyjä.

Vierailija
147/159 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voi tehdä myös neljä päiväistua viikkoa koska tekee siinä ajassa saman tuloksen kuin muut viidessä päivässä. Firmat ovat kiinnostuneita siitä tuotko firmalle tuloksia, silloin voi tehdä vähemmän tunteja. Voi myös olla että tekee pidempiä päiviä eli ne yhden päivän tunnit miinustettuna kaikilla tauoilla on jaettu neljälle päivälle. Itse tein aikanaan näin. Tai sitten maksetaan vain neljästä päivästä. Not your business. 

Vierailija
148/159 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootkohan mun uusin työkaveri? Meillä on käytössä työaikapankki. Mä hyödynnän sitä niin, että teen viikolla tunteja sisään, ja perjantait sluibailen. Palkka maksetaan tehtyjen tuntien mukaan.

Ulkopuolelta vastaan, että jos sinä voit tehdä niin muillekin pitää tarjota sama mahdollisuus. Teitä reittä pitkin etuja saaneita on paljon, minä puutun aina kaikkiin.

Onneksi olkoon. Minä puolestani kostan niille, jotka eivät ymmärrä huolehtia vain omista asioistaan. Kosto on nautinto.

Vierailija
149/159 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä teen 4 päivästä viikkoa siksi, että ehdin käyttää lapsiani kaiken maailman polikäynneillä ja terapioissa. Kahdella lapsella on (eri) pitkäaikaissairaudet. Eikös olekin reilumpaa työnantajalle näin, saan vähempi palkkaa enkä saikuta lasten menojen takia. Kyllä kieltämättä näen joidenkin naamasta, että niitä ottaa päähän kun itse painavat pitkää viikkoa mutta elämä on. Jos en saisi tehdä näin, niin saikuttaisin tai ravaisin pitkin päivää töistä hoitamassa näitä juttuja. Ne kun on pakko hoitaa. Ehkä työkaverisi on itse sairas tai hänen lapsensa ovat?

Vierailija
150/159 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittainen hoitovapaa?

Mä tein osa-aikaista koska vammaista lasta piti käyttää kerran viikossa terapiassa.

Vierailija
151/159 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen tällainen ”pomon lellikki”. Lisäksi mulla on myös pienempi veroprosentti ja… Palkkakin on vain 80% palkasta, jos haluat lisää kadehdittavaa!

Vierailija
152/159 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska teillä on tulospalkkaus ja työkaverisi tekee neljässä päivässä sen, mihin muilta menee viisi.

Vierailija
153/159 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan työnantajan kannalta tilanne on luultavasti se, että se työntekijä on arvokas, mutta hänellä on joku sairaus tai elämäntilanne päällä. Pakklko saada se lyhennetty työviikko, tai työntekijä lopettaa. Sellaisiakin tyyppejä käy töissä, joiden ei taloudellisesti edes tarvitse. Heillä esim menee aikaa omaisuudesta huolehtimiseen ja stressi painaa päälle, jos pitäisi tehdä täysi viikko lisäksi ja hoitaa vielä lapsetkin kunnolla. Syitä voi olla monia. Se ei ole sinulta pois ja se on työnantajan ja työntekijän välinen asia.

Vierailija
154/159 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootkohan mun uusin työkaveri? Meillä on käytössä työaikapankki. Mä hyödynnän sitä niin, että teen viikolla tunteja sisään, ja perjantait sluibailen. Palkka maksetaan tehtyjen tuntien mukaan.

Ulkopuolelta vastaan, että jos sinä voit tehdä niin muillekin pitää tarjota sama mahdollisuus. Teitä reittä pitkin etuja saaneita on paljon, minä puutun aina kaikkiin.

Onneksi olkoon. Minä puolestani kostan niille, jotka eivät ymmärrä huolehtia vain omista asioistaan. Kosto on nautinto.

Minä luottamusmiehenä olen voittanut kaikki jutut, kaksi esimiestäkin olen laittanut kilometritehtaalle.

Mitättömän ihmisen kosto on mitätön. Sinä olet ulkona ennenkuin huomaatkaan.

Vierailija
155/159 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimies vastaa resurssoinnista ja töiden jakamisesta. Asia kuuluu hänelle, ei sinulle eikä muille työntekijöille. Ei niin mitenkään.

Vierailija
156/159 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi osittaista työtä tekevä kiusaamiseen uupunut kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyi mikä "työkaveri". Hanki elämä töiden ulkopuolella, niin voit keskittyä olennaiseen, eikä mene energiaa muiden asioiden pohtimiseen.

Sinä voit hyvinkin olla syy, miksi joku kollegoistasi pyytää pienempää työaikaa (ja pienempää palkkaa), kun viet ympäriltäsi energian.

Surullista, mutta sinähän se eniten kärsit, itsestäsi et eroon pääse. Muut saa sinusta vapaata helposti.

Minä olen kerännyt aamuista aina saldoon, olen tullut töihin mieheni kanssa samalla autolla ja maksanut aamulla töissä omat laskut, tehnyt perheen kirjanpidon ja teen sivutöitä muillekin, teen ne aamulla töissä kun muita ei ole. Turhaa iltaa käyttää lisäansioitten tekoon kun töissä sillä voi kerryttää vapaata.

Vapaata minulla on kertynyt kivasti, joulun aikaan olin kolme viikkoa lomilla kun noita ”ylitöitä” oli niin paljon. Työkaverit oli käärmeissään, sanoin, että hankkikaa elämä, älkää kytätkö muita, se heikentää työpaikan ilmapiiriä.

Eikö vaan!

Minulla on oikeus!

Sinulla on huono esimies! Normaali esimies seuraa saldoja ja selvittää, miksi sinulla menee töihin +x määrä tunteja enemmän kuin muilla ja miksi teet jatkuvasti extraa vaikka mitään kiirettä ei ole eikä työsi näy tuloksissa.

Toivottavasti työkaverisi ottavat asian puheeksi esimiehen esimiehen kanssa, jos se lähiesimies ei ole tehtäviensä tasalla.

Vierailija
157/159 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä työkaveri tekee tiivistettyä työaikaa? Eli siis viiden päivän työt ja tunnit neljässä päivässä?

Tai jos hänellä on sairaus tai vaikka hoitaa sinä yhtenä päivänä dementoitunutta vanhempansa. Toki näistä kannattaakin olla kateellinen. Tähän on varmasti oikea ja perusteltu syy.

Vierailija
158/159 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ongelmana on lähinnä se, että töissä olisi pakko olla tietty määrä ihmisiä joka päivä. Sanotaanko että 6 olisi paras määrä, viidellä pärjää, neljä on jo liian vähän. Sitten kun tämä vajaata viikkoa tekevä on töissä, niin muut päivät pärjätään, sitten kun hän on poissa niin mennään vajaa miehityksellä päivä, pari, koska ketään ei palkata yhdeksi tai kahdeksi päiväksi viikossa. Hän varmaan saa vähemmän palkkaa, mutta sitä hänen päivän säästyvää palkkaa ei jaeta meidän muiden kanssa, kun teemme enemmän töitä.

Ratkaisuksi on sanottu, että jätämme sitten tekemättä mitä ei ehditä, mutta jos jää tekemättä jotain, mikä olisi ollut tärkeää, niin siitäkin motkotetaan. Poissa olleen työntekijän on kiva tulla töihin ja kuunnella, kun meitä muita moititaan kun joku tärkeä homma on tekemättä, kun hän voi aina tuumia että ei ole ainakaan hänen syynsä kun hän ei ollut pe töissäkään, lol.

Vierailija
159/159 |
10.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ongelmana on lähinnä se, että töissä olisi pakko olla tietty määrä ihmisiä joka päivä. Sanotaanko että 6 olisi paras määrä, viidellä pärjää, neljä on jo liian vähän. Sitten kun tämä vajaata viikkoa tekevä on töissä, niin muut päivät pärjätään, sitten kun hän on poissa niin mennään vajaa miehityksellä päivä, pari, koska ketään ei palkata yhdeksi tai kahdeksi päiväksi viikossa. Hän varmaan saa vähemmän palkkaa, mutta sitä hänen päivän säästyvää palkkaa ei jaeta meidän muiden kanssa, kun teemme enemmän töitä.

Ratkaisuksi on sanottu, että jätämme sitten tekemättä mitä ei ehditä, mutta jos jää tekemättä jotain, mikä olisi ollut tärkeää, niin siitäkin motkotetaan. Poissa olleen työntekijän on kiva tulla töihin ja kuunnella, kun meitä muita moititaan kun joku tärkeä homma on tekemättä, kun hän voi aina tuumia että ei ole ainakaan hänen syynsä kun hän ei ollut pe töissäkään, lol.

Jos käytätte siellä työpaikalla vähän vähemmän aikaa sen poissaolevan haukkumiseen, niin saattaisitte huomata, että kaikki työt kyllä ehtii tehdä. Kellotapa joskus viikon aikana kuinka paljon aikaa menee myrkynkeittoon ja työpaikan ilmapiirin parantamiseen. Jos keskitytte työhön ja omiin asioihinne, niin varmasti työteho paranee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme