Miksi naisen on niin vaikeaa hyväksyä avointa suhdetta?
Miksi parisuhteesta olemisen ja naimisissa olemisen pitää olla aina niin vakavaa? Meillä on vaimon kanssa lapset ja yhdessä perheenä kiva koti, johon kummallakaan meillä ei yksin olisi mitään mahdollisuuksia, kaikki toimii muuten ihan hyvin, halutaan olla ydinperhe, mutta mut tekee hulluksi kun on vain se yksi nainen jonka kanssa seksiä. Menin kysymään että miten olisi avoin suhde, sain kielteisen vastauksen ja nyt vaimo ottaa esille joka riidassa sitä että eikö yks riitä ja suorastaan vainoaa ettei vain varmasti olisi muita. Miksi avoimuus on niin kielteistä, vaikka hyvää oloa sillä vain haetaan ja itse ajattelen että mitä parempi olo niin sen paremmin jaksaa tehdä niitä asioita ydinperheenä? M33v
Kommentit (247)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta sulla ei ole sitä vaimoakaan. Et sitä itse tietysti tajua, mutta noin käyttäytyy nar*isti. Tuommoista jos haluaa ehdottaa, niin se pitäisi tehdä kunnioittavasti ja hyväksyä kielteinen vastaus. Et kunnioita vaimoasi.
Mutta pilaa nyt sitten tuo liitto ja päädy eroisäksi ja hengailemaan johonkin ihme suhdesäätöihin ja Tinder-maailmaan. Molempia et voi saada, sun vaimo ei ole sun äiti, joka ottaa aina ilolla vastaan eikä tarvitse itse mitään.
Tarviit rajoja mies. Mutta olet tainnut päättää oppia niitä pitkän kaavan kautta, itsepäinen kun olet.
Aika moni alkaa miettimään tuollaista, kun liitto kotona muuttuu seksittömäksi. Nalkutus ja pikkujuttujen säätäminen korvaavat seksin - miettii vaan että miksi kukaan on kenekään kanssa jos toinen vain ärsyttää ja tekee asiat väärin?
Jos vaimo nalkuttaa, kannattaa ensimmäisenä miettiä, mikä asenne on vaimoon, kun hänen pyyntöihinsä ja muistutuksiin haluaa käyttää tuollaista sanaa. Ei ainakaan kunnioittava. Ja kannattaa miettiä, mitä kuvittelee nalkutuksen syyksi: halun osoittaa, että mies on kelvoton, vai halun hoitaa kotia ja perhettä hyvin, niin että kaikki pysyy järjestyksessä ja hoituu ajallaan. Onko hän sittenkin kunnollinen kodin hengetär, jolla on perinteiseen tapaan vastuu kodin kokonaisuudesta mutta joka tarvitsee, että mies on mukana hommassa ja hoitaa asioita myös, erityisesti sellaisia, joita vaimo ei itse oikein joko osaa tai ole ehtinyt. Vaimon nalkuttamisesta valittaville miehille tekisi hyvää ottaa edes välillä useampi askel pois oman navan ympäriltä. Jos miehen asenne on negatiivinen ja passiivis-aggressiivinen ”älä nalkuta”, ei vaimo mielellään seksiäkään sellaisen kanssa halua.
Jos vaimo joutuu lukemattomia kertoja sanomaan ja häntä ei vain kuunnella vaan ohitetaan ja vähätellään, hänelle voi myös tulla olo, että mies ei ole oikeasti sitoutunut yhteiseen perheeseen, ja se myös vähentää seksihaluja. Jos mies saa itsestään kaivertaa toisenlaisen asenteen ja oikeasti rupeaa tekemään niitä asioita ottamatta itsekeskeisesti itseensä ja vaimo on silti tyytymätön, sitten voidaan mennä kohti sitä, mikä oikeasti mättää. Sieltä voi löytyä vaimo, joka kaipaa turvaa ja syliä ja aitoa rakkautta ja yhteyttä mieheen.
Mulle sopisi todellakin, oikein toivoisin, että mieheni tätä ehdottaisi, mutta siitä ei ole pelkoa. Hän ei kuitenkaan kestäisi ajatusta minusta muiden kanssa, vaikka olisi itse vapaa tekemään saman toki. Rakastan miestäni yli kaiken, mutta seksielämämme on ollut jo pitkään pystyynkuollutta. Vaihtelu todellakin virkistäisi sillä osastolla, ja jäisi siis pelkkään seksiin.
Minulle sopisi hyvin, mutta mieheni ei suostunut. Minulle kyllä selvisi jälkeen päin, että oli vuosia pitänyt yksipuolista ”avointa suhdetta” selkäni takana.
Miten tuollaista voisi ehdottaa kumppanilleen, jos ei asiasta ole ollut mitään puhetta aiemmin?
En ikinä lähtisi (enää) avoimeen suhteeseen, todella harvoin ne onnistuvat. Menin tyhmyyksissäni nuorena sekaantumaan sellaiseen kuvioon, ja lopputulos oli pelkkää sydänsurua, kun menin rakastumaan. Pariskunta oli naimisissa, avoimessa suhteessa. Kumpikin oli ihan taviksia ulkonäöltään, ei mitään kaunottaria tai komistuksia, ihan peruskivoja ihmisiä kyllä. Ja arvaatte varmaan, että tavisnaiselle, vähän vähemmänkin kauniille, olisi tarjolla just niin paljon irtoseksiä kuin hän haluaa, varsinkin kun kyseessä on sosiaalinen ja rohkeasti miehiin kontaktia ottava, nauravainen nainen. Mutta arvatkaapa miten paljon irtopiparia on tarjolla vähän tylsälle ja ujolle tavismiehelle? Jos ette jo arvanneet, niin eipä juuri ollenkaan. Vaimo sitten yritti oikein aktiivisesti värvätä miehelleen tyttöystäviä, että mies ei olisi ollut mustasukkainen, kun vaimo saa vierasta, mutta hän ei. Eroon sekin loppui.
Eiköhän ap ole löytänyt suuren osan niistä sivusuhteistakin antamalla ymmärtää, että on vapaa. Eli valehtelemalla kaikille naisille.
Jos kumppanini ehdottaisi avointa suhdetta, niin suhde päättyisi samantien siihen. Mitä sitä pitkittämään, kerta toisella on jo jalka ovesta ulkona.
Vierailija kirjoitti:
Jos kumppanini ehdottaisi avointa suhdetta, niin suhde päättyisi samantien siihen. Mitä sitä pitkittämään, kerta toisella on jo jalka ovesta ulkona.
Vaikutat hienolta ihmiseltä. Paljon hienommalta kuin vaikkapa joku sinusta poiketen empatiakykyinen ihminen, joka kuitenkin erehtyy yhden (1) kerran vieraisin 30 vuoden avioliiton aikana. Hyvä että sinulla on prioriteetit kohdillaan eli omistamisenhalu ykkösenä.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä lähtisi (enää) avoimeen suhteeseen, todella harvoin ne onnistuvat. Menin tyhmyyksissäni nuorena sekaantumaan sellaiseen kuvioon, ja lopputulos oli pelkkää sydänsurua, kun menin rakastumaan. Pariskunta oli naimisissa, avoimessa suhteessa. Kumpikin oli ihan taviksia ulkonäöltään, ei mitään kaunottaria tai komistuksia, ihan peruskivoja ihmisiä kyllä. Ja arvaatte varmaan, että tavisnaiselle, vähän vähemmänkin kauniille, olisi tarjolla just niin paljon irtoseksiä kuin hän haluaa, varsinkin kun kyseessä on sosiaalinen ja rohkeasti miehiin kontaktia ottava, nauravainen nainen. Mutta arvatkaapa miten paljon irtopiparia on tarjolla vähän tylsälle ja ujolle tavismiehelle? Jos ette jo arvanneet, niin eipä juuri ollenkaan. Vaimo sitten yritti oikein aktiivisesti värvätä miehelleen tyttöystäviä, että mies ei olisi ollut mustasukkainen, kun vaimo saa vierasta, mutta hän ei. Eroon sekin loppui.
Tavismiesten kannalta avoin suhde onkin huono ratkaisu. Suurin osa miehistä kun ei ole erittäin komeita, täydellisen kropan ja 25 senttisen munan omaavia miehiä, jotka löytävät naisseuraa sormiaan napsauttamalla. Voin kuvitella kuinka miehen itsetunto lyttääntyy totaalisesti pikkuhiljaa, jos vaimo käy panemassa säännöllisesti muualla mahdollisimman isokullisia, komeita panomiehiä ja mies pääsee ehkä muutaman hassun kerran jotain tavisnaista panemaan. Nekin vaimon netistä löytämiä.
Ei miestä taida lohduttaa siinä vaiheessa enää et vaimo sanoo kuitenkin rakastavansa.
Vierailija kirjoitti:
Vaihtelua saa aikaa, paikkaa, tapaa yms vaihtamalla lähes rajattomasti jos haluaa.
Lässynlässyn. Jos halutaan vaihtelua, halutaan vierasta. Ei se siitä muutu että mennään romanttiselle hotelliviikonlopulle, kun lapset on mummolassa. Noi jutut hoitaa ihan muuta asiaa kuin vaihtelun eli vieraan halua.
Kysymykseen vastauksena: oli syy(t) mi(t)kä tahansa, miksi ap:n on se(/ne) niin vaikeaa/mahdotonta hyväksyä?
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se on lähes jokaisen miehen ongelma; ydinperhe on ihan kiva juttu, mutta vaihtelevuus seksuaalisuuden puolella toisi onnellisuutta.
Ehdotin avointa suhdetta avomiehelleni, mutta HÄN kieltäytyi. Se ei siis ole hänen ongelmansa, kuten ei myöskään suhteen seksin vähyys. Se on minun ongelmani, koska minä sitä seksiä enemmän haluaisin - eikä sitä olisi vaikea edes saada muualta.
Vierailija kirjoitti:
Mulle ei taas vapaana hyvin toimeentulevana naisena kelpaisi tuollainen naimisissa oleva perheellinen mies rakastajaksi. Myös mun pitäisi hyötyä siitä suhteesta jotenkin, mitä annettavaa sulla ap olisi jollekulle naiselle vaikka sun vaimo suostuisikin tuohon? Jotain satunnaisia panoja autossa kun vaimo on lasten kanssa puistossa sunnuntaina?
Egoisti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohta sulla ei ole sitä vaimoakaan. Et sitä itse tietysti tajua, mutta noin käyttäytyy nar*isti. Tuommoista jos haluaa ehdottaa, niin se pitäisi tehdä kunnioittavasti ja hyväksyä kielteinen vastaus. Et kunnioita vaimoasi.
Mutta pilaa nyt sitten tuo liitto ja päädy eroisäksi ja hengailemaan johonkin ihme suhdesäätöihin ja Tinder-maailmaan. Molempia et voi saada, sun vaimo ei ole sun äiti, joka ottaa aina ilolla vastaan eikä tarvitse itse mitään.
Tarviit rajoja mies. Mutta olet tainnut päättää oppia niitä pitkän kaavan kautta, itsepäinen kun olet.
Aika moni alkaa miettimään tuollaista, kun liitto kotona muuttuu seksittömäksi. Nalkutus ja pikkujuttujen säätäminen korvaavat seksin - miettii vaan että miksi kukaan on kenekään kanssa jos toinen vain ärsyttää ja tekee asiat väärin?
Mutta ap sanoi, että heillä on seksiä. Hyvää sellaista.
Siis molempien mielestäkö?
Tietääkö vaimo ap:n rillutteluista? Jos vaimo ei halua avointa suhdetta, tuskin hänelle pettäminenkään on ok.
Meillä avoimen suhteen kokeileminen laukaisi miehessä seksiaddiktion. Joka päivä piti päästä panemaan uutta. Meni työkyky, rahat, järki ja hyvin nopeasti myös perhe, koti, avioliitto.
Koska sä olet naiselle tarpeeton jos et ole uskollinen ja hulluna omaan naiseen.
Jos minä haluan harrastaa seksiä muiden miesten kanssa, teen sen sinkkuna. En minä sinne kotiin silloin mitään "aviomiestä" tarvitse, mikä sen miehen pointti sit enää olisi? Jakaa tiskivuorot? En minä sellaista tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Perheellisenä naisena jaan saman ajatuksen ap:n kanssa, minulle sopisi avoin suhde vallan hyvin. Minulle riittäisi 1-2 lisäkumppania ihan hyvin. Mieluiten vakituisia. Jos mies haluaisi useita irtosuhteita, vaatisin turvaseksiä. Muita rajoitteita ei olisi.
Meillä on hyvä elämä näin ja talous turvattu. En halua erota, mutta olen kokeilunhaluinen eikä kaikki tarpeeni tyydyty tässä suhteessa. Kaipaan enemmän rakkautta kuin mitä saan.
Minusta näitä asioita ei voi ennakoida täysin. Kymmen vuotta sitten kun avioiduimme, olisin ollut eri mieltä. Ihminen muuttuu matkan varrella.
En halua luopua tästä suhteesta. Rakastan edelleen miestäni myös ja homma toimii monin osin.
kiinnitin huomiota tuohon "kaipaan enemmän rakkautta kuin saan". Sepä siinä avoimessa suhteessa onkin, seksin harrastaminen muiden kanssa on ok mutta kun tosi moni sitä avointa suhdetta haikaileva hakeekin oikeasti romantiikkaa, läheisyyttä, rakkautta, koska omasta suhteesta se on niin arkipäiväistynyt. Olen itsekin sellainen jatkuva "alkohuuman etsijä", etten tiedä, onko minusta pitkään parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheellisenä naisena jaan saman ajatuksen ap:n kanssa, minulle sopisi avoin suhde vallan hyvin. Minulle riittäisi 1-2 lisäkumppania ihan hyvin. Mieluiten vakituisia. Jos mies haluaisi useita irtosuhteita, vaatisin turvaseksiä. Muita rajoitteita ei olisi.
Meillä on hyvä elämä näin ja talous turvattu. En halua erota, mutta olen kokeilunhaluinen eikä kaikki tarpeeni tyydyty tässä suhteessa. Kaipaan enemmän rakkautta kuin mitä saan.
Minusta näitä asioita ei voi ennakoida täysin. Kymmen vuotta sitten kun avioiduimme, olisin ollut eri mieltä. Ihminen muuttuu matkan varrella.
En halua luopua tästä suhteesta. Rakastan edelleen miestäni myös ja homma toimii monin osin.kiinnitin huomiota tuohon "kaipaan enemmän rakkautta kuin saan". Sepä siinä avoimessa suhteessa onkin, seksin harrastaminen muiden kanssa on ok mutta kun tosi moni sitä avointa suhdetta haikaileva hakeekin oikeasti romantiikkaa, läheisyyttä, rakkautta, koska omasta suhteesta se on niin arkipäiväistynyt. Olen itsekin sellainen jatkuva "alkohuuman etsijä", etten tiedä, onko minusta pitkään parisuhteeseen.
*alkuhuuman. Vaikka onhan lasi viiniä työviikon lopuksi sekin aika huumaa :D
Vierailija kirjoitti:
Koska sä olet naiselle tarpeeton jos et ole uskollinen ja hulluna omaan naiseen.
Jos minä haluan harrastaa seksiä muiden miesten kanssa, teen sen sinkkuna. En minä sinne kotiin silloin mitään "aviomiestä" tarvitse, mikä sen miehen pointti sit enää olisi? Jakaa tiskivuorot? En minä sellaista tarvitse.
Höpö höpö... Nyt ette taas ymmärrä mistään mitään... Onko seksi se jonka takia olet miehen kanssa? Ei minulle todellakaan vaimon kanssa yhdessä olo perustu vain seksiin, sitä saisin riittävästi muualtakin. Perhe, koti, monia monia sellaisia asioita, jotka koostavat tunnesiteen, jota ei haluta rikkoa. Esim lapseton vuokralla asuja on aivan eri... Ap
Kysymys on se, että miksi tuo huono seksi on sinulle tärkeämpää kuin perheesi onnellisuus.